Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka eivät halua kertoa ammattiaan? Mikset?

Vierailija
16.12.2025 |

En tarkoita nyt missään salaisen palvelun operaatiossa olevia agentteja, vaan ihan "tavallisissa" töissä olevia ihmisiä, jotka eivät mielellään kerro ammattiaan esim. jossain uudessa porukassa istuessaan? Miksi et halua kertoa?

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan helpommin seksiä naisilta baarissa, kun kerron olevani juuri vankilasta vapautunut työtön kuin jos paljastaisin olevani matematiikan opettaja.

Vierailija
22/91 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti IT nörtti, kaikki kaverit myös introvertteja IT nörttejä ei ole ketään jolle kertoisi joka ei jo tietäisi. Uusi porukka ei ensinnäkään ole realismia ja jos sellaiseen jostain syystä joutuisin todennäköisesti en sanoisi siellä yhtään mitään.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli titteliltään obduktioteknikko. Teki työkseen ruumiinavauksia. Kuulemma ei tullut lisäkysymyksiä, jos joku asiaa kysyin. Sain osakseen lähinnä inhon sekaisia irvistyksiä. Ymmärrän, että hän ei halunnut puhua koko asiasta.

Vierailija
24/91 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan helpommin seksiä naisilta baarissa, kun kerron olevani juuri vankilasta vapautunut työtön kuin jos paljastaisin olevani matematiikan opettaja.

Mistä olit vankilassa? Viivottimien varastamisesta vai tökkäsitkö kollegaa harpilla?

Vierailija
25/91 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä pankissa, ja en halua kertoa ammattiani. Keskustelukumppani joko kysyy neuvoja tai sitten haluaa haukkua työnantajaani.

Sama. Olen sijoitusasiantuntija. En voi vinkata kenellekään yhtään mitään Mifid-lainsäädännönkään vuoksi

Vierailija
26/91 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa multa saisit paremmin kertomalla totuuden. Älykkyys on todella seksikästä. Ja linnakundeihin en halua tutustua. Oletko ihan tosissasi nyt? 

Vierailija
27/91 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön vaikka mulla on hyvä koulutus. En kerro kummastakaan, koska työttömään suhtaudutaan kuin spitaaliseen eikä heitä kiinnosta kysyä sen jälkeen mun elämästä mitään. Koulutustani en halua kertoa, koska lähes aina vastaus on "oho, ei olis uskonut" tai jotain muuta tökeröä.

Vierailija
28/91 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen miesvaltaisella alalla ja teen töitä miesten kanssa. Jos kerron ammattini ja työni, saan pelkkää ihastelua miten mukavaa minulla varmasti on töissä. Miehet kun ovat niin suoria ja reiluja, ja naisvaltaisilla aloilla on pelkkää juonittelua ja riitelyä. Miehet eivät kuulemma myöskään juoruile kuten naiset. Nämä oletukset ovat melko kaukana totuudesta ja näitä toistelevat naiset. Tietäisittepä vain mitä kaikkea vuosien varrella on tullut töissä eteen!     Naiset kun juoruilevat, on taustalla yleensä joku pieni tosipohja, mutta kaikki eivät usko naisten juoruja. Miehet kun juoruilevat, taustalla ei useinkaan ole tosipohjaa vaan keksivät omasta päästään jutun, ja kaikki uskovat. 

Tämä nauratti, koska on niin totta 😂 Olen ollut palolaitoksella töissä, ainoana naisena, ja voi jestas sitä miesten juoruilua mm. työkavereiden sairauslomista. 

Vierailija
29/91 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ammatteja ei kannata kertoa: lääkäri, juristi, kääntäjä. Ihmiset alkavat kysellä ilmaisia neuvoja ja konsultaatiota. 

Vierailija
30/91 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. 

Vierailija
31/91 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa ammatissani ei ongelmaa, mutta mieheni on poliisi ja hänen ammattiaan en haluaisi ihmisille kertoa. Koska, en jaksa sitä jatkuvaa "hauskaa vitsailua" käsiraudoista tai siitä että minä saan ajaa ylinopeutta, tai että mieheni täytyy soittaa paikalle koska työpaikan kahvihuoneesta on kadonnut keksipaketti. Ja niitä soittoja vapaa-aikana, että kuule voisitko kysyä mieheltäsi, tuleeko sakkoa jos.

Eikä miehenikään halua sitä ulkopuolisille kertoa, koska ihmisten suhtautuminen häneen muuttuu. Ja pahimmillaan, esimerkiksi isomman porukan illanvietossa, on muutamat idiootit alkaneet humalassa haastaa riitaa hänen kanssaan, koska "katotaan miten poliisin hermot kestää!" 🙄

Vierailija
32/91 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa multa saisit paremmin kertomalla totuuden. Älykkyys on todella seksikästä. Ja linnakundeihin en halua tutustua. Oletko ihan tosissasi nyt? 

Kaikesta päätellen kuulut vähemmistöön. Alunperin tuo lähti pienimuotoisesta vitsistä ja otin sitten oikeasti käyttöön, kun näytti toimivan niin hyvin. Aiemmin kun mainitsin ammattini rehellisesti, tuli naiselle usein yllättävää menoa. Pari jopa väitti huijariksi.

Vierailija
33/91 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja, enkä kerro ammattiani, koska usein alkvat kysellä omista tai sukulaisten sairauksista.

Samoin.  Heti alkaa tulla sairauskertomusta tai esitellään kamalia luomia tai arpia tai kuvitellaan jotain pervoja juttuja.  Yleensä asnon olevani opettaja.

Vierailija
34/91 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutteko te kaikki totta vai oletteko vetäneet mutkat suoriksi yhden huonon kokemuksen perusteella? Minulla ei ole koskaan, ei todellakaan koskaan, ollut kaveripiirissä tuollaista, että ruvettaisiin pyytämään toiselta työhön liittyviä etuja. 

Vierailija
35/91 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä lentäjä välillä merikapteeni millä nyt sitä pillua aina saa. Oikeeta rekvisiittaa pitää olla ja vähän googlettaa ammatistta että menee läpi

Vierailija
36/91 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutteko te kaikki totta vai oletteko vetäneet mutkat suoriksi yhden huonon kokemuksen perusteella? Minulla ei ole koskaan, ei todellakaan koskaan, ollut kaveripiirissä tuollaista, että ruvettaisiin pyytämään toiselta työhön liittyviä etuja. 

Ihan totta. Kaiken huippu oli kun mieheni, joka siis on poliisi, lapsuudenkaveri kuoli mahdollisesti rikoksen seurauksena. Toinen lapsuudenkaveri, vieläpä nainen, oli sukulaiselta selvittänyt miehen salaisen numeron, soitti ja pyysi katsomaan, miten tämä kaveri oli kuollut ja ketä siitä epäillään. 

Mieheni ei ollut heidän kanssaan ollut tekemisissä 20 vuoteen. 

Vierailija
37/91 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudankaivaja

Vierailija
38/91 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Ensihoitaja. Pahimmillaan mulle on sukulaisen toimesta soitettu aamukuudelta ja kysytty pitäiskö lähteä sairaalaan kun toinen puoli kropasta puutuu ja puhe sammaltaa. 

Jos joku vieraampi kysyy, sanon olevani sairaalassa töissä ja mä vaan kuljetan potilaita osastolta toiselle. 

Vierailija
39/91 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lasketaan tai ilmoitetaan ammatiksi?

a. se mihin on opiskellut ja josta on paperit

b. se ammatti mitä on tehnyt viimeiset 20 vuottaa

c. se ammatti, missä sattuu nyt olemaan (esim yt neuvottelun jälkeen, mahdollisesti tilapäisesti)

Vierailija
40/91 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni on psykiatri ja terapeutti ja yrittää välttää kertomasta ammattiaan, koska huomannu että ihmiset alkavat sitten aina puhumaan ongelmistaan, haluavat häneltä mielipidettä siitä ja tästä ja tuosta ja kaikki menee ihan oudoksi. Jos ammatti tulee esiin niin kiertelee vähän ja sanoo olevansa lääkäri. Vaikeat ihmiskohtaamiset puolittuu tuolla tavalla. Ihmiset ei ihan ymmärrä että vaikka selittäisi kaikki oireet ja traumat psykiatrille ravintolassa niin siellä ei voida tehdä diagnoosia.

Lähihoitajalta olen kuullut ettei kerro koska joutuu häpeämään ammattiaan ja ihmiset suhtautuu alentavasti. Mitä ihmettelen tosi paljon. Tekee äärimmäisen arvokasta työtä vanhustenhoidossa, minusta arvostettavimpia pestejä yhteiskunnassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi