Mitä turhia asioita opettelitte ulkoa joskus nuoruudessanne?
Aloitan:
"En på program baserad företeckning över de ansvariga redaktörer, som radioansverighet laget förutsättar...."
Ja koko litania, och samma på finska
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Tavutus. Ja sitten ne litaniat adessiivi illatiivi allatiivi mitä näitä nyt oli.
Inessiivi, elatiivi, illatiivi, adessiivi, ablatiivi, allatiivi.
Minä, sinä, hän, me, te, he.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paavalin kirjeet:
Room-ko-ko-gal-tessa-tessa-tiit-filemon
Tuo on puutteellinen
Room
Kor
Gal
Ef
Fili
Golf
Tossa
Timo
Tiit
Filemon.
En ota kantaa, oliko turhaa. Meidän piti koulussa opetella koko Raamatun sisällysluettelo, ei pelkät Paavalin kirjeet.
5 mooseksenkirjaa jne. Siitä se alkaa.
Autocorrect
Siis t e s s a ja g o l ei mikään golf
Vierailija kirjoitti:
Kaunokirjoitus, jakokulma
Pappa osasi matematiikkaa - minä en. Hän ei kuitenkaan osannut laittaa laskuja näkösälle ruutupaperille.
Olen ja olin aivan surkea matematiikassa.
Onneksi ihmisen muisti on sellainen, että se unohtaa ne asiat, joita ei tarvita. Tosin joskus aina tupsahtaa esiin joku juttu, että olisi ihan hyvä muistaa, miten se nyt menikään. Ruotsin ja saksan epäsäännölliset verbit ovat minulle olleet käyttötavaraa, joten ne muistan, ja jopa melkoisen osan englanninkin vastaavista verbeistä, vaikka en ko. kieltä ole juuri koskaan tarvinnut. Joitakin matematiikan juttuja olen yllättäen tarvinnut käsitöissä, mm. pythagoraan lauseketta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paavalin kirjeet:
Tuo on puutteellinen
Room
Kor
Gal
Ef
Fili
Golf
Tossa
Timo
Tiit
Filemon.
En ota kantaa, oliko turhaa. Meidän piti koulussa opetella koko Raamatun sisällysluettelo, ei pelkät Paavalin kirjeet.
Autocorrect
Siis t e s s a ja g o l ei mikään golfan
Vaikealta tuntuu sinunkin elämäsi olevan. Laita se puhelin joskus pois.
Joo Benjamin makaa toisen Benjaminin kanssa kuin naisten kanssa normaalit .
Mä olen Nya Vindar sukupolvea ja ruotsista osaan Het Potatis "sommaren är här" . Tuon renkutuksen seiskaluokan opettaja meille paukututti päähän ja siellä pysyy.
Ala-asteen opettaja taas vaati osata: La ilaha illa Allah. Ve Muhammed res ul allah. < en tiedä vieläkään, missä ja miten mun pitäisi tuota käyttää.
Kymmenen käskyäkin opeteltiin hyvin suurpiirteisesti silloin. Riparilla sitten vaativat enemmän.
"La ilaha illa Allah, ve Mohammed res ul allah"
= Muslimien uskontunnustus. En ole koskaan tarvinnut, ja toivottavasti en tarvitsekaan
Roomalaisille kirje 6 oli joku juttu mitä tänään luettiin.
Tornio, Kemi, Simo, II, Oulun, Siika, Pyhä, Kala, Lesti, Veteli, Ähtävä, Lapua, Kyrö...Pohjanmaan joet. Olen Kymenlaaksosta syntyisin.
Runebergin Saarijärven Paavo, vain koska pakotettiin.
Saarijärven salomailla asui
maamies Paavo hallanarkaa tilaa,
hoiti siellä uurain käsin maitaan,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paavalin kirjeet:
Tuo on puutteellinen
Room
Kor
Gal
Ef
Fili
Golf
Tossa
Timo
Tiit
Filemon.
Autocorrect
Siis t e s s a ja g o l ei mikään golfan
Vaikealta tuntuu sinunkin elämäsi olevan. Laita se puhelin joskus pois.
En katsonut puhelimelta, vaan muistin.
Ne jutut jotka piti opetella ulkoa rippikoulussa
Minä vuonna Kolumbus löysi Amerikan. Hänhän oli ensimmäinen joka sen löysi, näin opetettiin.
Ei mikään turha asia, kiitos vaan legendaarinen Toivo J!
erottaa, hajottaa, irrottaa, karkottaa, kehottaa, kiihottaa
muttaa: aloittaa, osoittaa, sekoittaa, varoittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavutus. Ja sitten ne litaniat adessiivi illatiivi allatiivi mitä näitä nyt oli.
Inessiivi, elatiivi, illatiivi, adessiivi, ablatiivi, allatiivi.
Minä, sinä, hän, me, te, he.
Nuo juo ne.
Pronomini rock.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ihmisen muisti on sellainen, että se unohtaa ne asiat, joita ei tarvita. Tosin joskus aina tupsahtaa esiin joku juttu, että olisi ihan hyvä muistaa, miten se nyt menikään. Ruotsin ja saksan epäsäännölliset verbit ovat minulle olleet käyttötavaraa, joten ne muistan, ja jopa melkoisen osan englanninkin vastaavista verbeistä, vaikka en ko. kieltä ole juuri koskaan tarvinnut. Joitakin matematiikan juttuja olen yllättäen tarvinnut käsitöissä, mm. pythagoraan lauseketta.
Sä olet kyllä hurjasti väärässä. Mun muisti ei ole sellainen. Mulla on paljon tarpeetonta tietoa, jolla en tee yhtään mitään ja juuri ne asiat sitten pyörii päässä jatkuvasti.
Oikeasti ollut hyvinkin häiritsevää, ettei sitten oikeasti tärkeät asiat ole muistissa. :(
Ehkä jonkin asian ulkoa opetteleminen itsessään aivoille hyödyllistä?
Edelleen toi harppi sen käyttö ei oikein aukea . Eikä kompassi . Eikä ne biljardit. Vapaamuurarit on päästään sekopäitä . Se on selväksi jo tullut . Kirjaimen vanhassa . Hölynpölyä. Arabien salmiakki kuvioita ja lapsellisia taikauskoja . Okkulttimismia .
Tuo on puutteellinen
Room
Kor
Gal
Ef
Fili
Golf
Tossa
Timo
Tiit
Filemon.