MOT : Työnhaun suuri sumutus
"Löysimme muun muassa työpaikan, johon oli haettu tekijää samalla ilmoituksella 46 kertaa. Työmarkkinatorilta kerättävässä työnvälitystilastossa se laskettiin 46 avoimeksi työpaikaksi."
Kommentit (123)
Katkerilta persuilta, jotka on laiskoja ja vihaa täynnä. Esim. Junnila tuetuista lomista. (https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9491db40-09c3-4bc2-b866-43ad7d5a4…). Valehteleva mies, joka ei ole vaivaantunut opiskelemaan, mutta valheella ja röyhkeydellä rynnii muita alistamaan. Aivan järkyttävää menoa.
Vierailija kirjoitti:
Katkerilta persuilta, jotka on laiskoja ja vihaa täynnä. Esim. Junnila tuetuista lomista. (https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9491db40-09c3-4bc2-b866-43ad7d5a4…). Valehteleva mies, joka ei ole vaivaantunut opiskelemaan, mutta valheella ja röyhkeydellä rynnii muita alistamaan. Aivan järkyttävää menoa.
Palstasilakkakin sitten heräsi kun yhtäkkiä joka ketju alkaa olla täynnä persuhokemista.
Tässä MOTin sekvityksessä, jossa käytetty aineisto on sivumennen sanoen varsin laaja otanta ilmoitetuista paikoista vs.todellisuus on ikävintä se, että en taida tietää montaa jolle sen saama tulos ((=Ilmoitettuja paikkoja noninkymmenkertainen määrä tarjolla oikeazti oleviin paikkoihin) olisi ollut aivan, jotain muuta kuin, nitä on oli luullut ja kuvitellut.
Seuraava tutkimus voisi olla kuinka monta kertaa haetaan n.n maisteria tai tohtoria vähintään 15 vuodennkokemuksella ja mielellään alle 28 vuotiasta lapset jo synnyttänyttä ja asuntovelkansa maksanutta maratonarifitness huippuosaajaa, jotra voidaan taas esittää miksi korkeakouluuhin ja yliopistoihin tulee lisätä tuhansia opiskelupaikkija lisää kun nykyisin työnantajien odottamia (, edellä kuvattuja tai vastaavia) korkeakoulutettuja on ihan liian vähän ja joutuvat palkkaamaan tavis maistereita kaupankassalle ja erilaisia n.n nomeja hyllyttämään ja rahakjaampiin tehtäviin / posteihinhyviä tyyppejä, joilla on jäsenyys rotareissa tai oikean puolueen jäsenkirja
Vierailija kirjoitti:
Työillisyysviranomainen yllättyi ilmiöstä. Seuraavaksi yllättyy varmaan Orpo.
Luuletko että orpoa kiinnostaa työttömät, ei sitten piirun vertaa. Hän on aina halveksinut työttömiä ja vähävaraisia.
Vierailija kirjoitti:
KEHA-keskus on yllättynyt, koska ovat luottaneet yrityksiin eivätkä ole valvoneet lainkaan, miten ne käyttävät verovaroin ylläpidettyä työmarkkina-aiustaa.
Ilmeisesti KEHAn epäluottamus kohdentuu vain työttömiin ja resurssit on kohdennettu "valetyöttömien" jahtaamiseen, jotta saadaan katkaistua mahdollisimman monen työmarkkinatukien maksaminen kaikenlaisiin mielivaltaisiin syihin vedoten. Kafkamainen laitos pystyy leipomaan lähes kenestä tahansa yrittäjän, opiskelijan tai "omaan työhön työllistyvän", jolloin tukien maksu katkeaa sanan tien.
Mielenkiintoista onkin että valvonta muuttuu monen keskuksen ja viraston silmissä mahdottomaksi heti kun kohteena ei ole tavan tallaajat.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kun mainostat, loistava veto Junnilalta! Ymmärsitkö jakaessasi, että aniharva suomalainen kannattaa tuollaista verovarojen käyttöä?
Käsittämättömiä suhmurointiyhdistyksiä ja valikoituja pienituloisia kärrätään veronmaksajien rahoilla lomille, joista moni keskituloinenkin vain haaveilee.
Nuo puhelimyyjäilmoitukset pitäisi kieltää lailla. Niissä on riistopalkka ja ne vie yrittäjiltä ihan turhaa aikaa, kun 20 puhelua tulee päivässä.
Kaikki vuokrafirmat pitäisi poistaa julkisista työnhakurekistereistä kokonaan epäselvyyksien vuoksi ja aloittaa puhtaalta pöydältä esim. niin, että julkisen palvelun TE/MOL/ mikä helevetin nimi sillä nykyään onkin ei ottaisi yhdenkään vuokrafirman työntekijähakuja sivuilleen vaan ne olisi varattu pelkästään suoraan palkkaavaa työntekijää haluaville työnantajille, jotka ilmoittavat yhteystietonsa ja työntekijätarpeensa rehellisesti ja todellisesti. Muuten tämä ei selviä. Jos aidosti työntekijöitä haluavia ei sen jälkeen ole, niin hyvä! Se paljastaisi karmean työttömyyskatastrofin Suomessa.
Menisin töihin mutku ei oo kuin haamutyöpaikkoja. Oon ettiny jo 12 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Työillisyysviranomainen yllättyi ilmiöstä. Seuraavaksi yllättyy varmaan Orpo.
Miksi Orpo yllättyisi, haamutyöpaikathan pitää yllä käsitystä, että töitä on.
