Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan tuntea itseni taas naiseksi - miten?

Oman elämän suunta
12.08.2022 |

Miten se onnistuu, haluan tuntea itseni taas naiseksi

Vuodet ovat vierineet lasten kanssa, aika on ollut ihanaa, mutta samanaikaisesti identiteetti on niin äitiytynyt, että en edes tiedä miten aloittaa. Paitsi liikuntaa olen lisännyt ja se tuntuu hyvältä, että pitää enemmän huolta omasta hyvinvoinnistaan ja samalla painostakin lähtee muutama ylimääräinen kilo.

Havahduin tähän eilen, kun tapasin ohimennen vuosien jälkeen tutun henkilön ja jokin hänen katseessaan herätti sellaisia tunteita, että olen ja haluan olla muutakin kuin äiti.

Taustalla on myös ikävä parisuhde alkoholistin kanssa, että olen tullut varovaiseksi ja suojamuurit ovat korkeat, minkä vuoksi elämä on ehkä ollutkin kovin lapsikeskeistä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut pitää huolta itsestään myös äitinä ollessa.

Vierailija
2/27 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipaise ny markettiin hakee suffelia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sen sanoit - rohkeutta tarvitaan eteenpäin menossa. Antaa elämän tulla ja mene mukaan.

Vierailija
4/27 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut pitää huolta itsestään myös äitinä ollessa.

No siinäpä tuli rakentava neuvo. Helppo toteuttaa näin jälkikäteen?

Vierailija
5/27 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mietin täällä!

Luulen että siihen tarvitaan juuri tuo alkusykäys, että joku mies katsoo sillä silmällä, että tuntee itsensä naiseksi ja kiinnostuu siitä miehestä itsekin.

Ryhdyin itse alkuun sillä, että hankin kivan kampauksen. Tänään olen aikeissaköydä vaatekaapin läpi. Kaikki vaatteet ulos, sovitan ne ja heitän rumat ja pienet pois. Pari päivää sitten tein saman kengille.

Sitten jonkun romanttisen kirjan lukemista tai romanttisia leffoja telkkarista.

Terassille istumaan ihan vaan kahville ja katselemaan ohikulkijoita, siitä tulee olo, että on mukana maailmassa muiden ihmisten joukossa kuten nuorempana.

Näin mä aloitin. Kuulisin mielelläni lisävinkkejä muiltakin!

Vierailija
6/27 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivänä on ihan ok tuntea itsensä myös vaikkapa mieheksi. Maanantaina ja tiistaina leikkii kotiäitiä ja muulloin pitää hihatonta T-paitulia päällä ja pelaa taskubilistä marmorikuulilla

Vierailija
7/27 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita vaikka pitämällä itsellesi hemmottelupäivä, jos mahdollista: käy kampaajalla ja vaihda hiustyyliä. Hanki pari uutta naisellista vaatetta. Osaavalla meikkaajalla käynti voi saada sinut näkemään itsesi ihan uusin silmin, kun hän osaa korostaa viehättävimpiä piirteitäsi. Ja jatka ihmeessä liikuntaa ja panosta terveellisempään syömiseen. Tee asioita, joista itse nautit.  Sano elämälle "KYLLÄ". Siitä se lähtee!

Vierailija
8/27 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun kun kuullut että synnytys tekee vasta naiseksi ja sitä ennen on ollut jotain muuta :D

Vierailija
9/27 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita vaikka pitämällä itsellesi hemmottelupäivä, jos mahdollista: käy kampaajalla ja vaihda hiustyyliä. Hanki pari uutta naisellista vaatetta. Osaavalla meikkaajalla käynti voi saada sinut näkemään itsesi ihan uusin silmin, kun hän osaa korostaa viehättävimpiä piirteitäsi. Ja jatka ihmeessä liikuntaa ja panosta terveellisempään syömiseen. Tee asioita, joista itse nautit.  Sano elämälle "KYLLÄ". Siitä se lähtee!

Jos on köyhä, ei tuollaisiin ylellisyyksiin ole varaa. Tuleeko kalliilla ulkokuoren sliippaamisella sen onnellisemmaksi niin en olisi niin varma siitä. Pitää vaan löytää oma sisäinen onni omasta itsestään. 

Vierailija
10/27 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tämä fiilis tuli kun rämpsä alkoi vähän kutittamaan. Olette te naiset kerta kaikkiaan hyviä:)))))

Vierailija
11/27 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi auttaa asennoitumaan, että menee kaupungille ja alkaa katsella miehiä sillä silmällä, että kuka niistä näyttää kiinnostavalta. Ei tarvitse siis oikeasti tutustua keneenkään, vaan ihan vaan, että aukaisee silmät mies-nais-vetovoimalle.

Vierailija
12/27 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi pari kappaletta uusia mukavia minun tyylisiä vaatteita. Uusi kampaus ja pitkästä aikaa aloin taas meikkaamaan kevyesti. Mieskin innostui kun muutin vähän tyyliä ja hän alkoi taas kohdella minua kuin naista eikä vain äitiä. En tehnyt ihmeitä vaan pieniä pikkuisia muutoksia. Ne piristivät minua ja se näkyi ympärillekin.

Vierailija
13/27 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä mitä tuolla tarkoitetaan, että "tuntea itsensä naiseksi". Onko se samaa kuin olla jonkun miehen silmissä haluttava? Vai jokin määrittelemätön juttu, jota tarvitset tunteaksesi olosi hyväksi?

