Onko tosiaan 65 vuotias jo vanhus?
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kukin ajallaan, ikävä kyllä tämä vaihe tulee kaikille eteen, jos ikää tulee tarpeeksi.
Mitäs ikävää siinä on?
Ensin olet lapsi, sitten vähän aikaa nuori, sitten melko pitkään keski-ikäinen ja lopulta sitten vanhus.
No ei minun mielestä mitään ikävää, mutta joillekin se tuntuu olevan vaikeaa. Tässä vain tarkoitan, että kaikki senkin vaiheen kokevat, jos elävät pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi aikaa noihin lukemiin mutta en nyt kuusikymppisenä pidä itseäni vanhana enkä usko että mieli muuttuu. Sen olen huomannut että ympäristön suhtautuminen on muuttunut joten ilmeisesti olen vanha. Aloin käydä salilla pari vuotta sitten joten lihaskunto on parempi kuin puolet nuoremmilla. Vanhaksi saatan alkaa kun ikää on 80v.
Älä ala! Täytän kesällä 80 ja ihan samat asiat sujuu kuin 65 vuotiaana, kun jäin eläkkeelle. Innolla odotan hiihtokelejä. Ainut ero on siinä, että en enää laske kilometrejä vaan kertoja, kun kelin puolesta pystyy lähtemään. Ymmärrän kyllä, että perälauta näkyy ja stoppi voi tulla äkkiäkin, mutta nyt näin.
Vierailija kirjoitti:
35-vuotias on vanhus
Tuli mieleen, kun parikymppinen työkaveri kertoi jostain vanhemmasta miehestä. Kysyin, että kuinkahan vanha hän oli. Vastaus: ainakin kolkytviis.
On. Turha leikkiä nuorekasta. Se on naurettavaa. Ole luonnollinen oma itsesi .
Minun mielestä 65 vuotiaat ovat aika nuoria, ja ihmettelen kun monet sen ikäiset valittaa jo vanhenemistään. Itse 76v ja en minäkään vielä vanha ole.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä 65 vuotiaat ovat aika nuoria, ja ihmettelen kun monet sen ikäiset valittaa jo vanhenemistään. Itse 76v ja en minäkään vielä vanha ole.
Kyllä muuten olet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muuten olet
No ei ole, jos itse on sitä mieltä, ettei ole vanha.
Lapsuus, nuoruus, aikuisuus ja keski-ikä takana.
Vanhuus alkanut. Loppuliuku. Peräseinä näkyvissä. Se on siinä. Elossa voit toki olla pitkään.
65 ja siitä ylöspäin ovat kovaa valuuttaa työelämässä. Koska nuorisosta ei ole työn tekijöiksi, niin jonkunhan ne työt pitää tehdä.
Av-palstalla kuulemma 20-vuotiaan näköinen.
No tekeekö se ihmisestä jotenkin huonomman, jos hänet luokitellaan vanhaksi? Onhan 65-vuotias jo seniori ja elämää nähnyt, mutta voi silti olla vielä hyvässä kunnossa ja elämää voi vielä edessä noin 20 vuotta. Toki ihmiset kuolevat eri ikäisinä, eikä nuorempikaan tiedä, jos pian on peräseinä näkyvissä. Toki eihän tänne kukaan ole jäänyt, eikä varmaan edes moni haluakaan, jos/kun on pitkän elämän elänyt.
No jos oikein ajatellaan niin 20-vuotiaan mielestä 30-vuotias on vanha ja 40-vuotias tosi vanha. 60-vuotias on taas jo ikivanha.
ei 65 on uusi 40v
ja töitä tehdään hautaan asti ja eläkemaksut vie rikas rahastava eliitti kuten tähänkin asti on tehnyt
on aika ajaa ensin tuo rikas rahastava eliitti alas
Suomi on pullollaan ikärasismia.
Mikä on todella typerää. Ehkä kertoo jotain ajasta jota elämme. Typeryys ja nurkkakuntaisuus rehottaa.
Vierailija kirjoitti:
Peter Greene välttyi siltä leimalta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Peter_Greene
Ketä hän on?
No jos on elänyt sitä tyypillistä suomalaista unelmaa eli rivarielämää, jossa kaikkialle ajellaan autolla, viina virtaa ja vapaa-aika kuluu sohvalla telkkarin edessä, niin todellakin on vanhus jo ennen 65v. Sehän on yksi niistä syistä, miksi Suomi on suossa, kun suurten ikäluokkien vastuuton elämäntapa alkaa nyt tosissaan maksaa kaikkine lääke- ja hoitokuluineen ja nuorempien selkänahastahan se revitään.
Vierailija kirjoitti:
No sen ikäinen saa jo vanhuuseläkettä, joten vastaus kysymykseen on KYLLÄ.
Ei saa. Minun eläkeikäni on 68 vuotta. Niin on monen muunkin.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen on sen ikäinen kun tuntee olevansa
Jokainen on sen ikäinen, mitä syntymävuosi kertoo.
Mun 70+ ystävä sanoi kerran, häntä vastaan tuli kaupungilla vanha tuttu joka käveli ohi tervehtimättä. Hän ajatteli, että onpa se vanhentunut kun ei enää tuntenut häntäkään.
Sitten vasta mietti, että hetkinen....
No hyvinhän nuo vanhukset näyttävän olevan edustettuina maiden valtiopäämiehinä esim. Putin ja Trump.