Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Olette kateellisia", toteaa 400 e joulukalenterin ostanut

Vierailija
15.12.2025 |

Availee sitä tiktokissa ja jauhaa kateudesta.

Sanoi myös, että ehkä hänelle 400 e joulukalenteri on sama kuin jollekin toiselle 30 e joulukalenteri.

Ovatko nuoret oikeasti nykyisin tuollaisia?

Iltapäivälehdessä juttu.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kateellinen määkijät voisi kerrankin vähän perustella, että mistä sitä kulloinkin ollaan kateellisia 🥱

Vierailija
22/85 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pissiksillä luottokortit valtavasti lainaa... Oikeasti nämä leveilijät on niitä persaukisia, se on nähty. Oikeat rikkaat ei leveile edes tiktokissa 

Herlinin lapset vietiin limusiinilla kouluun mutta se parkkeerattiin aina pois muiden näkyviltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 4 euron muumikalenteri t. 30v tyty 

Mulla on ilmainen apteekin kalenteri. Kuvia siinäkin on.

m58

Mullakin on ilmainen kuvakalenteri. Kerran sain ihanan teekalenterin lahjaksi, itse en raaski ostella tuollaisia mutta lahjana ihana.

Vierailija
24/85 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pissiksillä luottokortit valtavasti lainaa... Oikeasti nämä leveilijät on niitä persaukisia, se on nähty. Oikeat rikkaat ei leveile edes tiktokissa 

Herlinin lapset vietiin limusiinilla kouluun mutta se parkkeerattiin aina pois muiden näkyviltä.

Miksi heillä ei ollut kuutosautona jotain tavisautoa?

Vierailija
25/85 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pantava muidu kumminkin;)

Vierailija
26/85 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut, kultalusikka perseessä kasvaneet, ovat.

Minä olen hyvin toimeen tulleesta lapsuudenperheestä, mutta en koskaan saanut mitään mitä manguin. Nyt aikuisena elän aika spartalaisesti, aina samat markettivaatteet jne.

Ei tulisi mieleenkään ostaa monella sadalla yhtään mitään, vaikka varaa olisikin.

Mitäköhän materialismi johtuu?

Niin "jotkut" eivät "kaikki".

Niin kutsuttu vanha raha elää vaatimattomasti, se uusi ei.

No jaa, vaihtelua tuossakin. Eräs sukunsa tienesteillä elelevä (meni kyllä töihin 40+ ikäisenä ja tienannee siellä keskituloisen verran, taisi tulla suvulta noottia, että se huorienelättäminen ja ulkomailla rannalla makaaminen saa riittää) esittelee rumaa autoaan ja identtisiä mat

No voi anteeksi, luulin että vanha raha on sivistynyttä.

Vierailija
27/85 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/1fc574ab-1f3a-4c81-b9e3-4e6aedaec8cf

Kun ap ei osannut linkkiä laittaa.

Enemmän herää kysymys miksi tämä jonkun kommentti nyt oli niin iso juttu,että piti iltalehteen laittaa.. 

Itselleni  sarjaa evvk.

Vierailija
28/85 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se totta,että joulukalenterin merkitys ei ole hinnasta kiinni. Jollekin sen pitää maksaa 400 e ja jollekin viisi euroa. Ihan järkevästi pohdittu, mutta mitä sillä kaikella on tekemistä kateuden kanssa ei nyt mulle auennut? Kai nyt jokainen saa tehdä, mitä haluaa rahoillaan? Yksi tuhlaa, toinen säästää, kolmas miettii luovemman ratkaisun jne. Kauppiaat hyötyvät eniten.

Vierailija
29/85 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ilkeä panna jotain älyltään heikkolahjaista. 

Vierailija
30/85 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä toinen typerä neitokainen.

Vierailija
31/85 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut, kultalusikka perseessä kasvaneet, ovat.

Minä olen hyvin toimeen tulleesta lapsuudenperheestä, mutta en koskaan saanut mitään mitä manguin. Nyt aikuisena elän aika spartalaisesti, aina samat markettivaatteet jne.

Ei tulisi mieleenkään ostaa monella sadalla yhtään mitään, vaikka varaa olisikin.

Mitäköhän materialismi johtuu?

Uusrikkaathan ne leveilee ja lesoilee, tuhlaa turhuuteen, ei syntymävarakkaat. 

Vierailija
32/85 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ihmiset suuttuu"....?

Joku yks kaks nega kommenttia ties vaikka trollilta..

No näkyvyyttään noi usein hakee. Näillä "pöyristymisillä".

Vierailija
33/85 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi heillä ei ollut kuutosautona jotain tavisautoa?

Ehkä halusivat säästää kun oli se yksityinen suihkukonekin hankittu.

Vierailija
34/85 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pääasiassa onkin, mutta aina joukkoon mahtuu retardeja. Muut suvussa opiskelleet kauppatieteitä ym. ja haluavat jatkaa suvun perinteitä ja tuo yksi ressukka on sitten oma lukunsa. Varsinkin tuo näkyvä huorien perässä juokseminen on ihan tavisihmiseltäkin säälittävä veto. Sinänsä nimellä saanut työssäänkin etuoikeuksia ja diilejä, ja on siten hyödyllinen firmalle. Se, onko mitään ammattitaitoa oikeasti olemassa on vähän kyseenalaista, vähän epäilen, koska tulosta syntyy ainoastaan silloin kun olosuhteet ovat myönteiset. 

Vierailija
35/85 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko tosissas? Rumahan tuo on.

Vierailija
36/85 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. En nyt kyllä ole jostain joulukalenterista kade. Itse tosin mieluummin ostaisin jotain muuta 400 eurolla.

Ja olisi "varaakin".

Vierailija
37/85 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

400€ joulukalenterilla en nyt kauheesti hilluis. 4000€ kalenterilla vois jo kokeilla. 

Vierailija
38/85 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan pääasiassa onkin, mutta aina joukkoon mahtuu retardeja. Muut suvussa opiskelleet kauppatieteitä ym. ja haluavat jatkaa suvun perinteitä ja tuo yksi ressukka on sitten oma lukunsa. Varsinkin tuo näkyvä huorien perässä juokseminen on ihan tavisihmiseltäkin säälittävä veto. Sinänsä nimellä saanut työssäänkin etuoikeuksia ja diilejä, ja on siten hyödyllinen firmalle. Se, onko mitään ammattitaitoa oikeasti olemassa on vähän kyseenalaista, vähän epäilen, koska tulosta syntyy ainoastaan silloin kun olosuhteet ovat myönteiset. 

Tjaa, jokaisessa suvussa pitääkin olla syntipukki.

Vierailija
39/85 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temuttajat suuttui laatumerkin kalenterista!

:D ;)

Vierailija
40/85 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä olisi tuollaiseen kalenteriin varaa, mutta en tekisi sillä mitään. En halua noita juttuja mitä sieltä tulee. En muutenkaan ole ostanut yhtään joulukalenteria sen jälkeen, kun lapset kasvoi niistä yli (no okei, muutaman partiolaisten kalenterin vuosien varrella kun en kehdannut ovella sanoa etten osta, ne on jossain jemmassa avaamattomina). Kommenttini pointtina siis, ettei ainakaan kateellinen kannata olla mistään turhakkeesta tai ärtyä siitä, että joku sellaista esittelee. Jos himoitsee esim. juuri tuollaista, kannattaa alkaa tehdä toimenpiteitä siihen suuntaan että vaikka 10 vuoden päästä semmoinen on omissa hyppysissä. Itsellä ei olis ollut tuollaiseen 10 vuotta sitten mitään mahdollisuuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi