Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit tänään vauvan, niin lähtisitkö huomenna Linnan juhliin?

Vierailija
12.12.2025 |

Itselleni ei tulisi mieleenkään lähteä yhtään mihinkään pitkään aikaan vastasyntyneen luota.

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maitoa ei herunut ensimmäisen lapsen kohdalla yrityksistä huolimatta vielä 1,5vrk synnytyksen jälkeen, mutta vuotoa oli runsaasti ja kaikki paikat arat 1. Kolmannesta lapsesta lähdin kotiin päivän päästä synnytyksestä ja kaikki oli rutiinia.

Vaakakupissa "once in a lifetime" pressanlinnan kutsut. Ekan lapsen jälkeen en olisi pystynyt, vaikka mikä olisi ollut. Viimeisen synnytyksen jälkeen olisin todellakin mennyt! Kaikki ovat erilaisia, joten ketä v***ua me muut ollaan arvostelemaan toisten tilanteita?!?!

Jättäkää muut rauhaan ja keskittykää itse tekemään täydellisiä päätöksiä oman elämänne suhteen. Päätöksiä, jotka ovat siis täydellisä ratkaisuja myös muiden silmissä! Mites onnistutte?

Tässä aloituksessahan nimenomaan kysytään, mitä itse tekisit, jos sinulla olisi tuollainen tilanne? Ei tässä ketään arvostella, jokainen tekee omat elämänvalintansa, mikä kenellekin on tärkeintä sillä hetkellä. Hämmästyä toki saa, jos ei ole ennen kohdannut vastaavaa. Ei hämmästyminen ole synonyymi paheksunnalle tai arvostelulle.

Ap

Vierailija
42/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä itse menisi. Mutta toisaalta, jos synnytys on mennyt hyvin, niin en mä nyt näe mitään syytä miksi tuota valintaa pitäisi kauheasti kauhistella ja ihmetellä keskustelupalstalla. Ihmiset ovat erilaisia ja huomaat elämässäsi vielä moneen kertaan, että ihmiset ajattelevat kanssasi eri tavalla, eikä kumpikaan ole yhtään sen oikeammassa.

Linnan juhlat on monelle vain kerran elämässä tapahtuva juttu ja joten pari tuntia poissa vauvan luota tuskin on mikään maailmaa kaatava asia. Jostain luin, että lapsi oli ollut hyvässä hoidossa lähihotellissa ja vanhemmat juhlissa vain pari tuntia. Vastasyntynyt nukkuu suurimman osan vuorokaudesta, joten tuskin edes huomasi vanhempien poissaoloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on äärimmäisen teoreettinen, mutta JOS olisin saanut kutsun esikoisen kohdalla, en olisi kyennyt seuraavana päivänä linnanjuhliin (onneksi syntyi kesällä, mikä pienensi kutsuriskiä melkoisesti).

Seuraavien kohdalla olin niin hyvässä tikissä (kirjaimellisestikin), että olisin hyvin pari tuntia pystynyt käymäänkin jossain. Lyhyet vaivattomat synnytykset.

Matkoihin max puoli tuntia suuntaansa ja tunti perillä. Lähtiessä hyvin imetetty vauva olisi nukkunut tyytyväisenä ja hoitaja olisi tarvittaessa antanut vahvistusta pullosta.

Vierailija
44/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysytty kantaa tai mielipidettä Linnan juhlissa käyneen vastasyntyneen vanhempien valintaan. Kysyttiin mitä SINÄ ITSE tekisit, olitpa sitten.äiti tai isä?

Ap

Vierailija
45/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän vastasyntyneen äiti voi joutua vaikka sairaalaan ja lapsen pitää pärjätä hoitajan kanssa. Itselleni kävi näin, tosin vauva oli jo muutaman viikon ikäinen. 

Vierailija
46/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen synnyttyä en todellakaan olisi lähtenyt. Tokan kohdalla olo oli kaikinpuolin rauhallisempi, ja arvelen että kolmannen kohdalla olisi vielä lunkimpaa, jos ei mitään ongelmia olisi.

Vaikea kuvitella että itse haluaisin lähteä siltikään, mutta en usko että vauvalla on ollut hätä olla pari tuntia mummon hoivassa. Ei tuo minusta mikään hieno ratkaisu ole, totta puhuen, vaan vaikuttaa hieman hassuilta prioriteeteilta, mutta en usko että kukaan on kärsinyt.

Vierailija
47/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole synnyttänyt, mutta ihan sama missä kunnossa olisin, en menisi. Tietysti haluaisin olla vain vauvani ja puolisoni kanssa.

Vierailija
48/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kysytty kantaa tai mielipidettä Linnan juhlissa käyneen vastasyntyneen vanhempien valintaan. Kysyttiin mitä SINÄ ITSE tekisit, olitpa sitten.äiti tai isä?

Ap

Eli haluat arvostella toimivatko vanhemmat väärin. Älä nyt jaksa. Naiset ovat kyllä susia toisilleen. Se on ihan sama mitä muut tekevät. 

Vierailija
49/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on selvästi puolustelemassa joku lähipiiriläinen (tai äiti/isä itse) koska niin yksityiskohtaisesti osataan puolustella edellisenä päivänä syntyneen hoitoon jättämistä. Itse en ikinä jättäisi noin pientä edes tutulle hoitajalle, ja eihän se mummu mikään kovin tuttu ole vauvalle. 

Vierailija
50/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki kommentoivat ko. tapausta, vaikka kysytään menisitkö itse?

Ketjun perusteella suurin osa menisi.

Vierailija
51/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en varmasti. Miksi lähteä hakemaan pöpöjä kotiinvietäväksi. 😳

Sairaalassa ollaan pari kolme päivää synnytyksen jälkeen, se vaarallisin paikka on, koska siellä niitä tauteja hoidetaan.

Vierailija
52/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ko. vauva mahtaa tästä aikuisena miettiä?

Toki materiaalia löytyy, ja ehkä asiasta hänelle myös joskus kerrotaan, mutta itse hän ei tule tästä muistamaan yhtään mitään.

Jep. Äiti sanoi videohaastattelussa, että synnytys meni täydellisesti, mutta ei tässä lenkille vielä lähdetä, ja isä sanoi että vauva on eka tyttö niin sillä tavalla iso juttu, ja täysin vauvan ehdoilla menty - että kätilö kysyi haluaisitteko mennä, ja lääkäriltä tuli lupa lähteä. 

Traumaattista! 

Vierailija
53/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keskustelu pahoittaa jonkun mielen, sen voi poistaa.

Ap

Vierailija
54/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kävellyt viikkoon muualle kuin synnytysosaston ruokalaan.

Vierailija
55/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on selvästi puolustelemassa joku lähipiiriläinen (tai äiti/isä itse) koska niin yksityiskohtaisesti osataan puolustella edellisenä päivänä syntyneen hoitoon jättämistä. Itse en ikinä jättäisi noin pientä edes tutulle hoitajalle, ja eihän se mummu mikään kovin tuttu ole vauvalle. 

Harhainen 

Vierailija
56/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en mä saa kutsua sinne.

Vierailija
57/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ko. vauva mahtaa tästä aikuisena miettiä?

Varmaan on huvittunut, millaisen kohun sai aikaan syntymällä sopivasti :D

Vierailija
58/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin on se hienompi julkisuus kaikkein tärkeintä.

Vierailija
59/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos keskustelu pahoittaa jonkun mielen, sen voi poistaa.

Ap

Marttyyri. Nyt pahoitetaan mieltä vinoista silmistä, ei jaksa uutta pahoittumista.

Vierailija
60/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos synnytyksen jälkeinen psykoosi. Googlaa.