Uhkaako tekoäly työtäsi?
Uskotko, että menetät työsi tekoälyn kehityksen vuoksi? Milloin? Minkä tyyppinen työ on kyseessä?
Kommentit (20)
No, siinä mielessä, että se muuttaa työtäni. Jos minun alalla ei ala käyttämään AI:tä duunissa, niin henkilöltä työt tulee loppumaan.
Kyllä ennen pitkää, professori.
Opettaa se osaisi jo paremmin kuin minä ja varmaan parempia tutkimusartikkeleitakin kirjoittaisi. Teen jo kaikki luentokalvot, tentit etc, sillä, Lisäksi tarkastan nykyään kaikki tentit ja opinnäytetyöt sillä. Tulee puolueeton arvostelu.
Toivottavasti. Vaikka toisaalta en tiedä miten tekoäly kasvattaisi ja hoivaisi pikkukoululaisia.
Jossain määrin mutta on vielä pitkä matka siihen että lääkärit alkavat syöttää robotille määreitä jotta robotti tekisi sihteerin työn kuten ajanvaraus tmv
Maisterit voi alkaa kattomaan oikeita töitä.
En usko. Otan poskeen homobaareissa enkä usko tekoälyn vievän työtäni.
Mina diilata huume enka pelka tekokalu vieda mina tyo.
Mä olin aiemmin toimistonäpyttelijänä ja tiesin, että tekoäly vie työn.
Vaihdoin alaa, mutta en kelpaa sinne töihin vaikka mukamas kaikki tällä alalla saa heti töitä.
Palstalla roikkuvat toimittelijat vastatkaa nopee.
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Olen siis jumppaohjaaja, fyssari ja hieroja.
Vierailija kirjoitti:
Putkimiehen työt on likaisia. Niille ei anneta edes pillua saatikka, että tehtäisiin niiden töitä.
Vierailija kirjoitti:
No, siinä mielessä, että se muuttaa työtäni. Jos minun alalla ei ala käyttämään AI:tä duunissa, niin henkilöltä työt tulee loppumaan.
Kelahommiako tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Putkimiehen työt on likaisia. Niille ei anneta edes pillua saatikka, että tehtäisiin niiden töitä.
Ei ole likaisia. Hyvä ja monipuolinen työ, mutta työllistää vain jos olet kokenut mies tai yrittäjän sukulainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelahommiako tarkoitat?
Sovelluskehitystä.
Joo.
Tuolla se taas hakkaa ulko-ovia ja selittää ummet ja lammet asian vierestä. Onneksi saatiin ovet lukkoon ettei päässyt sisään.
Nyt ootellaan että poliisit kävis hakemassa sen rauhoittumaan.
ei vaikuta paljon mitenkään
T: upseeri
Ei uhkaa 😎