Miksi ette kuluta?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011689943.html
Nyt on Eduskunnassa ikävä ongelma. Itse en oikeastaan ole ollut koskaan överi kuluttaja. Lomamatkoilta, enimmäkseen kaupunkilomilta ulkomailta ostan sen mitä Suomesta en osta.
Minun on pitänyt säästää omaan asuntoon, mielummin kuin ökykulutukseen.
Olen tehnyt määräaikaisia työtehtäviä koulutusta vastaavissa töissä ja sen vuoksi en ole kuluttanut överisti. Työpaikat kun omalla hallinnon alalla menevät suhteilla, ei voi ottaa riskiä kulutuksesta kun ei uskalla kuluttaa kun ei tiedä milloin on taas töitä, asuminen ja oma kotin, lapsi unelma ovat etusijalla.
Meillä kaikilla ei ole kansanedustajan tai ministerin palkkoja.
Kommentit (30)
Kuluttakoon ne joilla on mahdollisuus. Rahaa ei ole.
Ei ole ostettavaa ja vanhasta olen pyrkinyt eroon.
Tämän hetken muoti ei ole minun makuuni ja palveluja en tarvitse.
Eipä näy mersuja pikku puotien edessä. Käsityöläisten antimet eivät saa hienostorouvien kukkaroita avautumaan, kuluttavat ulkomaisiin tuotteisiin.
Ei juma*auta tuo Pia Kauma on ääliö. Monessa perheessä on se paha tilanne NYT JO.
"näen myös suuren vastuun sillä, miten Suomessa taloudesta puhutaan. Lehtiotsikoissa toistuu työttömyys ja EU:n tarkkailuluokka. Se vaikuttaa ihmisten mentaliteettiin. Aletaan varautua pahimpaan, vaikkei sitä pahinta olisi välttämättä koskaan tulossa."
Ei ole niin isoa palkkaa, josta jäisi pakollisten maksujen jälkeen turhuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Eipä näy mersuja pikku puotien edessä. Käsityöläisten antimet eivät saa hienostorouvien kukkaroita avautumaan, kuluttavat ulkomaisiin tuotteisiin.
Temuun.
Vierailija kirjoitti:
Ei juma*auta tuo Pia Kauma on ääliö. Monessa perheessä on se paha tilanne NYT JO.
"näen myös suuren vastuun sillä, miten Suomessa taloudesta puhutaan. Lehtiotsikoissa toistuu työttömyys ja EU:n tarkkailuluokka. Se vaikuttaa ihmisten mentaliteettiin. Aletaan varautua pahimpaan, vaikkei sitä pahinta olisi välttämättä koskaan tulossa."
Helppo lässyttää tuolla palkalla ja noilla eduilla :)
Kulutan kengänpohjia, viimeset menossa😒
Vastaus 1: Perussuomalaiset
Vastaus 2: kansallinen Kokoomus
Vierailija kirjoitti:
Merkkilaukku-uutuuksia heiluu pääkaupunkiseudun väen olalla. Etenkin ydinkeskustan alueella.
Vierailija kirjoitti:
Just ostin asunnon ja auton.
velaksi🤣😂🤢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temuun.
Temu halutaan kieltää. Kansalaiset halutaan Stockalle, Sokokselle ja Etolaan.
Jaahas, vai että koronasta jäi muka säästövaihde päälle. On toki totta, että monelta loppui silloin työt, kun oli niitä rajoituksia. Mutta korona-aikana myös rakennus- ja remonttitarvikkeita myyvien liikkeiden sekä huonekalujen ja kodin elektroniikkaa myyvien liikkeiden asiakasmäärät taas kasvoivat, kun ihmiset alkoivat remontoimaan ja sisustamaan kotejaan tai mökkejään viihtyisemmiksi. Jotkut jopa ostivat mökinkin tai isomman asunnon, jossa oli etätöitä varten oma huoneensa. Ne rahat käytettiin remppoihin yms silloin, ei joka viides vuosi tarvitse tehdä samaa hommaa uudestaan.
Ai pahinta ei välttämättä ole tulossa? On se. Me keski-ikäiset säästämme eläkevuosiin, sen lisäksi että autamme esimerkiksi opiskelevia lapsiamme joilta leikattiin tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkkilaukku-uutuuksia heiluu pääkaupunkiseudun väen olalla. Etenkin ydinkeskustan alueella.
Temusta saa uskottavia feikkejä 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temusta saa uskottavia feikkejä 🙂
En usko, että nämä naiset ovat temuttajia. Sen verran isoja summia vingutettiin Stockmannilla tänään. Rahaa on, mutta menevät luksustuotteisiin kuten YSL.
Ei senttiäkään kokoomuksen vaalirahoittajille - ainakaan tämän hallituksen aikana.
Ei ole mitään ostettavaa, mulla on jo kaikkea.