DeMoms 5
Teille tulee sit sama hääpäivä ku meilläkii on. Huh, kohta vuos avioelämää takana..
Ainii ja tämmönen äitien oma foorumi on rakennettu. Tervetuloota vaan kirjottelemaan sinne.
http://aitiklubi.palstani.com/index.htm
Kommentit (398)
Varmaan vasta helmikuun alussa, kun kierto meni näin. Muuten meillä jäis ehkäisyt nyt nurkkaan, kun menkat loppui just tänään :D Mutta tammihelmikuun vaihteessa varmaankin, jos ei pupu mene pöksyyn ;)
Meille syntyi vuoden viimeisen päivänä kiireisellä sektiolla pienen pieni tyttö <3
Raskaus ei tosiaankaan ollut mitenkään ongelmaton, oksensin päivittäin rv 33 asti ja ennen aikaisuuden uhkaakin oli.
Lopulta rv 35+5 todettiin raskausmyrkytys, jonka takia jouduin sairaalaan osastolle. Kaksi pitkää viikkoa ehdin siellä maata...
Myrkytys eteni hiljalleen, ja vuoden alkuun oli sovittu sektio, mutta se muuttui kiireelliseksi 31.12.2007 omien veriarvojeni romahdettua niin, että hengen lähtö oli melko lähellä jo.
Palkinto on kuitenkin mitä ihanin, pieni tyttö mitoin 2570g/47cm/33cm.
Kaikki on nyt hyvin, kotiinkin päästiin tytön ollessa 3 vrk.
Poikakin täyttää viikon päästä jo 2 v.
Onnittelut Laukkanen prinsessastaOnneksi kaikki on nyt kuitenkin hyvin! Oliko sulla millainen pojat odotus, kun voit tytön odotuksessa niin huonosti?
Meillä nyt sitten päätettiin, että tulee jos on tullakseen toinen <3 (koska kaikki puhuivat, että helpompaa on kun tulee alle kahden vuoden ikäero, niin mies alkoi sitten eilen ehdottelemaan..)
Täällä on ollu tosi hiljasta viime aikoina. Onkohan kaikki jo hylänny koko keskustelun? :)
Aattelin tulla kuitenki kertomaan että meille SYNTYY vauva 11.2.2008 keisarinleikkauksella.Tai siis on ainaki aika varattu sillon...
Edellisestä synnytyksestä tullu repeämä ja siitä jäänyt arpikudos vaikeuttaa mun alatiesynnytystä joten kaikki seuraavat synnytykset (jos niitä on tullakseen) leikataan multa. Lääkäri totes että ei haluta ottaa sitä riskiä että repeäisin uudelleen.
On ollu vähän sulattelemista tuon tiedon kanssa.. vaikka koko raskausajan oon itekki pelänny sitä että synnytyksessä sanotaan " alappa ponnistaan" ja en sitte uskalla..No nyt se asia on päätetty ja sitä ei auta enää miettiä.
Kenelle teille on tehty keisarinleikkaus?suunniteltu semmonen?
Tämä mukelohan meinas siis tulla kaikenlisäksi ennen aikojaan ja jouduin tuossa joulukuussa levähteleen ja ottamaan rennnosti neljä viikkoa. Sitte onneksi loppu supistukset mutta kohdunkaula hävis lähes kokonaan ja kohdun suu on 2cm auki, ollut siis jo viikolta 29 asti.. :)
ei siis mennyt ihan ongelmitta tämäkään raskaus mutta muuten oon ihan hyvin pärjänny.
Konsta on opetellu puhumaan jo semmosia pikku lauseita ja on tosi reipas ollut muutenkin. mitä nyt välillä se kaks vuotiaan uhma nostaa päätään...
Meillä on muutto tässä viikon päästä, päästään meidän porukoitten toiseen asuntoon vuokralle. Se on saman kokonen ku tämä nykynen mut vuokra laskee 400e/kk :D :D
siinäpä tärkeimmät :)
MSOL, kiitos onnitteluista.
Pojasta oksensin päivittäin vaan rv 16 asti...
Napero06, mulla on molemmat syntyneet sektiolla.
Esikoinen suunnitellulla ja tämä toinen kiireisellä.
