Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit tänään vauvan, niin lähtisitkö huomenna Linnan juhliin?

Vierailija
12.12.2025 |

Itselleni ei tulisi mieleenkään lähteä yhtään mihinkään pitkään aikaan vastasyntyneen luota.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. En tehtaile lasuja. Ja ei. En ole kateellinen. Olen aidosti hämmästynyt vanhempien valinnasta (joka poikkeaa täysin omasta kokemusmaailmastani) ja halusin kuulla, että onko se kuinka tavallinen ajattelutapa. 

Ap

Vierailija
22/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska olen mies enkä voi saada vauvaa ja huomenna ei ole linnan juhlia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi, en todellakaan jaksaisi, enkä jättäisi vastasyntynyttä kuin pakosta toisten hoitoon, omista yksi oli teholla heti synnyttyään joten silloin oli pakko 

Vierailija
24/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä pariskunta on edes tuttu? En ole ikinä törmännyt kyseisiin henkilöihin ja tuossa IS jutussa kehuivat saaneensa hienoa palautetta kuinka jotkut ovat herkistyneet nähdessään heidät. Siis että nähdessään ketkä? Ihan nobodyjä!

Vierailija
25/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että voisin käydä just nlin pikaisesti, koska ei kutsua linnan juhliin ihan jokaiselle tule koskaan, aika ainutlaatuinen kokemus. Kyllä se vauva turvallisessa hoidossa hetken pärjää.

Vierailija
26/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa ei herunut ensimmäisen lapsen kohdalla yrityksistä huolimatta vielä 1,5vrk synnytyksen jälkeen, mutta vuotoa oli runsaasti ja kaikki paikat arat 1. Kolmannesta lapsesta lähdin kotiin päivän päästä synnytyksestä ja kaikki oli rutiinia.

Vaakakupissa "once in a lifetime" pressanlinnan kutsut. Ekan lapsen jälkeen en olisi pystynyt, vaikka mikä olisi ollut. Viimeisen synnytyksen jälkeen olisin todellakin mennyt! Kaikki ovat erilaisia, joten ketä v***ua me muut ollaan arvostelemaan toisten tilanteita?!?!

Jättäkää muut rauhaan ja keskittykää itse tekemään täydellisiä päätöksiä oman elämänne suhteen. Päätöksiä, jotka ovat siis täydellisä ratkaisuja myös muiden silmissä! Mites onnistutte?

Vierailija
27/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin ensimmäisen kerran 3h pois kotoa, kun vauva oli yli 3kk.

Sairasta.

EN minäkään ilman vauvaa poistunut mihinkään moneen kuukauteen. Mummilassa ha kävelyllä toki käytiin. Mies hoiti ruokaostokset, koska en halunnut viedä vauvaa kauppaan saamaan pöpöjä.

Minä menin kyllä yksin lähikauppaan heti seuraavalla viikolla, kun vauva jäi nukkumaan ja miespuolinen lapsuudenkaverini oli kylässä, eli jäi katsomaan vauvaa sen ajaksi. 

Itse olin käymässä sisareni ja puolisonsa luona, ja heidän 2vkoa sitten syntynyt vauvansa jäi minun hoiviini ensin siksi aikaa, kun kävivät ruokakaupassa, ja sitten sen ajaksi, kun kävivät rauhassa saunassa. Vauva nukkui koko ajan, kuten vastasyntyneet tekee.

Itse en lähtisi synnytyksestä seuraavana päivänä Linnan juhliin, tuskin jaksaisin. Mutta en paheksu, jos joku muu niin tekee. Tuota Ritan ja Jaakobin vauvaahan oli hoitamassa mummu sillä aikaa kun olivat muutaman tunnin poissa, ja vauva on vastasyntyneiden tapaan luultavasti lähinnä vain nukkunut. Mummu kokenut hoitaja, ei sen puoleen yhtään mitään hätää. 

Jättäkää ihmiset rauhaan ja keskittykää oikeisiin ongelmiin, joita tässä maailmassa riittää. 

Vierailija
28/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maitoa ei herunut ensimmäisen lapsen kohdalla yrityksistä huolimatta vielä 1,5vrk synnytyksen jälkeen, mutta vuotoa oli runsaasti ja kaikki paikat arat 1. Kolmannesta lapsesta lähdin kotiin päivän päästä synnytyksestä ja kaikki oli rutiinia.

Vaakakupissa "once in a lifetime" pressanlinnan kutsut. Ekan lapsen jälkeen en olisi pystynyt, vaikka mikä olisi ollut. Viimeisen synnytyksen jälkeen olisin todellakin mennyt! Kaikki ovat erilaisia, joten ketä v***ua me muut ollaan arvostelemaan toisten tilanteita?!?!

Jättäkää muut rauhaan ja keskittykää itse tekemään täydellisiä päätöksiä oman elämänne suhteen. Päätöksiä, jotka ovat siis täydellisä ratkaisuja myös muiden silmissä! Mites onnistutte?

Tämä. Kyseinen nainen on nuori, paljon urheileva ja hyvässä kunnossa oleva nainen, jolle synnytys oli kolmas, ja synnytys meni kuulemma täydellisesti. 

Vierailija
29/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ko. vauva mahtaa tästä aikuisena miettiä?

Toki materiaalia löytyy, ja ehkä asiasta hänelle myös joskus kerrotaan, mutta itse hän ei tule tästä muistamaan yhtään mitään.

Vierailija
30/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai! Toosa ja tissit vuotaen, vaippa housuissa kiiruhtaisin kättelemään kameroiden eteen! Koska se julkisuus!

Voihan sitä olla vieraalla kuukautisetkin ja toosa vuotaa ja vaippa on housussa! 

Itsekin kolme synnyttäneenä, kolmannen jälkeen olin valmis ihan normaaliin elämään. Olisin voinut lähteä salista suoraan kotiin suihkuun, syömään ja nukkumaan. Kroppa ei reagoinut ollenkaan niin voimakkaasti kuin ekasta ja vielä tokastakin. Ja se henkinenkin puoli ihan eri, kun ei ollut mistään epävarmuutta. 

Teoriassa, jos vauvan ja oma vointi hyvät, olisin voinut lähteä käymään. Tuskinpa nuokaan tuolla koko iltaa juhli. Hyvällä tuurilla vauva nukkui koko poissaolon ajan. Ainoa, mitä olisin ehkä pelännyt tuollaisessa ihmistungoksessa, olisi ollut jonkun flunssan saaminen. 

Vierailija
31/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisitkö tänään Jolon saarelle?

Vierailija
32/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ko. vauva mahtaa tästä aikuisena miettiä?

Tuskin mitään, korkentaan hämmästelee että ohhoh. Hänestä tuskin tulee sellaista omassa peräsuolessa elelevää, trauman aiheita etsivää ylisensitiivistä ääri-individualistia kuin sinusta. 

Vierailija
33/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi linnan juhliin, olin synnyttänyt tai en. Ei kiinnostaisi että asuani, kampaustani ym ruodittaisiin koko kansan voimin viikkokausia. En ikimaailmassa halusi olla televisiossa, tai muuten julkisuudessa. Arvostan omaa rauhaa ja yksityisyyttä. 

T. tavis 

Vierailija
34/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
35/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä, kun olisi ensimmäinen vauvakin.

Vierailija
36/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisin mennäkin, jos se on sellainen kerran elämässä kutsu eikä viran puolesta vuosittain.

Oma vauva pääsi kotiin 5 vko jälkeen, ihan hyvin sitä muutkin osasi hoitaa.

Vierailija
37/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun olin viikko aiemmin synnyttänyt, vauva vaan nukkui kaiket päivät ja tein jumppamatolla vatsalihaksia ja lausuin kuolemattomat sanat, että mikä vauva-arjessa muka on niin vaikeaa.

;D

Vierailija
38/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko mies synnyttää? Ei ole kokemusta synnyttämisestä, muuta kuin omasta, josta muistikuvat vähän hatarat.

Vierailija
39/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen on menty heti töihin, ei ollut äitiyslomia. 

Vierailija
40/93 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun olin viikko aiemmin synnyttänyt, vauva vaan nukkui kaiket päivät ja tein jumppamatolla vatsalihaksia ja lausuin kuolemattomat sanat, että mikä vauva-arjessa muka on niin vaikeaa.

;D

Vatsalihaksia ei saa tehdä viikko synnytyksen jälkeen. Tai ei ainakaan kannata ;D