DeMoms 5
Teille tulee sit sama hääpäivä ku meilläkii on. Huh, kohta vuos avioelämää takana..
Ainii ja tämmönen äitien oma foorumi on rakennettu. Tervetuloota vaan kirjottelemaan sinne.
http://aitiklubi.palstani.com/index.htm
Kommentit (398)
Hei! onko tämä jokin " suljettu" , " yksityinen" keskustelu vai saako tähän liittyä kuka vaan?
hiukan tausta tietoja:
minä olen Sara, täytin eilen( 29.04.) 18 ja minulla on pieni 10.01.07 syntynyt poika nimeltä Alan Oliver, Alan Oliverin isä( Hemen) on Iranin Kurdi ja on tällä hetkellä Irlannissa, missä hän odottaa turvapaikka päätöstä ja minä ja poika asumme ainakin nyt Suomessa( Enossa) mummoni luona nimellisellä vuokralla siihen asti, että tilanteeseen saadaan jotain selvyyttä... En ole nähnyt Hemeniä( siis Alan Oliverin isää ja kihlattuani) viime Elokuun jälkeen, mutta nyt Toukokuun 21.-28. ajaksi minä ja Alan Oliver ollaan menossa Irlantiin tapaamaan Hemeniä ja kuten arvata saattaa olen nyt tosi innoissani siitä matkasta ja Alan Oliverin ensi tapaamisesta isänsä kanssa...
siltä varalta, että olen tervetullut täytän tuon ystäväkirjan sivun...
Ikäsi: - 18
Ammatti: - kotiäiti
Pidätkö työstäsi? - kyllä erittäin paljon
Miten asut? - rivitalossa
Kenen kanssa? - poikani ja mummoni kanssa
Autosi: - en aja
Harrastuksesi? - ei oikeastaan mitään juuri nyt
Onko sinulla eläimiä? - isäni luona asuva kissa, joka oli alunperin minun
Lapsia? - 1 poika( Alan Oliver)
Lempi¿
Ruoka? - pasta/riisi ja kana
Juoma? - tee
Ruokaravintola? - en muista paikan nimeä
Herkku? - jäätelö
Tv-sarja? - en nykyään katso tv:tä oikeastaan ollenkaan, niin en tiedä
Eläimesi? - kirahvi
Bändisi? - Belle & Sebastian
Kumpi?
Kahvi/Tee? - tee
Riisi/Pasta? - pasta
Kala/Liha? - ei kumpikaan, tai liha jos kana lasketaan lihaan
Avio/Avoliitto? - mieluummin avioliitto
Järvi/Meri - meri
Kesä/Talvi - kesä
Mansikka/Vadelma? - vadelma
Hevi/pop? - pop
Oletko koskaan¿?
Haastanut riitaa turhasta? - luultavasti, mutten muista
Kytännyt naapuriasi? - en tahallani
Ihastunut naapuriisi? - pikkuisen joskus n. 10 vuotiaana
Ihastunut työtoveriisi? - en
Huijannut pomoasi? - en
Halannut puita? - en
Pettänyt kumppaniasi? - en
Tullut petetyksi rakkaudessa? - en
Uskotko¿?
Joulupukkiin? - en
Naapuriin? - kyllä
Katujyrään? - kyllä
Rakkauteen ensisilmäyksellä? - kyllä!
Rölli-peikkoon? - en
Itseesi? - yritän
Tulevaisuuteen? - kyllä
Vanhempiasi? - yritän
Kuvaile tämän hetkistä elämäntilannettasi biisin sanoin- ...you can' t love too much one part of it, you can' t love too much one part of it, i believe that my life' s gonna see, the love i give returned to me...
Jii: Miten leikkaus meni? Paaaaljon paranemistoivotuksia sinne! Kauhea tuo lasku, ja vielä kelakorvauksen jälkeen :/
Han: Toki kaivataan sua :) Mä melkeen kuvittelen " tuntevani" sut kun stalkkailen o-puolenkin juttuja ja siellähän sä vaikutit aiemmin :)) (kauhee kyyläri mä oon...!) Ja toi pianohomma on upee juttu, joko ootte saanu sen jo? Mä haluaisin niin oppia soittamaan pianoa, mut en ikinä oo saanu aikaseks opetella... Onneks mies osaa soittaa mun edestäkin kitaroitaan :)
Tosta vauvauintikysymyksestä. Mullahan ei itelläni ole (vielä) omaa taaperoa, mutta sitten joskus kun on, niin vauvauintiin suunnattaisiin. On se kuitenkin niin jännää, perhe tekee yhdessä ja uinnilla ylläpidetään vauvan taitoa sukeltaa. Siten myöhemmin lapsi ei aristele uintia/vettä.
Juuh, täällä ollaan selvitty siitä kauhiasta verenvuodosta. Gyne tutki paikat viime viikolla ja sanoi, ettei nää mitään poikkeavaa; ei mitään keskenmenoon viittaavaa, eikä mitään syytä, miksi vauvaa ei kuulu. Päätti toistaiseksi olla tekemättä lisätutkimuksia, mutta suositteli seuraavassa normaalimmassa kierrossa mulle loppukierron hormonikartoitusta. Miehelle he lähettävät luultavasti ensi kuussa siemennesteanalyysiin. Kyllä helpotti kuulla, ettei siellä ole mitään vakavaa ja että kyllä tämä tästä!
En ole aikoihin koneelle kerennyt, kun meille tuli lauantaina perhoskoira-vauva :) Vie kaiken ajan ja on valloittanut jo mun ja ukon sydämet :) Hoitamiseen menee suht paljon aikaa ja lisäks alotin viime viikolla työt.... Yritän ilmotella itestäni useammin, että pääsisin juttuihin vähän paremmin mukaan :D
-Mary
En ookaan päässy kirjoitteleen, kun nämä sivut on jotenkin tökkineet :p
MARYROSE, hyvä kuulla, ettei löytynyt mitään vakavaa!! Vai ootte saanet koissuvaavin! :) Ihanaa ♥ Jospa se edes pikkiriikkisen helpottaisi vauvakuumetta, ainakin siten, että paremmin jaksaa odotella sitä ihmisvauvaa tulevaksi :) Kyllähän se koiruliinikin tehokkaasti vie aikaa ja ajatuksia :) Heh, kyllä määkin kuvittelen tuntevani kaikki palstatutut, vaikka oikeasti en oo koskaan tavannutkaan :O Sitä vaan ollaan niin kauan kirjoiteltu joidenkin kanssa, että tuntuu, kuin tuntisi heidät. Ja kyllähän sitä tavallaan tunnetaankin, paljon melko yksityisiä/intiimejäkin asioita kerrottu täällä. Tavallaan tämä on ihana kanava purkaa tunteita ja kyllä minä pidän monia palstatuttuja jopa ystävinä, vaikka se varmaan todella oudolta ja no-lifeltä kuulostaakin! :D
Ja joo, sain eilen sen pianon. Oonkin jo ehtinyt paljon soittelemaan ja laulamaan, Sampo on ihan innoissaan! Poju aina " laulaa" mukana, kun äiti soittaa/laulaa. Hassu epeli :) Jospa se onkin musikaalinen lapsi. Ihana joka tapauksessa ♥
SARAEL, tervetuloa vaan mukaan. Ei tämä tosiaan ole mikään suljettu yhteisö, saa liittyä mukaan kuka vain, mutta toivottavaa olis tietty, että mukanaolijat kirjoittelisivat " aktiivisesti" (eli ainakin nyt kerran kuussa tms.) :) Tuolla on ihan oma esittelyketju, sinnekin voi käydä rustaamassa omia tietoja, niin minä sitten jossain välissä päivittelen sitä listaa. Siellä tosin joitakin nimiä, jotka eivät ole sen koommin kirjoitelleet, kun ovat esittelyn itsestään kirjoittaneet. Se on harmi.
Mitenköhän siellä on JIILLÄ mennyt se operaatio...
Joops, voispa mennä kehittäviin puuhiin (mitä ne sitten lieneekään).
Han ja Sampo vielä 2kk
Sara: tervetulloota vaan.myö ollaankii tavattu terhoissa ;)..
han:mul melekein kaikki elämä tapahtuu tääl netis nykyjään.on nii väsy et ei hirmu kausas jaksa mennä..:) tää on tää ihanan kamala vauva aika vaikakii pahin herättelijä on toi neiti 1 wee 5kk..
mitäs muutA?No JII,toivottavasti leikkaus menee/meni hyvin ja pääset nopeesti yrittään masun kasvatusta.
juu mut tääl ei oo jären ääntä enää..
tulispa kesä nopeesti et sais ees joillekkii nimimerkeille kasvot ja äänet.
