Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa jouluvalmistelunne ovat?

Vierailija
13.12.2025 |

Minulla on muovikuusi koristeltuna ja olen ostanut piparitaikinaa, mutten saa aikaiseksi leipoa. En ole kuunnellut yhtään joululaulua vielä, eikä ole oikein joulutunnelmaa. Oletteko te vielä asennoituneet jouluun, tai tehneet ruokia valmiiksi?

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu peruttu. Joulupukki saikuttaa. Säkit juuttuneet lauteiden väliin.

Vierailija
122/127 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat ostettu ja paketoitu, kuusi koristeltu, laatikot, joulukakut ja pullat tehty pakkaseen. Aaton aattona vielä viimeiset valmistelut, kinkun paistaminen ja kaupasta täytyy hakea kalat ja leivät. 

T. Joulumuori

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjat ostettu ja paketoitu, kuusi koristeltu, laatikot, joulukakut ja pullat tehty pakkaseen. Aaton aattona vielä viimeiset valmistelut, kinkun paistaminen ja kaupasta täytyy hakea kalat ja leivät. 

T. Joulumuori

Viittisitkö vilkaista saunaan, kun pukki on siellä kuulemma jonkinlaisessa pulassa, kuulemma? 

Vierailija
124/127 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ostin maksalaatikkoa. Aattona on puoleen hintaan jouluruokia Cittarissa. Ainakin joskus oli. 

Vierailija
125/127 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään "jouluvalmisteluja". Koko joulu on aivan 💩-juhla. ihmisillä vaan rahanmenoa.

Joo! Olen ihmetellyt miten jengillä on varaa siihen

Jouluun menee kyllä liikaa rahaa monilla, mutta ennen kaikkeahan kyse on tunnelmasta jonka voi luoda vaikka yksin ja halvallakin. Siisti koti (ainakin oleskelutilan ja keittiö), himmeä valaistus, tuikkuja ja joulutähti/kynttelikkö. Perunoista ja porkkanoista voi tehdä itse laatikot (jos tykkää), eikä ne kalliita ole valmiinakaan. Itse tehtyä saaristolaisleipää tai sämpylöitä. Kinkun sijasta voi hankkia vaikka leikkelekinkkupaketin. Sinapin ja laatikoiden & pakasteherneiden kera ihan kelpo korvike. Suklaalevy, joululauluja radiosta, hyvä kirja kirjastosta. Jouluohjelmat telkkarista viltin alla. Iltakävely hämärässä ja kahvi/tee/glögi ja ehkä riisipuuro sen jälkeen lämpimässä kodissa. Saunaan, jos mahdollista. Ei jouluun välttämättä hössötystä tai isoa omaisuutta tarvita.

Joulurauhaa ja tunnelmallista joulua kaikille!

Vierailija
126/127 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoat pitää ostaa ja sauna+kylppäri odottaa pesemistä.

Pikkukuusi kaivetaan esiin viikonloppuna.

Vierailija
127/127 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylppäri ja sauna kuurattu, torttuja ja pipareita leivottu jo pariinkin otteeseen ja kinkku hankittu. Muuten kaikki mullin mallin, lähes kaikki lahjat ja ruoat ostamatta, muu kämppä siivoamatta, suurin osa koristeista laatikoissa (odottaa siivousta). Mutta eiköhän tämä tästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi