Pesetkö hiukset pää ylös- vai alaspäin?
Ensimmäisenä mainittu on mun mielestä järjettömän hankalaa, joten pesen hiukseni aina pää alaspäin.
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leffoissa ja tv-sarjoissa ei naiset pese ikinä hiuksiaan pää alaspäin. Aina vesi tulee suihkupäästä ylhäältä. 😉
Amerikkalaisissa suihkuissa se olisikin hankalaa. Pitää olla suihkupää, jota voi pitää kädessä.
Kaksinkerroin taivutus ja suihkunpää säädetty sopivalle korkeudelle. Molemmat kädet vapautuu pesemään ja huuhtelemaan hiuksia. Todella hankalaa jos vain yksi käsi "pöyhii" päätä ja hiuksia.
Ei yhtään hankalaa musta. Toki hiukseni ovat ohuet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leffoissa ja tv-sarjoissa ei naiset pese ikinä hiuksiaan pää alaspäin. Aina vesi tulee suihkupäästä ylhäältä. 😉
Amerikkalaisissa suihkuissa se olisikin hankalaa. Pitää olla suihkupää, jota voi pitää kädessä.
Kaksinkerroin taivutus ja suihkunpää säädetty sopivalle korkeudelle. Molemmat kädet vapautuu pesemään ja huuhtelemaan hiuksia. Todella hankalaa jos vain yksi käsi "pöyhii" päätä ja hiuksia.
Tällä tavalla saa hiukset pestyä sekä pää alas/ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on iso pentagrammi seinässä, ja naamioituneet, mustiin kaapuihin pukeutuneet miehet ripustaa minut aina iltaisin seinälle ylösalaisin suihkurituaalin ajaksi. Pää on alaspäin pentagrammin alimman sakaran kohdalla, ja jalat ja kädet niiden muiden sakaroiden kohdalla. Penikseni on täysin kovana ja osoittaa hieman alaviistoon, ja sillä on mittana tietty AV-ukkojen keskimitta eli 23cm. Sitten nuo kaapumiehet pesevät vartaloni ja hiukseni tervashampoolla. Tulee muuten ihan Saatanasti kiiltoa hiuksiin siitä!
Peniksesi ei osoita yhtään minnekkään, vaikka mikroskoopilla tutkisi. Muutenhan sitä ei näekään.
Dodii. Paljon oppii uutta hiustenpesusta. Pestäkö ylös vai alaspäin. Tuleeko vesi ylhäältäpäin vai suihkunpäästä joka kädessä. Pestäkö istuen vai seisten. Jotenkin kuin kurkistus hyvin arkiseen asiaan muiden toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylöspäin. En halua mopata hiuksilla lattiaa suihkussa, kun on yli vyötärön ulottuvat hiukset. Saavissa peseminenkin ihan surkeaa tämän hiusmäärän kanssa. Hiuksia ei saa pirukaan selväksi sen jälkeen ja jää pesuainejäämiä hiuksiin, ellei huljuttele jotain tuntia siellä vadissa ja vaihda vettä useita kertoja.
Kuinka lyhyet jalat sulla on?
Onko sun mielestä leuan rintaan painaminen hiusten pesua pää alaspäin?
Onhan se, kun kumartuu samalla eteenpäin. Ei tarvitse kokonaan tiputtautua alas mikäli kykenee taivuttamaan niskaansa normaalisti.
Jos pään kääntäminen eri asentoon suihkun aikana tarkoittaa hiusten pesemistä pää alaspäin, niin 99,9999% vastaaji
Pään kääntäminen ei ole kumartumista. Sulla ei pyöristy ilmeisesti selkäkään vaan se on joko pystyssä ylhäällä tai romahtaa tikkuna suoraan alas? Kuinka jäykkä ihminen voi olla???
Ylöspäin, oon niskavaivainen eikä kyllä tykkää yhtään jos oon kauan tai toistuvasti tossa asennossa. En oo myöskään huomannut mitään eroa lopputulokseen paitsi että hiukset menee kauheeseen takkuun jos pesee pää alaspäin. Mulla siis pitkät hiukset.
Millainen tomppeli tekee tällaisen aloituksen? Ehkä samanlaiset urpot vastaa - kuten itsekin.
En ole kenenkään kuullun käyvän suihkussa päällä seisoen.
Olen 69 v. eikä minulla ole mitään vaikeuksia taipua alaspäin vaikka pitäisi mennä kaksin kerroin. Pesen hiukset aina pää alaspäin ja huuhtelen ne lopuksi jääkylmällä vedellä.
Pään kääntäminen ei ole kumartumista. Sulla ei pyöristy ilmeisesti selkäkään vaan se on joko pystyssä ylhäällä tai romahtaa tikkuna suoraan alas? Kuinka jäykkä ihminen voi olla???
-
Kyllä selkä taipuu, mutta hiukset menee sitten pitkin lattiaa ja takkuun, jos ne nostaa kokonaan märkänä kasvojen eteen pää alaspäin pestessä. Kuinka vaikeaa sinun on tätä ymmärtää? Ehkä kannattaisi kokeilla pestä hiukset pää ylöspäin, kun alkaa hahmotuskyky noin vääristyä siitä pään roikottamisesta. Luuletko, että jollain fotogeenisellä kaarella sitten heilautan yli vyötärön pituiset hiukset selän puolelle samalla kastellen koko kymppärin katon ja seinät ja hiukset on suorat ja sileät 😆
Vierailija kirjoitti:
Kumarrun eteenpäin niin, että pesuaine valuu hiuksista lattialle. Pää ylhäällä pestessä sain iholle hirveästi finnejä, pesuaineet ja varsinkin hoitoaineet tukkivat ihohuokoset.
Sulla väärät aineet jos finnejä tulee. Ja miksi niitä finnejä ei tule hiuspohjaan tolla sun logiikalla? Vai etkö pese päänahkaa lainkaan?
Vierailija kirjoitti:
Millainen tomppeli tekee tällaisen aloituksen? Ehkä samanlaiset urpot vastaa - kuten itsekin.
Kuten sinä 😘
Vierailija kirjoitti:
Olen 69 v. eikä minulla ole mitään vaikeuksia taipua alaspäin vaikka pitäisi mennä kaksin kerroin. Pesen hiukset aina pää alaspäin ja huuhtelen ne lopuksi jääkylmällä vedellä.
Oho! Mulla todettiin selkäsairaus kun olin 30v. Myöhemmin se alkoi pahenemaan. Olen osatyökykyinen.
55v.
Vierailija kirjoitti:
Helvettiäkö sitten itse teet täällä, ja vielä vastailemassa?
Vierailija kirjoitti:
Outoa että vesi tulee alhaalta?
Vierailija kirjoitti:
Helvettiäkö sitten itse teet täällä, ja vielä vastailemassa?
Vittuuks auot turpaasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylös. Olisi kauheaa jos shampoo valuu silmiin pää alaspäin ja veri päässä pakkautuu. Jäykkä vaihdevuosissa ei taivu alas. Vesi estää hengityksen.
Ei mulla ainakaan valu shampoo silmiin eikä vesi hengitysteihin. En edes hahmota miten se voisi olla mahdollista.
Ap
Minulla valui silmiin silloin, kun olin lapsi ja aikuinen sukulainen pesi hiukseni sillä tavalla. Piti olla kumarassa asennossa ja vesi valui hiuksista kasvoille.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä matala verenpaine ja pitkät hiukset, niin vaikka selkä taipuukin, niin teen asia niin kuin ne on kätevämpi tehdä, eli en roikottele päätä suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Ainiin teille "menee vettä nenään" -ihmettelijöille. Pidän suihkua kädessä, kun kastelen ja huuhtelen hiuksia. Väitän myös, että tuossa säästyy vettä, kun veden lämpötilalla ei ole niin merkitystä. Eikä tule kylmä kesken hiustenpesun, niin hyvin voi sammuttaa suihkunkin.
Ap
Irtopäällä se onnistuu, siis irtosuihkunpää kädessä. Ok.
Kaikesta sitä täällä kinastellaan. 😂😂😂