Aika surullista, miten paljon miehille merkkaa naisen ulkonäkö
Olen deittaillessa huomannut ja oikeastaan yllättynyt, miten paljon sinkkumiehet laittavat painoarvoa naisen ulkonäölle. Ei riitä, että nainen on mukava, fiksu, turvallinen ja "ihan kivannäköinen". Naisen pitää olla hoikka, sporttinen ja tosi nätit kasvonpiirteet. Ihana sama, vaikka naisella olisi hankala luonne. Ongelma on vaan siinä, että millä tavalla se tyttöystävän kauneus ja hoikkuus tekee sinulle mukavan ja helpon arjen? Mun mielestä miesten tulisi enemmän miettiä sitä, että miltä TUNTUU olla sen naisen seurassa. Viihdytkö hänen kanssaan ja onko kivaa olla yhdessä? Ja kannattaa myös ihan realistisesti miettiä, että onko siinä naisessa kumppaniainesta ja millaista arki olisi hänen kanssaan. Jos kuvitellaan, että on vaikka tosi kaunis ja hoikka nainen, jolla on kolme pientä lasta kahdelle eri miehelle ja nainen tekee pienipalkkaista työtä, niin mitä se nainen rehellisesti voi sinulle antaa parisuhteessa? Millaista se arki olisi tällaisen naisen kanssa ja olisitko onnellinen siinä? Sä voit joutua vaikeuksiin, jos naisen ulkonäkö on sulle ykkösprioriteetti.
Mä vielä jotenkin ymmärrän sen, että joku 20-vuotias mies kiinnostuu ensisijaisesti naisen ulkonäöstä, mutta kyllä viimeistään joskus 30+ iässä pitäisi kiinnittää enemmän huomiota naisen luonteeseen ja statukseen (mikäli siis etsii itselleen elämänkumppania eikä seuralaista cocktail-kutsuille).
Kommentit (968)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla oli status yksia asia, johon hänen mielestään miesten pitäisi kiinnittää huomiota. Minusta se o
Statuksella tarkoitan, että naisella on hyvä työpaikka, mahdollisesti jo omistusasunto (jos on jo ikää reilusti yli 30v elämäntilanne huomioiden) ja on fyrkkaa sen verran, että on mahdollista tehdä asioita ja harrastaa yhdessä kumppanin kanssa (mikäli kumppani myös haluaa tehdä muutakin kuin ilmaisia asioita). Sitä paitsi, moni mies tuntuu olevan kovin huolissaan siitä, ettei vaan joudu maksamaan yhtään enempää kuin 50% yhteisistä menoista, joten luulisi tällöin miestä kiinnostavan, että millainen maksukyky naisella on. Jos mies on vaikka DI ja nainen osa-aikainen taksikuski, niin ei sillä naisella ole varaa yhtä korkeaan elintasoon kuin mitä sillä miehellä on.
Ap
Vakavarainen työkaveri kerran tapaili todella varakasta miestä. Mies laittoi jutun poikki, koska tällä vakavaraisella naisella ei ollut mahdollisuutta matkustaa hetken mielijohteesta vaikka toiselle puolelle maapalloa. Tän naisen työ sitoi tänne ja ei voinut tuhlailla ihan mielin määrin. Oli kuitenkin mm. velaton asuntosijoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla oli status yksia asia, johon hänen mielestään miesten pitäisi kiinnittää huomiota. Minusta se o
Statuksella tarkoitan, että naisella on hyvä työpaikka, mahdollisesti jo omistusasunto (jos on jo ikää reilusti yli 30v elämäntilanne huomioiden) ja on fyrkkaa sen verran, että on mahdollista tehdä asioita ja harrastaa yhdessä kumppanin kanssa (mikäli kumppani myös haluaa tehdä muutakin kuin ilmaisia asioita). Sitä paitsi, moni mies tuntuu olevan kovin huolissaan siitä, ettei vaan joudu maksamaan yhtään enempää kuin 50% yhteisistä menoista, joten luulisi tällöin miestä kiinnostavan, että millainen maksukyky naisella on. Jos mies on vaikka DI ja nainen osa-aikainen taksikuski, niin ei sillä naisella ole varaa yhtä korkeaan elintasoon kuin mitä sillä miehellä on.
Ap
Minus
"Minusta nuo ovat pinnallisia asioita. Eivätkä ne saa minua viehättymään naisesta seksuaalisesti."
