Onko "sinä riität sellaisena kuin olet" totta?
Tämä tuntuu minusta järjettömältä. Eikö tämä riipu tavoitteista, mistä haaveilee? Miksi ihmisille (=minulle, lähes aina) uskotellaan, että itselle ei kannata tehdä mitään, kun aina vain on riittävästi kaikille? Jos minä haluan seurustella juuri potkut saaneen Miss Suomen kanssa, niin en varmasti riitä sellaisena kuin tällä hetkellä olen. Ammattijalkapallon pelaamisesta puhumattakaan.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
"mutta löydät itsesi tilanteesta jossa tili ei vain riitä kattamaan kahden ihmisen menoja halusta."
Kuinka monta tällaista naista Suomesta löydät? 6, 14, 27?
Eiköhän täällä jokaiselle järkevälle ihmisele ole selvää, että molempien palkkaa tarvitaan elämiseen. Kourallinen naisia ehkä toivoo miehen elättävän, mut onko JUST sellainen pakko ottaa?
Juu ei pidä. Kerran oli sellainen nainen. Alkuun lupasi kattaa kulunsa vaan vielä mitä. Oli hyvä seksi ja muuten mukavaa mut rahat meinas loppua niin oli pakko heittää pihalle. No nyt on tyttärensä kanssa kahdestaan ja ymmärtää että stressi tulee kun ei rahat riitä.
Riippuu kuka sanoo, toki tuo tarkoittaa usein ettei pidä esittää mitään mitä ei ole. Eli riittää että olet oma itsesi et esitä jotain mitä et ole
Vierailija kirjoitti:
"mutta löydät itsesi tilanteesta jossa tili ei vain riitä kattamaan kahden ihmisen menoja halusta."
Kuinka monta tällaista naista Suomesta löydät? 6, 14, 27?
Eiköhän täällä jokaiselle järkevälle ihmisele ole selvää, että molempien palkkaa tarvitaan elämiseen. Kourallinen naisia ehkä toivoo miehen elättävän, mut onko JUST sellainen pakko ottaa?
On mulla tullut kotirouvia elämässä vastaan muutama.. tai pari... Ainakin yksi tulee mieleen, jonka muistan 15 vuoden takaa. Jossain Espoon West Endissä saattaa olla useampi. Miehet on toki jotain pörssiyhtiöiden isoja kihoja tai pankinjahtajia tms. Suurimmalla osalla niistäkin on toki yhtä menestynyt vaimo. Mutta kun tässä nyt tästä provide-ilmiöstä puhutaan. Tämä on kyllä hauska kun ei tuolle ole edes suomenkielistä vastinetta, kun se on niin jenkeistä oleva ilmiö. Mutta kun ei täällä olevista miehistä monella ole ollut oikeaa parisuhdetta, eikä ne juttele kavereidensa kanssa mistään oikeista asioista, niin ne saa kaikki parisuhdekäsityksensä jenkeistä TikTokin ja instan kautta.
Aivan käsittämätöntä, että oletettavasti aikuinen mies kyselee täällä asioita mitä normaalisti ihmiset pohtivat ala-asteikäisenä. Aletaan ymmärtämään, ettei jokaisesta voi tulla uutta Messiä.
"Sinä riität sellaisena kuin olet" on täysin eri asia kuin naurettava "sinä pystyt mihin vaan". Jokainen meistä riittää sellainen kun on, kun on sinut itsensä kanssa ja löytää sen oman lokeronsa. Eihän ihminen joka kuvittelee voivansa olla vain yhden lauseen perusteella missejä haaliva ammattilaisjalkapalloilija ilman mitään kompetenssia ole mitenkään perillä siitä kuka hän on, riittää yhtään mihinkään.
Ensin täytyy tietää kun on, että voi riittää omana itsenään.
Vierailija kirjoitti:
Aivan käsittämätöntä, että oletettavasti aikuinen mies kyselee täällä asioita mitä normaalisti ihmiset pohtivat ala-asteikäisenä. Aletaan ymmärtämään, ettei jokaisesta voi tulla uutta Messiä.
"Sinä riität sellaisena kuin olet" on täysin eri asia kuin naurettava "sinä pystyt mihin vaan". Jokainen meistä riittää sellainen kun on, kun on sinut itsensä kanssa ja löytää sen oman lokeronsa. Eihän ihminen joka kuvittelee voivansa olla vain yhden lauseen perusteella missejä haaliva ammattilaisjalkapalloilija ilman mitään kompetenssia ole mitenkään perillä siitä kuka hän on, riittää yhtään mihinkään.
No ota nyt ihan rauhallisesti.
Eihän mikään näistä naiveista hokemista ole totta. Tietenkään.
Siis "sisäinen kauneus on tärkeintä" tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta. Itse kun luen näitä viestejä, niin peräänkuulutan sekä luetunymmärtämistä että järkeä. Tämä tyyppi lukee lauseen "sinä riität" ja käsittää sen "sinä pystyt mihin vain" ja "sinä ansaitset kaiken".
No mitä se "sinä riität sellaisena kuin olet" sinun mielestäsi tarkoittaa? Ei tarvitse pystyä mihin vain, voi pystyä johonkin parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä, niin tämä.
Uskon, että jos kysyisin aloittajalta, että miksi minä en riitä tällaisena, astmaisena ja polvivammaisena 161 cm naisena riitä ammattilaiskoripalloilijaksi, hän kyllä kykenisi keksimään lukuisia syitä.
Joskus näitä omia tyhmiä kysymyksiä kannattaa kysellä itseltä ensin hiljaa mielessä ennen kuin julkaisee kaikki älynväläyksensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä, niin tämä.
Uskon, että jos kysyisin aloittajalta, että miksi minä en riitä tällaisena, astmaisena ja polvivammaisena 161 cm naisena riitä ammattilaiskoripalloilija
Montako viestiä ajattelit vielä kirjoittaa itseksesi?
Jeesus Kristukselle riität juuri sellaisena kuin olet. Ihmisille et.
Miten tuo suhteutetaan siihen, että parisuhteen eteen on tehtävä töitä? Eli ei riitä, että röhnöttää sohvalla katsomassa urheilua.
Se on ja ei ole totta. Riippuu kuka sanoo ja kenelle.
No se "sinä riität" on aika monelle vieras konsepti, kun ei todellakaan ole riittänyt.
Tähän sopii Reinhold Niebuhrin ajatus: Anna minulle tyyneyttä hyväksyä asiat joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa asiat joita voin ja viisautta erottaa nämä asiat toisistaan.
Et voi muuttua toiseksi ihmiseksi mutta itseäsi voit muuttaa tiettyyn rajaan asti.
On esimerkiksi erittäin suotavaa, että muita kohtaan haitallisesti käyttäytyvät eivät kuittaa tekemisiään "mä oon vaan tällanen" ja toisaalta muiden hyväksyntää kerjäävät oppisivat arvostamaan omia hyviä puoliaan. Ettei murehdi liikaa, vaikkei pääse mukaan johonkin sisäpiiriin tai saa arvostusta takaisin yhtä paljon kuin itse jollekin henkilölle osoittaa.
Mistä lähtien "sinä riität" ja "sinun kuuluu saada kaikki haluamasi" ovat tarkoittaneet samaa?
En itsekään pidä tuosta sanonnasta. Jos olisin sarjamurhaaja, niin ilmeisesti sekin olisi ok ja olisin riittävä sellaisena kuin olen. Toisin kuin uhrini.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo suhteutetaan siihen, että parisuhteen eteen on tehtävä töitä? Eli ei riitä, että röhnöttää sohvalla katsomassa urheilua.
Moni kyllä parisuhteessakin lähinnä röhnöttää siellä sohvalla. Kannattaa valita kumppani oikein, lika barn leka bäst. Toki jos ajattelit, ettet tekisi yhtään mitään muuta ikinä, eihän se riittäisi yksin eläessäkään. Jostain on saatava rahaa ja ruokaa tai kuolee. Ne eivät sinänsä ole vaatimuksia vain parisuhteessa.
Toivottavasti riittää, sillä uskon että jokaisella on jokin täytettävä paikka yhteiskunnassa omana itsenään. Se on jutun juoni - löytää oma juttunsa.
Dandere-hahmon pääpiirteet ovat:
Ujous ja hiljaisuus: He ovat tyypillisesti hiljaisia, introverttisiä ja epäsosiaalisia. He eivät yleensä puhu, ellei heitä puhutella, ja silloinkin vastaavat hyvin vähän.
Sisäinen lämpö: Ujon ja ilmeettömän ulkokuoren alla on pehmeä, lämmin ja rakastava sisus.
Avautuminen läheisille: Hahmo avautuu ja muuttuu puheliaammaksi sekä hellemmäksi vasta, kun hän tuntee olonsa mukavaksi ja turvalliseksi ihastuksensa tai ystäviensä kanssa.
Esiintymishaluttomuus: Heidän hiljaisuutensa johtuu usein pelosta sanoa jotain väärää tai joutua kiusalliseen sosiaaliseen tilanteeseen, joten he pysyttelevät mieluummin hiljaa.
Toivottavasti riittää. Mulla on huomenna työhaastattelu ja voin mennä sinne vain omana itsenäni.