Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka eivät halua kertoa ammattiaan? Mikset?

Vierailija
16.12.2025 |

En tarkoita nyt missään salaisen palvelun operaatiossa olevia agentteja, vaan ihan "tavallisissa" töissä olevia ihmisiä, jotka eivät mielellään kerro ammattiaan esim. jossain uudessa porukassa istuessaan? Miksi et halua kertoa?

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kokemus minulla: sisareni mies muistaa joka kerta puhelimessa tai tavatessamme kysyä, olenko töissä. Ja sitten heti perään kertoo, kuinka vaikeaa ikäiseni on työllistyä, jos en ole töissä. Tulee aina ahdistunut olo tästä, muutenkin tarpeeksi vaikeaa, jos ei ole työllistynyt...

Vierailija
82/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No työllä määritellään ihmisen arvo, nimenomaan Suomessa vieläpä. Siksi ensimmäinen kysymys onkin "mitä teet työksesi?" Tulee oikein sellainen "Minä olen..." -tuntemus. Ensiksi voikin kysyä "Mikä edes on minä?". Joku ääni päässä vai? Valeminä? Vaiko se, joka on tietoinen asioista, ei siis ajatukset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman ammattini voin tuoda julki helpommin mutta vältän kertomasta sitä, että mieheni on lentäjä, sillä se aiheuttaa joissain naisissa kateutta. Voitteko uskoa? Näin valitettavsti olen vuosien varrella saanut kokea. 

Vain ja ainoastaan täällä vauvapalstalla jauhetaan tuosta lentäjien ja dippainssien ylivertaisuudesta, tosielämässä kukaan normaali nainen ei ole kateellinen jonkun puolison ammatin takia.

Kyllä on kateellinen, aivan varmasti. Olen sen useamman kerran saanut kokea.

Tällä kertaa en kerro sitä mieheni ammattia, koska saan vain vähättelyä ja lyttäämistä vastineeksi.

Dippainssi ja lääkäri kaksi vakiota. Lentäjiä ihaillaan, ja siinä ollaan silloin ehkäpä siitä fiksusta miehestä kateellisia, lentäjät kun ovat aika jämäköitä ja miehekkäitä  jätkiä (ei tietenkään ihan  jokainen), mutta noista edellisistä tulojen vuoksi  ennemmin.

Vierailija
84/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kenellekään kuuluu mitä teen työkseni tai olen tekemättä. Pitäisivät huolen omista asioista tai varmistan että loppuu se uteleminen lyhyeen.

Vierailija
85/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen salapyöveli joka erottelee päät vartaloista joten ymmärtänet etten siitä paljoa huutele.

Vierailija
86/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puutarhuri ja ilolla ilmoitan aina ammattini, kun joku kysyy. Usein muulloinkin

Vierailija
87/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eritysasianruntija

Vierailija
88/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varakreivi enkä jaksa vastailla tyhmiin kysymyksiin.

Vierailija
89/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimistosihteeri, joka nyt työtön. En todellakaan avaudu tilanteestani. Säälittely tai työn hakemisen neuvot ovat ihan kauheita.

Ootko kokeillu hakea piilotyöpaikkoja?

Vierailija
90/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kertoa titteliäni, koska se on englanninkielinen ja kaksiosainen. Muutaman kerran olen itseni sillä esitellyt jollekin, ja saanut vastaukseksi jotain "aai oikein xxx xxx, no onpa hienoa". Minustakin se on jotenkin p*skantärkeä titteli. Työtäni en sinällään häpeile, mutta mieluummin kerron vain tekeväni taloushallinnon hommia.

Vierailija
91/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ammattinimike sisältää 'yrittäjä'-lopun, vaikka en ole yrittäjä. Kuten nyt vaikka maatalousyrittäjä jne. Ja eipä viitsi ja jaksa selitellä, etten ole mikään suurfirman omistaja. Kaikki luulevat, että kierin rahassa, ihan sama.

Yksi kaverini on konkkakypsän siivousfirman perustaja (yrittää pysyä poissa Kelan ja TE-toimiston kurmuutuksesta), ja tekee yksinään hommia vanhalla autonromulla muutaman työkeikan viikossa. 

Kirjanpitäjäkaverinsa oli kysynyt, että millä sä oikein elät. 

Mutta baarissa kun samainen tyyppi kertoo olevansa itse "oma pomonsa ja yrittäjä", niin kylläpä äijät pörrää tiiviisti perässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan