DeMoms 5
Teille tulee sit sama hääpäivä ku meilläkii on. Huh, kohta vuos avioelämää takana..
Ainii ja tämmönen äitien oma foorumi on rakennettu. Tervetuloota vaan kirjottelemaan sinne.
http://aitiklubi.palstani.com/index.htm
Kommentit (398)
Jii, en minäkään mitään kovin kannustavaa osaa sanoa, mutta tottakai jaksan lukea vuodatuksiasikin( vaik ei me edes vielä kovin hyvin tunnetakaan) ja sitä vartenhan täällä ollaan, toisiamme vaikeina aikoina tukemassa ja sitten parempina aikoina iloja jakamassa... ymmärrän kyllä, että sen täytyy olla rankaa odottaa noin pitkään ja varsinkin, kun ei tiedä milloin se odotus päättyy ja niiden pettymyksien täytyy olla sitä odotustakin rankempia... mutta on aina parempi jos jaksaa uskoa ja toivoa, ettei niitä pettymyksiä enää tulisikaan... ja minä toivon koko sydämestäni, että teidän odotus jo pian palkittaisiin. olen varma, että olette sen ansaineet...
meille kuuluu hyvää. mua vaan alkaa jo vähitellen jännittää tuo parin viikon päästä oleva matka, on niin ihanaa, kun saa pitkästä aikaa nähdä oman rakkaansa ja sitten myös se isän ja pojan ensi tapaaminen tulee varmaan olemaan ihanaa nähtävää vaikka poika ei varmaan vielä ymmärrä kuinka paljon tämä matka ja se hänen elämässään uusi ihminen, jonka kanssa tullaan viettämään aikaa merkitsevät... voi, kun pian voisi Alan Oliverin isästäkin tulla ihan vakituinen osa meidän elämää niin olisi se niin paljon mukavampaa ja helpompaa...
sara
Jii: Paljon jaksuja sinne ja pikaista paranemista! On tuo varmasti rankkaa, mutta ajattelepa, ootte jo askeleen lähempänä. Onhan se epäreilua, että toiset joutuu kokea tän kovemman kautta. Toisaalta sekin voi olla kohtaloa... *jaksuhali*
Han_: Sampo jo 3kk! Ihan vasta äskenhän mä stalkkasin o-puolelta kun lähditte leikkaukseen... Ja ihana tuo kun poika laulaa pianon säestyksellä!
ON: Joo, mä en mieti nyt mitään kp:ta tms. Oon käyny ahkerasti töissä, jotta rahaa saisi. Tänään voisi käydä ostamassa uudet farkut, josko se auttaisi raskautumista :D Illalla taasen töihin.
Tää oli tällanen pikamoikkaus! Nyt shoppailemaan--->
ikäsi: - 20
Ammatti: - opiskelija, pitäis kai tulla sairaanhoitaja, 1v jälellä opintoja.
Pidätkö työstäsi? - koulu ei oo aina ollut herkkua
Miten asut? - omakotitalossa
Kenen kanssa? - mieheni, tytön ja 2 koiran kanssa
Autosi: - audi vm 94 oiskohan..
Harrastuksesi? -käsityöt, lumilautailu, pyöräily, uiminen (ei nyt oo oikee kerennyt harrastamaan mitään)
Onko sinulla eläimiä? - 2 koiraa(sekarotuisia)
Lapsia? - tyttö 2,5kk
Lempi¿
Ruoka? -makaroonilaatikko
Juoma? -vesi,maito
Ruokaravintola? - emt
Herkku? - suklaa, vadelmakeitto
Tv-sarja? -tuhkimotarina, päivien viemää, salkkarit
Eläimesi? -koirat ja kisut
Bändisi? -ei nyt tuu mieleen mitä...
Kumpi?
Kahvi/Tee? -tee
Riisi/Pasta? - molemmat
Kala/Liha? - liha
Avio/Avoliitto? - avioliitto
Järvi/Meri - molemmat
Kesä/Talvi - molemmat
Mansikka/Vadelma? - kumpikin
Hevi/pop? - molemmat
Oletko koskaan¿?
