Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikkojen naiset aina vihaisia minulle

Vierailija
14.12.2025 |

Oli työpaikka mikä tahansa, niin aina suuri enemmistö työpaikan naisista suhtautuu minuun vihamielisisesti. Eivät auta, pimittävät tietoja tai kieltäytyvät suosittelemasta minua hakiessani uutta työpaikkaa. Lähes poikkeuksetta taas kaikki miehet ovat minulle aina ystävällisiä  - töissä ja muualla.

Lisäksi minulla ei ole lainkaan naispuolisia ystäviä. En vain saa sellaisia. Miespuolisia ystäviä sen sijaan on useita.

Olen siis nainen itse. Muilla tällaista?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sua pitäs töissä auttaa? Eikö teillä voi tehdä töitä itsenäisesti? Ja millasta apua oikein töissä kaipaat? Saat kenties ne miehet tekemään työt sun puolesta ja naiset huomaa hyväksikäytön?

Vierailija
2/43 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks sua pitäs töissä auttaa? Eikö teillä voi tehdä töitä itsenäisesti? Ja millasta apua oikein töissä kaipaat? Saat kenties ne miehet tekemään työt sun puolesta ja naiset huomaa hyväksikäytön?

Esimerkiksi tietoa jostakin vuosittain toistuvasta projektista jota ei voi ilman tätä tietoa toteuttaa. Kukaan ei tee töitä minun puolestani, ennemminkin kahmin itselleni enemmän vastuuta kuin mitä edes tarvitsisi.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi tietoa jostakin vuosittain toistuvasta projektista jota ei voi ilman tätä tietoa toteuttaa. Kukaan ei tee töitä minun puolestani, ennemminkin kahmin itselleni enemmän vastuuta kuin mitä edes tarvitsisi.

ap

Jos projekti toistuu vuosittain,miksi vain kollegat saisi muistion ja sun pitäs niiltä kysyä? Et siis saa tietoa itsenäisesti sieltä mistä ne muutkin kollegat sen saa? Mä olisin ihan samanlainen kun kollegasi ja olenkin. Yks kollega kysyy jatkuvasti kenen homma tänään tehdä yksi juttu. En sano,saa ihan itte käydä lukemassa samoin kun me muutkin käydään se lukemassa. Ja sit jos hän ei käy lukemassa ja homma kuuluu hänelle,ei ole multa pois jos jättää työn tekemättä. Huudot saa vain hän, en minä.

Vierailija
4/43 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Ei noista ole mitään muistioita. Kyse on tapahtumien järjestämisestä, jossa pienet käytännön asiat merkitsevät paljon. Niiden pimittäminen/ kertomatta jättäminen romuttaa koko projektin.

ap

Vierailija
5/43 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Ei noista ole mitään muistioita. Kyse on tapahtumien järjestämisestä, jossa pienet käytännön asiat merkitsevät paljon. Niiden pimittäminen/ kertomatta jättäminen romuttaa koko projektin.

ap

No jätätkö siis menemättä kokouksiin? Vai mistä ihmeestä kollegat asiat kuulee ja sinä kuulet asiat kollegoita? En vain tajua. 

Vierailija
6/43 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on aina vihaisia mutta samaan aikaan jokainen nainen vinkuu sitä jos niitä vihataan. Vihakin on ilmeisesti yksi näistä monista naisten yksinoikeuskista mitä mies ei saa tehdä

Vierailija
7/43 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No jätätkö siis menemättä kokouksiin? Vai mistä ihmeestä kollegat asiat kuulee ja sinä kuulet asiat kollegoita? En vain tajua. 

He ovat olleet työpaikassa kauemmin ja olleet järjestämässä näitä tapahtumia. Kokouksissa asiat käydään läpi ainoastaan pintapuolisesti.

ap

Vierailija
8/43 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko itse yhtään naista joka ei ainakin yrittäisi teettää miehellä onia töitään niin työelämässä kuin koti elämässä? Itse en tunne

Vierailija
9/43 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

He ovat olleet työpaikassa kauemmin ja olleet järjestämässä näitä tapahtumia. Kokouksissa asiat käydään läpi ainoastaan pintapuolisesti.

ap

No jos kokouksessa joku asia jää kaihertamaan mieltä,niin kysy pois. Sitä varten ne kokoukset on, et siellä käydään asiat läpi.

Vierailija
10/43 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö avaaja muka tiedä, että naiset ovat naisia ja kateellisia toisilleen varsinkin miehistä!

Vierailija
11/43 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin aina paremmin toimeen miesten kanssa. Ja nyt vasta ymmärtänyt, että se johtuu lapsuudenkodissani saamastani naisenmallista. Äitini on marttyyri ja siskoni psykopaatti. Heidän kanssaan ei yksinkertaisesti voi tulla toimeen, jos ei halua olla täysin lapanen ja mukautua heidän mielialojensa vaihteluun. Pelkäsin lapsena konflikteja aivan jatkuvasti, ja niitä tuli vaikka tein mitä. Tämä sama jännittyneisyys ja yliaistiminen on edelleen päällä ja aktivoituu naisporukassa. Alitajuisesti luulen, että kaikki naiset ovat tuollaisia: ailahtelevia, pahantahtoisia, herkkänahkaisia. Nyt kun olen tämän taustan tideostanut, toivon että pääsen asiaa työstämällä siitä eroon.

Vierailija
12/43 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

No jos kokouksessa joku asia jää kaihertamaan mieltä,niin kysy pois. Sitä varten ne kokoukset on, et siellä käydään asiat läpi.

Mikään ei jää kaihertamaan. Asiat paljastuvat vasta kun on jo liian myöhäistä.

ap

Vierailija
13/43 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla huvittaa mun työpaikassa kun kollegat ei uskalla ottaa vastuuta. Aina tyrkyttävät mulle. No pitää ne hommat tehdä ja sit ne kehuu pomolle kuinka mä hoidin taas hommat. Kiitos siitä, koska viime vuonna mä olin ainut joka sai sitten bonuksen hyvästä työpanoksesta. Enkä kertonut kollegoille. Hah.

Vierailija
14/43 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit tämän saman avauksen tänne eilen. Onko sulla dementia tms.?

Vierailija
15/43 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuu tekemään, jos avaus poistetaan. Oletko sinä koko ajan tällä palstalla? Oletko kenties eläkeläinen?

ap

Vierailija
16/43 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä että et ole saanut riittävää perehdytystä työhön. Se tunne kun on uudet erilaiset työtehtävät kuin ennen ja pitäisi heti alussa osata kaikkia hoitaa ei ole mukava jos on koko ajan tunne ettei tiedä eikä osaa. 

Omassa työpaikassani uusille työntekijöille järjestettiin ns. tutor, joka auttoi kaikissa ongelmatilanteissa tarvittaessa ja muutenkin antoi alkuopetukset tärkeisiin asioihin. Mutta kaikissa paikoissa tällaista ei varmaan ole. 

Vierailija
17/43 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä että et ole saanut riittävää perehdytystä työhön. Se tunne kun on uudet erilaiset työtehtävät kuin ennen ja pitäisi heti alussa osata kaikkia hoitaa ei ole mukava jos on koko ajan tunne ettei tiedä eikä osaa. 

Omassa työpaikassani uusille työntekijöille järjestettiin ns. tutor, joka auttoi kaikissa ongelmatilanteissa tarvittaessa ja muutenkin antoi alkuopetukset tärkeisiin asioihin. Mutta kaikissa paikoissa tällaista ei varmaan ole. 

En varmasti olekaan. Teen usein myös esihenkilölle kuuluvat työtehtävät, koska hän on iäkäs ja aika pihalla. Tietojen tahallinen pimittäminen ei myöskään asiaa auta.

ap

Vierailija
18/43 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se helpottaa oloa huomattavasti, kun alat erottaa pimittäjät normaaleista ihmisistä. En voi kuvitella, että JOKA työpaikalla KAIKKI naiset asettuvat yhtä ja aina samaa vastaan. Korkeintaan se sosiaalisen ryhmän "pomo" voi näin tehdä ja sen keskusporukka myötäilee. Mutta missään ei ole niin tiivistä tiimiä, jossa kaikki olisivat samaa mieltä asioista ja toimisivat samalla kaavalla! Veikkaan, että tämä on vain sun tunne, että "kaikki". Ja kun tällainen tunne on, asetut alitajuisesti suojamuuriesi taakse ja heittelet sieltä keihästä kaikkia päin, jotka lähestyvät. Vaikka lähestyisivät hyvissäkin aikeissa. Sillä et osaa odottaa muuta kuin puukkoja selkään. Ainoa keino on avata omat silmät, nähdä tilanne realistisesti ja yksi tiimin jäsen kerrallaan. Ja asettua haavoittuvaksi. Käytännössä sanoa ääneen, että nyt en tajua/tiedä/osaa, voisiko joku kertoa perusteellisesti, mitä ollaan tekemässä ja mikä mun rooli tässä on. Jos vain oletat ja teet mitä luulet sulle kuuluvan, muut pitävät sua vain jääränä, jota ei uskalla mennä neuvomaan, koska silloin asetut puolustuskannalle. Useimmat haluavat auttaa, kunhan olet vastaanottavainen.

Vierailija
19/43 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutuu tekemään, jos avaus poistetaan. Oletko sinä koko ajan tällä palstalla? Oletko kenties eläkeläinen?

ap

Ok, en ihmettele enää niitä vihaisia naisia. 😄

Vierailija
20/43 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se helpottaa oloa huomattavasti, kun alat erottaa pimittäjät normaaleista ihmisistä. En voi kuvitella, että JOKA työpaikalla KAIKKI naiset asettuvat yhtä ja aina samaa vastaan. Korkeintaan se sosiaalisen ryhmän "pomo" voi näin tehdä ja sen keskusporukka myötäilee. Mutta missään ei ole niin tiivistä tiimiä, jossa kaikki olisivat samaa mieltä asioista ja toimisivat samalla kaavalla! Veikkaan, että tämä on vain sun tunne, että "kaikki". Ja kun tällainen tunne on, asetut alitajuisesti suojamuuriesi taakse ja heittelet sieltä keihästä kaikkia päin, jotka lähestyvät. Vaikka lähestyisivät hyvissäkin aikeissa. Sillä et osaa odottaa muuta kuin puukkoja selkään. Ainoa keino on avata omat silmät, nähdä tilanne realistisesti ja yksi tiimin jäsen kerrallaan. Ja asettua haavoittuvaksi. Käytännössä sanoa ääneen, että nyt en tajua/tiedä/osaa, voisiko joku kertoa perusteellisesti, mitä ollaan tekemässä ja mikä mun rooli tässä on. Jos vain oletat ja

Minä olen ratkaissut tilanteen niin, että etsin uutta työpaikkaa. Aion jättää taakseni kaaoksen, joka on seurausta hiljaisesta tiedosta ja sosiaalista suhteista, joka minulle on kertynyt täyttäessäni samalla kertaa usean henkilön vastuut. Tämä tieto lähtee minun mukanani.

ap