T:MK
Heippa vaan taas kaikille :)
Oon ollut itse kipeänä reilun viikon, ja siksikin kirjoittelu tänne vähän jäänyt.
Huomenna kai pitäis jo lääkäriinkin raahautua, ei tää tästä ohi mene.
Kunhan nyt vain poika tältä säästyisi....
Ja niin joo, pitää mainostaa jos jotain kiinnostaa, jos joku haluaa nähdä meidän kuvasia, niitä löytyypi irg-galleriasta nikillä Mii^
kiitos, että olen tervettullut!!
minun teki mieli vähän päästä tutustumaan siihen millaista on muiden nuorten äitien arki Suomessa, kun mun alkuperäinen " oma" keskustelupalsta on babycenterillä ja aika amerikkalais voittoinen ja välillä tuntuu siellä, että on vähän ulkopuolinen joissain jutuissa ja ei aina tiedä mistä on kyse...
minullakin tällä hetkellä aika suuri osa elämästä tapahtuu netissä, varsinkin kun vasta syyskesästä muutin tänne kaus kaikista entisistä kavereista, enkä oikein ole tutustunut kehenkään paitsi mummon kavereihin:) jotka on kyllä kaikki myös sitä mummo ja isomummo ikäluokkaa... ja vanhoihinkin kavereihin pidän yhteyttä pääasiassa netin välityksellä...
Jii85, vaik' ei vielä olla tutustuttukaan niin toivon, että leikkaus meni/menee hyvin...
ja MaryRose vaik' ei vielä tunnetakaan on mukavaa, kun ei löytynyt mitään vakavaa...
ja paranemista LaukkanenAlle...
Kiitos kaikille jaksuista ja kivoista ajatuksista<3 Mä olen nyt sitten paloteltuna, mutta elossa :) Vielä täytyy odottaa patologin lausuntoa, mutta sitten tää alkaa olemaan ohi. Paikat on vielä kipeenä, leikkaus tehtiin tähystyksellä joten mulla on kaks reikää mahassa. Nyt poistettiin vain se kasvain, eli molemmat munasarjat on tallessa, tosin ton vasemman toimiminen on vielä epävarmaa. Mä sain nyt sitten clomi kuurin ja ens kierrossa oviksen aikaan mennään inseminaatioon. Saa nähdä tuleeko tuloksia. Inssin kanssa yritetään pari kolme kuukautta, jos ei tule tulosta niin pidetään pieni paussi ja yritetään luomuna.
Että semmosta tänne.
Niin tervetuloa uusille ja mä koitan tässä jaksamisen mukaan palata kärryille:)
JII mie pien sulle peukkuja..en enää kai ens viikol muista " tsempata"
en sit tän enempää kirjotakaann..a:lla on taas älyttömät huuot menossa..*huoh*
T:MK
Kiva kuulla Jii et leikkaus meni hyvin.. Toivottavast nyt tärppäis.. sie jos joku oot kyl sen plussan ansainnu, ku ootte nii kovia joutunu kokemaa.. <3 Oikee paljon plussa onnea sinne!!
sarael_ tervetuloa myös mun puolesta tänne :)
MaryRose, kiva kuulla ettei ollu mitää vakavaa.. ja toivottavast myös siellä koht tärppäis.. :)
Joku kyseli niistä vauvanuinneista ym.. myö meinattii mennä vauvajumppaa ku tyttö 4kk, mut kun tyttö täytti sen 4kk.. nii vauvajumpat loppu täältä, ku porukkaa ei käyny niissä tarpeeks.. joten ei päästy sinne.. ja vauvauintii ois ollu kans tosi kiva lähtee, mut maksaa nii paljo ettei raatittu mennä ja toiseks meijän tytön iho on aika kuiva nii kloorivesi vaan rasittais sitä viel enemmän.. :/ Mutta noissa avoimissa päiväkodeissa aateltii jossaa vaiheessa alkaa käymää, kuhan nyt tyttö vähä kasvaa :) saasitte siellä leikkiä toisten lasten kanssa..
jeps.. nyt tyttö kutsuu..