Ja kuka käyttää työttömien kyykytyksessä tätä "faktaa" hyväksi? No oikoistopoliitikot!
purran ja orpon aikaan saanosta tämäkin paska työttömille,etu päässä purra oli joka laittoi tämän asian vireille nämä rankaistukset työtömille...
Ilman suhteita ei saa töitä. Kiva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääri harva työpaikka on missään näkyvillä. Itse olen työt aina saanut soittamalla niin kauan firmoja läpi et töitä saanu ja koskaan ei kauaa mennyt. Nyt olen parikyt vuotta ollut yrittäjänä ja kukaan ei ole ikinä töitä kysynyt. Olen sitten palkannut sukulaisia ja ystäviä. Kiireiset yritykset ei ehdi ilmoituksia ja hakuprosesseja vetää läpi, toivotaan vaan että joku soittaisi ja kysyisi töitä mut ei, ei ikinä.
Joskus hain johonkin avoinna olevaan mutta ei mua sitten valittu 9045 ihmisen joukosta. Miten joku edes kuvittelee että olis mahiksia johonkin julkisesti avoimeen paikkaan?
No kerro tarkemmin, miksi kuvittelit, että sinulla olisi ollut mahiksia tuohon työhön? Vai onko niin, että on kiva arvostella vain muita, vaikka itse olet ihan samanlainen?
No se oli kokeilu, olenpahan edes kerran elämässä hakenut julkisesti avoinna olevaan. Kaikkea täytyy kokeilla mutta toiste en käyttäisi aikaani.
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.
Rekryfirmat, eilakaiala, aw, staffpoint,manpower ym.ilmoittavat samasta paikasta. Ja usein ihan suht ok duuneha it, talous rms aloilra. Sitten nää boltit ja eezyt imottelee jatkuvasti kassamyyjän tms paikoista mitä ei ole olemassa.
Valtion avoimissa paikoissa n.70 % valutaan henkilö joka tehnyt ko.duunia määräaikasena ja saa jatkoa tai vakkarin.Silti on pakko laitta paikka julkiseen hakuun.
Työmarkkinatori järjestelmää yllä pitää elyn kehakeskus, joka myös teker ko.statistiikat.
Vierailija kirjoitti:
KEHA-keskus on yllättynyt, koska ovat luottaneet yrityksiin eivätkä ole valvoneet lainkaan, miten ne käyttävät verovaroin ylläpidettyä työmarkkina-aiustaa.
Ilmeisesti KEHAn epäluottamus kohdentuu vain työttömiin ja resurssit on kohdennettu "valetyöttömien" jahtaamiseen, jotta saadaan katkaistua mahdollisimman monen työmarkkinatukien maksaminen kaikenlaisiin mielivaltaisiin syihin vedoten. Kafkamainen laitos pystyy leipomaan lähes kenestä tahansa yrittäjän, opiskelijan tai "omaan työhön työllistyvän", jolloin tukien maksu katkeaa sanan tien.
Kehan osaamisen taso ei päätä huimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehtaakohan seuraavaksi kukaan tulla omalla naamallaan julkisuuteen sanomaan, että meillä on työvoimapula? Meillä onkin siis pula valvojista, jotka seuraisivat näitä haamuilmoituksia. Nyt työttömät hakee paikkoja, joita ei edes ole olemassa.
Suomalaisten poliitikkojen ongelma on, että he vihaavat työttömiä kuten osa kansastakin. Maa ei kehity eikä pääse jaloilleen kun energia menee kiusaamiseen ja siitä saatuu perverssiin nautintoon.
Tätä olen ihmetellyt koko elämäni. Mistä ihmeestä kaikki tuo viha oikein tulee? Vieläpä heikommassa asemassa olevaa kohtaan.
Sehän on vain samanlainen nokkimisjärjestys kuin kanoilla ym. Kun nokitaan tietyt yksilöt heikoiksi niin saa (tai kuvittelee saavansa) itse enemmän. Oikeasti vahvan yksilön
Eli suomalainen on (keskimäärin) heikko, epävarma, pelokas ja niin edelleen. Ja tuo heikompien potkiminen tehdään siksi että "muutkin tekee" tai ettei itse päädytä potkituksi? Vaikka se potkiminen nimenomaan on heikon ihmisen merkki? Ei kai ihmiset noin tyhmiä ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku siitä siis hyötyy taloudellisesti koska tuskin ilmaiseksi/tappiolla noita moninkertaisia haamutyöpaikkoja ilmoitellaan?
Vai liittyykö tämä siihen että muuten työtön ei voi hakea 4 työpaikkaa kuukaudessa eli valtiovalta on näin mahdollistamassa huijaus työpaikat
Työvoimapulaa esittämällä saa heikennettyä työntekijöiden palkkoja ym. oikeuksia. Mietipä ketkä hyötyy.
Voin kertoa suoraan, että Suomi ei tuosta hyödy. Yhtään.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi perustaa joku sivusto mihin voisi listata näitä huijari firmoja ja työpaikkoja, tietäisi jengi varoa.
Kokoomushallitus kieltäisi niiden sivustojen olemassaolon saman tien. EK:n käskystä.
Kun olen hakenut töitä, niin olen aina painanut ensin sähköpostin isoimmalle löytämälleni pomolle. Se joko heittää sen roskiin tai jos kiinnostuu, niin ohjaa puljunsa rekryhenkilölle. Kiinnosta paskaakaan mitä ajattelee musta, jos ei ole kiinnostunut ja heittää roskikseen. Myös itse voi luvalla olla härski, jos meitä kaikkia kohdellaan härskisti.