Itse lähtisin siitä, ettei minussa ole mitään vikaa noin lähtökohtaisesti. Riittää, että pysähtyy joka päivä tuokioksi maistelemaan ihan vain olemassa oloaan. Voi vaikka venytellä parvekkeella tms. ja vetää keuhkot täyteen raitista ilmaa, tai ihan vain mietiskellä sohvalla silmät ummessa ja rentouttaa kehonsa varpaista päälaelle. Jos tunnet kaipaavasi "naisellisia" juttuja kuten vaikka romanttisia elokuvia tai uutta kampausta, niin siitä vaan. Kunhan pidät huolen, että ne jutut tulevat omasta sisäisestä tarpeestasi, eikä kenenkään ulkopuolisen määrittelemästä "naisellisuuden" stereotyyppisestä kaavasta.

Vierailija
14/27 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on köyhä, ei tuollaisiin ylellisyyksiin ole varaa. Tuleeko kalliilla ulkokuoren sliippaamisella sen onnellisemmaksi niin en olisi niin varma siitä. Pitää vaan löytää oma sisäinen onni omasta itsestään. 

Arvasinkin että joku vetää tähän taas sen perinteisen köyhyyskortin mukaan. Kukin toteuttaa muutoksen tietenkin oman budjettinsa mukaan, ei tähän tarvitse paljoa rahaa käyttää ellei halua/voi.

Kaupan hiusvärit maksaa noin kympin. Leikatkaa ystävättären kanssa toistenne hiukset, ei maksa mitään. Voitte myös tutkia vaatekaappinne läpi ja katsoa, jos sieltä löytyisi jotakin mitä voisitte keskenänne vaihtaa. Kirppariltakin löytyy edullisesti vaatteita. Netti on väärällään meikkitutoriaaleja, vapaasti hyödynnettävissä.

Mielikuvituksen käyttö ei maksa mitään.

Vierailija
15/27 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän samaa. Reilut 5-vuotta mennyt jossain muumimammamoodissa ja lookissa. Vielä alle 40-vuotiaana ekan lapsen jälkeen olin hoikka ja nätti ja näytin naisellisemmalta. En ole koskaan ollut mikään kynsien lakkaaja, irtoripsien käyttäjä ja korkkareissa kävelijä, eikä sellaiseksi ole kiinnostusta ruveta, koska se ei ole mua. Toisen lapsen myötä ja siihen päälle kasautuneiden stressitekijöiden myötä katosi viimeisetkin naiseuden rippeet. Liikuntaa pitäisi nyt ainakin aloittaa, että saisi vyötärön takaisin. Mutsinutturan alla oleva takkupesäke pitäisi hoitaa ja opetella laittamaan hiuksia taas jotenkin nätisti. Sitten kun saisi vähän kiloja pois niin muutama naisellisempi vaate ois kiva.

Vierailija
16/27 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS ihanista jaetuista ajatuksista ja vinkeistä, juuri tätä kaipasin! <3 <3

Tsemppiä myös muille matkassa omaan naiseuteen. :)

Ap

Vierailija
17/27 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle naisellisuus ei ole ollut koskaan hemmottelupäivä, meikki, kampaus, uusia vaatteita ja huonekaluja. Minulle se on miehen vanha t-paita päälläni, upeakroppainen, kittiluontoinen, ei koskaan ilkeä, hyväntuoksuinen ja rakas mies, joka osaa hoitaa seksinsä ja mielellään laittaa minulle ruokaa seksin jälkeen tms. hemmottelua.

Vierailija
18/27 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aina se köyhyysrutina pitää tunkea joka ketjuun, köyhä voi katsoa vaikka hairstoresta itselleen tarjousajan leikkaukseen, voi ostaa uuden kivantuoksuisen shampoon, kirppareiltakin voi tehdä vaatelöytöjä. Meikkityylin kanssa voi leikkiä vaikka youtuben avulla, sieltä löytyy ohjevideoita myös varttuneemmalle, oletan että ap ei ole enää 25v. toki aina voi jumiutua minä en saa mitään koska köyhä-mantraan ja piehtaroida itsesäälissä.

Vierailija
19/27 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi ja siinä yhdessä kohtaaminen on kyllä myös tärkeää, itsellä se on yksi osa naiseutta ja naisellisuutta.

Vierailija
20/27 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni entinen vaimo sanoi eron tuoksinassa, että hänen löytämänsä uusi mies sai hänet jälleen tuntemaan itsensä Naiseksi. Minua nauratti, koska mieleen tulee se vitsi jossa lentokoneen moottorit sammuvat ja edessä on pakkolasku ja nuori nainen huutaa että haluaa vielä kerran tuntea olonsa naiseksi.

Yhdestä penkistä nousee mies, joka avaa paitansa napit, riisuu sen päältään... ja heittää paidan naiselle sanoen "silitä se!"

Olenkin miehelleni sanonut, että minulle on yhdentekevää, tunnenko itseäni enää ikinä naiseksi, koska hän saa minut tuntemaan itseni prinsessaksi.

Mutta mä taidan tietää, mitä tarkoitat. 

Yksi parhaista keinoista on tanssiminen. Ihan vaan semmoinen, että laitat tanssittavaa musiikkia ja alat tanssia. Voit ottaa viiniä ja laittaa verhot kiinni jos siltä tuntuu. Pue hame, ota huivi. Voit tietysti tutkia eri tanssikursseja, mutta tanssimisen aloittaminen ei vaadi kovinkaan paljoa.

Tanssi on voimakkaasti yhteydessä kehollisuuteen. Jos tuntuu siltä että olet hukannut itsesi, niin tämä on  yksi tapa aloittaa.