Eli osa-aikainen taksikuski käy, kunhan on muuten riittävän viehättävä? Tapailukaveriksi, vai jopa elämänkumppaniksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miehenä minusta on surullisempaa, kuinka paljon naiselle merkkaa miehen lompakon paksuus. Antaa naisista aika tyhjäpäisen kuvan, mutta suurin osa naisistahan on tyhjäpäitä.
Ehkä monella naisella on Se kokemus, että kun on tapaillut köyhää tai pienituloista miestä, niin miehellä ei ole koskaan varaa tehdä yhdessä mitään maksullisia harrastuksia eikä mies koskaan halua tarjota esim. Ravintolassa. On turvallisempaa ottaa vähintään keskituloinen mies kumppaniksi."
Jos nainen on itse itsensä elättävä, tottakai on luonnollista, että miehen oma kyky itsensä elättämiseen on samalla tasolla. Näinhän ei aina ole. Tiedän useamman tapauksen, joissa nainen elättää tulotonta miestä. Noissa tapauksissa on vähän sellainen äiti-poika - fiba.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllähän molemmille parisuhteen osapuolille ulkonäkö on tärkeää, mutta kokonaisuus on se joka saa rakastumaan."
Eri ihmisillä on eri kriteerit sille miellyttävälle ulkonäölle. Mun mies on komea, mut ei kaikki naiset silti haluais hänen kanssaan olla. On myös pitkä ja tumma, sekään ei saa kaikkien naisten sukkia pyörii jaloissa...ja sillä luonteellakin ON vaikutusta...
"Mä vielä jotenkin ymmärrän sen, että joku 20-vuotias mies kiinnostuu ensisijaisesti naisen ulkonäöstä, mutta kyllä viimeistään joskus 30+ iässä pitäisi kiinnittää enemmän huomiota naisen luonteeseen ja statukseen (mikäli siis etsii itselleen elämänkumppania eikä seuralaista cocktail-kutsuille)."
Jäi häiritsemään tuo, kun sanoit että statukseen pitäisi kiinnittää huomiota. Millä tavalla naisen status on relevantti parisuhteen kannalta? Parisuhteen kannalta luonne on mielestäni tärkein. Statuksen miettiminen on yhtä pinnallista kuin ulkonäön palvominen. Itse en haluaisi seurustella ihmisen kanssa, joka on kanssani parisuhteessa statuksen vuoksi.
Mä en tiedä, miksi miehet jaksavat valehdella että niitä muka kiinnostaa luonne, kun vaan ulkonäöllä on merkitystä. Nainen voi olla luonteeltaan ties minkälainen kotka, mutta kunhan se on hyvännäköinen ja laiha, niin problem solved. Sillä ei tietenkään ole mitään merkitystä, että miehillä on huono iho, ylipainoa ja minipenis.
Toinen on se, että miehet mukamas arvostavat "luonnollisuutta". Paskan marjat. Miesten käsitys "luonnollisuudesta" on luonnollisen näköinen meikki (joka usein vaatii pohjustuksen, meikkivoiteen ja puuterin, ripsi- ja kulmavärin ja aurinkopuuterin tai poskipunan tuomaan "hehkua" kasvoille) ja ripsipidennykset, kukaan ei halua sua jos olet oikeasti luonnollinen ilman meikkiä. Sitten syytetään, että miksi et pidä itsestäsi edes sen vertaa huolta, että laittautuisit. Ja hei, ei mulla ole mitään sitä vastaan jos joku mies haluaa musta laihemman ja kauniimman, mutta ostatteko mulle sitten ne silarit, rasvaimun ja kasvojen plastiikkakirurgian? Koska se on kallista lystiä, puhutaan useista, kymmenistä tuhansista euroista. Ja osa meistä on vaan syntymärumia, joten se "meikkaa enemmän" paskanjauhanta ei edes auta mitään.
Mitä ihmettä on tapahtunut taas tälle lainaussysteemille? Tekstit (alkuperäinen ja siihen vastaus) eivät erotu toisistaan, ellei laita itse lainausmerkkejä. Osa harmaalla pohjalla ja osa ei.
Miesten pitäisi kiinnittää huomiota siihen, että onko naisen kanssa edes joitakin yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Tai edes jotain yhteistä.
Viemäristä ryöminyt läskipunkero on suruissaan.
Ei se niinkään surullista ole. Sillä tavalla erottuu itsellesi sopiva kumppani, ihminen joka pitää juuri sinusta, ja sinä hänestä, yhtäaikaisesti. Ihmisillä voi olla hyvin erilaiset arvot ja kriteerit parin valinnalle.
