Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei oikeen jaksais kaverin mökötystä. Miksi joku aikuinen käyttäytyy näin ja MITEN saa sen loppumaan??

Vierailija
22.04.2007 |

Meillä on kaveriporukassa 6 naista, kaikilla pieniä lapsia. Tänä viikonloppuna oltiin yhden kaverin mökillä kokp porukka, kerrankin ihan vaan naisten kesken ilman lapsia saunomassa, rentoutumassa ja kaunistautumassa.

Meillä oli treffit, että mennään 2 autolla. Yksi naisista oli myöhässä, ei näkynyt eikä kuulunut, ei vastannut puhelimeen. Me odoteltiin kuitenkin, kun hän aina on myöhässä. Nainen tulikin tunnin odottelun jälkeen, miehensä ja lapsensa toivat autolla. Nainen selittelee vuolaasti miten pahoillaan on jne. Muiden asenne oli, et ok, ei se mitään ja eiköhän mennä, että päästää saunaan. Jonkun ajan kuluttua tämä myöhästynyt sitten selvästi jo mököttää ja jatkoi taas koko mökkireissun, oli vaisu. Sitten kun erottiin ja hän nousi autosta (mies ja lapset vastassa), heitti taas piikkinä, et ei näköjään kiinnosta taas hänen loukkaantumiset tai anteeksipyynnöt.

En meinaa jaksaa tätä tyyppiä. Kaikki kyllä arvas hänen taas loukkaantuneen ainakin meistä ihan pikkujutusta. Tällä kertaa siitä, kun ei sitten sitä hänen myöhästymisensä anteeksi pyytämistä setvitty juurta jaksain. Miten voikin yksi ihminen kääntää joka kerta omat myöhästymiset, ilkeilyt, töppäilyt tai mitkä tahansa moka alta puolen tunnin niin päin, et se onkin hän, jolta kuuluu pyytää anteeksi ja joka on taas se marttyyri ja vääryydestä kärsijä.

Nyt on sitten soitellut mulle, miten tuntui niiiin pahalle, kun hänen anteeksipyyntönsä täysin dissattiin. Yritin selittää ettei se nyt niin vakavaa olet, jos myöhästyy ja pääasiahan oli, et päästiin rentoutuun. Mut ei niin, pitäis jauhaa asiaa. Sit kun kysyin, et ihan oikeesti, miten asia voi olla noin tärkee, et kannattaa koko mökkireissu mököttää, et koko homman isoin asia olikin nyt se anteeksipyyntö. Yritin selittää, et oikeesti jos jollain oli aihetta loukkaantua (ei loukkaannuttu tai mitenkään piikitelty aiheesta), niin meillä odottajilla, kun ei mitään kuulu ja et olisihan voinut ite soittaa vaikka miehensä puhelimesta (omansa oli jättänyt kotiin mökkireissun ajaksi ihan tarkoituksella) ja imoittaa myöhästyvänsä ja olevansa tulossa. Hän ei kuulemma asialle mitään voi, kun on niin herkkä.

Että mä oon kyllästynyt tohon marttyyriasenteeseen ja toimimaan aina sovittelijana ihan turhaan!

Miten tällaselle käyteökselle saa stopin? Vaikuttaa jo koko kaveriporukan kemioihin, tekis mieli pudottaa tämä loukkaantuja koko porukasta, kun on kaikki aina niin hemmetin vaikeeta. Muuten kyllä tosi ihana ja mukava tyyppi, mut vetää aina herneen nenään aivan käsittämättömän helposti jotain ihan turhasta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vähän samanlainen kaveri joka suuttunut muutamaan kertaan ihan tyhjästä ja olen saanut sovitella riitoja jotka on olemassa vain hänen päässään. Viimeksi en antanut periksi vaan ilmoitin et olen jyrkästi eri mieltä eikä kukaan voi vaatia et kaikki käyttäytyis just niinkuin hänen mielestään kuuluu.

Grh, alkaa oikeen suututtaa kun tulee mieleen tuo. Se riita oli jo ehtinyt unohtua.

Vierailija
2/13 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä kaverilla on jotain ongelmia, joista haluaisi puhua, mutta odottaa, että joku alkaa oikein kaivelemaan, että hän saa kerrottua huolensa.

Tai, sitten on vain niin huomionkipeä, että käyttäytyy noin, että joku tulisi säälimään ja lohduttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tällä kaverilla on jotain ongelmia, joista haluaisi puhua, mutta odottaa, että joku alkaa oikein kaivelemaan, että hän saa kerrottua huolensa.

Mitäs jos ennen seuraavaa reissua tai muuta yhteistä tapaamista tapaisit tämän vaikka kahden kesken ja koittaisit kaivaa sieltä sen mikä oikeasti napaa kaivaa? Itse olen kanssa välillä aika kenkkumainen, kun ei tahdo saada pahaa oloani purettua ja se on tosi kurjaa kavereille! :(

Vierailija
4/13 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun samanlaisella kaverilla niitä on useampia ja niitä on vuosikaudet puitu mut ei se mitään muuta, hankalammaksi vaan muuttuu ajan kanssa. En tiedä mikä auttais, en keksi ainakaan itse mitään mitä tehdä, koitan vaan jaksaa hankalaa tyyppiä.

Vierailija
5/13 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän minä sen ymmärrän, että ihminen voi loukkaantua muiden mielestä omituisista asioista ja on hänen oma tappionsa, jos antaa tuollaisten pilata odotetun reissun.

Mutta että sitten vielä - aikuinen ihminen - alkaa TEILLE jälkikäteen kiukutella ja vaatia anteeksipyyntöä!

Minä olen sen verran ikävä ihminen, että sanoisin hänelle suoraan, että kuule, jos sinä myöhästyt, sinä itse olet anteeksipyynnön velkaa. Me muut voimme suhtautua siihen kuten haluamme eikä ole sinun asiasi siitä loukkaantua. Itse sinä mökötyksesi aiheutit, etkä voi siitä syyttää ketään muuta kuin itseäsi.

Vierailija
6/13 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin saa olla niin apea ja vaisu kuin haluaa, mutta muita siitä ei kannata syyttää.

Sitä paitsi, tuo kaveri ap:n mukaan tekee tuota jatkuvasti eli ei ole kyse yksittäisestä kerrasta.

Vierailija
7/13 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysi. Olipas taas " kivaa" päästä tuulettumaan ja nyt sitten kauhee jälkipyykki taas.

ap

Vierailija
8/13 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetää aina herneet nenään niin uskomattoman pienistä asioista!! Koko ajan saa olla varpaillaan, ettei vain loukkaisi rouvaa. Nää tällaiset ihmiset on tosi rasittavia! Mun kaveri on muutenkin sellanen, et kaikki pitäis tapahtua hänen mielensä mukaan ja kaikkien täytyy olla kaikesta hänen kanssaan samaa mieltä ja hän on omasta mielestään aina oikeassa. Rasittavaa toellakin!!

Vierailija
9/13 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja arvaus,onko ainut ,pilalle lellitty kakara?

Vierailija
10/13 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ihmisillä on eri tapoja kerjätä huomiota ja rakkautta

-joillakin se on mököttäminen

-tavat ovat usein peräisin lapsuudesta

-ensimmäinen askel on asian nimeäminen: minusta tuntuu, että olet loukkaantunut jostakin - haluatko puhua siitä? tai Koen, että mökötät ja se harmittaa minua, koska pitäisin enemmän siitä että sanot suoraan mikä vaivaa.

-toinen askel on olla vaikuttumatta ja lähtemättä mukaan tähän huomion kerjäämiseen. Eli jos tilanne ei avaudu ja lopu tuohon NIMEÄMISEEN, et enää mainitse siitä mitään. Tämä onkin vaikea kohta, sillä siinä sinun pitää muuttaa itseäsi ja olla vahva. Sinun pitää vaan katsoa asiaa suoraan totuuteen. Kaveriasi et voi muuttaa, lähde siitä liikkeelle. Ota kaverisi fiilikset faktana. Älä lepyttele tai lässyttele.

-en tarkkaan muista, siinä sanottiin vielä muitakin ohjeita, enkä muista kirjan nimeäkään

Vierailija
11/13 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten vaikka piiskaa pakaroille. Jotkut aikuisethan eivät kestä, kunnes saavat sen kotona opitun virallisen rangaistuksen ja halipusit sitten päälle.

Vierailija
12/13 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuo jälkipyykki, jota peset on juuri se asia, mitä ystäväsi mökötyksellään yrittää saada aikaan. Ehkä tiedostamaattaan. Mitä enemmän soittelet ja vouhotat, sitä paremmalta hänestä tuntuu ja sitä tärkeämpi ja rakastetumpi hän kokee olevansa. Ja kun teet niin, myös varmistat, että hän mököttää myös jatkossa, koska mököttäminen on se tapa jolla hän on oppinut saamaan huomiota ja rakkautta osakseen ja se näyttää toimivan vieläkin, joten hänen ei siltä osin tarvitse kasvaa eikä muuttaa tapojaan. Yleisesti ajatellaan, että tehokkain tapa sammuttaa eitoivottu käytsö on olla huomioimatta sitä mitenkään. (Lapsi kiljuu kakka kakka - kun sanot kerran että niin ei saa sanoa muualla kuin veskissä etkä sitten ole kuulevinsaikaan, teho on poissa eikä lapsi enää huutele sitä)

Vierailija
13/13 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinhän tässä elämässä täytyy karsia epämiellyttäviä asioita ja myös henkilöitä. ei kaikkea voi raahata mukana lopun elämäänsä, elämäntilanteet muuttuvat ja ystäväpiirit vaihtuvat.

Varmaan mökkireissut ja muut ystävien illanvietot olisivat paljon mukavampia ilman tätä mököttäjää.

Voithan sanoa ensin suoraan mikä mättää ja jos hän ei itse yritä/halua muuttaa käytöstään, niin ei siihen voi sitten muuten vaikutaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän