Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyykö synnärille ottaa vauvalle muuta kuin kotiutumisvaatteet?

Vierailija
10.12.2022 |

Vai onko vauvoillekin jotkut sairaalavaatteet, jos siellä joutuu useamman yön olemaan?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/17 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva oli koko ajan vaippasiltaan tai kapalossa. Vaatteet puettiin vasta, kun lähdettiin kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalasta saa kyllä vauvalle tarvittavat vaatteet ja vaipat sairaalassa olon ajaksi. Vain kotimatkaa varten tarvitsee omat vaatteet.

Vierailija
4/17 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vauva oli koko ajan vaippasiltaan tai kapalossa. Vaatteet puettiin vasta, kun lähdettiin kotiin.

Näin vähän ajattelinkin... Ajattelin myös itse olla niissä sairaalavaatteissa ja ottaa vaan kotiutumisvaatteet ja pakolliset hygieniatarvikkeet. Eli ei koko omaisuutta, vaan mahd. vähän. Ap

Vierailija
5/17 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse vauvalle kuin kotiutumisvaatteet. Vauva on synnärillä kokoajan paitasi sisällä vaippasilleen.

Vierailija
6/17 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin vähän ajattelinkin... Ajattelin myös itse olla niissä sairaalavaatteissa ja ottaa vaan kotiutumisvaatteet ja pakolliset hygieniatarvikkeet. Eli ei koko omaisuutta, vaan mahd. vähän. Ap

Suosittelen jotain huivia millä saat lisälämmikettä harteille, jos imetät. Ja omat villasukat sänkyyn. Ainakin itse kaipasin siihen lisälämpöä, kun ei voinut peittoon kääriytyä ja sairaalassa veti.

Vierailija
7/17 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin synnärille mukaan vaatteet ja hygieniatuotteet itselleni, vauvalle kotiutumisvaatteet ja turvakaukalon. Ajoin siis itse synnyttämään ja kotiin.

Vierailija
8/17 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota raamattu sairaalaan varmuuden vuoksi. Naulaa vielä ristejä sairaalasängyn yläpuolelle. Lue loitsuja sairaalassa olon aikana.

Vierailija
9/17 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko suku puuttuu kuorossa taivastelemassa "ooo kun hän on täydellinen" "maailman kaunein" jne. diipadaapaa. Voit vielä varmistaa huomion kaikilla somealustoilla, jos ihmiset nukkuvat liikaa saavutuksesi suhteen.

Vierailija
10/17 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko suku puuttuu kuorossa taivastelemassa "ooo kun hän on täydellinen" "maailman kaunein" jne. diipadaapaa. Voit vielä varmistaa huomion kaikilla somealustoilla, jos ihmiset nukkuvat liikaa saavutuksesi suhteen.

Täh? Onneksi ei yksikään sukulainen saa tulla sinne taivastelemaan. Lapsen isä vain. Ap

Vierailija
11/17 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen jotain huivia millä saat lisälämmikettä harteille, jos imetät. Ja omat villasukat sänkyyn. Ainakin itse kaipasin siihen lisälämpöä, kun ei voinut peittoon kääriytyä ja sairaalassa veti.

Kiitti vinkistä! Villasukat nyt ainakin pakkaan. Ap

Vierailija
12/17 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitti vinkistä! Villasukat nyt ainakin pakkaan. Ap

Synnytin kesällä ja huivi olisi ollut kiva vaikka muuten olikin kuuma. Sillä saa myös vähän peitettyä itseä, jos vauva hengaa koko ajan ihokontaktissa.

Mitään isoa määrää tavaraa sinne ei kannata roudata. Sama huivi käy sitten vaikka vauvan peitoksi kaukaloon, kun lähdette kotiin.

Vierailija
13/17 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tarvitse vauvalle kuin kotiutumisvaatteet. Vauva on synnärillä kokoajan paitasi sisällä vaippasilleen.

Ei mulla ollut. Pojalla oli sairaalan vaatteet päällä. Nukkui omassa sängyssä.

Vierailija
14/17 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa on jotain vaatteita kyllä, mutta toki omia mukaan. Ei se vauva kauheasti tarvitse mutta kyllä mulla oli omia vaippoja ym. kotimatkalle (turhaan).

Enemmän kassa täytti omat jutut.

Villasukat ja hattu on kivat.

Vierailija
15/17 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies toi hakiessa vauvalle vaatteet ja kaukalon sekä mulle vaatteet. Ne mennessä päällä olleet vei kotiin pyykkiin. Kaappi oli ahdas huoneessa ja muutenki pieni huone. Osastolla oli helpoin olla sairaalapaidassa ja vaippahousuissa joita pystyi vaihtamaan tarpeen mukaan. Vaihdoin vauvalle vaipan just lähtiessä joten omilla ei ois tehny mitään. Vauva oli Osastolla joko vaipassa mun vierihoidossa tai peittokapalossa sängyssään, vaatteet oli päällä parikertaa kun käytiin lääkärin luona.

Vierailija
16/17 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rakastat muodottomia likatahraisia polyesterirytkyjä, niin käytä ihmeessä sairaalavaatteita.

Vierailija
17/17 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselle ei tainnut olla oikein mitään oikean kokoista vaatetta synnärillä, kun oli iso poika. Hän ei myöskään meinannut saada lisämaitoa vaikka tarvitsi.

Kakkoselle pakkasin:

- steriloituja tuttipulloja 2 + korviketta

- Silkki/puuvilla ja villa vaatteita koko 50, 56 ja 62, jokaista kaksi vaatekertaa. Ekan vauvan koko oli niin yllätys. + Villasukat ja villatakki. Hanskat ettei raavi.

- Itselle villasukat, iso villahuivi, kuulokkeet, laturi, kirja, suklaata ja mietoa kotikaljaa. Imetysliivejä 3, t-paitoja 3 ja kalsareita 6, mukavia housuja 2.

Ekassa synnytyksessä joutui jäämään moneksi päiväksi sairaalaan ja siellä oli todella oman onnensa nojassa, vaikka joka paikka vuoti ja oli isoja vielä akuutteja leikkaushaavoja raskausajalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän