Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko "sinä riität sellaisena kuin olet" totta?

Vierailija
16.12.2025 |

Tämä tuntuu minusta järjettömältä. Eikö tämä riipu tavoitteista, mistä haaveilee? Miksi ihmisille (=minulle, lähes aina) uskotellaan, että itselle ei kannata tehdä mitään, kun aina vain on riittävästi kaikille? Jos minä haluan seurustella juuri potkut saaneen Miss Suomen kanssa, niin en varmasti riitä sellaisena kuin tällä hetkellä olen. Ammattijalkapallon pelaamisesta puhumattakaan.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole oma itsesi ja sinä riität on kaikkein epärehellisimmät sanonnat. Kukaan ei kuitenkaan hyväksy sitä että olet oma itsesi, et saa olla herkkä, etkä vahva, iloinen etkä surullinen jne. Olet mitä olet, se on jonkun mielestä väärin tai liikaa ja käsketään ryhdistäytymään.

Kenenkään antama panos ei koskaan ole riittävä tai se on liikaa, jälleen kerran. Teet niin tai näin, teet kuitenkin väärin päin. Jonkun mielestä.

Molemmat olen kokenut enkä todellakaan ole mikään ääripäästä toiseen heiluva epätasapainoinen vaan erittäin rauhallinen ja tasainen ihminen. Hirvittävää vihaa.

Vierailija
22/67 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit olla sellainen kun olet. Et varmaankaan Miss Suomea saa vaimoksi, mutta joku perunapussin näköinen kurppa saattaa vielä vaimoksesi suostua.

Mutta jos treenaan kropan timanttiseen kuntoon ja sattuisin siihen kaupan päälle olemaan pitkä jne... Niin eihän minun silloin välttämättä tarvitse tyytyä perunapussiin. Tai jos haluan parempaa palkkaa töissä, niin jotain on tehtävä. Ehkä opiskeltava ja vaihdettava alaa. Nykyinen tila ei siis riitä.

Tai ehkä se viisaus piilee siinä että vaikka et sitä missiä saisi minkäänlaisella kropalla, niin voit siitä huolimatta elää hyvän ja onnellisen elämän ilman  epäonnistumisen tunnetta. Jos haluat, niin voit riittää itsellesi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen ihminen joka täyttää muutaman vaatimukseni, riittää minulle. Ihan sellaisenaan. Ei ole mitään mahdottomia vaatimuksia.

Mitä nämä vaatimukset on? Ja pyydän kerro rehellisesti ihan kaikki vaatimuksesi etkä sano samanlailla kun muut naiset että listaa vain ne treffelle pääsyä varten olevat vaatimukset jotka on vain lähtökohta jonka jälkeen niitä vaatimuksia alkaa pikkuhiljaa tulemaan lisää ja lisää ja lisää ja lisää

Vierailija
24/67 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tarkoittaa sitä, että ihminen riittää sellaisenaan. Sen eteen, että olisi kylliksi ja rakkauden arvoinen ei tarvita tekoja, muiden perseennuolentaa tai sirkustemppuja. Me kaikki olemme arvokkaita.

Me emme ole kaikki arvokkaita. Arvo määritellään sen perusteella kuinka toimimme. Sama ihminen voi olla aluksi haitallinen ja parantua kunnolliseksi, arvokkaaksi osaksi yhteiskuntaa.

Eli naisetkin voi muuttua täysin arvottomiksi oman käytöksen ja toiminnan takia?

Vierailija
25/67 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo sanonta kai siihen viittaa että pystyt lainkaan näkemättä vaivaa olemaan mitä tahansa haluat (eli missin puoliso tai ammattiurheilija).

Mihin se sitten viittaa? Mihin minä riitän sellaisena kuin olen? Tai sinä?

Sulla on ihmisarvo.

Vierailija
26/67 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen ihminen joka täyttää muutaman vaatimukseni, riittää minulle. Ihan sellaisenaan. Ei ole mitään mahdottomia vaatimuksia.

Mitä nämä vaatimukset on? Ja pyydän kerro rehellisesti ihan kaikki vaatimuksesi etkä sano samanlailla kun muut naiset että listaa vain ne treffelle pääsyä varten olevat vaatimukset jotka on vain lähtökohta jonka jälkeen niitä vaatimuksia alkaa pikkuhiljaa tulemaan lisää ja lisää ja lisää ja lisää

Ei nyt mennä tähän. Puhutaan mieluummin siitä, että miten emme oikeasti riitä sellaisena kuin olemme. Esimerkiksi tässä deittailunäkökulmassa voimme tehdä hirvittävän paljon ulkonäöllistä kehittymistä, jotta se deittailu on helpompaa. Jos vain olemme "omia itsejämme", niin emme todennäköisesti saa sitä, mitä haluamme.

Vierailija
27/67 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo sanonta kai siihen viittaa että pystyt lainkaan näkemättä vaivaa olemaan mitä tahansa haluat (eli missin puoliso tai ammattiurheilija).

Sulla on ihmisarvo.

No sillä tiedolla en varsinaisesti tee mitään, koska se on kaikilla. Minulla on ihmisarvo, mutta muuta arvoa välttämättä ei. Muu arvo on ansaittava ja silloin on tehtävä töitä kohti parempaa itseä. Silloin ei riitä sellaisena kuin on huonoimmassa mahdollisessa kunnossa.

Vierailija
28/67 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole oma itsesi ja sinä riität on kaikkein epärehellisimmät sanonnat. Kukaan ei kuitenkaan hyväksy sitä että olet oma itsesi, et saa olla herkkä, etkä vahva, iloinen etkä surullinen jne. Olet mitä olet, se on jonkun mielestä väärin tai liikaa ja käsketään ryhdistäytymään.

Kenenkään antama panos ei koskaan ole riittävä tai se on liikaa, jälleen kerran. Teet niin tai näin, teet kuitenkin väärin päin. Jonkun mielestä.

Molemmat olen kokenut enkä todellakaan ole mikään ääripäästä toiseen heiluva epätasapainoinen vaan erittäin rauhallinen ja tasainen ihminen. Hirvittävää vihaa.

Vain itseensä voi vaikuttaa, joten kannattaa opetella antamaan itselleen lupa olla juuri sitä, mitä on. Ja kyllä sellaisia ihmisiä on, jotka voivat tykätä susta sellaisena kuin olet, mutta harvemmassa. Jos muutaman sellaisen onnistuu löytämään, se riittää.

Vierailija
29/67 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kyse naisista niin todellakin mutta jos kyse on miehistä niin ei todellakaan! Eihän mies todellakaan riitä ihmisenä. Miehen pitää hyväksyä ikiaikainen roolinsa providerinä.

Koskaan tasa-arvo ei saa mennä niin pitkälle että miehetkin pääsisi eroon perinteisten sukupuoliroolien vastuista niin kuin naiset on vapautettu niistä kahleista.

Eihän miehillä ole mitään arvoa vain ihmisenä

Kulta pieni, jos katsot nyt ranteitasi ja nilkkojasi, niin et näe niissä kahleita. Ne kahleet on vain ja ainoastaan sun silmien takana. Sun tarvii vain itse hyväksyä itsesi, siitäkin huolimatta että et omasta mielestäsi täytä yhteiskunnan asettamia kriteereitä miehelle. Olet vain oma itsesi ja jos sua ei jossain hyväksytä omana itsenäsi, niin sitten olet väärässä seurassa. Sä et koskaan tule miellyttämään kaikkia muita, joten keskity miellyttämään itseäsi. 

Vierailija
30/67 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tarkoittaa sitä, että ihminen riittää sellaisenaan. Sen eteen, että olisi kylliksi ja rakkauden arvoinen ei tarvita tekoja, muiden perseennuolentaa tai sirkustemppuja. Me kaikki olemme arvokkaita.

Me emme ole kaikki arvokkaita. Arvo määritellään sen perusteella kuinka toimimme. Sama ihminen voi olla aluksi haitallinen ja parantua kunnolliseksi, arvokkaaksi osaksi yhteiskuntaa.

Eli naisetkin voi muuttua täysin arvottomiksi oman käytöksen ja toiminnan takia?

Ehdottomasti, 100 %. Ei ole eroa tässä naisilla ja miehillä. Kaikki todistavat vain ja ainoastaan omilla toimillaan arvonsa.

Vierailija
31/67 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sellainen ihminen joka täyttää muutaman vaatimukseni, riittää minulle. Ihan sellaisenaan. Ei ole mitään mahdottomia vaatimuksia." 

Ihmisarvo on luovuttamaton. 

Ja Jumalalle jokainen kelpaa sellaisenaan, Hän osaa rakastaa. Hän on rakastanut meitä silloinkin kun olimme hänestä ja tahdostaan tietämättömät, pahuutta täynnä. 

Ihmisiltä sen sijaan tulevat vaatimukset. Minusta en itsekään vaadi paljoa, mutta esim. puhtaus ja hajuttomuus tai hyvältä tuoksuva olemus on joillekin ihan mahdottomuus. Puhumattakaan rehellisyydestä tai kultaisesta säännöstä jne... 

Vierailija
32/67 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ihmisarvo.

Se ei tarkoita mitään.

Vierailija
33/67 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kyse naisista niin todellakin mutta jos kyse on miehistä niin ei todellakaan! Eihän mies todellakaan riitä ihmisenä. Miehen pitää hyväksyä ikiaikainen roolinsa providerinä.

Koskaan tasa-arvo ei saa mennä niin pitkälle että miehetkin pääsisi eroon perinteisten sukupuoliroolien vastuista niin kuin naiset on vapautettu niistä kahleista.

Kulta pieni, jos katsot nyt ranteitasi ja nilkkojasi, niin et näe niissä kahleita. Ne kahleet on vain ja ainoastaan sun silmien takana. Sun tarvii vain itse hyväksyä itsesi, siitäkin huolimatta että et omasta mielestäsi täytä yhteiskunnan asettamia kriteereitä miehelle. Olet vain oma itsesi ja jos sua ei jossain hyväksytä omana itsenäsi, niin sitten olet väärässä seurassa. Sä et koskaan tule miellyttämään kaikkia muita, joten keskity miellyttämään itseäsi. 

Mutta voi silti miellyttää useampi ihmisiä ja myös itseään huomattavasti paremmin. Miksi kukaan jäisi paikalleen, jos on korkeammat tavoitteet? Tai toki jos ei jaksa, mutta "sinä riität" ei pidä sellaisenaan paikkaansa. Koska se riippuu sinusta ja tavoitteistasi.

Vierailija
34/67 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan silmissä se on näin <3

Vierailija
35/67 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oma itsensä riittää, mutta ainahan itseään voi kehittää. Jokaisella on eri vahvuudet, ja se on ihan riittävää. Mutta jos haaveilee jostain mitä ei osaa, niin sillon tietenkin riippuu onko opittavissa oleva taito vai ei.

Rikolliset tietty erikseen

Vierailija
36/67 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, aikalailla samanlainen kuin minä. En tykkää riidellä, kunnioitan kumppaniani, olen ystävällinen. Siis luonne. Rehellisyys ja uskollisuushan ovat kaikille selvyyksiä. Pituus/ painokin saisi olla suunnilleen vastaava. Ammatilla tai varakkuudella tai koulutuksella tai työtilanteella ei väliä. Ei uskonnolla. Ei no treffien jälkeenhän ne ominaisuudet vasta alkaa pikkuhiljaa paljastua. Eli ennen treffejä on vain pituus/ painovaatimus. Niin eikä alkoa eikä röökiä. Nämä vaatimukset esitän kyllä sitten aika nopeasti.

Vierailija
37/67 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa ei millään tapaa. Sen sijaan riitän Kristukselle tällaisena, sairaana, kärsivänä ja syntejäni katuvana.

Vierailija
38/67 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulta pieni, jos katsot nyt ranteitasi ja nilkkojasi, niin et näe niissä kahleita. Ne kahleet on vain ja ainoastaan sun silmien takana. Sun tarvii vain itse hyväksyä itsesi, siitäkin huolimatta että et omasta mielestäsi täytä yhteiskunnan asettamia kriteereitä miehelle. Olet vain oma itsesi ja jos sua ei jossain hyväksytä omana itsenäsi, niin sitten olet väärässä seurassa. Sä et koskaan tule miellyttämään kaikkia m

Ei tarvi jäädä paikoilleen, mutta joskus tulee vastaan tilanteita jossa kokee antaneensa kaiken, mutta ei silti riitä. Siinä kohtaa on parempi tunnustaa itselleen että on väärässä paikassa. Vaikka esim. tämä provide-paine. Jos olet keskituloinen mies ja yrität panostaa suhteeseen reilusti ja olla toiselle hyvä ja mahdollisesti jopa huolehtia toisesta taloudellisesti, mutta löydät itsesi tilanteesta jossa tili ei vain riitä kattamaan kahden ihmisen menoja halusta huolimatta, niin sitten pitää hyväksyä, että molemmat maksaa menoja ja molemmat osallistuu taloudenhoitoon tasapuolisesti. Jos ongelma on siinä että nainen ei halua maksaa mitään, vaan haluaa provider-miehen, joka hoitaa kaikki laskut, niin sitten olet suhteessa väärän naisen kanssa. Eikä siinä ole mitään häpeällistä etkä sinä ole ihmisenä riittämätön tai miehenä vajaa jos olet parhaasi yrittänyt. Olet vain päätynyt väärään paikkaan. 

Vierailija
39/67 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mutta löydät itsesi tilanteesta jossa tili ei vain riitä kattamaan kahden ihmisen menoja halusta."

Kuinka monta tällaista naista Suomesta löydät? 6, 14, 27? 

Eiköhän täällä jokaiselle järkevälle ihmisele ole selvää, että molempien palkkaa tarvitaan elämiseen. Kourallinen naisia ehkä toivoo miehen elättävän, mut onko JUST sellainen pakko ottaa?

Vierailija
40/67 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, aikalailla samanlainen kuin minä. En tykkää riidellä, kunnioitan kumppaniani, olen ystävällinen. Siis luonne. Rehellisyys ja uskollisuushan ovat kaikille selvyyksiä. Pituus/ painokin saisi olla suunnilleen vastaava. Ammatilla tai varakkuudella tai koulutuksella tai työtilanteella ei väliä. Ei uskonnolla. Ei no treffien jälkeenhän ne ominaisuudet vasta alkaa pikkuhiljaa

Tottakai pitää perusasiat, itsestäänselvyydet olla kunnossa eikä niitä tarvi erikseen vaatia, hygienia, siisteys, itsestään huolehtiminen...no ne selviää sitten. Saa olla omaa mieltään, ihan sama kunhan antaa muidenkin olla mitä ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi