Jos saisit tänään vauvan, niin lähtisitkö huomenna Linnan juhliin?
Itselleni ei tulisi mieleenkään lähteä yhtään mihinkään pitkään aikaan vastasyntyneen luota.
Kommentit (402)
En taatusti. Vaikea uskoa että noin pian synnyttämisen jälkeen olisi edes voimia lähteä minnekkään juhlimaan enkä kyllä mitenkään pystyisi olemaan vauvasta erossa noin pian syntymän jälkeen. Ehkä sitten kun lapsi olisi vuoden vanha voisi harkita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin ensimmäisen kerran 3h pois kotoa, kun vauva oli yli 3kk.
Sairasta.
Kyseinen aika on voinut olla talvi ja paukkupakkaset ja kuten itsellä lisäksi koliikkivauva. Syitä voi olla muitakin.
Poissaolohan oli paljon pitempi. Pariskunta kertoi palanneensa sunnuntaina Joensuuhun vasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on selvästi puolustelemassa joku lähipiiriläinen (tai äiti/isä itse) koska niin yksityiskohtaisesti osataan puolustella edellisenä päivänä syntyneen hoitoon jättämistä. Itse en ikinä jättäisi noin pientä edes tutulle hoitajalle, ja eihän se mummu mikään kovin tuttu ole vauvalle.
Tuossa vaiheessa kukaan ei ole vielä tuttu vauvalle. Omani nukkuivat kaiken aikaa alussa - hyvä jos silmiään raottivat ruokailuhetkinä.
Jos tuolla tasolla on ymmärrys niin en ihmettele enää miksi äiti jättää vastasyntyneen. Haloo, tottakai äiti on hajuineen ja äänineen se turvallisin ja tutuin henkilö vauvalle, varsinkin vastasyntyneelle. Eli en jättäisi mutta en kyllä tekisi lasuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisin ollut niin väsynyt, että en olisi kyllä jaksanut. En millään.
Itsellä esikoisen vaikea synnytys kesti 16 tuntia, olo kuin maratonin juosseella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin jos vauva turvassa ja
häipyisin kun oma osuus hoidettu.
Kestää noin 20 vuotta isällä ja äidillä.
Mä lähdin jo 17-vuotiaana maailmalle.
Kukaan kertonut, että vanhempien osuus on kesken :( En tietenkään olis lähtenyt, jos olisin tiennyt ;(
Sulla ollut huonot isä ja äiti. Ja ihan kaikki.
Et sä voikaan tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voisin käväistä lyhyesti, jos kunto kestää. Ensimmäisen jälkeen en olisi heti lähtenyt, mutta kolmannen tai neljännen jälkeen mahdollisesti. Riippuu matkasta ja lasten hoidosta. Kyllä sen jälkeen on vielä aikaa tutustua lapseen vusikymmenet, enkä usko, että hän muutaman tunnin poistumistani edes huomaa.
Mitä sä rumana siellä ???
Miten niin rumana? Olen aina ollut synnytyksen jälkeen erittäin kaunis ja onnellisen näköinen. Meikki, kampaus ja vaatteet viimeistelevät kokonaisuuden.
Älä luule. Ethän minkään näköinen oo edelleenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin jos vauva turvassa ja
häipyisin kun oma osuus hoidettu.
Kestää noin 20 vuotta isällä ja äidillä.
Mä lähdin jo 17-vuotiaana maailmalle.
Kukaan kertonut, että vanhempien osuus on kesken :( En tietenkään olis lähtenyt, jos olisin tiennyt ;(
Sulla ollut huonot isä ja äiti. Ja ihan kaikki.
Et sä voikaan tietää.
Hyvät oli kaikki. Mutta ehkä me vaan kaikki oltiin niin kouluttamattomia, eikä ollut somea sivistämässä. ;(
Vierailija kirjoitti:
Poissaolohan oli paljon pitempi. Pariskunta kertoi palanneensa sunnuntaina Joensuuhun vasta.
"Piirosen mukaan lääkärit antoivat pariskunnalle luvan osallistua Linnan juhliin. He onnistuivat saamaan vauvalle hoitajan Linnan juhlia varten.
Vauvahan oli mukanamme Helsingissä reissussa ja myös mummini lähti mukaan. Hän hoiti vauvaa pari tuntia viereisessä hotellissa, Piironen kertoo.
Piironen vakuuttaa, että hänellä oli juhlissa todella hyvä vointi. He olivat juhlissa vain pari tuntia.
Sanoin Jaakobillekin, että onneksi olin synnyttänyt, koska siellä oli niin paljon ihmisiä, niin siellä olisi ollut todella tukalaa olla, jos olisin ollut vielä viimeisillään raskaana. Siinä mielessä kaikki meni ihan hyvin sinä iltana, hän toteaa."
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/d4d8d13e-475c-4802-9916-fd496a…
Vauva oli kirjaimellisesti 600 metrin päässä. Miksi sukupuolitettu? Vai oletko yhtä huolissasi myös siitä että isä oli kaksi tuntia pois vastasyntyneen luota.
Mitä helvettiä se sulle kuuluisi?
Itse en toimisi noin. Kova luontoinen saa olla, että raaskii oman vastasyntyneen jättää.
En, koska a) en ole saanut kutsua b) käsittääkseni linnan juhlia ei järjestetä huomenna.
Me kun päästiin vauvan kanssa kotiin niin nukuin yksin vierashuoneessa yli 10h, mies kävi herättämässä syöttöihin 3h välein. Näköjään olin itsekäs äiti palstan mukaan kun olin vastasyntyneen luota pois 3h jopa kolme kertaa peräkkäin😂
Merkittävä osa palstamammoistakaan ei ole ollut äitinsä vieressä 24/7 vastasyntyneenä. Ainakin vielä 80-luvulla vauvat nukkuivat sairaalassa yöt eri huoneessa kuin äidit. Tuskinpa noin pieni vauva edes huomaa että äiti kävi pari tuntia muualla. Jos äiti itse kokee pystyvänsä juhlaan, ei se tee häntä huonommaksi äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse en toimisi noin. Kova luontoinen saa olla, että raaskii oman vastasyntyneen jättää.
Sama kuin kävisi kaupassa tai lääkärissä. Kaksi tuntia poissa . Itse lähdin 36h synnytyksen jälkeen isäni hautajaisiin Espoosta Saloon. Olin poissa noin 5 tuntia.
En menisi muutenkaan Linnan juhliin.
Siis eikö nää asu jossain Pohjois-Karjalassa? Eli pitikö vauvan heti alle vuorokauden ikäisenä matkustaa kaukalossa Helsinkiin semmoiset mitä siinä menee, viisi-kahdeksan tuntia?
Ei nyt tietysti kuitenkaan mikään lasu-juttu, mutta ei järkevääkään.
Jos elämässäni kaksi hienoa, tokikaan ei samanarvoista, asiaa tapahtuisi noin lähekkäin. Tottakai ottaisin molemmat. En näe tässä mitään ongelmaa.
Olisin ollut niin väsynyt, että en olisi kyllä jaksanut. En millään.