Miksi jotkut suuttuvat, kun sanoo, ettei halua saada omia lapsia? 🙄😷
Siis oikeasti, mistä se viha kumpuaa? Onko se kateus vai mikä?
Ajatteleeko nämä ihmiset että lisääntyminen on pakko/velvoite, jonka välttäminen on rikos? Miksi sitten on ehkäisy keksitty?
Jotkut vielä alkavat päteä, tyyliin "kyllä sun mieli muuttuu", "niin minäkin sanoin sun ikäisenä", jne.... Melkoisia ennustajia ovat kun näkevät vuosikymmeniä toisen ihmisen tulevaisuuteen.
Helppohan se on muilta vaatia lapsia kun ei tarvitse itse niitä synnyttää, kasvattaa ja maksaa. Siinä näkyy se itsekkyys, mikä näiden tökeröiden kommenttien esittäjillä on. He ovat vastuuttomia.
Kommentit (25)
Sano, että "Kyllä se sunkin mieli voi muuttua." Siihen he vastaavat pontevasti, että EI MUUTU. Sitten voit sanoa, että no sittenhän meitä on kaksi.
Kuulostaa erikoiselta, jos noin on. Sehän on täysin oma asiasi, mitä asian kans päätät tehdä. Saa kai siihen sanoa mielipiteensä, mutta päätät itse. Sun elämä on sun elämä, ja elät sitä kuten parhaaksi näet.
Tyhmimmät ja pelkurimaisimmat ihmiset jauhavat paskaa muiden valinnoista, joita salaa kadehtivat.
Eivät itse rohjenneet / tajunneet tehdä samoin.
Ehkä koet sen suuttumuksena heiltä, kun et halua lapsia. Se on ollut tapa ennen hankkia lapsia, kun ehkäisyä ei juuri
ollut saatavilla, kuin noin 1960-luvulla tilanne rupesi parantumaan nykypäivään asti. Miehet myös käyttämään ehkäisyä(kondomi ym)
Ja maailman tilannekin on karsea -saasteet, työttömyys, sota, köyhyys jne
Alkupään vastauksista huomaa, että aihe ärsyttää myös täällä.
Minulla on kaksi ihanaa lasta, joista ainakin toinen on vela ja sellaiseksi haluaa jäädäkin. Minusta se on täysin fine. Jokainen päättää itse, onko se vanhemmuus hänen juttunsa vai ei.
Ap, tuollaisille kyselijöille ei tarvitse vastata mitään muuta kuin "aika näyttää" tms. Toisaalta oma-aloitteisesti en alkaisi selostaa vapaaehtoista lapsettomuuttani, vaan pitäisin sen omana tietonani.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ikinä edes kyselty miksi mulla ei ole lapsia.-N.68v.
Mun 34v tyttäreltäni kysellään usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällöä. Miten toisen ihmisen makuuhuonepuuhat kiinnostaa toisia niin paljon? Haluavatko he mukaan touhuihin? 🤮🤢🤮 blokkiin tuollaiset ällötykset...
Ehkä jotain omaa projisointia. Eli ap koet että toiset arvostelevat valintaasi vaikka niin ei ole.
Joskus olen saattanut kommentoida sitä kun moni vela toitottaa valinnastaan sellaiseen aikalailla ajallisesti lyhyeen tekijään perustuen. Kuten yyh en halua lapsia meteli ja kakkavaipat. Niitä vaippoja vaihdetaan se 1,5-2,5 vuotta per lapsi useimmiten. Ja sitten kun joudut sen armaan ukkosi omaishoitajaksi niin aikuisen vaipat ne inhottavia onkin. Tai meteli - no, joskus taapero tai leikki-ikäinen huutaa. Mutta nuo jutut ovat murto-osa vanhemmuudesta. Vela missaa myös sen hienouden kun näkee mitä omasta lapsesta tulee, yhteiset reissut teini-ikäisen kanssa, keskustelut pikkutunneille aikuistuvan kanssa. Vanhemmuus on aikalailla elämänmittainen matka. Niin jotenkin se yhyy, kakkavaipat- kommentti antaa sanojastaan typerän kuvan. Jos tuosta sanon niin en minä yritä kåånnyttää ketään. Mutta sehän on sama kuin sanoisi häistään intoilevalle että HYI EN AINAKAAN MENIS NAIMISIIN MIEHET PIEREE JA PESET JARRUJÄLKIÄ KALSAREISTA KOKO AJAN. Onhan sekin osa avioliittoa, joo, muttei koko homma.
Vierailija kirjoitti:
1. Vihaajat on äärioikeisto-inceleitä, jotka kuvittelevat saavansa pillua raskauspakotuksella
2. Vihaajat on katkeria marttyyrejä, jotka hankkivat perheen ja lapsia ja katuvat sitä katkerasti. Ehkäpä juuri näiden incelien häpeäviä vanhempia.
3. Pillunpuute panee kitisemään.
Usein nämä typerät lapsipakotuskommentit tulee myös mammoilta, iäkkäämmiltä sukulaisilta, työkavereilta jne.
Aika iso yleistys että aina taustalla olisi tietty miestyyppi, joka näitä laukoo. Varmasti niitäkin on, mutta se ei ole koko totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi outoa. En menisi kyselemään kenenkään lapsiasioista, paitsi jos se tulisi muuten puheeksi. Sehän voi olla hyvinkin arka asia. Tutkinnoillakaan ei kyllä saa välttämättä käytöstapoja, vaikka ne muuten hyviä onkin.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmimmät ja pelkurimaisimmat ihmiset jauhavat paskaa muiden valinnoista, joita salaa kadehtivat.
Eivät itse rohjenneet / tajunneet tehdä samoin.
Kuten sinun vanhempasi?
Vanhemmillani on yhteensä kolme sisarusta, joilla ei ole lapsia. Nyt kun he tarvitsevat yhä enemmän vanhuuden hoivaa, oletus on, että minä jaksan omien vanhempien ja lasten lisäksi auttaa myös heitä. En jaksaisi, enkä haluaisi. Huolehtikaa velat siis, että teillä on varaa vanhana palkata tarvitsemanne apu. Omat vanhemmmat toki hoidan, kuten he minut aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jotain omaa projisointia. Eli ap koet että toiset arvostelevat valintaasi vaikka niin ei ole.
Eli onko mielestäsi ok mennä raskaana olevalle naiselle mennä hehkuttamaan: "vielä ehdit peruuttaa päätöksen, koska tulet katumaan päätöstäsi!" Mietipä hetki. Ehkä hoksaat jotain.
Joskus olen saattanut kommentoida sitä kun moni vela toitottaa valinnastaan sellaiseen aikalailla ajallisesti lyhyeen tekijään perustuen. Kuten yyh en halua lapsia meteli ja kakkavaipat. Niitä vaippoja vaihdetaan se 1,5-2,5 vuotta per lapsi useimmiten.
Jollekin sekin on liikaa. Mutta moni muukin tekijä, kuten jatkuva vahtiminen, yh:ksi tulemisen rkski, ajallinen kasvatustyö 18v ajalta, oman persoonan katoaminen, satojen tuhansien eurojen rahan kulu jne... syitä on miljoonia. Yritä ymmärtää, että ihmiset elää eri lailla kuin sinä.
Ja sitten kun joudut sen armaan ukkosi omaishoitajaksi niin aikuisen vaipat ne inhottavia onkin.
Sitä varten velat säästää rahaa, että ostavat hoivapalveluita eikä tarvitse olla omaishoitaja. Tai velat pysyy sinkkuina. Tai hommaa eutanasian tms. Miten ikinä elävätkään elämänsä.
Tai meteli - no, joskus taapero tai leikki-ikäinen huutaa.
Jos = kun. Teinitkin osaa huutaa, btw.
Mutta nuo jutut ovat murto-osa vanhemmuudesta.
NIin on, ja joillekin se on liikaa. Vatettavasti et ymmärrä sitä. Ihmisillä on eri arvot kuin sinulla. Se kuuluu elämään.
Vela missaa myös sen hienouden kun näkee mitä omasta lapsesta tulee, yhteiset reissut teini-ikäisen kanssa, keskustelut pikkutunneille aikuistuvan kanssa.
Se on hienoa sinulle. Ei velalle. Et ymmärrä että ihmisillä on eri arvot. Muut ihmiset ei ole sinä.
Vanhemmuus on aikalailla elämänmittainen matka.
Nimenomaan. Velat ei halua sellaista elinikäistä määräaikaista sopimusta, jossa ei ole irtisanomisehtoja.
Niin jotenkin se yhyy, kakkavaipat- kommentti antaa sanojastaan typerän kuvan.
Kommenttisi antaa sinusta hölmön kuvan, koska sinä ajattelet, että saat päättää mitkä syyt on hyviä ja huonoja syitä olla. Ikään kuin sinulta pitäisi tulla pyytämään siihen lupa. Lievää jumalakompleksia ilmassa?
Jos tuosta sanon niin en minä yritä kåånnyttää ketään.
Et yritä käännyttää, mutta kuitenkin kerrot, että muiden syyt elämänvalintoihinsa ovat huonompia kuin sinun syyt. Huomaatko miten tarina pyörii koko ajan sinun ympärilläsi?
Vierailija kirjoitti:
Alkupään vastauksista huomaa, että aihe ärsyttää myös täällä.
Minulla on kaksi ihanaa lasta, joista ainakin toinen on vela ja sellaiseksi haluaa jäädäkin. Minusta se on täysin fine. Jokainen päättää itse, onko se vanhemmuus hänen juttunsa vai ei.
Ap, tuollaisille kyselijöille ei tarvitse vastata mitään muuta kuin "aika näyttää" tms. Toisaalta oma-aloitteisesti en alkaisi selostaa vapaaehtoista lapsettomuuttani, vaan pitäisin sen omana tietonani.
Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus pitäisi pitää omana tietona? Eihän lapsia hankkineetkaan pidä omana tietonaan sitä, että on tullut lisäännyttyä. Lapsia hankkineet nimenomaan julistavat asiaa joka paikassa, töissä lomia suunniteltaessa ja ties missä.
hohhoi taas. Kyselyikäiset löytäneet palstalle.