Onko täällä muita keski-ikäisiä luusereita?
Musta ei koskaan tullut yhtään mitään ja nyt nelikymppisenä edelleen asun nuhjuisissa vuokra-asunnoissa yhteiskunnan tuella. Ei auttanut opiskelut eikä mikään muukaan. Hävettää olla tällainen.
Kommentit (72)
Puolet elämästä jäljellä. Ehdit vielä paljon.
Mitä väliä on asumismuodolla, kunhan viihtyy?
Joo. Mä oon jotenkin onnistunut luikertelemaan rikkaan miehen vaimoksi, saamaan kaksi lasta ja oman osakesalkun, mutta lukuisista tutkinnoista huolimatta mulla ei ole minkäänlaista työuraa ja nyt olen pitkäaikaistyötön.
Hävettää ihan törkeesti.
Lapset menee kohta kouluun ja siellä ku kerrotaan kenenkä vanhemmat tekee mitäkin, niin lapset saa kertoo et isä on oloneuvos ja äiti pitkäaikaistyötön. Ehheh. Siinäpä jälkikasvulle työnteon ja ahkeruuden mallia!
Vierailija kirjoitti:
Olen vielä alle 30, mutta kaiken toivon menettänyt
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mä oon jotenkin onnistunut luikertelemaan rikkaan miehen vaimoksi, saamaan kaksi lasta ja oman osakesalkun, mutta lukuisista tutkinnoista huolimatta mulla ei ole minkäänlaista työuraa ja nyt olen pitkäaikaistyötön.
Hävettää ihan törkeesti.
Lapset menee kohta kouluun ja siellä ku kerrotaan kenenkä vanhemmat tekee mitäkin, niin lapset saa kertoo et isä on oloneuvos ja äiti pitkäaikaistyötön. Ehheh. Siinäpä jälkikasvulle työnteon ja ahkeruuden mallia!
Teet ongelman ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävettää ihan törkeesti.
Teet ongelman ihan itse.
Miten niin?? Vastaisitko noin köyhälle pitkäaikaistyöttömälle?
Ohis
Vierailija kirjoitti:
En saanut väikkäriä koskaan valmiiksi.
En saanut miestä, en lapsia.
Teen liikaa töitä. mistä ei edes makseta kunnon palkkaa.
Joulu tulossa, vanhemmat laitoksessa. Ei ketään kenen kanssa viettää joulua.
Teet silti töitä. Hyvä juttu! Olisiko mitään omaisten joulujuhlaa tms? Entä työpaikan pikkujouluja?
Kukaan itsereflektiokyvyllä ja hyväntahtoisella luonteella varustettu ei ole mun silmissä l u u s e r i. Kyllä luuserit on niitä joista on pelkkiä harmia muille ja tekevät jatkuvasti pahaa pahuuttaan. Ulkoiset olosuhteet eivät luuseriutta määritä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävettää ihan törkeesti.
Teet ongelman ihan itse.
Ai niin joo, mun pitäs vaan "mennä töihin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävettää ihan törkeesti.
Teet ongelman ihan itse.
Ohis
En, vaan ihmiselle, jonka asiat ovat oikeasti hyvin.
Helena poistaa itselleen epäedulliset kommentit. Sieltä poistui jonkun miehen rehelliset kirjoitukset Helenn toimista. Tässä tuore, hyvä (naisen) kirjoitus hänelle, saa nähdä mitä tekee:
"Sivustaseuraajana on pakko sanoa, että sinä itse omilla toimillasi olet vastuussa myös tapahtuneista asioista. Julkisuudessa esitetyt päätökset viranomaisten taholta ovat lainmukaisia ja -voimaisia. Käsittääkseni sinulle on tarjottu myös erilaisia rahallisia sopimuksia riitelyn lopettamiseksi, mutta olet torjunut ne. Koet maineesi ryvettyneen, mutta jos katsot omia aiempia päivityksiäsi, olet ryvettänyt vastapuolta monin verroin enemmän. Kaikesta riitelystä ja metelistä kärsivät eniten lapset, tietysti. Koet hävinneesi taistelun ja katkeruus on ymmärrettävää. Esiinnyt uskovana ihmisenä. Oletko kenties unohtamut muutamia perussääntöjä, jotka uskovaisia koskettavat: 10 käskyä....Anteeksianto, sopiminen ja rakkaus heitä kohtaan, jotka ovat kenties sinua vastaan rikkoneet. Viha on myrkkyä sielulle. Menneet kannattaa jättää taakse ja elää tätä päivää, suunnitella tulevaa. Tulet katumaan näitä hukkaan heitettyjä, repiviä riidan vuosia kun sen sijaan olisit voinut ja voisit rakentaa elämääsi uusiin puitteisiin positiivisemmalla asenteella. Ajattele enemmän järjellä kuin tunteella."
Totta, Helenahan julisti, että avioerossa kestää vielä vuosia. Mutta kaikki avioeroon liittyvä mm.omaisuus/avioehto/Kakskerta, lasten asiat on jo käsitelty jenkeissä monessa eri oikeusasteessa. Siellä tie on käyty loppuun. Enää on Suomessa kesken valituksia pikkuasioista, joilla ei tule olemaan merkitystä, kunhan saa pitkittää. Ja tosiaan luulivat Helena ja Erno, että koko valitusprosessin ajan Helena voi asustella exän omistamalla kiinteistöllä ilman lupaa. Sinänsä jännä, että lakimiehelle tuo on ollut ok. Sen verran selkeää, että Mikko omistaa. Helenan 100000€ tekemä panttaus Kakskerrasta juuri ennen avioeroa ja sovittelua lienee olevan yksi kesken olevista asioista, en tiedä.
Pidin itseäni luuserina, kun ei ole ammattia eikä älyä sitä hommata, mutta kun tätä ketjua katsoo, niin en olekaan luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Sain kuulla lapsena olevani saastainen syöpäläinen ja enkä ole myöskään uskaltanut kertoa siitä, koska henkilö jota pelkäsin maailman eniten on mun oma äiti. Teoriassa voisin vielä opiskella jotain, mutta en tiedä, että pystynkö. Sen verran on paskottu itsetunto, että kuoleman ajatukset ovat arkipäivää ja pohdinnat siitä, että mitä olisin voinut tehdä toisin.
-99
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävettää ihan törkeesti.
Teet ongelman ihan itse.
Ai niin joo, mun pitäs vaan "mennä töihin".
Oletko nyt ihan terve, kuka noin väittää?
Vierailija kirjoitti:
-42v neitsyt
-1 kaveri
-ei ammattia
-työkyvyttömyyseläkkeellä mt syistä
-velkaa 4000e
Tässä omat setit. Mutta en silti koe olevani luuseri.
Sinä et olekaan luuseri vaan sairas. Mulla ei ole mitään selitystä tälle epäonnistumiselle (ja mulla on velkaa lähemmäs 20 000 euroa).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Puolet elämästä jäljellä. Ehdit vielä paljon.
Mitä väliä on asumismuodolla, kunhan viihtyy?
Sitä väliä, että en viihdy tässä sottaisessa ja ahtaassa asunnossa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kukaan itsereflektiokyvyllä ja hyväntahtoisella luonteella varustettu ei ole mun silmissä l u u s e r i. Kyllä luuserit on niitä joista on pelkkiä harmia muille ja tekevät jatkuvasti pahaa pahuuttaan. Ulkoiset olosuhteet eivät luuseriutta määritä.
Kauniisti sanottu 🤍
Mutta ruma totuus on kuitenkin se, että raha ja status pyörittää maailmaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävettää ihan törkeesti.
Teet ongelman ihan itse.
Ohis
En, vaan ihmiselle, jonka asiat ovat oikeasti hyvin.
Kyllä tämä pitkäaikaistyöttömyys ja työelämässä epäonnistuminen on ihan karseaa ja luuserimaista, vaikka jollain ilveellä onkin onnistunut rikkaan miehen iskemään.
Vierailija kirjoitti:
Luuseri täälläkin, keski-ikä lähestyy. Päihteitä, laitoksia, sekoilua, vähän töitäkin välillä. Kurjista oloista tulin. Pillua saanut niin paljon kun jaksaa, ei kiinnosta. Epätoivonen kurja olo. Ongelmavyyhti alkoi jo lapsena. Saa nähdä, miten käy.. saako tätä enää kuntoon.. luovuttanutkin tavallaan, helpottaa, en normaaliksi ikinä tulekaan. Maalle erakoituminen suunnitelmissa.
Pieni talo, jota remppailla, sauna, luonto, korkeintaan koira toisena asukkaana. Töitä välillä jollain paikallisella pajalla tms?