Haastanut riitaa turhasta? - öö... olen kai
Kytännyt naapuriasi? - olen
Ihastunut naapuriisi? - en
Ihastunut työtoveriisi? - en
Huijannut pomoasi? - en
Halannut puita? - en muista
Pettänyt kumppaniasi?
Tullut petetyksi rakkaudessa? - no jaaha...
Uskotko¿?
Joulupukkiin? - en tiie kyllä kai
Naapuriin? - en
Katujyrään? -en
Rakkauteen ensisilmäyksellä? - joo
Rölli-peikkoon? -jooooo
Itseesi? - maybe
Tulevaisuuteen? - kyllä on toivoa täynnä
Vanhempiasi? - öö kyllä varmaan
Kuvaile tämän hetkistä elämäntilannettasi biisin sanoin- en nyt tiijä biisei tai siis ei tuu mieleen pää on NIII tyhjä!
jii: hyvä et selvisit leikkauksesta :) miten sait selville sairaudestas?oliko oireita jne?
mitähän muuta piti sanoakkaan.. luin nuo jutut ja tuli mieleen juttui jne mitä pitäis kommentoida mut enhä mä enää muista.
mä haluisin vauvauintiin päästä mutten tiije järjestetäänkö tääl edes.
nyt rupeais syöttää neitokaisen ja lähtis ulkoilemaan ja sit haravois ton pihan :)
niin oliko naperolla yritystä toista vauvaa? meillä meni 1v4kk ilman ehkäsiyä kunnes tämä tyttö ilmoitti tulostaan. toista emme vielä tee kun mulla opinnot kesken et sais koulun loppuun ja työelämään mut toisaalta ois kiva saada leikkikaveri tytölle joka ois vähä samaa ikäluokkaa melkein :)
aurinkoista kevättä ;P
Tuli ihan kauheen itsekäs olo äsken, kun luin noita jiijn kirjotuksia. Mie vaan täällä kiukuttelin sitä, että sain opinnäytetyöstä kolmosen. Oikeesti onko sillä loppujen lopuksi mitään merkitystä, kun on maailmassa tärkeämpiäkin asioita ja isompia murheita, Jii voi kun vois vaan jotenkin auttaa. Mutta tsemppiä ainakin. Iskä on aina sanonut miulle, jos jotain oikeesti haluaa niin sen myös kyllä saa, mutta sen eteen täytyy joskus tehdä paljon työtä. Tuo vois olla jiillekin nyt sellainen hyvä tsemppaus lause.
Mieskin laitto miulle viestiä äsken, että elä nyt stressaa siitä opinnäytetyöstä, kun on masussa tärkeempi opinnäytetyö tulossa. (:
Ihanaa ulkona on 20 astetta lämmintä, vois lähtee vähän paistattelemaan.
Mutta aurinkoista päivän jatkoa kaikille!
*zuzu 36+1*
Minttu: Minkä ikäinen siun vauva oli, kun lähit ekan kerran viihteelle? Ollaan mietitty tässä, että ostettaisiin ilosaarirokkiin liput miehen kanssa, kun se on ollut joka vuotinen perinne. En vaan tiedä, miten sitä raaskii jättää viikonlopuksi mummolaan reilun kuukauden ikäistä vauvaa hoitoon. Vaikkakin välillä voi käydä syöttämässä yms, kun joensuussa se rokki kuitenkin on. Mitä ootte mieltä, kannattaako ostaa lippuja?
Ikäsi: 17 vuotta
Ammatti: Opiskelija
Pidätkö työstäsi? Sillon tällön, kuka siitä nyt koko ajan tykkää?
Miten asut? kerrostalo kolmiossa
Kenen kanssa? Avomieheni ja 3 kk ikäisen tyttäremme kanssa
Autosi: Eipä oo vielä mulla, mutta ukko hurjastelee hiivatilla
Harrastuksesi? Vauvauinti
Onko sinulla eläimiä? Eipä ole
Lapsia? Kuten tuossa aikaisemmin jo tuli ilmi yhden ihanan tytön äiti olen :)
Lempi¿
Ruoka? Peruna ja kala
Juoma? Kokis ja maito
Ruokaravintola? Martina
Herkku? Suklaa <3
Tv-sarja? Tuhkimotarina
Eläimesi? Käärme
Bändisi? ööh.. varmaan Häntä?
Kumpi?
Kahvi/Tee? Kahvi
Riisi/Pasta? Pasta
Kala/Liha? Kala <3
Avio/Avoliitto? Ihan sama mulle
Järvi/Meri? Meri <3
Kesä/Talvi? Kesä!
Mansikka/Vadelma? Mansikka
Hevi/pop? Hevi
Oletko koskaan¿?
Haastanut riitaa turhasta? -monestikin :D
Kytännyt naapuriasi? -joskus
Ihastunut naapuriisi? -en
Ihastunut työtoveriisi? -en
Huijannut pomoasi? -en
Halannut puita? -monestikin..
Pettänyt kumppaniasi? -en
Tullut petetyksi rakkaudessa? -kyllä
Uskotko¿?
Joulupukkiin? -aina
Naapuriin? -enpä usko
Katujyrään? -tottakai
Rakkauteen ensisilmäyksellä? -no enpä oikeestaan
Rölli-peikkoon? -aina
Itseesi? -harvemmin :D
Tulevaisuuteen? -joo
Vanhempiasi? -jep jep
Kuvaile tämän hetkistä elämäntilannettasi biisin sanoin-
[/quote]
Tiedänkö paikkaa tai suuntaa en.Mä haluun enemmän kuin kaiken. Katsoo läpi sun silmien. Joo oon niin vitun onnellinen <3
Sarael, MaryRose, zuzu: Kiitos <3 Kyllä tämä tästä, mä olen jo sen päättänyt että mulla tulee olemaan tammi/helmivauva käsivarsilla ensi vuonna, joten nou hätä ;) On ihanaa kun netin kautta saa vuodattaa tunteita ja tuntemuksia. On tää hieno keksintö ;)
piijetska: Kasvain huomattiin ultrassa, kun hakeuduttiin lapsettomuusklinikalle hoitoihin. Munasarjoissa oli koko ajan yksi muita isompi rakkula joka ei puhjennut/mennyt muna torvia pitikin pois. Viime vuodon jälkeen kävin taas ultrassa ja se ei ollut hävinnyt sieltä mihinkään. Molluskasta otettiin testejä ja sitten se alkoikin kasvaa niin vauhdilla että edessä oli leikkaus. Ultralla katsottu molluskan koko oli reilu 9cm, mutta patologin lausunnossa se oli merkattu 108mm. Sitten mä olin tosiaan vappuaattona leikkauksessa, joka tehtiin tähystyksellä. Tässä sairaslomalla vielä viikon verran ja sitten töihin.
Istuminen ja muut oli tosi vaikeaa silloin kun se molluska oli paikallaan. Jokainen voi kuvitella vaikka golfpallon painamassa munasarjan kohdalla...No, onneksi tuo on taakse jäänyttä elämää:) Kiitos muuten piijetska kun kysyit, oli ihanan helpottavaa kirjoittaa koko homma ylös :)
eipä mitää ajattelin vain kysäistä jii sulta et miten ilmeni jne.
öö en kerkee enempää kirjotella neiti kutsuu :(
mut palailen kirjottelemaan myöhemmin.
beibi nukahti juuri ku syötin ja vaihdoin vaipan. väsyttää hieman et jos menis vielä lepäilemään sit 10.00 alkais perhekerho et jos sinne jaksais ja uskaltais mennä.
mutmut mitä sitä kirjottelis.. ei mulla asiaakaan ole... :/noh menenpä nukkumaan vielä tai aamupalaa voisin syödä tässä sit nukkuun ja ennen 10 lähtis sinne kerholle tai miten nyt jaksan herätä.
eilenki neiti nukahti siin 22 jälkeen
ja heräs vasta 4.00 syömään, hyvin nukkuu yöt sinänsä.
mut miä taijan mennä mut hyvää huomenet kaikille ja öitä :)
(sataa vettä et ei kovin hyvä keli )
Laitoin just tytön partsille päikkäreille ja tulin ite koneelle ;D tuttu homma.. muutaman tunnin pääst pitäs viiä tyttö hoitoo ja lähtä koulussa käymää, ku teen sitä opinnäytetyötä täs äitiysloman sivussa :)
Zuzu: Ompas sullaki jo paljo viikkoja.. kohtahan se pikkunen sieltä sais jo syntyä :) toivottavasti ei ainakaa hirveesti mee yli.. ne lasketunajan ylimenevät päivät on piiiitkiä !! Itel meni vaa 3 päivää yli, mut sekin tuntu ikuisuudelta.. :D
Tyttö oli 3kk, ku lähin ekaa kertaa viihteelle.. sillo tyttö oli isin kans kotona.. ja miehen kans yhes lähettii viihteelle, ku tyttö 5kk ja sillo tytsy mummolassa hoidos.. ja hyvin oli menny.. ite vaa ei oikee osan olla baaris.. Kesäl aateltii lähtä seuraavaks yhes johku, ku kyl vanhemmatki tarttee sitä omaa aikaa.. ja tyttö on nii hirveen kiinni meis.. et ihan hyvä et on välillä muittenki läheisten kanssa.. vaik se tuntuiski nii vaikeelta lähtä.. Isovanhemmat jo kovasti kyselly et koska saa ottaa tytön uudestaa hoitoo :D
Onhan teijän vauva sitte aika pieni viel ku on se ilosaarirock.. ite en varmaa uskaltais lippuja ostaa.. Mut kyl ne isovanhemmat varmasti osaa hyvin teijän pikkuista hoitaa, jos päätätte mennä.. se on sitte eriasia malttako ite siel olla :D
Tervetuloa Piijetska! Meitä alkaa olla täällä jo ihan mukavasti, jotka kirjoittelee aktiivisesti.. kiva käyä aina kuulumisia lukemassa.. ja kun tänne voi purkaa sekä negatiivisia sekä positiivisiä tunteita! <3
Minkälaista toimintaa tuol kerhos oikee on? :)
Mulla taas meni lasketun ajan yli 15 vrk :D Se tuntui aika pitkältä, kun koko ajan odottelin oireita ja mahdollista synnytyksen alkua eikä mitään tapahtunut. Lopulta synnytys sitten käynnistettiin ja Melissa syntyi rv 42+1.
Nukuttiin Melissan kanssa päikkärit yhdessä ja jätin sen sinne vielä nukkumaan. Eilenkin se nukkui päivällä 3,5h päikkärit :) Tuo kantoliina on kuivumassa pesun jäljiltä, niin on ihanaa kun se on nyt nukkunut yksinään niin ei tarvise koko aikaa kanniskella. Melissa kun on aikamoinen sylivauva :)
Tänään on imetystukiryhmä. Ihanaa päästä Melissan kanssa kotoa pois ja juttelemaan imetyksestä.
Mulla on vähän huono laskupää.. *nolo*, mutta taisikin olla lasketun ajan ylu 13 vrk, jos nytkään oikein laskin.
kotiin tulin just puol tuntii sit perhekerhosta. ekaa kertaa tänää siel kävin. siel oli paljo lapsia niiku mun tytöstä - 5v vuotiaisiin asti siellä lapset leikkiä muiden kanssa ja tänää siellä isommat tekivät äidille jotain pakettia äitienpäiväksi. siel voi jutella muiden äitien kans ja lapset keskenään leikkii siel. eikö sunpaikka kunnalla minttu ole perhekerhoa?käy ihmeessä tutustumassa siellä edes kerran nii sit jatkosta voit päättää et meetkö sinne enään. taidan käydä vielä 2 kertaa ku sitä on tässä 2 kertaa ja kesäloma alkaa sit.
siinä se aika kului mukavasti siel kerhos mut sit on 3-5 vuotiaille päiväkerho maanantaisin. torstaisin tapaamistupa jossa saa olla vauva iästä ylös päin.
mitähän sitä nyt tekis hmm. vois syödä ruokaa sitten lähteä ulos jatkamaan haravointia:)
hyvää päivän jatkoa!