Moikka!! :)
Luin äsken meidän vanhaa keskustelua ja fiilistelin siellä niitä tunnelmia ennen kuin plussasin ja plussan jälkeen. Ja samalla pussailen ja halailen Melissaa, kun se nukkuu kantoliinassa :)
Meillä oli juttua silloin mm. alkoholista/viihteelle lähdöstä ja aattelin kysyä, että onkos monella muuttuneet mielipiteet vauvan syntymän jälkeen? Onko hienot kasvatussuunnitelmat menneet mönkään?
Meillä mennään vielä siinä ihanassa ruusunpunaisessa unelmassa. Kaikki menee niin kuin olen haaveillutkin.
Välillä vaan toivoisin enemmän omaa aikaa, kun haluisin siivota, tehdä ruokaa ja syödä rauhassa. Melissa on vaan niin tissitakiainen, että ei aina onnistu. Eilen kyllä leivoin kaksi kakkua :O Tein ristiäisiä varten banaanikakun ja sokerikakun sydänvuokaan. Banaanikakku tosin lässähtija jouduin heittämään sen roskiin :( Nyt suunnittelen, että uskaltaisko sen tilalta kokeilla leipoa banaanijugurttikakun.
Tänään leivon lisää ja teen Melissan ristiäsiteemaksi oikein vaaleanpunaisen prinsessaunelman :D
MSOL, eipä nuo hirveesti oo muuttuneet nuo ajatukset. Oon kyllä kerran käynyt " viihteellä" , mutta sama kuin olis jättänyt käymättä. Koko ajan vaan haikailin kotiin Sampon (ja miehen) luo. Järjestin sen reissun siten, että illalla syötin ja nukutin Sampon, lähdin menemään ja tulin takaisin ennen ekaa yösyöttöä! Että Sampo ei edes tiennyt että mamma on käyny vähän humputtelemassa. Viinaa en ottanut, tai no lasillisen viiniä ja vähän siideriä maistelin, mutta ei sitä hyvällä tahdollakaan voi kutsua ryppäämiseksi tms. Ja ei, en kyllä kaipaakaan bilettämään (ainakaan vilä ;)). Tuo kerta viimeistään todisti, että kyllä paras paikka on koti!
Eilen käytiin neuvolassa; uudet mitat on 60cm, 6450g ja pipo 41,6cm. Ihan jees poika kasvaa :) Terkka sanoi, että jahka poika alkaa haluta enemmän ravintoa tuossa 3-4kk iässä, pitää alkaa pottua antamaan. Olin vähän hämmentynyt, kun mitä oon jotain imetysjuttuja lukenut, niin juuri tuohon aikaan olis thieän imun kausi, jolloin pitäis nimenomaan pelkkää TISSIÄ antaa, että vauva saa kasvatettua maitovarastoa isommaksi. Joku kiinteiden aloittaminen vois olla haitaksikin. Oli mulla kyllä mielessä, että aletaan antamaan maistiaisia tuossa 4kk iässä tai myöh., mutten kyllä ajatellu vielä siirtyä kiinteisiin kunnolla. Terkka vaan oli sitä mieltä, että näin tulis pikkuhiljaa tehdä, on kuulemma nälkäinen ja pitää pottua silloin antaa! :O Meni kyllä usko tuohon terkkaan :p
JII, hyvä että leikkaus meni ok! Nyt vaan nappailemaan niitä clomeja, josko ne tois toivotun tuloksen ;) Tai ainakin se inssi.
Pitää kai mennä poikaa viihdyttämään. Onneksi on tuo piano :D
Han ja Sampo 3kk
kiitos uusista tervetulo toivotuksista!
Jiille, hyvä kun operaatio meni hyvin, toivottavasti nyt onnistuu!
ja toivottavasti MaryRosellakin onnistuu!
minä en ole ikinä ollut kiinnostunut bilettämisestä tai juomisesta, niin että en sitä varsinkaan nyt kaipaa... ja kun en ole ollut vielä muutenkaan erossa pojasta, niin ennemmin varmaan käyttäisin sen vapaa-ajan muuhun...
