IS EXTRA Normalin nuoret työntekijät kertovat karuista työoloista: Olemme usein itkeneet töissä
Onko työolot oikeasti kurjat vai onko odotuksissa tai omassa kestokyvyssä vikaa?
Kommentit (26)
Itkeminen on omaa aikaa. Siitä ei makseta palkkaa
Ihan kamalaa. Ei ole oikein tuollainen nuorten naisten kyykyttäminen.
Siellähän pitäisi olla ihan valtavan hauskaa ja kiva meininki, näin antavat ainakin julkisuuteen ymmärtää.
Jos nuoria miehiä itketettäisiin, siihen puututtaisiin. Tälläisiä uuraansa aloittavia naisia saa kohdella miten sattuu. Normali voisi hävetä hieman. Varmaan vanhemmat haahkat siellä vauhdissa.
Taitaa olla aika tarkkaan etukäteen määritelty, minkä ikäisiä ja minkä sukupuolisia sinne palkataan.
mitä nämä teinit kestää, kun ne eivät kestä edes istumista kassalla siistissä sisätyössä ilmastoidussa kaupassa?
ei niistä ainakaan oikeisiin töihin ole.
Et sitten muuta kuin otsikon keksinyt ? Minä itkin aikoinaan aamuin illoin kun vihasin esimiestä joka oli sovinisti, vihasin myös sitä että työnopastaja pisti kavereidensa virheet minun syyksi, en siis ollut edes töissä kun virhe oli tehty ja jotenkin käänsi minun syyksi.
Helppo kuvitella, miten nuoria kyykytetetään ja painostetaan. Samanlaista varmaankin kuin niin monesta muustakin kaupan/ palvelualan (ketju)liikkeistä on kuultu.
Vierailija kirjoitti:
Jos nuoria miehiä itketettäisiin, siihen puututtaisiin. Tälläisiä uuraansa aloittavia naisia saa kohdella miten sattuu. Normali voisi hävetä hieman. Varmaan vanhemmat haahkat siellä vauhdissa.
miten niitä miehiä itketettäisiin? varmasti keinoja löytyy, mutta ei niin, että ne miehet siirrettäisiin nykyisistä likaisista ja raskaista matalapalkkatöistä istumaan johonkin suojatyöpaikkaan lämpimään, valoisaan, ilmastoituun siistiin sisätyöhön normaliin.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten muuta kuin otsikon keksinyt ? Minä itkin aikoinaan aamuin illoin kun vihasin esimiestä joka oli sovinisti, vihasin myös sitä että työnopastaja pisti kavereidensa virheet minun syyksi, en siis ollut edes töissä kun virhe oli tehty ja jotenkin käänsi minun syyksi.
Normalissa oli sovinisti esimiehenä?
Vierailija kirjoitti:
mitä nämä teinit kestää, kun ne eivät kestä edes istumista kassalla siistissä sisätyössä ilmastoidussa kaupassa?
ei niistä ainakaan oikeisiin töihin ole.
Niissä ns. oikeissa työpaikoissa on parempi olla kuin tällaisissa nuorten orjatyöpaikoissa.
Mua itkettää normalin ahtaat käytävät ja loputtomat naisten tuotteet ennen kuin tavalliset tuotteet esitellään.
Rivityöntekijän selkänahasta taidetaan tuollakin voitto repiä. Saavat kansiota kantavat päälliköt sitten jakaa bonuksia toisilleen.
Olipa yllätys. Taitaa olla enemmin sääntö kuin poikkeus näissä nopeasti laajentuvissa ketjuliikkeissä, että henkilöstöpolitiikka on huonossa hoidossa.
Todellakin pitää paikkansa että kyseessä hyvin kyseelalainen firma ja vihdoin asia noussut esille. Maajohtaja tietenkin kieltää kaiken. Ei yllätä.
Kaikissa "edullista" kiinasälää myyvissä liikkeissä kiskotaan voitot sortamalla työntekijöitä. Firma tekee miljoonien voittoja, mutta työntekijöitä vihataan ja kohdellaan huonosti. Kaupanala oli karmea työnantaja. Onneksi pääsin pois.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin pitää paikkansa että kyseessä hyvin kyseelalainen firma ja vihdoin asia noussut esille. Maajohtaja tietenkin kieltää kaiken. Ei yllätä.
Onko kokemusta myyjänä tai pikkupomona?
Tosi valitettavaa, on sitten kyseessä nuoret naiset tai vanhat miehet.
Näin siinä käy kun hylätään ammattiyhdistysliike...ei se täydellinen ole, mutta laittaa sentään rajat sorrolle.
Nykyaikana helposti ajatellaan, että ollaan niin edistyksellisiä tässä ajassa että sellaista "muinaisjäännettä" ei tarvita. EI ihminen ole sen paremmaksi tullut. Yhtä ahne kuin aina ennenkin.
Mitäs käyvät töissä. Mikään pakko ei ole.