Aika surullista, miten paljon miehille merkkaa naisen ulkonäkö
Olen deittaillessa huomannut ja oikeastaan yllättynyt, miten paljon sinkkumiehet laittavat painoarvoa naisen ulkonäölle. Ei riitä, että nainen on mukava, fiksu, turvallinen ja "ihan kivannäköinen". Naisen pitää olla hoikka, sporttinen ja tosi nätit kasvonpiirteet. Ihana sama, vaikka naisella olisi hankala luonne. Ongelma on vaan siinä, että millä tavalla se tyttöystävän kauneus ja hoikkuus tekee sinulle mukavan ja helpon arjen? Mun mielestä miesten tulisi enemmän miettiä sitä, että miltä TUNTUU olla sen naisen seurassa. Viihdytkö hänen kanssaan ja onko kivaa olla yhdessä? Ja kannattaa myös ihan realistisesti miettiä, että onko siinä naisessa kumppaniainesta ja millaista arki olisi hänen kanssaan. Jos kuvitellaan, että on vaikka tosi kaunis ja hoikka nainen, jolla on kolme pientä lasta kahdelle eri miehelle ja nainen tekee pienipalkkaista työtä, niin mitä se nainen rehellisesti voi sinulle antaa parisuhteessa? Millaista se arki olisi tällaisen naisen kanssa ja olisitko onnellinen siinä? Sä voit joutua vaikeuksiin, jos naisen ulkonäkö on sulle ykkösprioriteetti.
Mä vielä jotenkin ymmärrän sen, että joku 20-vuotias mies kiinnostuu ensisijaisesti naisen ulkonäöstä, mutta kyllä viimeistään joskus 30+ iässä pitäisi kiinnittää enemmän huomiota naisen luonteeseen ja statukseen (mikäli siis etsii itselleen elämänkumppania eikä seuralaista cocktail-kutsuille).
Kommentit (968)
"Minusta nuo ovat pinnallisia asioita. Eivätkä ne saa minua viehättymään naisesta seksuaalisesti."
Eli osa-aikainen taksikuski käy, kunhan on muuten riittävän viehättävä? Tapailukaveriksi, vai jopa elämänkumppaniksi?"
No tietenkin käy! Vaikka työtön. En arvota ihmisiä ammatin tai aseman perusteella, eikä se todellakaan vaikuta viehättävyyteen. Todella outo ja kuvottava ajatusmaailma, mutta olenkin mies.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä on tapahtunut taas tälle lainaussysteemille? Tekstit (alkuperäinen ja siihen vastaus) eivät erotu toisistaan, ellei laita itse lainausmerkkejä. Osa harmaalla pohjalla ja osa ei.
Laita kursori viimeiselle, tyhjälle riville ja kirjoita siihen.
Vierailija kirjoitti:
Olen syrjäänvetäytyvä introvertti. Hiljainen jurottaja. Herkästi kiukustuva. Velkainen duunari.
Naisia on silti aina riittänyt ja ovat tehneet aktiivisesti tuttavuutta, koska olen ilmeisesti melko hyvännäköinen.
Itse olen introvertti, mutta en hiljainen jurottaja. Vihaan työtä, ja raha-asiat hunningolla. Nyt työtön. Rakastan oppimista, tietoa ja henkisiä juttuja. Naisia on riittänyt, vaikken koskaan ole harrastanut deittailua. Tosin nykyään vähemmän, kun en oikein käy missään. Alle kolmekymppisenä naiset suorastaan tappelivat minusta ja draamailivat ympärilläni, ja vielä nykyään parikymmentä vuotta nuoremmat, hyvännäköiset naiset lähestyvät minua. Olen kuulemma hyvännäköinen, mutta itse en näe itseäni sellaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä on tapahtunut taas tälle lainaussysteemille? Tekstit (alkuperäinen ja siihen vastaus) eivät erotu toisistaan, ellei laita itse lainausmerkkejä. Osa harmaalla pohjalla ja osa ei.
Viimeiselle?? Tulee loputtoman pitkä väli. Nyt laitoin ensimmäiselle tyhjälle riville. Luulen, et lainaus ei erotu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeiselle?? Tulee loputtoman pitkä väli. Nyt laitoin ensimmäiselle tyhjälle riville. Luulen, et lainaus ei erotu.
Olen eri, eikä lainaukset toimi mullakaan. On jotain lainauksen piilomerkkejä, jotka ei näy meille.
Ne näkyy, jos kopioit kaiken tekstin tekstinkäsittelyohjelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä, miksi miehet jaksavat valehdella että niitä muka kiinnostaa luonne, kun vaan ulkonäöllä on merkitystä. Nainen voi olla luonteeltaan ties minkälainen kotka, mutta kunhan se on hyvännäköinen ja laiha, niin problem solved. Sillä ei tietenkään ole mitään merkitystä, että miehillä on huono iho, ylipainoa ja minipenis.
Toinen on se, että miehet mukamas arvostavat "luonnollisuutta". Paskan marjat. Miesten käsitys "luonnollisuudesta" on luonnollisen näköinen meikki (joka usein vaatii pohjustuksen, meikkivoiteen ja puuterin, ripsi- ja kulmavärin ja aurinkopuuterin tai poskipunan tuomaan "hehkua" kasvoille) ja ripsipidennykset, kukaan ei halua sua jos olet oikeasti luonnollinen ilman meikkiä. Sitten syytetään, että miksi et pidä itsestäsi edes sen vertaa huolta, että laittautuisit. Ja hei, ei mulla ole mitään sitä vastaan jos joku mies haluaa musta laihemman ja kauniimman, mutta ostatteko mulle sitten ne silarit, rasvaim
Jaksetaantahan täällä teeskennellä miehenkin luonteen merkityksellisyydestä, vaikka selvästi huomaa, että vain rahalla on oikeasti merkitystä.
"Luuleeko joku tosiaan, että korkean statuksen omaava mies solmii avioliiton työttömän, yksinkertaisen, rahattoman ja kouluttamattoman naisen kanssa?"
Täällä on toitotettu sitä päivittäin ja tässäkin ketjussa. Esimerkiksi annetaan yleensä pariskunta, missä mies on rikas, mutta kuuluu silti duunareihin: itseoppinut menestynyt yrittäjä, perheyrityksen vetäjä tms. joka on suhteessa itseään nuoremman, kouluttamattoman naisen kanssa.
Eri yhteiskuntaluokkaa ja koulutustasoa olevat pariskunnat ovat hyvin harvinaisia. Ja yhteiskuntaluokkien erot selittävät pääosan palstan erimielisyyksistäkin, kun osa naisista väittää, että miehet vaativat tekoripsiä, silareita ym. Ne ovat alaluokkaisia juttuja täysin. Joku nainen täällä silti päivittäin väittää, että nimenomaan varakkaat ihmiset tekevät kauneustoimenpiteitä ja ottaa esimerkiksi wt-julkkiksia eli hän ei edes käsitä mitä yhteiskuntaluokilla tarkoitetaan.
Sekin on palstalla tavallista. Yhteiskuntaluokat ovat palstalla paheksuttuja, koska ne kuvitellaan ilmentävän ihmisten jakoa huonompiin ja parempiin. Kyse on kuitenkin vain kulttuurieroista, joka keskustelussakin näkyy. Kun ihminen sanoo, ettei naisen koulutuksella ole mitään väliä, voi varmuudella sanoa, että tällainen mies on itse korkeintaan alempaa keskiluokkaa.
Minusta juuri tämä. Niinkuin sanoin moni nainen kaunis kotona mutta sitten laittaudutaan siihen kuntoon että ei ikinä näin miehen näkökulmasta ole haluttava. Niinhän nainen tekee tinder kuviinkin, suurin osa minkä mies swaippailee vasuriin on juuri niitä joilla ne kuvat ovat jostain juhlista, eikä yhtään arkista kuvaa. Ulkonäöllä on sen verran merkitystä että en todellakaan halua naista jolla on kilo pakkelia naamassa. Mitä luonnollisempi sen parempi. Mies