Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka eivät halua kertoa ammattiaan? Mikset?

Vierailija
16.12.2025 |

En tarkoita nyt missään salaisen palvelun operaatiossa olevia agentteja, vaan ihan "tavallisissa" töissä olevia ihmisiä, jotka eivät mielellään kerro ammattiaan esim. jossain uudessa porukassa istuessaan? Miksi et halua kertoa?

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan helpommin seksiä naisilta baarissa, kun kerron olevani juuri vankilasta vapautunut työtön kuin jos paljastaisin olevani matematiikan opettaja.

Itse asiassa multa saisit paremmin kertomalla totuuden. Älykkyys on todella seksikästä. Ja linnakundeihin en halua tutustua. Oletko ihan tosissasi nyt? 

Kaikesta päätellen kuulut vähemmistöön. Alunperin tuo lähti pienimuotoisesta vitsistä ja otin sitten oikeasti käyttöön, kun näytti toimivan niin hyvin. Aiemmin kun mainitsin ammattini rehellisesti, tuli naiselle usein yllättävää menoa. Pari jopa väitti huijariksi.

Älä sano että olet opettaja, sano olevasi matemaatikko. Katso mitä tapahtuu. 

Opettaja nyt ei ole mikään turn on, mutta matemaatikko kuulostaa niin älykkäältä.

Miehen yksi kaveri on, tosin toisin kuin sinä, ymmärsi mennä älyllisestikin palkitseviin rahahommiin. Komea, urheilullinen mies. Panisin.

Vierailija
62/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun vielä töissä kävin, aiheutti aina lisäkysymyksiä "mitä sä siis teet". En itse ole kiinnostunut ihmisten ammateista tai toimenkuvista enkä niiden perään kysele, mun mielestä kummallista että on monelle niin kiinnostava aihe. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä, hyvät käyttäjät.

Top_3 sympaattisin ja ihastuttavin

sivuston ketju koskaan, mitä olen

puolessatoista vuodessa lukenut.

Ei yhtään pilailutrollausta, vaan aitoja

ihmisiä vastaamassa ja avautumassa.

Vierailija
64/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa työssä ei ole mitään kiinnostavaa aihepiiriä tavallisen kaduntallaajan mielestä. Tuppukylässä ollaan todella uteliaita ja kaikkea tietoa käytetään turhan usein negatiivisiin tarkoitusperiin. Paras vaihtoehto on puhua vaikka mieluummin säästä.

Vierailija
65/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juristi. Se on yleensä keslusteluntappaja, jos sen kerron.

Vierailija
66/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisokodin ohjaaja. En jaksa selittää juurta jaksain jokaiselle mitä käytännössä työarjessa teen. Ihmisillä ei pääsääntöisesti ole hajuakaan työstäni. Siis liian kuluttavaa alkaa kerta toisensa jälkeen purkamaan. Mieluummin olen kertomatta.

Vierailija
67/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistosihteeri, joka nyt työtön. En todellakaan avaudu tilanteestani. Säälittely tai työn hakemisen neuvot ovat ihan kauheita.

Vierailija
68/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai? Luulis ennemminkin että kysellään vinkkejä testamenttiin, perukirjaan jne. (Perhepiirissä on juristi ja oon vaan huomannut..).

Vierailija
69/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lentoemäntä. En voi hankkia jokaiselle keskustelukumppanille halpoja lentolippuja. Pysyn hiljaa ammatistani.

Haha, just. Mieheni on matkustajalaivalla töissä. 

Vapaalippuja saisi jakaa jopa kauppareissulla. Tupakan- ja kaljanpummaajia riittää viihteellä käydessä. 

Samoin lyödään melkein listaa käteen niistä tuotteista, joita saa "halvalla", eli suurin piirtein ilmaiseksi pitäisi rahdata kamaa useilla matkalaukuilla :D

Muutama on ollut jopa lähdössä "risteilemään" mieheni mukana, niin kuin ilmaiseksi siivellä, hytit sun muut, ja tietenkin kaikki nämä naisia. 

Yksi epämääräinen naapuri ilmoittautui kuskiksi, eli hakisi mielellään miehen aina terminaalista ja veisi myös, kun oletti tietty, että saa palkaksi ison pullon vodkaa tms. Vihaa minua, kun sanoin, että toimin aina itse kuskina.

Kerjääminen ja "ystävyys" loppui, kun muutettiin pois, eikä enää uusiin ihmisiin tutustuessa kerrota täyttä totuutta ammateista.

Vierailija
70/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai? Luulis ennemminkin että kysellään vinkkejä testamenttiin, perukirjaan jne. (Perhepiirissä on juristi ja oon vaan huomannut..).

Mun kokemus on tuo. Siis riippumatta kontekstista keskustelukumppani lähtee menemään, eikä halua tutustua enempää. Iskee alemmuudenkompleksi? Menee aivot tilttiin jos en näytäkään tyypilliseltä juristilta? Mut hei, kuka työvaatteissaan vapaa-ajalla viihtyisi? Onneksi en ole deittimarkkinoilla. Aika vähän olen myöskään saanut kyselyitä tai sitä, että ongitaan vinkkejä.

Vierailija
71/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että ehkä mielikuva minusta muuttuu tylsäksi sitten? Ehkä.

Vierailija
72/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman ammattini voin tuoda julki helpommin mutta vältän kertomasta sitä, että mieheni on lentäjä, sillä se aiheuttaa joissain naisissa kateutta. Voitteko uskoa? Näin valitettavsti olen vuosien varrella saanut kokea. 

Monet alapeukuttaneet tätä, mutta uskon sinua. Kaverini on myös lentäjän vaimo ja samaa kertonut.  Kateus on ikävä juttu :(

Vierailija
73/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin aiemmin siivoojana, koska amk-tutkintoa vastaavaa työtä ei löytynyt. Tykkäsin siivota, eikä siivoojan työssä ei ole mitään noloa, alan arvostus vaan oli ainakin tuolloin ihan olematon. Alan palkkaus on huono ja ylipäätään siivoojia pidetään/pidettiin jotenkin vajaanälyisinä ihmisinä.

Monen mielestä minun olisi ollut ilmeisesti parempi maata perse homeessa kotona ja etsiä vaan sitä koulutusta vastaavaa duunia. Jatkuvasti sain kuulla kommenttia, että miten ei muka löydy oman alan töitä, miten sitä, miten tätä. Tämän takia en heti ensimmäisenä ollut kertomassa ammattiani, kun vitutti kuunnella sitä surkuttelua ja lyttäystä.

Vierailija
74/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemus on tuo. Siis riippumatta kontekstista keskustelukumppani lähtee menemään, eikä halua tutustua enempää. Iskee alemmuudenkompleksi? Menee aivot tilttiin jos en näytäkään tyypilliseltä juristilta? Mut hei, kuka työvaatteissaan vapaa-ajalla viihtyisi? Onneksi en ole deittimarkkinoilla. Aika vähän olen myöskään saanut kyselyitä tai sitä, että ongitaan vinkkejä.

"Alemmuuskompleksi", just. Kateudestahan se taas kertoo. Tuli mieleen että jos itse esittää asian ylemmyydentuntoisesti niin ehkä se keskustelu tyssää siihen. 

Vierailija
75/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman ammattini voin tuoda julki helpommin mutta vältän kertomasta sitä, että mieheni on lentäjä, sillä se aiheuttaa joissain naisissa kateutta. Voitteko uskoa? Näin valitettavsti olen vuosien varrella saanut kokea. 

Vain ja ainoastaan täällä vauvapalstalla jauhetaan tuosta lentäjien ja dippainssien ylivertaisuudesta, tosielämässä kukaan normaali nainen ei ole kateellinen jonkun puolison ammatin takia. 

Vierailija
76/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorisokodin ohjaaja. En jaksa selittää juurta jaksain jokaiselle mitä käytännössä työarjessa teen. Ihmisillä ei pääsääntöisesti ole hajuakaan työstäni. Siis liian kuluttavaa alkaa kerta toisensa jälkeen purkamaan. Mieluummin olen kertomatta.

Itse asiassa sen luulisi olevan aika helppo kertoa: kasvatat lapsia. Tämän sisällön tietää helposti jokainen vanhempi 

Vierailija
77/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja enkä halua kertoa ammattiani. Olen tosin poistattanut itseni Valviran rekisteristä jo vuosia sitten, jo ennen koronaa. Miksi en halua kertoa?  Monestakin syystä joita en jaksa alkaa listaamaan.

Vierailija
78/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläinlääkäri,  ja jos kertoisin ammattini vieraille ihmisille, saisin hoitaa paitsi heidän eläintensä vaivat ja sairaudet, myös kuulijoiden ja heidän sukulaistensa ongelmat. Ihan nopeasti vaan ja rakkaudesta lajiin.

Vierailija
79/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen johdon assistentti kv-organisaatiossa. En yleensä kerro ammattiani, koska ihmisillä ei ole mitään käsitystä siitä, mitä johdon assistentin toimenkuvaan kuuluu. Heti alkaa se vähättely tai heitetään joku mukamas hauska seksivitsi,  ja naureskellaan, että ai saat palkkaa kahvin keittämisestä. Mä en edes osaa keittää kahvia, mutta joo, kyllähän mä mielelläni ottaisin rahat mieluummin siitä kuin näistä 10-tunnin työpäivistä, joita taas tässäkin kuussa kertyy aikalailla. Ihmiset on ihan jollain -50-luvulla niiden mielikuviensa kanssa, jotka liittävät työhöni. 

Vierailija
80/91 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen johdon assistentti kv-organisaatiossa. En yleensä kerro ammattiani, koska ihmisillä ei ole mitään käsitystä siitä, mitä johdon assistentin toimenkuvaan kuuluu. Heti alkaa se vähättely tai heitetään joku mukamas hauska seksivitsi,  ja naureskellaan, että ai saat palkkaa kahvin keittämisestä. Mä en edes osaa keittää kahvia, mutta joo, kyllähän mä mielelläni ottaisin rahat mieluummin siitä kuin näistä 10-tunnin työpäivistä, joita taas tässäkin kuussa kertyy aikalailla. Ihmiset on ihan jollain -50-luvulla niiden mielikuviensa kanssa, jotka liittävät työhöni. 

Ai johtajan pyllynpyyhkijänä toimit? Kyllä jotkut saa helposti rahaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän