Antaisitko kuukaudessa 4-5 päivän palkan pois, että sillä rahalla saadaan työllistettyä ihminen päiväksi kerran viikossa , 4 päiväinen työvi
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Ainoa huono puoli tuossa on eläkekertymän pienuus kun muuten veroprosentin muutos kompensoisi menetetyn palkan ja jäisi vapaa-aikaakin hyvin
Eli suostuisit?
Siis tekisinkö nelipäiväistä viikkoa, niin että paljasta vähennetään nuo poissaolopäivät. Nykyisessätyössäni en, koska palkka 3500€. Aiemmassa kyllä koska palkka oli 4900€. Mutta syynä siis oma jaksaminen, ei muiden työllustyminen.
Olen yrittäjä, parturi. välillä on tyhjää kalenterissa, ja saan ehkä 5-6 päivässä 4,5 päivän palkan.
Antaisin toki osan pois, jos liikketilan vuokranantaja, verottaja sekä muut välikädet minun kakussani ottaa osaa tähän.
Yksin minä en valitettavasti pysty. Hintoja ei voi nostaa.
En anna. Voisin itse kyllä tehdä samalla palkalla nelipäiväistä viikkoa
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä, parturi. välillä on tyhjää kalenterissa, ja saan ehkä 5-6 päivässä 4,5 päivän palkan.
Antaisin toki osan pois, jos liikketilan vuokranantaja, verottaja sekä muut välikädet minun kakussani ottaa osaa tähän.
Yksin minä en valitettavasti pysty. Hintoja ei voi nostaa.
Olet yrittäjä, jiten kysymys ei päde sinuun.
Vierailija kirjoitti:
Siis tekisinkö nelipäiväistä viikkoa, niin että paljasta vähennetään nuo poissaolopäivät. Nykyisessätyössäni en, koska palkka 3500€. Aiemmassa kyllä koska palkka oli 4900€. Mutta syynä siis oma jaksaminen, ei muiden työllustyminen.
Eli aiemmassa työssäsi olisit suostunut siihen ilmeisesti, koska oli jaksanisen kanssa ongelmaa ja lyhyempi työviikko olisi ollut kevyempi? Ja koska palkan pienentäminen ei haitannut? Mielenkiinnosta kysyn.
Haluaisin tehdä 4 päivän työviikkoa ja saada 7 päivän palkan. Nykyisellä reilu 2000 egellä ei pärjää enää
Vierailija kirjoitti:
En anna. Voisin itse kyllä tehdä samalla palkalla nelipäiväistä viikkoa
Mikä olisi paras ratkaisu, se että ylimääräinen päivän palkka laskutettaisiin sinulta, työnantajalta, veronmaksajilta? Mielenkiinnosta kysyn.
Oikein mielelläni tekisin neljäpäiväistä viikkoa ja palkka tuntien mukaan kuten nytkin.
Voisin antaa. En ole niin ahne eikä raha merkitse minulle kaikkea. Ainoa miksi tähän ei suostuta valtiovallan taholta on se että työmarkkinoista voi tulla "työntekijän markkinat" eli työttömyys laskisi kokoomuksen mielestä liian alhaiselle tasolle. Se tarkoittaisi sitä että työnantajien olisi kilpailtava työntekijöistä ja se taas vähentäisi sijoittajien tuottoja. Ihan yksinkertainen syy ja täysin ilmeinen.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tehdä 4 päivän työviikkoa ja saada 7 päivän palkan. Nykyisellä reilu 2000 egellä ei pärjää enää
Eli nelipäiväinen työviikko sopisi sinusta paremmin palkattuihin töihin?
Teen sellaista duunia, ettei tuo olisi mahdollista. Ei ole minun alalla minun osaamisella sellaista työtöntä, joka voitaisiin ottamaan tilalleni yhdeksi päiväksi viikossa tekemään minun hommani.
Vierailija kirjoitti:
Voisin antaa. En ole niin ahne eikä raha merkitse minulle kaikkea. Ainoa miksi tähän ei suostuta valtiovallan taholta on se että työmarkkinoista voi tulla "työntekijän markkinat" eli työttömyys laskisi kokoomuksen mielestä liian alhaiselle tasolle. Se tarkoittaisi sitä että työnantajien olisi kilpailtava työntekijöistä ja se taas vähentäisi sijoittajien tuottoja. Ihan yksinkertainen syy ja täysin ilmeinen.
No, poliittisista motiiveistasi viis, mutta jos nyt leikitään, ettei kokoomusta olisi olemassa lainkaan, niin siinä tapauksessa suostuisit? Eikö olisi hyvä jos olisi työntekijän markkinat?
Vierailija kirjoitti:
Yhdellekään puolueelle suuri työttömyys ei ole hyvä. Sehän tarkoittaa, ettei niitä yrityksiä enää ole tarpeeksi. Jos yrityksiä ei ole tarpeeksi, ei ole työpaikkoja. Sikäli teoriasi ontuu. Nyt meillä pn juuri tuo tilanne, ettei yrityksiä ole. Ja koko ajan kaatuu lisää.
Vierailija kirjoitti:
Teen sellaista duunia, ettei tuo olisi mahdollista. Ei ole minun alalla minun osaamisella sellaista työtöntä, joka voitaisiin ottamaan tilalleni yhdeksi päiväksi viikossa tekemään minun hommani.
Hautasmaa on täynnä kaltaisiasi korvaamattomia.
Työpäivät voin antaa pois ja sitä myötä siitä tulevan palkan. Aloitus kuulostaa siltä, et mä painan työt ja annan ne 4-5 päivän rahat toisille. Mut nyt meillä ylityökielto näin joulun pyhinä. Mulla ei haittaa, saan pitkät vapaat ja aivan sama kuka ne työt tekee. Johto tosin tulee meille vakkareille huutamaan miksi on työt tekemättä jos ollaan kotona vapailla. Ne onkin tolloja.
Meillä on muutama tekee lyhyempää työviikkoa. Ongelma on se, että näille ns.vapautuville päiville ei palkata ketään tilalle vaan työt kaadetaan muille.
Ehdottomasti. Edellyttäen että tekee viikon työt päivässä.
Ainoa huono puoli tuossa on eläkekertymän pienuus kun muuten veroprosentin muutos kompensoisi menetetyn palkan ja jäisi vapaa-aikaakin hyvin