Tervetuloa kaikille uudemmille kirjoittalijoille :)
Jii, on tosi kiva kuulla, että ajattelet jo positiivisemmin ja on jo parempi olo.
mullakin meni vähän yli lasketun, poika syntyi rv 40+6, mutta ei se niin paha ollut ja sinä päivänä ennen sitä yötä jolloin synnytys alkoi kävin vielä vähän viime hetken ostoksilla ja ne jutut mitä silloin ostin on kaikki ollut ihan tarpeellisia( ilmankin olisi pärjännyt, mutta ihan kiva, kun nekin oli käytettävissä). mutta toivottavasti Zuzun ei tarvitsisi sitä lasketun ajan yli menemistä kokea...
täällä oli eilen aivan ihana sää ja oltiinkin tavallista enemmän ulkona, tänään ei ole ihan niin kaunista ja lämmintä, kun pilvistä on... mutta kohta tästä voitaisiin lähteä ulkoilemaan...
eilen me haettiin myös pojan passi, on niitä taas muutettu, että olisi vaikempi väärentää... ja sitten tuli postissa kanssa aurinkolasit pojalle, mutta ne on vähän liian isot vaikka pitäisi olla vauvojen kokoa :( no ehkä ne vielä tänä kesänä mahtuu ja jos ei niin sitten ensi vuonna...
Sara & Alan Oliver
Täällä on tosiaan kiva käydä kirjottelemassa kun tänne tulee tekstiäkin välillä :)
Mun rakas mieheni osti mulle uuden puhelimen<3 :) Se on niin hellu! Mä olin jo pitkään kuolannu yhtä samsungin puhelinta (jota ei vielä ole myynnissäkään suomessa) niin tuo oli tilannu sen ruotsista :) Se oli kyllä piristys ruiske ja nyt sitten odotan että akku on lataantunut että pääsen sitä räpläämään :)
Onko muilla romanttisia miehiä? Tuo on välillä vähän liiankin romanttinen, en aina osaa arvostaa sen romattisia eleitä kun se tekee niitä niin usein. Niin ja miten käsitätte romantiikan? Onko se rakkauden tunnustuksia, vai perus kynttilä illallinen?
Meillä on harrastetaan arkipäivän romantiikkaa, pienten tekojen lisäksi rakkauden ja hellyyden tunnustuksia viljellään monta kertaa päivässä. Esimerkiksi valitin tänään aamulla ylösnoustessani selkäkipua, ja mies sitten meni patjan alle kurkkimaan. Minä ihmettelin, mitä se tekee, ja hän kuulemma etsii hernettä, sillä minä olen todellinen prinsessa, ja patjan alla on siis varmastikin herne tai jokin muu pieni juttu. <3
-Jii, yrittää kasvattaa puheenaiheita :)-
Tervetulloo uusille, ainakin Piijetska oli kirjoitellut :)
JII, sulla on kyllä ihana mies! ♥ Meillä ei ihan tuohon malliin kyllä, mutta kyllä noita rakkaudentunnustuksia tulee päivittäin sanottua. Aiemmin myös jatkuvasti helliteltiin, pusuteltiin yms., mutta nyt on kummasti vähentynyt. Liekö johtuis siitä, että tällä äidillä on nyt tuo pikkuinen, jota pitää hirveästi pusutella ja halia! :D Sampo on varastanut kaikki pusut, ei jää isille yhtään :/ No, kyllä me yhäkin hellitään, mutta yhteinen aika on tosiaan niin vähäistä ollut viime kuukausina, että ei oo tullut enää niin paljon oltua esim. sylikkäin sohvalla telkkua kattomassa. Kun Sampo illalla nukahtaa yöunille, oon itekkin aivan naatti, etten jaksa jäädä köllimään sohvalle tms. vaan meen oikopäätä nukkuun :/ Mies kyllä huomioi minua esim. hieromalla selkää tai jalkoja (tai molempia :D), eikä tarvi edes pyytää :) ♥ Tällä hetkellä parhaimmilta rakkaudenosoituksilta tuntuu esim. ne kerrat, kun mies tiskaa ihan ilman pyyntöä tms. :DD
Me ei kyllä olla kumpikaan mitään järin romanttisia tyyppejä. Tykätään ihan tällaisesta tylsästä peruskamasta, kuin istua sylikkäin sohvalla teeveen ääressä ja leperrellä siirappisia juttuja, käydä yhdessä saunassa (nykyään nimittäin niin harvinaista!), nukkua toisen kainalossa (ja leperrellä), pusutella ja halia silloin kun siltä tuntuu (ja leperrellä)... Tämmöistä.
