"Olette kateellisia", toteaa 400 e joulukalenterin ostanut
Availee sitä tiktokissa ja jauhaa kateudesta.
Sanoi myös, että ehkä hänelle 400 e joulukalenteri on sama kuin jollekin toiselle 30 e joulukalenteri.
Ovatko nuoret oikeasti nykyisin tuollaisia?
Iltapäivälehdessä juttu.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Jotkut, kultalusikka perseessä kasvaneet, ovat.
En edes kultalusikka perseessä kasvaneena ikinä ostaisi tuollaista
Vierailija kirjoitti:
Mä muistan aikoinaan kun ostin Sokokselta vaikka merkkejä niin usein myyjä sujautti testereitä mukaan.
Vieläköhän niin tehdään..
En ole nähnyt testreitä kuin lähinnä apteekeissa nykyään.
Joskus jopa vuosia sitten sanoivat että pitää erikseen pyytää.
Voiteita oli pikkupussissa naistenlehtien välissä etc. Olivat käteviä matkoilla.
Se oli kivaa. Kerran sain kassalta ilmaiseksi tavallista suuremman näytteen lancomen bi-phasesta. Käytin sitä kauan.
En ole koskaan kuullut tästä sosiaalisen median vaikuttajasta. Tämä ei ole mikään piruilua tai kateellisuutta, vaan kun en ole. Näitä erilaisia vaikuttajia on nykyään niin paljon, että kukaan ei varmasti kaikista ole kuullut. Millä tavalla ja mihin tämä vaikuttaja nyt sitten vaikuttaa? Jotenkin on sellainen olo, että jos ole mitään järkevää tekemistä elämässään, niin sitten ollaan vaikuttajia. Täysin turhia ja jotenkin niin tyhjiä tyyppejä.
Tämä kalenteri. Liki jokainen ihminen tuollaisen pystyy ostamaan, ei siihen mitään lottovoittoa tarvita. Eri asia on sitten se, onko niin hiton typerä, että tuollaiseen sitten rahojaan laittaa. Mistä sitä edes tietää, että niistä luukuista saa sellaista tavaraa, jota tarvitsee?
Tuo on kyllä ihan naurettava defenssi, että kaikki rahankäyttö mitä joku pitää järjettömänä/turhanpäiväisenä, on muka kateudesta johtuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä muistan aikoinaan kun ostin Sokokselta vaikka merkkejä niin usein myyjä sujautti testereitä mukaan.
Vieläköhän niin tehdään..
En ole nähnyt testreitä kuin lähinnä apteekeissa nykyään.
Joskus jopa vuosia sitten sanoivat että pitää erikseen pyytää.
Voiteita oli pikkupussissa naistenlehtien välissä etc. Olivat käteviä matkoilla.
Se oli kivaa. Kerran sain kassalta ilmaiseksi tavallista suuremman näytteen lancomen bi-phasesta. Käytin sitä kauan.
Juu. Tunsi itsensä ihan luksus luokan asiakkaaksi :D
Tosin välillä ei saanut mitään. En tiedä yhtään millä perusteella niitä jakoivat. Ostin silloin kyllä ns. Kalliimpia ripsareita (halusin sään kestäviä), ei olisi tullut mielenkään laittaa 30 euroa huulipunaan kyllä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullut tästä sosiaalisen median vaikuttajasta. Tämä ei ole mikään piruilua tai kateellisuutta, vaan kun en ole. Näitä erilaisia vaikuttajia on nykyään niin paljon, että kukaan ei varmasti kaikista ole kuullut. Millä tavalla ja mihin tämä vaikuttaja nyt sitten vaikuttaa? Jotenkin on sellainen olo, että jos ole mitään järkevää tekemistä elämässään, niin sitten ollaan vaikuttajia. Täysin turhia ja jotenkin niin tyhjiä tyyppejä.
Tämä kalenteri. Liki jokainen ihminen tuollaisen pystyy ostamaan, ei siihen mitään lottovoittoa tarvita. Eri asia on sitten se, onko niin hiton typerä, että tuollaiseen sitten rahojaan laittaa. Mistä sitä edes tietää, että niistä luukuista saa sellaista tavaraa, jota tarvitsee?
No periaatteessa jokainen joka postaa jotain someen voi kutsua itseään sosiaalisen median vaikuttajaksi. Kai.
Itse en enää käytä tiktokkia niin ei ole tullut vastaan. Ja muutenkin seuraan somessa enemmän ulkomaisia tilejä. Tai tuttujen.
En edes tiedä miksi. Ei vaan iske toi kotimainen sisältö usein. En edes tiedä mikä siinä mättää. Onko se finglish tai joku joka saa karsastamaan.
Miksi se olisi kateutta, että sanoo totuuden. Ja totuus on, että on täysin hölmöä maksaa 400 e jostain tuotenäytteistä, joita ei kaikkia välttämättä koskaan edes tule käyttämään.
Näin äskettäin videon nuoresta naisesta joka osti 400 e maksavan hajuvesipullon. Hölmöä sekin minusta oli maksaa hajuvedestä niin paljon, mutta enemmän siinäkin oli järkeä. Ainakin tiesi mitä osti ja se tuli käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä ihan naurettava defenssi, että kaikki rahankäyttö mitä joku pitää järjettömänä/turhanpäiväisenä, on muka kateudesta johtuvaa.
Yleensä se kertoo yksinkertaisesta mielestä ja pinnallisesta arvomaailmasta. Pinnallisen arvomaailman omaavat ymmärtävät vain sitä omaa ajatusmaailmaansa kun mitään kykyä ajatella syvällisemmin ei ole.
Eräs mies oli erityisen mieltynyt Miss Helsinki kilpailuissa olleisiin bimboihin, oli yrittänyt näistä useampaa ja yksi oli kaiketi ollutkin hetken miehen lompsalla. Tyypin mielestä kaikki olivat kateellisia niin hänelle kuin näille naisillekin. Se, että ihmiset lakkasivat olemasta tekemisissä miehen kanssa oli myös hänen mukaansa kateellisuutta. Jotkut ovat läpeensä mieleltään sairaita ja näkevät vain kateellisuutta kaikessa. Tuo on yksi oudoimmista esimerkeistä, jonka olen kohdannut.
No ei toi kalenteri sentään yhtä älytön ole kun ne ylihintaiset rumat labubut.
Oikein naurattaa mitä ihmiset tekee nille parin vuoden jälkeen...
Niitä videoita näin ja sitä ylinäyttelemisen kaupallistumisen määrää kauhistelin.
Tiktok on kyllä katala etenkin nuorille kertomaan "mitä kaikilla pitäisi (muka) olla".
Hemmetin ruma se labubukin.
Voin ostaa 400 eurolla kosmetiikkaa ja ihonhoitotuotteita, mutta haluan itse valita ne. Todella typerä ajatuskin, että saa sitten 24 randompurnukkaa, joista huonolla tuurilla vain parille on käyttöä.
Joitakin viedään kuin pässiä narussa ja sitten vielä kuvittelevat olevansa kadehdittuja. Tai no, voihan joku toinen samanlainen kadehtiakin.
Jokainen voi ostaa rahoillaan kaikkea turhaa. Tosin hän on hermostunut ihan suotta saamastaan viestistä.
"En edes tiedä miksi. Ei vaan iske toi kotimainen sisältö usein. En edes tiedä mikä siinä mättää. Onko se finglish tai joku joka saa karsastamaan"
Esim. Hei, tuu katsomaan mun unboksaus video!! (Näitä tehdään ihan lapsille, siis pienillekin lapsille)
Ihan menee kylmät väreet. Inhoan näitä finglissejä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 4 euron muumikalenteri t. 30v tyty
Sama mulla. Mutta olen 70-v. täti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Ja teethän sen niin, että ensin muikistelet naamaasi arvan kanssa, näpyttelet kynsilläsi sitä, ylinäyttelet, mielellään seksikkäissä vaatteissa, välillä vähän jännäät, pikkuhiljaa raaputtelet, pidät jännäystaukoja, muikistelet lisää, ylinäyttelet lisää...
Tämä tuhannesti! :D En edes ole Tiktokissa vaan seuraan vain oman harrastukseni vaikuttajia instagramissa ja kaikki keekoilee kameran edessä samoja asentoja ja ilmeitä esitellen. Muuten minulle ihan sama, mutta ihmettelen miksi tämä samanlaisuus ja oikeastiko se myy. No, olenkin todennäköisesti diagnosoimaton autisti johon puree aitous.
Olin jo 20 vuotta sitten sitä mieltä että kaikille ei pitäisi antaa pääsyä nettiin ja olen edelleen sitä mieltä.
Mitä väliä? Ja miten tällainen voi ihmisiä kiinnostaa?
Jos ei tykkää, älkää katsoko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Ja teethän sen niin, että ensin muikistelet naamaasi arvan kanssa, näpyttelet kynsilläsi sitä, ylinäyttelet, mielellään seksikkäissä vaatteissa, välillä vähän jännäät, pikkuhiljaa raaputtelet, pidät jännäystaukoja, muikistelet lisää, ylinäyttelet lisää...
Tämä tuhannesti! :D En edes ole Tiktokissa vaan seuraan vain oman harrastukseni vaikuttajia instagramissa ja kaikki keekoilee kameran edessä samoja asentoja ja ilmeitä esitellen. Muuten minulle ihan sama, mutta ihmettelen miksi tämä samanlaisuus ja oikeastiko se myy. No, olenkin todennäköisesti diagnosoimaton autisti johon puree aitous.
Ei aitouden arvostaminen ole kyllä mikään pelkkä autistien piirre.
Instassa tullut paljon vastaan näitä some vs todellisuus ja näistä tykkään. Kun ihmiset näyttävät miltä oikeasti iho esim. näyttää.
Itse esim. Vierastan filtteröityjä kuvia niiden epäaitouden vuoksi. (Iho liian täydellinen, kuin muovia, ihmiset näyttää jotenkin alieneilta), mutta nuoret jotka näkevät vain näitä kuvia eivät aina erota filttereitä.Tai tottuvat näkemäänsä.
Sitten leikkelevät ja pumppaavat itseensä ties mitä aineita ja kaikki näyttävät ihan samalta. Ns.instagram naama. Karseaa.
Etenkin nämä oli hauskoja missä paljastivat pepaansa esittelevissä jutuissa että osalla oli ihan täytteet housuissa.
Some on niin feikki.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Ja miten tällainen voi ihmisiä kiinnostaa?
Jos ei tykkää, älkää katsoko.
Eihän tässä siitä ole kyse. Vaan siitä että väittä tämän yhden kommentin todistavan miten kateellisia suomalaiset on.
Itse epäilen kyllä ragebaittia. Taidettiin valita jossain vuoden sanaksi. Näitä alkanut esiintymään enemmän ja enemmän.
Tuolle pitäisi vain keksiä suomenkielinen vastine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ikää on 10v ? Ei kait aikuiset voi olla noin lapsellisia?
Mulla taisi olla viimeinen joulukalenteri 8 vuotiaana.
Sen jälkeen pidin niitä liian lapsellisina.
Minulla on joulukalenteri tänäkin vuonna. Voitte sanoa lapselliseksi. Ilahdun.
Ukki, ikää 70v.
Eli hän haluaa että hänelle oltaisiin kateellisia. Mistäköhän tuollainen kumpuaa?