Han, aika hassua tuo mitä sun terkka sanoi, kun mitä mä olen kuullut kanssa on että n.3 kk iässä on tiheän imun kausi ja nykyaikaiset suositukset on että kiinteitä vasta kun vauva on 6kk( myöhäisemmän kiinteiden aloituksen pitäisi pienentää allergian riskiä ja sitten suoliston pitäisi olla kehittyneempi, niin ettei tulisi niin helposti vatsanväänteitä tai ummetusta niistä kiinteistä).
mä en haluaisi antaa Alan Oliverille kiinteitä kuin vasta yli 6kk:na, mutta voi olla, että pitää antaa aiemmin, kun koko suku koko ajan neuvoo jo antamaan jotain muutakin kuin äidinmaitoa ja kun Alan Oliverilla on painon nousu ollut hieman hitaampaa kuin normaali( vaikka ei hän vaikuta yhtään nälkäiselta ja on tyytyväinen, kaikki vain kasvaa vähän erilailla luulisin. ja kun on hän kuitenkin kasvanut...) ja ensi viikolla 4kk neuvolassa varmaan jo neuvotaan aloittamaan kiinteitä...
Mua kans niin ärsyttää, kun ihmiset jopa terveydenhoitoalan ammattalaiset tietää niin vähän imetyksestä! Kuulemma jossain päin Suomea oli järjestetty terveydenhoitajille jotain näitä imetyksentukikursseja ja siellä oli vanhat tk:t käyny vaan kääntymässä ovella ja lähteneet pois, kun ei ollutkaan niin kiinnostavaa. :O
Onneksi tuo mun odotuksen aikainen neuvolatäti vaikutti kiinnostuneelta ja antoi mulle imetystukiryhmän tiedot ja siellä ollaan Melissan kanssa käyty :)
Onneksi oon aika paljon hakenut tietoa imetyksestä, niin mua sitten kovin helpolla lannisteta tässä eikä imetys mene niin helposti pieleen, kun on tietoa ja voimia/uskoa yrittää.
Ei tämä imetys niin kivaa aina ole. Alussa otti niin kipeää, nyt on jo helpompaa, mutta sotkuista ja hermoja raastavaa tämä välillä on. Melissa tykkää syödä aika tiheästi (nyt on kyllä jo jonkin pidentyneet syömistauot hereillä ollessa :)) ja joskus nännit on niin kipeänä, kun se käyttäisi niitä huvituttinaan. Maitoa myös tulee ihan kiitettävästi (oon onnellinen ettei siitä pulaa ole :D), mutta vaatteet on välillä märkinä ja koko ajan saa käyttää maidonkerääjää ja nukahdan öisin se päällä :/ Vaatteissakin on jo nykyisin rinnan kohdalla pyöreät ympyrät vaikka pesussa ovat olleet (pitää vissiin kaikki vaatteet syynätä tarkkaan ja laittaa tahranpoistoainetta, kun vaatteissa on maitoa ja puklua..)
Nytkin Melissa nukkuu kantoliinassa ja tämä lähikontakti takaa kyllä sen, että etumus on jonkin ajan päästä märkänä :D
Moi kaikki, en taas hetkeen ole ehtinyt tänne kirjotella, vaikka muutaman kerran olenkin käynyt teidän juttuja lueskelemassa..
Tervetuloa sarael munkin puolesta!! (vaikka itekki oon ihan uus täällä :P)
Ihana kuulla että Jiin operaatio meni hyvin ja nyt toivotaan että masu alkais kasvaan jo :)
Mua ihmetyttää kans toi neuvolatätejen tietämättömyys (imetyksestä siis), niittenhän siitä pitäis tietää jos jonkun. Lisäks mua ärsyttää aina vähän väliä oman miehen tietämättömyys, oon koittanu saada sitä lukemaan edes jotain pientä imettämisestä, mut sen mielestä on paljon muuta kiinnostavampaa luettavaa kuin IMETYS (okei, ymmärrän kyllä ettei miestä pakosti kiinnosta..mutta), kun se joskus ehdottaa jotain ihan ihme juttuja ja heti jos vauva vähän kärttyilee tissillä ni mies sanoo et nyt se on nälissään ja laihtuu ja pla pla.. vaikka poitsu hyvin kasvanut. Mä haluun kans imettää mahd. pitkään, en ainakaan vielä oo ajatellu kiinteisiin siirtyä, ehkä joskus 4 kk jälkeen maistella. Viime neuvolakäynnillä jo puhuttiin kiinteistä, silloin poitsu oli 3 kk.
Yepyep, mutta nyt meen siistiytymään, kohta lähdetään kahvittelemaan poitsun ja parhaan kaverin kanssa. Kivaa:)
Kivoja viikonloppuja teille!!
Kiitos kaikille terkuista :) <3 Hyvin jaksellaan, tosin olen nukkunut melkein koko ajan. Istuminen välillä sattuu varsinkin jos joutuu istumaan pitkään. Mutta onneksi ukko on tuonut kaikki tarvittavat asiat makkariin, eli tietokoneen ja telkkarin :)
Noista neuvolatädeistä on pakko sanoa:
Meillä oli töissä eräs äiti, ammatiltaan neuvolan täti. Äidillä oli kaksi poikaa, nuorimmainen 1lk ja vanhin 3lk. Lapsista nuorimmalla oli kamala änkytys- ja muita sosiaalisia ongelmia. Pojalla oli myös jotain suolistohäikkää eli poika pasko paniikissa housuihinsa. Äiti antoi pojalleen ennen fudismatsia laksatiivista lääkettä, tuloksena se että poika oli kainaloita myöten paskassa pelin aikana. Äiti " ei ollut tajunnut" että näin voi tapahtua. Äiti antoi samaa lääkettä pojalleen ennen kouluun menoa samalla verukkeella. Äiti myös lellii esikoistaan ja panee kuopusta alta lipan, esim ei puutu siihen että esikoinen haukkuu ja nauraa kuopuksen änkytykselle. Esikoiselle ostetaan uusia leluja, kuopus saa esikoisen vanhat...Siis toiminta on aivan järkyttävää, joten ei kannata ottaa kirjaimellisesti niitä neuvolan tätejäkään, nekin on vain ihmisiä.
Sais nyt ne menkat alkaa niin pääsisin syömään noita clomeja! Ne muuten maksaa hunajaa! Purkki jossa on 25 tabua maksaa 60¿, eli yksi tabu on 3¿ :O Kamalaa! Toivottavasti noita ei joudu pitkään popsimaan ;) Aika korkeat odotukset mulla on sen inssin kanssa, saa nyt nähdä missä vaiheessa sinne päästään :)
Mie oon käyny nyt 3kertaa viihteellä sen jälkee ku tyttö synty.. ja tytsy siis ihan koht 6kk.. joskus kyl on ihan kiva käydä jossaa, mut eipä tosiaa hirveen useasti tee mieli mihkää lähtä.. sillo " nuorena" tuli käytyy sitäki enemmän.. ;D Ekan kerran kävin ihan juomassa, kun imetys loppu.. eli tyttö sillo n.3kk.. :)
Mul tosiaa maito alko hiipumaa siin ku tyttö reilu 2kk.. oisin halun imettää puolee vuotee asti, mut toisin kävi.. eka oli hirveen huono omatunto siit, ku maito ei piisannu.., mut hyvin tosiaa on korvikkeellaki kasvettu :)
Mut nyt täytyy lähtä kattoo suomi-ruotsi pelii.. ja samalla iltapuuhiin :)
Minttu ja tyttö koht 6kk
Seuraa vuodatus teksti, voipi skipata, pakko vaan saada jonnekkin ajatukset ylös.
Mä olen todella negatiivisin tuntein tässä yrityksessä kiinni. Voi perse että mä en jaksa odottaa että saan alottaa ne clomit ja sitten täytyy odottaa että tulee ovis ja inssi ja sitten on odotettava 2viikkoa ennen kun voi tehdä raskaustestin. Siis mun elämä on pelkkää odottamista. Miksi mä en voi tietää etukäteen että mitä on tulossa. Miksi mulle ei voida kertoa etukäteen että millon me onnistutaan? Mitä jos mä nyt luotan noihin hormoneihin ja siihen inssiin ja sitten se ei onnistukkaan niin voi luoja sitä pettymyksen määrää. Mä itken jo etukäteen tota pettymystä. MÄ EN JAKSA!!!!
voi jii!! koita jaksaa! täältä tulee sulle *voimahali!*
kyllä jos minä saisin päättää kenelle suotais lapsi niin se olisitte te! ja toivon todellakin että teillä tärppää pian!
mä oon niin huono lohduttamaan kuten oon sanonukkin:)
meille ei kuulu kummempia, mua vaan on ruvennu kyrsimään täällä mettäs asuminen, kaipaan jo takasin seinäjoelle!! käytiin kattomassa sitä uutta asuntoa viimeviikon maananaitana ja voi että se oli ihana!! vaikkei ny mitään muuta ollukkaan vielä ku laatat kylppärinseinässä ja takka muurattu mutta silti!
ku täällä kaikki melkeen on laatikossa purkaamattomana että on sitte mahollisimman helppo muuttaa niin tuntuu että asuu sikolätissä, mattojakaan ei oo lattiassa ja kämppä on ihan hirvee mätänevä yms!
mutta eiköhän sen ny kestä ku tietää että viimestään elokuussa pääsee pois:)
mutta mä taidan mennä telkkarin ääreen, jäi eilen 007 kesken ku kävin sen ostamassa mutta rupes sitte väsyttään keskenkaiken:)
Voi JII, nyt en kyllä osaa sanoa mitään kannustavaa :( Taatusti tosi raskasta ja kuluttavaa tuo ainainen odottelu! Ei oo sinun elämää turhan helpoksi tehty. Onneksi voit just tänne tulla purkan tuntoja ja voit olla varma, että täällä ollaan hengessä mukana! Voin hyvin kuvitella tuon turhautumisen määrän ja pelon mahdollisesta pettymyksestä. Kun vain jaksat uskoa ja toivoa parasta! Monet kääntyvät vastaavassa tilanteessa pessimisteiksi, koska " pessimisti ei pety" . Se ei pidä paikkaansa. Pessimistikin pettyy, eikä voi koskaan olla onnellinen! Yritä siis jaksaa uskoa ja toivoa parasta, vaikka se on vaikeaa pettymyksen pelossa. Jos sitten joudutkin pettymään ekaan hoitoon, muista, että täällä on aina ihmisiä, jotka ovat valmiita jakamaan pettymykset kanssasi! Mutta sunhan ei tarvitse pettyä, eihän? :) Ei ainakaan uskota niin!
MINTTU, varmasti on ollut harmi, kun et ole voinut imettää pidempään, mutta kyllä jokaisesta lapsesta joka vain hellää huolenpitoa ja rakkautta saa, kasvaa terveitä ja fiksuja ihmisiä :) Ei vaikuta se, saiko vauvana rintaa vai pulloa :)
MAVU, niin missä päin eepeetä asutte nytten? Jos saa kysyä :)
Joo, Sampo ei vissiin nyt haluakaan nukkua :/ Nyt alkaakin sitten väsytystaistelu :p
Han ja Sampo 3kk
Jiille paljon paljon onnea ja voimia leikkaukseen!!!!!! Kyllä uskon, että sinnuu jännittää varmasti kamala fiilis. Kyllä sen leikkauksen jälkeen teitä onni potkasee.
Han: Ihanaa, että saat pianon, miekin haluisin. En kyllä osaa paljon yhtään sitä soittaa, mutta haluisin opetella. Sillä ois parempi sitten tehä biisejä, kun kitaralla.
mie jo tänään säikähin, että tuli lapsivedet, kun oli kirkasta pissi ja ei haissu millekkään. Soitin äitipolille niin ne sano, että ei mitään hätää jos vaan pissiessä tulee. Ei kyllä ihan vielä tarviis tulla, jos ainakin sen 2 viikkoo pysys sisällä.
Oon ollut paniikissa täällä koko viikonlopun, kun mies oli taas bändinsä kanssa keikalla tallinnassa ja siellä ne kauheet mellakat. Mutta onneks se on jo suomen puolella turvassa (:
Myö ollaan vappuna menossa sellaisiin isoihin kotibileisiin, jossa sitten soittaa myös bändejä. Toivottavasti kestän, kun kaikki on kuitenkin ihan kännissä siellä :D
*zu-zu rv 35*