Plääh, en muista enää mitä piti kommentoida. Mulla on hyvä, mutta lyhyt muisti XD
Han ja Sampo 3kk
ZUZU, me ollaan kans mietitty, et olis kiva lähtä festareille, Nummirockiin. Sampon toinen mummula sattuu oleen jonku 60km päässä festareista, joten mietittiin, et josko juhannuksena menis sinne mummulaan ja kävis vaikka yhden päivän olemassa siellä Nummijärvellä... Me ollaan nääs tavattu miehen kans just Nummirockissa vuonna 03 (eka kerta kun itse olin siellä) ja käyty siellä joka vuosi sen jälkeen. Miehellä tulis yhdeksäs kerta ja mulla viides kerta peräkkäin... Alkanut siis muodostua perinteeksi tuo. Mutta saapa nähdä raaskinko jättää edes päiväksi (yöksi en kyllä raaski) Sampoa mummulaan.
Ikäsi: - 21v.
Ammatti: - Ei mikään
Pidätkö työstäsi? - En pitänyt entisistä työpaikoistani
Miten asut? - Helsingissä
Kenen kanssa? - Vauvani ja poikaysäväni
Autosi: - ei ole, eikä koskaan tule olemaan
Harrastuksesi? - musiikki, tanssiminen
Onko sinulla eläimiä? - kissa
Lapsia? - poika 7kk :)
Lempi¿
Ruoka? - kasvispyörykät kermakastikkeessa ja perunat
Juoma? - vesi
Ruokaravintola? - silvoplee
Herkku? - suklaa ja jäätelö
Tv-sarja? - lost
Eläimesi? - kisulini
Bändisi? - Kingston wall, Jethro tull
Kumpi?
Kahvi/Tee? - tee
Riisi/Pasta? - riisi
Kala/Liha? - kala
Avio/Avoliitto? - avo (olis kyl kiva joskus tulevaisuudessa avioliitto ehkä)
Järvi/Meri - ei pysty kyl päättää. molemmat omalla tavallansa ihania.
Kesä/Talvi - kesä
Mansikka/Vadelma? - mansikka
Hevi/pop? - hevi
Oletko koskaan¿?
Haastanut riitaa turhasta? - ikävä kyllä
Kytännyt naapuriasi? - ikävä kyllä ihan pikkuisen
Ihastunut naapuriisi? - ei
Ihastunut työtoveriisi? - ei
Huijannut pomoasi? - juu
Halannut puita? - kyllä :)
Pettänyt kumppaniasi? - en
Tullut petetyksi rakkaudessa? - kyllä :(
Uskotko¿?
Joulupukkiin? - en
Naapuriin? - joo
Katujyrään? - en
Rakkauteen ensisilmäyksellä? - kyllä
Rölli-peikkoon? - tietty
Itseesi? - no joo tavallaan
Tulevaisuuteen? - no pakkohan se on
Vanhempiasi? - en kyllä aina
Kuvaile tämän hetkistä elämäntilannettasi biisin sanoin- It`s no fun being Jack-in-the-green, no place to dance, no time for song...
Kiitos haleista ja lohdutuksista :) Oikeesti te olette niin ihania ja tärkeitä mulle! Tää koko paikka on ollu mulle oikea henkireikä vaikeina aikoina. Kiitos kun olette mun tukena, olen sanoinkuvaamattoman kiitollinen!
Mua kyllä välillä hävettää kun mä olen aina negatiivisten asioiden kimpussa, jotenkin kamalaa purkaa tänne kun täällä on muuten niin positiivinen henki.
Mutta kiitos kaikille jotka jaksavat lukea mun vuodatuksia!