Hesassa kertalippu ratikkaan 3,20
Kommentit (35)
Kävelen/pyöräilen mieluummin ja säästän.
On lukematon määrä muitakin syitä olla onnellinen että ei siellä asu. Yhtään en keksi miksi pitäisi asua.
Lastenrattaiden kanssa pääsee ilmaiseksi
Meillä kertalippu bussilla 3,8e - 6e.
Vierailija kirjoitti:
Siinä tulee matkalle hintaa kun 10-lapsinen hesalainen monikulttuuriperhe lähtee julkisilla.
Niin, veronmaksajat pulittavat 32 euroa.
Mitä! Ei voi olla!!
Mun mielestä sen pitäis olla 1,5 e - alle 2 euroa, jotta käyttäisin. Onneksi en asu Helsingissä ja pääswn liikkumaan autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tulee matkalle hintaa kun 10-lapsinen hesalainen monikulttuuriperhe lähtee julkisilla.
Niin, veronmaksajat pulittavat 32 euroa.
38,40 X 2
Vierailija kirjoitti:
On lukematon määrä muitakin syitä olla onnellinen että ei siellä asu. Yhtään en keksi miksi pitäisi asua.
Saisit taksikuskilta moraa tai munaa ja roadman rikastuttaisi sinua.
Vierailija kirjoitti:
Eikös sen maksa kela?
Jaa, minusta siellä on edulliset hinnat ja tosi kattava julkinen liikenne, kun kaikilla menopeleillä saa kulkea samalla lipulla. Olikos se automaattisesti yhdelläkin lipulla pari tuntia tjsp. Käydessäni isolla kirkolla, otan aina vuorokausilipun, millä saa suhata menemään paikasta toiseen minkä haluaa.
Olen kans ihmetellyt, että tienaako Helsingissä rutkasti paremmin kuin muualla Suomessa, koska monet käyttää siellä julkisia säännöllisesti, vaikka hinnat on huimia.
Omassakin kaupungissa yksi kyyti maksaa muutaman euron ja kalliin hinnan takia ihan satunnaisesti olen bussia käyttänyt. Jos vaikka säännöllisesti menisi bussilla työmatkat, niin se lysti maksaisi väh. 120 euroa kuussa. Minulla on kyllä selllaiselle rahalle parempaakin käyttöä.
Tuo on todella kallis. Ja jos vertaa, ostat junalipun Jokelasta ja jatkat samantien ratikkaan, maksat 4.80 koko matkasta.
Vierailija kirjoitti:
Ja Kelan piikkiin, eli kova hinta veronmaksajille.
Vierailija kirjoitti:
Lastenrattaiden kanssa pääsee ilmaiseksi
Ja saa hyvän määrän tavaraa kuljetettua rattaissa siinä samalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen kans ihmetellyt, että tienaako Helsingissä rutkasti paremmin kuin muualla Suomessa, koska monet käyttää siellä julkisia säännöllisesti, vaikka hinnat on huimia.
Omassakin kaupungissa yksi kyyti maksaa muutaman euron ja kalliin hinnan takia ihan satunnaisesti olen bussia käyttänyt. Jos vaikka säännöllisesti menisi bussilla työmatkat, niin se lysti maksaisi väh. 120 euroa kuussa. Minulla on kyllä selllaiselle rahalle parempaakin käyttöä.
No onpa siellä kausikortilla hintaa!
60 euroa kuussa maksaa rajaton julkisten käyttö Helsingissä, kun sitoutuu ottamaan sen vuodeksi kerrallaan. Saa mennä busseilla, ratikoilla, metroilla ja lähijunalla. Ei nyt ihan järkyttävä hinta, kun niillä kuitenkin pääsee käytännössä ihan mihin tahansa ja erittäin nopeasti.
Hintaa pitäisi verrata autoiluun, jos 4 henkilöä matkustaa 5 kilometriä ja maksaa 12e niin aika iso summa, kun autolla polttoainetta menee tuossa startteineen ehkä euro.
Onko näitä suunnittelemassa samat henkilöt, jotka huutelevat "työn tekeminen kannattaa" ja "julkisilla liikkuminen kannattaa", kuulostaa vähän samalta logiikalta?
Tallinnassa on ilmainen julkinen liikenne kaupungin asukkaille.
Täällä selvästi keskustelevat tärkeinä maalaiset, joiden oman kylän läpi kulkee pari bussia päivässä, ja pysäkille menoon tarvitaan vähintään polkupyörä. "Kyllä ei ole oman auton voittanutta!" Eivät ymmärrä, kuinka nopeasti Helsingissä pääsee julkisilla mihin kolkkaan tahansa, verrattuna autolla jumittamiseen.