Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei, ovatko häät nykyisin ei-toivottu kutsu?

Vierailija
17.12.2025 |

Tuntuu, että kesällä on omat lomat ja mökkeilyä ja rauha, ja muina aikoina on työ ja stressi. Eli ei ole halua mennä häihin.

Mikä on teidän ensimmäinen ajatuksenne, kun saatte hääkutsun?

Kommentit (364)

Vierailija
281/364 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene kenenkään häihin. Turhaa touhua.

Eroavat kuitenkin muutaman vuoden päästä. Pitäisikö lahjoille laittaa palautusehto, jos erotaan ennen jotain määräaikaa.

Vierailija
282/364 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna naimisiin menneenä, tätä ketjua on kyllä surullista lukea. Nykypäivänä on niin helppo kieltäytyä, jäädä pois tai perua viime hetkellä, kun ei tarvitse kuin puhelimella laittaa viesti. Häät ovat ihana rakkauden juhla, ja jokainen juhlikoot niitä omalla tavallaan. Ehkä niitä kyynisiä täti-ihmisiä, keitä täälläkin ketjussa on, ei tarvitse edes kutsua. Häiden pitäisi olla rakkauden ja onnen juhla. Itse toivoisin että ihmiset menisivät naimisiin, ja pitäisivät vaikka ihan pienet juhlat läheisilleen. Nykypäivänä kun ei ole pakko kutsua ketään, ketä ei halua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/364 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahtuisin kutsusta, vaikka en menisikään syystä tai toisesta. Kiva, että joku haluaa minut mukaan tärkeään päiväänsä. 

Vierailija
284/364 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on kiva saada kutsu, jos a) kyseessä ei ole budjettihäät, jossa ankeillaan ja pihistellään kaikesta

b) koko perhe on kutsuttuna lapset mukaan lukien

Vierailija
285/364 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole pitkään aikaan ollut kenenkään häissä.  Enemminkin on tullut hautajaiskutsuja viime vuosina. Minä kyllä tulisin ihan mielellään häihin, jos vaan olisi suvussa tai muuten lähipiirissä sellaisia ihmisiä, jotka olisi menossa naimisiin. 

Vierailija
286/364 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan mukaan joo, oikeassa elämässä ei. Palstalla ihmiset eivät halua juhlia koska siinä täytyy tavata muita ihmisiä. Palstan mukaan läheisiin kuuluu katkaista välit, tai olla vähintään low contact.

Ilahdun suuresti saadessani kutsun häihin. Häät ovat mahtavia.

Juuri näin. Tää palsta on ankeuttajia täynnä. Häät on aika positiivinen juhla ja enemmänhän noita saisi nykyään olla.

Vierailija
287/364 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstan mukaan joo, oikeassa elämässä ei. Palstalla ihmiset eivät halua juhlia koska siinä täytyy tavata muita ihmisiä. Palstan mukaan läheisiin kuuluu katkaista välit, tai olla vähintään low contact.

Ilahdun suuresti saadessani kutsun häihin. Häät ovat mahtavia.

Juuri näin. Tää palsta on ankeuttajia täynnä. Häät on aika positiivinen juhla ja enemmänhän noita saisi nykyään olla.

Miksi pitää olla enemmän? Ei ihmiset mene naimisiin vastoin tahtoa, vaan se edellyttää vapaaehtoisuutta. Naimisiinmeno on vapaaehtoista kuten myös lisääntyminen.

Vierailija
288/364 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siunattu avioliitto ei merkitse joillekin mitään.

Vierailija
289/364 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin mielelläni häävieraaksi, mutta eipä koskaan kutsuta. Jos joku hääpari joskus kelpuuttaa minutkin juhliinsa, he tulevat yllätyksekseen saamaan n. 7000€ arvoisen avaamattoman keräilyastiasarjan häälahjaksi, jota en itse tarvitse. Voi olla jopa arvokkaampikin astiasarja, koska olen ainoastaan kysynyt eräältä kiertävältä romukauppiaalta torilla valokuvaa näyttäen, mitä hän maksaisi kyseisestä astiastosta.

Ilmeisesti yksinäiset (vanhat piiat ja setämiehet) eivät kelpaa vieraiksi, vaikka heiltä saattaisi saada parhaat häälahjat.

Vierailija
290/364 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin mielelläni häävieraaksi, mutta eipä koskaan kutsuta. Jos joku hääpari joskus kelpuuttaa minutkin juhliinsa, he tulevat yllätyksekseen saamaan n. 7000€ arvoisen avaamattoman keräilyastiasarjan häälahjaksi, jota en itse tarvitse. Voi olla jopa arvokkaampikin astiasarja, koska olen ainoastaan kysynyt eräältä kiertävältä romukauppiaalta torilla valokuvaa näyttäen, mitä hän maksaisi kyseisestä astiastosta.

Ilmeisesti yksinäiset (vanhat piiat ja setämiehet) eivät kelpaa vieraiksi, vaikka heiltä saattaisi saada parhaat häälahjat.

Niitä kaappiin haudattuja astiastoja ei juurikaan kukaan halua. Makuasiat on henkilökohtaisia. Ehkä olisi kannattanut myydä ne sille romukauppiaalle silloin aikoinaan. Nykyään hinnat on kaikissa tuollaisissa tippuneet, kun porukoilla on fyrkat vähissä ja tarjontaa on liikkeellä liiankin paljon.

Vierailija
291/364 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ilahdun kyllä hääkutsuista ja tykkään käydä häissä. Kiva kun saa pukeutua parhaimpiin SA, ja aina häissä on ollut kivaa. Ja nyt kun ollaan menty ohi niistä vuosista, jolloin kaveripiirissä lähes kaikki menivät naimisiin, kutsuja tulee harvakseltaan, useampi vuosi menee yleensä välissä.

Vierailija
292/364 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan osallistunut häihin. Miksi menisin? Ei voisi vähempää kiinnostaa. Avioliiton voi solmia maistraatissa. Täysin ilman vieraita, catering-palveluita, lahjojen ostamista, juhlavaatteita, valokuvaajia, juhlatilan vuokraamista, ja monia muita turhia kulueriä. Riittää kun valitset kotoa vaatekaapista jotain siistejä vaatteita päälle. Maistraatti ei kysele, miksi asiakas saapuu omiin "virastohäihinsä" vanha kesämekko päällä. 

Vierailija
293/364 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, miten 25-vuotiaita haukutaan "katkeriksi täti-ihmisiksi". Hääparit itse ovat niin toksisia, että minä mieluummin kuuntelen vittuilua (katkeraksi täti-ihmisekdi haukkumista) kuin menen häihin.  😆

Vierailija
294/364 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan lapsettomat häät ovat ei toivottuja. Lapset tuovat keveyttä ja iloa juhliin. 

Vierailija
295/364 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu kirkkoon. En usko jumalaan. En kunnioita enkä arvosta avioliittoa. 

Vierailija
296/364 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella junttien kutsuja lahja listoineen en rikkaana setänä osallistu.

Vierailija
297/364 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

evvk sitten kun pesää aletaan jakamaan ostan todella halvalla molemmista pesistä tavaraa. kokemusta kymmenistä

Vierailija
298/364 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin viime kesänä häissä ja kirkon jälkeen vieraat odotteli yli 2h helteessä. Hääpari oli kirkon jälkeen kuvattavana. Ruoka loppui myös kesken, oltiin viimeisessä pöydässä ja lohi oli ehtinyt siihen mennessä loppua ja lisää ei tullut. Häät olivat muutenkin melkein kokonaan odottelua, kun hääpari tuli kuvauksen jälkeen paikalle, odoteltiin toinen pari tuntia ruokailua. Mitään ohjelmaa ei ollut. 

Vierailija
299/364 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna naimisiin menneenä, tätä ketjua on kyllä surullista lukea.  

OK, snowflake. Kiva kuulla että sinua surettaa noin kovasti muiden ihmisten yksityiselämä. Kiva kuulla, miten vihamielisesti ja halveksivasti suhtaudut ihmisiin jotka kieltäytyvät hääkutsusta. Heillä on oma elämä ja omat prioriteetit. Sinä et ole prioriteettilistan kärjessä. Viisas hääpari ymmärtää paikkansa (häät ovat "low priority") eikä vedä herneitä nenään jos puolet kutsutuista vieraista vastaa RSVP: EVVK. 

Hautajaiset ovat minun prioriteettilistallani hyvin tärkeä tapaus. Ne voi järjestää vain kerran. Hääjuhlia voi järjestää vaikka 10 kertaa. Itse asiassa minulla on sisarus, joka meni naimisiin, erosi, meni naimisiin ja suunnittelee taas eroa. Mies on kuulemma liian vanha ja liian köyhä.  :D

Vierailija
300/364 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Menkää mieluummin naimisiin keskenänne todistajien läsnäollessa.