Onko tosiaan 65 vuotias jo vanhus?
Kommentit (30)
Aiankin aamuisin tunnen niin noustessa sängystä.
No sen ikäinen saa jo vanhuuseläkettä, joten vastaus kysymykseen on KYLLÄ.
Riippuu ihmisestä. Mun äiti on paremmassa kuosissa kuin monet teinit, enkä ajattele että hän on mikään vanhus.
Näytä se otsikko, mihin se liittyy
No kuule, se on ihan sama millä nimellä muut kutsuu. Olen just ite sen 65.
Saa sanoa vaikka metusalemiksi, siinähän sitten sanoo.
Mutta vastaus kysymykseen. 65 v saa vanhuuseläkettä halutessaan, niin kyllä kai silloin voi niin sanoa.
Nuorten mielestä ainakin. Muistan itse että jo nelikymppiset tuntui lapsena ikälopuilta. Olen 60 ja mieli on nuori, välillä kuitenkin muistutan itseäni että nämä nuoret naapurit tässä talossa Kalliossa pitävät minua vanhus naapurina.
Täysin siitä kiinni, millaiset elämäntavat on olleet. Tupakalla, kaljalla&viinaksilla, rasvasuolaruualla ja liikkumattomuudella voi olla raihnainen, kunnostaan huolehtinut nelikymppisen kuosissa, ehkä sitäkin nuorekkaampi.
Olen 66 ja en edelleenkään pidä itseäni vanhuksena, vaikka kaksi vuotta olen eläkkeellä ollutkin. Ehkä kymmenen vuoden päästä, jos olen vielä elossa.
Muutama vuosi aikaa noihin lukemiin mutta en nyt kuusikymppisenä pidä itseäni vanhana enkä usko että mieli muuttuu. Sen olen huomannut että ympäristön suhtautuminen on muuttunut joten ilmeisesti olen vanha. Aloin käydä salilla pari vuotta sitten joten lihaskunto on parempi kuin puolet nuoremmilla. Vanhaksi saatan alkaa kun ikää on 80v.
Vanha on muttei vanhus. Eläkeläinen voi olla mutta ei vanhus.
Se riippuu täysin elintavoista ja geeneistä. Sanoisin, että nykynuoret, mikäli eivät ala liikkumaan, ovat loppu alle 6-kymppisinä.
Jokainen on sen ikäinen kun tuntee olevansa
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan tulevat sukupolvet, ollaan tuottavaa työvoimaa tuossa iässä ja edessä vielä monia työvuosia.
Toiset on, toiset ei, jotkut jo haudassa. Tasan ei käy onnen lahjat.
Ehkä korkeintaan 20 veen näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihmisestä. Mun äiti on paremmassa kuosissa kuin monet teinit, enkä ajattele että hän on mikään vanhus.
Teinit vielä ovat ainakin päällepäin hoikkia ja hyväkuntoisen näköisiä ainakin täällä Helsingissä.
Aivan järkyttävästi on ylilihavia puuskuttajia nuorissa naisissa. Kuusikymppisessä ystäväpiirissämme olemme kaikki puolta kevyempiä.
Ei ainakaan tulevat sukupolvet, ollaan tuottavaa työvoimaa tuossa iässä ja edessä vielä monia työvuosia.