IS EXTRA Normalin nuoret työntekijät kertovat karuista työoloista: Olemme usein itkeneet töissä
Onko työolot oikeasti kurjat vai onko odotuksissa tai omassa kestokyvyssä vikaa?
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Ei hemmetti. Onko koko kaupan alalla yhtäkään kauppaketjua, jossa myyjiä kohdellaan hyvin? Tokmanni, Kesko, Change, ja lukuisat muut olleet myös otsikoissa samoista aiheista vuosien varrella. Nyt sitten myös Normal.
Missä tässä maassa voi käydä enää ostoksilla? Varsinkin vähävaraisena?
Ei ole. Tai jos joku tietää, niin kertokaa ihmeessä. Kohta ei ole mitään paikkaa jäljellå, mitä haluaisi kannattaa millään tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Jos nuoria miehiä itketettäisiin, siihen puututtaisiin. Tälläisiä uuraansa aloittavia naisia saa kohdella miten sattuu. Normali voisi hävetä hieman. Varmaan vanhemmat haahkat siellä vauhdissa.
Armeija?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
täällä avattiin äskettäin Prismassa vuokratiloissa toimiva normal, veikkaan ettei pitkää aikaa tuossa toimi... peltomarkettiin ei lapset ja teinit pääse kun pitää autolla mennä. Aikuisillehan tuolla ei näytä mitään tarjolla olevan.
Etkö käytä kemppareita? Siellä on kaikki shampoot, saippuat, hampidenhoitotuotteet, pesuaineet ym ym. samoja kuin esim. Prismassa, mutta halvemmalla. Ihan olen 50v aikuinen, ja käyn säännöllisesti Normalissa.
Ikävä kuulla, että sielläkin kohdellaan työn tekijöitä huonosti.
Myyvät pian vanhentuneita tuotteita sekä eriä joissa on ollut vikaa. Viimeksi myivät tuotteita joissa oli Eu:ssa kiellettyjä aineita. Siivosivat hyllyt vasta kun saivat terveystarkastajalta noottia.
Tuoko nyt on sitten sitä Tanskalaista yrityskulttuuria? Työntekijöillä orjan olosusteet ja myydään vaarallista tai vanhentunutta tavaraa. Aika kaukana mistään hyggestä.
Tuleekohan nämä tanskalaiset, ruotsalaiset ym.työntekijöitten riistofirmat tänne jo valmiiksi tuollaisina, vai onko tämä joku kotikutoinen jalostusaste kun bisnes vaatii tuollaista alistamista ja ammattitaidotonta johtamista. Kilpailutilanne on tietenkin tiukka joka alalla, mutta luulisi työntekijöistä eli resursseista saavan enemmän irti asiallisella kohtelulla.
Kaikki sen tietävät, että tauot on lakisääteisiä ja työehtosopimusta pitäisi noudattaa, mutta Normalissa saat potkut jos mainitset asiasta. Potkut on helppo antaa kun työsopimukset on aina määräaikaisia ja osa-aikaisia. Koeajalla kun voi antaa potkut ja sitten vaan uutta uhria tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri sai potkut kyseistä firmasta kun kuukautisten aikaan kävi vuoron aikana kolme kertaa vessassa. Kaksi kertaa oli pomon mielestä maksimi. Tiskin takana olisi pitänyt seistä housut veressä?
Mikä oli irtisanomisen syy papereissa?
Vierailija kirjoitti:
Toksinen yrityskulttuuri. Mitenköhän tuonne riittää työntekijöitä, jos on noin paska paikka? Luulisi, että sana kulkee puskaradiossa. Kammottavaa nuorten kyykytystä ja hyväksikäyttöä.
Tuollaista se on monessakin suomi firmassa, alasta viis. Kuinkahan riittää tosiaan...! Töihin pakotetaan, jos et mene tulee karenssia, pois et pääse kun tulee taas karenssia. Sitä se suomalainen hyvinvointi yhteiskunta on ja sitte jeesustellaan onko tuollaista oikeasti! Huudelkaa vain menkää töihin, pitäkää turpanne sitte kiinni kauhisteluista siitä mitä se perus duunarin arki on. Kun on niin kiva sieltä toimistosta käsin huudella käskyjä muille, mitä itse ei joudu kokemaan.
Mun ex kollega oli tuolla ja kuulemma ihan karsea mesta. Lähti menee koeajalla.
Itse en asioi kyseisessä paikassa.
Jätän jatkossakin asioimatta kyseisessä liikkeessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
täällä avattiin äskettäin Prismassa vuokratiloissa toimiva normal, veikkaan ettei pitkää aikaa tuossa toimi... peltomarkettiin ei lapset ja teinit pääse kun pitää autolla mennä. Aikuisillehan tuolla ei näytä mitään tarjolla olevan.
Etkö käytä kemppareita? Siellä on kaikki shampoot, saippuat, hampidenhoitotuotteet, pesuaineet ym ym. samoja kuin esim. Prismassa, mutta halvemmalla. Ihan olen 50v aikuinen, ja käyn säännöllisesti Normalissa.
Ikävä kuulla, että sielläkin kohdellaan työn tekijöitä huonosti.
Olen samaa mieltä, koska Normalissa kohdellaan ystävällisesti päälle 50-vuotiastakin asiakasta. Monessa paikassa tämänikäisen ajatellaan kai olevan valmiina lähinnä krematorioon.
Taitaa mennä Normal boikottiin minulla. Jos firma ei nykymaailmassakaan kykene muuhun kuin pelolla johtamiseen ja absurdeihin istumiskieltosääntöihin vain sääntöjen vuoksi (miksi ihmeessä myyjä ei saisi lepuuttaa jalkojaan, jos tarvitsee?) niin kannan rahani muualle
Pitäisi keskittyä itkemisen sijaan vaikka työntekemiseen, tai sitten voi lähteä lätkimään töistä ja etsiä paremman työn. En ymmärrä tätä nykyajan itkukulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
Jätän jatkossakin asioimatta kyseisessä liikkeessä.
En ole koskaan ostanut mitään, mutta olen käynyt katselemassa. Pelkkä kakaroiden kauppa. Ei mitään minulle :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toksinen yrityskulttuuri. Mitenköhän tuonne riittää työntekijöitä, jos on noin paska paikka? Luulisi, että sana kulkee puskaradiossa. Kammottavaa nuorten kyykytystä ja hyväksikäyttöä.
Tuollaista se on monessakin suomi firmassa, alasta viis. Kuinkahan riittää tosiaan...! Töihin pakotetaan, jos et mene tulee karenssia, pois et pääse kun tulee taas karenssia. Sitä se suomalainen hyvinvointi yhteiskunta on ja sitte jeesustellaan onko tuollaista oikeasti! Huudelkaa vain menkää töihin, pitäkää turpanne sitte kiinni kauhisteluista siitä mitä se perus duunarin arki on. Kun on niin kiva sieltä toimistosta käsin huudella käskyjä muille, mitä itse ei joudu kokemaan.
Aina voi perustaa myös oman yrityksen, niin ei tarvitse valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi keskittyä itkemisen sijaan vaikka työntekemiseen, tai sitten voi lähteä lätkimään töistä ja etsiä paremman työn. En ymmärrä tätä nykyajan itkukulttuuria.
Että sitä noin vain astellaan uuteen paikkaan. Suomi on sivistysvaltio, joten työpaikkojen tulisi olla sen mukaisia.
Tanskassahan oli absoluuttinen monarkia vielä pitkälle 1800-luvulle, jolloin verrokkimaat pääsääntöisesti olivat jo omaksuneet jonkinlaisen perustuslain.
Piklupomot stressiraivoaa alaisille kun vastuu painaa liikaa omaa niskaa
Vierailija kirjoitti:
Tosi valitettavaa, on sitten kyseessä nuoret naiset tai vanhat miehet.
Näin siinä käy kun hylätään ammattiyhdistysliike...ei se täydellinen ole, mutta laittaa sentään rajat sorrolle.
Nykyaikana helposti ajatellaan, että ollaan niin edistyksellisiä tässä ajassa että sellaista "muinaisjäännettä" ei tarvita. EI ihminen ole sen paremmaksi tullut. Yhtä ahne kuin aina ennenkin.
Minulle esimies sanoi, ettei firmassa sitten katsota hyvällä yhteydenottoja ammattiyhdistysliikkeisiin. Pohjoismaalainen firma tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa mennä Normal boikottiin minulla. Jos firma ei nykymaailmassakaan kykene muuhun kuin pelolla johtamiseen ja absurdeihin istumiskieltosääntöihin vain sääntöjen vuoksi (miksi ihmeessä myyjä ei saisi lepuuttaa jalkojaan, jos tarvitsee?) niin kannan rahani muualle
Minä vedin joskus esimiestä turpaan tällaisesta. Siitä sitten riemu repesi. Paloi vain päreet typerään ja perusteettomaan kyykytykseen.