Vierailija kirjoitti:
"Vaikka molemmat sukupuolet arvostavat kumppanissa hyvää ulkonäköä, miehet yleensä arvostavat sitä enemmän."
Hienoa. Ja se Suomessa tehty tutkimus aiheesta?
Sellaista ei ole väitetty olevan.
Inselit käyttävät omana todisteenaan naisten nirsoudesta tuota väärin tulkitsemaansa Okcupidin tutkimusta. Siksi siitä on puhe.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran naiset ajattelevat aina että miestä kiinnostaa vain ulkonäkö niin miksi eivät tee asialle mitään? Kotioloissa ovat ihan kauniita, mutta baareissa järkkyjä. En miehenä ole kiinnostunut oikeastaan ollenkaan naisen ulkonäöstä vaan sisin merkitsee. Esim tinderissä on tärkeää että naisella on se esittelyteksti niinkuin itsellänikin ja haluan esim hyvää kemiaa, hyvät keskustelutaidot, pitää osata keskustella syvällisiäkin ja uskaltaa jutella mistä vain, empatiakyky, yhteisiä kiinnostuksenkohteita jne. Ulkonäössä vain esim kasvojen piirteet merkitsevät. Mies
Mikä saa sut päättelemään, etteivät naiset tee jotain ulkonäölleen? Osahan ramppaa kauneusleikkauksissa, kampaajilla, kosmetologeilla, kynsisalongeissa, vaateostoksilla, kuntosalilla jne ja jopa värianalyyseissä.
Vierailija kirjoitti:
Viemäristä ryöminyt läskipunkero on suruissaan.
No, palaapa vaan sinne viemäriisi sitten.
Olen syrjäänvetäytyvä introvertti. Hiljainen jurottaja. Herkästi kiukustuva. Velkainen duunari.
Naisia on silti aina riittänyt ja ovat tehneet aktiivisesti tuttavuutta, koska olen ilmeisesti melko hyvännäköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat miehiä huomattavasti vaativampia ja pinnallisempia, ulkonäön lisäksi pitää olla vaikka mitä. Nämä naiset on itse jotain taikinanaama pullukoita, monilla luonnevikoja ja jopa mielenterveysongelmia.
Aika moni mies vain luovuttaa nykyaikana, mitä järkeä on parisuhdemarkkinoissa jossa joku ruma persaukinen lihava mt ongelmainen nainen on ainoa mitä on saatavilla. Nuo naiset käytännössä huonontaa miesten elämänlaatua, lisäarvoa ei ole ollenkaan.
Mutta eihän naisen tasoon vaikuta muu kuin ulkomuoto ja ikä. Aivan sama, onko nainen töissä missään tai mitä hänen sievässä pienessä päässään liikkuu. Usko jo.
Miksi työ, raha ym. pinnallisuudet pitäisi vaikuttaa mitenkään naisen tasoon?
Naisen tason määrittää se, millaisen miehen hän saa sitoutettua parisuhteeseen, ja miehen tason se, minkä tasoisilta naisilta hän saa seksiä.
Luuleeko joku tosiaan, että korkean statuksen omaava mies solmii avioliiton työttömän, yksinkertaisen, rahattoman ja kouluttamattoman naisen kanssa?
Aika surullista, miten paljon naisille merkkaa miehen ulkonäkö.
<blockguote> Jos menen vaikka baariin, sen sijaan että menisin juttelemaan naiselle joka vaikuttaa kivalta, viehättävältä jne minun pitäisi ottaa kontaktia sen kanssa joka käyttäytyminen ja olemus kuvottaa minua koska sisäinen kauneus.</blockguote>
Ei vaan sinua pitää ruveta viehättämään nämä jälkimmäiset naiset. Se on aloituksen idea. Siis samaan tapaan kuin muuttaisit seksuaalista suuntautumistasi heterosta homoksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos menen vaikka baariin, sen sijaan että menisin juttelemaan naiselle joka vaikuttaa kivalta, viehättävältä jne minun pitäisi ottaa kontaktia sen kanssa joka käyttäytyminen ja olemus kuvottaa minua koska sisäinen kauneus.
Ei vaan sinua pitää ruveta viehättämään nämä jälkimmäiset naiset. Se on aloituksen idea. Siis samaan tapaan kuin muuttaisit seksuaalista suuntautumistasi heterosta homoksi.
<blockquote>lainaan</blockquote>
itseäni testiksi