Oikein paljon onnea tytön johdosta laukkanen<3 Mitenkäs on arki lähtyny kahen pienen kanssa menemää? Itekki jo nii haaveilen toisesta pienokaisesta :) toivottavast päästäs kesällä yrittää ;)
Ja oikee paljon onnea Naperollekkin sektioon :) Tuuhan sitte ilmottelemaa miten kaikki meni?
Mitenkäs MSOLin häävalmistelut etenee? Lokakuussakos teijän häitä juhlitaa? Ihanaa ku päätitte antaa toiselle pienokaisella luvan tulla <3 toivottavasti tärppäis pian! :)
Mihinkäs Han_ ja Jii on kadonnu?? :O tulkaahan työki ilmottelemaa kuulumisia :)
LAUKKIS, onnea tytön syntymän johdosta!! ♥ Kerropas, miten sujuu kahden kanssa :)
NAPERO, mulle tehtiin sektio ihan suunnitellusti ja tosi helppo ja kivuton toimenpide oli. En silti uudestaan haluaisi en millään, mutta kyllä siitäkin hengissä selviää :) Leikkaus itsessään on nopea toimenpide, eniten aikaa kului siihen, kun odoteltiin, että puudutukset alkaa vaikuttamaan (ja heräämössä aika kului siihen, kun odoteltiin, että puudutusten vaikutus lakkaa :p Siihen menikin joku 4h). Ei ollut kipuja jälkeenpäin, tosin se mun törkeän kauhea spinaalipäänsärky peitti kyllä tehokkaasti kaikki muut kivut alleen :/ Nopiasti siitä toipuu, jos kaikki sujuu hyvin. Tsemppiä! Tulukee käymään Konstan kanssa joskus!! :)
MINTTU, vai niin se teidänkin typykkä täytti jo vuoden, äkkiä aika kuluu. Meilläkin ensi viikonloppuna juhlitaan synttäreitä :) ♥ Ja en minä oo mihinkään häipynyt, mutta kun palsta on muuttunut niin hiljaiseksi, niin ei täällä yksinkään viitsi jutella :(
Joo, ens viikonloppuna synttärit. Uskomatonta että meidänkin vauski on jo vuoden ikäinen taapero. Sampo kävelee ja sanoo muutamia hassuja sanoja (ei nyt kuitenkaan varsinaisesti puhu).
MSOL, onnea yritykseen! Minäkin yritän puhua miestä ympäri, että alettais yrittämään toista, mutta viimeistään ensi kesänä.
JIIn kuulumisia kaipailen itsekin... ♥
Kirjoitellaan! Pitää mennä nukuttamaan poitsua nyt.
Han ja Sampo 11kk++++
S täytti sitten vuoden :´) ♥ Synttäreitä juhlittiin sukulaisten ja ystävien ja kummien voimin, oli oikein mukavaa. Sampo oli todella reipas koko päivän ja hymyillen toivotti kaikki vieraat tervetulleiksi (vaikka vähän kyllä epäilytti, koska S:n päikyt ja aivan liian lyhyiksi ja se oli helv*tin kiukkuinen herätessään). Sampo ei edes arkaillut ollenkaan, vaikka yleensä vierastaa vähän kaikkia ja jännittää uusia asioita.
Enivei, meillä on sitten taapero talossa ihan virallisestikin. Tosin Sampo aloitti taapertamisen jo tuossa viikko pari takaperin ♥ Eli kävelee nyttemmin kuin vanha tekijä. Ensiaskeleet otettiin kyllä jo 10kk iässä, mutta pari viikkoa ennen synttäreitä aloitti oikein kunnolla harjoittelemaan kävelyä.
Joo, tulkaahan muutkin kertoileen kuulumisia, ettei mee ihan yksinpuheluksi :)
Han ja Sampo 1v.
Laukkis tyttösestä! Ja Naperolle tsempit sektioon!
Minäkii Jiin kuulumisia kaipailisin. Oot ,mun ajatuksissa vaikka tällä palstalla en käviskään.
Jep ja sit pika kuulumiset:
Eli jatkoin Joulukuussa koulua ja eka jakso on nyt käyty aika hyvin arvosanoin vieläpä. Tällä hetkellä on työharjottelu jakso, oon tääl Kuopion toisella Arnold´silla ja mä nautin ihan hirveesti tuosta työskentelystä (eli Han, zuzu ym ketkä Kuopioon voi tulla pyörähtäkääs kaffeel siinä Carlsonilla)
Mutta on pien paniikki tullu et mitne mä ns vuonna sit järkkään tän lasten hoidon? Nyt pystyn tekeen semmosta vuoroo et lapsille on hoitopaikka mut entäs sit ku joutuu kolmivuorotyöhön? Joo ehken liian aikasta panikoija, yrittää vaan tää vuos mennä nyt tällä tarmolla mikä mussa nyt on ollu. Isä ja vähän ajan päästä mieskin paljasti joku viikko sit ettei uskonu tähän mun koulu hommaan. No mutta oompahan näyttäny et mähän revin sielt hyvät numerot vaik väkisin.
Onko muuten ketään menossa sinne nuoretäidit leirille porvoon sopukkaan kesällä? Mullon suunnitelmissa et lähtisin sinne muksujen kanssa. Musta ois tosi kiva nähä teitä kun te ootta se eka kunnon tukiverkko nuorista äideistä täällä netissä.
Jep mut eiköhän nää mun pikakuulumiset riitä. Nii et Mein Akkarihan täytti nyt pariviikkoo sit sen vuoden ja typsy täytti 2 wee joulukuun alussa. Mihin tää aika rientää?
ps. vauvakuume nostaa taas päätään (oonhan mä kohta vuoden tätä potenu välillä enemmän ja välillä vähemmän)
t:MK kera tytön12/05 ja poijan 01/07 (nii ja tietty se isukkikii viel on mukana kuvioissa)
piiitkästä aikaa taas tännekkin pääsin, välilä ihan unohtunut koko sivusto:S
en edes muista mitä oon viimeks kertonut, no alotetaan nyt siitä että asutaan tässä uudessa asunnossa ja nyt jo ruvennut ärsyttämään tää ympäristö ja kovaa haluaisin jo muuttaa omakotitaloon ja niitä tässä nyt sitte kovaa katteltukkin.
tenavat kasvaa kovaa, poika käy kerhossa kerran viikossa. kovasti nuo tappelee keskenään:( no ehkä se jossain vaiheessa helpottaa.
komattakin tässä on tehnyt mieli pikkusen, mutta taitaa järki voittaa kuitenkin, mutta saa nähdä mitä tapahtuu tulevaisuudessa.
eipä kai sitä sitten muuta, en jaksanut nyt lukea edellisiä kun tää meijän netti on sen verran hidas etten jaksa odottaa sivujen aukeamista.
yritän tulla useemmin tännekkin taas:)
Onnittelut vauvoista Naperolle ja Laukkaselle! <3
Mä en tosiaan oo " muistanut" käydä täällä pitkään aikaan. Meillä mennään samaan tahtiin kuin ennenkin, eli lapsettomia ollaan vieläkin. Terveenä olen onneksi pysynyt ja toi toinen munasarja toimii niinkuin pitääkin, mutta homma ei vaan tunnu etenevän. Me varmaan edetään pikku hiljaa rankempiin hoitoihin, kun tätä yritystä on takana jo reilu 2,5 vuotta josta kohta vuosi ollaan oltu lapsettomuus hoidoissa ilman tuloksia. Ei vaan rahkeet riitä yksityisen hoitoihin, ja julkisella puolella ei meitä oikeen haluttu auttaa :( Me ollaan kuulemma niin nuoria ja koska mulla on yksi raskaus takana niin toisen pitäisi kanssa alkaa itsestään yhdesta munasarjasta huolimatta :P
Olette olleet kaikki ajatuksissani, mutta välillä tuntuu että mulla ei oikeen oo mitään sanottavaa tänne, kun synnytyksestä on liian tuskaista puhua ja muuta kokemusta mulla ei sitten ole... Mutta jos joku kaunis päivä mä saisin tänne ilmottaa siitä plussasta ja sitten saisin vauvan sylin tälle puolenkin...
Haleja kaikille!
JII, ihana kuulla sinusta! Harmi, ettei sulla ole vielä hyviä uutisia raskauden suhteen, mutta sisulla eteenpäin! ♥ Äläkä yhtään epäröi kirjoitella omia juttujasi tänne. Ainakin allekirjoittanut on erittäin kiinnostunut juttelemaan muustakin kuin vauvoista ja kuulemaan myös hoidoista ynnä muista (jos niistä haluat ylipäätään puhua).
MAVU voi apua, kuin isot lapset teilläkin jo on, täyttääkö tyttö pian 2v? Aika kuluu niin nopeasti. Mites sun bisnekset sujuu? :)
MK kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa! :)
NAPERO on vissiin vauva sylissä tällä hetkellä, onnea!
Hirviä lentsu päällä, miehen piti ottaa vähän ommaa lommaa koulusta, kun en vain jaksanut olla yksin tänään S:n kanssa. Yö meni aivan perseelleen, valvoin 3h keskellä yötä, koska päätä jomotti ja S heräili vähän väliä. Olin aivan rättipoikki aamulla, onneksi mies oli ihana ja jäi tänään kotiin ♥ Paska olo edelleen, mutta onneksi on saanut levätä.
Jep, käykäähän kirjoittelemassa kuulumisianne!
Han
Meillä on kohta 15kk pieni allergikko. Minä ja mies molemmat opiskelemme ja hoidamme poikaa samalla kotona, eli haipakkaa on :)
Mulla vauvakuumekin kiusaa mutta ensin pitäisi valmistua.
Meille siis syntyi topakka tyttö maanantaina 11.2 sektiolla. leikkaus meni hyvin ja kotiuduttiin sairaalasta jo kolmen hoitopäivän jälkeen! mun haava ei oo ollu yhtään kipee ja vauva on ihanan kiltti prinsessa..
mutta jotta tämä ei aivan ruususelta kuulostais niin parin kotipäivän jälkeen vauva joutu lastenosastolle sinivaloon ja siellä vierähti vuorokausi. bili-kontrolli oli siis sovittu jo synnytysosastolta lähtiessa joten ei silleen tullu yllätyksenä.. arvo oli sit noussu ja seuraavana päivänä arvo olikin hoitorajlla ja siitä suoraan valohoitoon. Lasten osastolla meillä oli kiva oma huone ja vauvveli nukkui koko hoidon ajan.. ainakin se oli niin kiltisti vaikka eihän niitten silmäsuojien taakse nähny oliko tytöllä silmät auki :)
tänään sit oli taas kontrolli ja arvo oli laskenu entisestään joten kaikki hyvin =)
Lyylin syntymämitat 3820g ja 49cm, pää 34cm
ihanaa alottaa nyt oikee vauva-arki, ilman sairaalassa käyntejä :)
Ootteko huomannu että kevätaurinkoki paistaa jo kivasti !
Eli oon aika uusi täällä. Taustaillut enemmän. Mutta laitetaan nyt :)
Ikäsi: - Kesällä 21
Ammatti: - suurtalouskokki, nyt työtön.
Pidätkö työstäsi? - En :)
Miten asut? - omakotitalossa
Kenen kanssa? - Avokin ja lapsen kanssa.
Autosi: - Peugeot 406
Harrastuksesi? - lenkkeily
Onko sinulla eläimiä? - 4 kissaa ja koira.
Lapsia? - yksi
Lempi¿
Ruoka? - Lasagne
Juoma? - maito
Ruokaravintola? - ...
Herkku? - sipsit
Tv-sarja? - frendit ja simpsonit
Eläimesi? - koira
Bändisi? - ...
Kumpi?
Kahvi/Tee? - kahvi
Riisi/Pasta? - pasta
Kala/Liha? - liha
Avio/Avoliitto? - avo
Järvi/Meri - järvi
Kesä/Talvi - kesä
Mansikka/Vadelma? - mansikka
Hevi/pop? - pop
Oletko koskaan¿?
Haastanut riitaa turhasta? - kyllä
Kytännyt naapuriasi? - en
Ihastunut naapuriisi? - en
Ihastunut työtoveriisi? - en
Huijannut pomoasi? - en
Halannut puita? - en :D
Pettänyt kumppaniasi? - kyllä
Tullut petetyksi rakkaudessa? - en tietääkseni
Uskotko¿?
Joulupukkiin? - en enää :)
Naapuriin? - joo
Katujyrään? - ??
Rakkauteen ensisilmäyksellä? - no joo
Rölli-peikkoon? - en
Itseesi? - kyllä
Tulevaisuuteen? - kyllä
Vanhempiasi? - silloin tällöin
Kuvaile tämän hetkistä elämäntilannettasi biisin sanoin- Ei tule nyt mieleen mitään.
Mäkin oon tämän paikan ihan unohtanut. Tänään yhtäkkiä tuli mieleen kun luin uusinta vauvalehtä.
Häät meillä on 5.7 ja yritys edelleen jatkuu, kolmas kierto nyt menossa :) Toivottavasti tärppäis jo tässä kierrossa.. Mä oon malttamaton, vaikka pitäis olla asenteelle tulee kun on tullakseen.
Melissa täyttää ensi viikolla 1v!!!
* 20.
* Työtön / Kotiäiti.
* Rakastan olla lapseni kanssa, mutta kyllä kaipaan jo työelämääkin!
* 68 neliöinen kolmio.
* Avopuolison ja lapsemme kanssa.
* Yhteinen auto: Farmari Opel Astra.
* Kokkailu ja kotityöt.
* Yksi Viljakäärme.
* Yksi poika ( 7 kk ).
Lempi¿
* Hmm... taitaa olla vähän kaikki, mut laitetaan äiskän maksakastike!
* Novelle Friss Lime tai ED. Vesikin uppoo aika herkästi :) Mut sit alkomahooliksi kaikki kirpeät ja kuivat. Marianne-drinksu on aikas nannaa, mut petollista :D
* En oo oikeen käyny sen koommin mut ainakin Rico Express! Hyvät paniinit!
* SUKLAA!!
* Täydelliset naiset, Salkkarit, muodon vuoksi, Frendit ja Simpsonit.
* Hevoset, koirat ja kaikki matelijat.
* Manowar, Him, Mokoma yms...
Kumpi?
* Kahvi.
* Pasta.
* Kala.
* Avioliitto.
* Järvi.
* Kesä.
* Mansikka.
* Hevi.
Oletko koskaan¿?
* Olen! Täytyy myäntää et joskus on kiva oikein saada riita aikaseksi et omat patoutumat päästä lähtee kävelemään :D
* Mä kyttään kakkea! Olen utelias!
* On kieltämättä ihan Ok. näkönen mut en vaihtaisi omaa äijää mistään hinnasta!
* Ei oo työkavereit.
* Joskus olin Hesel töissä ja kun ei työnteko maittanu niin päätin tehdä katoamistempun ja ilmottaa et oon saikulla. Koskaan en töihin palannut...
* Oon tainnu joskus pikkulikkana..
* Nykystä en, mut edellisessä suhteessä ainakin kolmesti.. Ei kehumisen veroinen asia :(
* Olen! Ja se riipasi syvältä!
Uskotko¿?
* En.
* Juu.
* Heh... Juuh.
* Mulla kävi niin nykyiseni kanssa ja on yhteinen lapsi, eli USKON!
* Hui.. saatan kyl mettässä vähän kurkkia olan yli.. :)
* Tottakai!
* Sen näkee sit... Päivä kerralla.
* Uskon, mut en iskää..
En muista ihan laulun sanoja mut Chisun kappale Mun koti ei oo täällä.
On joo tosiaa ollut hiljaista täällä viime aikoina.. :(
Meille ei kummempia.. tyttö painattaa kovaa kyytiä ja sanoja tulee kokoajan lisä :)
Ja vauvakuume sen kun pahenee :/ Kovasti toivon et kesällä opinnot olis siinä mallissa, et voitas antaa pikkukakkoselle luvan tulla <3
Mitenkäs MSOL, teidän yrityksen laita?? ;) eiks teijän pitän tammikuussa jättää ehkäsy pois?
Tulkaapas tosiaan muutkin kertomaan taas pitkästä aikaa kuulumisia :)!!!