Mies ilmoitti sukunsa juhlissa, ettei aio kanssani koskaan naimisiin
Kummallisesti tunnen itseni nolatuksi. Takana pitkä seurustelu, jonka aikana olen toki itsekin ymmärtänyt, että tämä mies ei tosiaankaan halua asua yhdessä eikä varsinkaan halua naimisiin. Molemmilla takana avioeot ja lapset maailmalla, joten ei tässä ole kyse kuin vain meistä.
On hän välillä hämmentänyt minun mieltäni ihmettelemällä, miksen voisi muuttaa hänen taloonsa, koska tilaa ja lääniä riittää. Seuraavassa lauseessa kuitenkin sanoo, että toisaalta oltaisiin jo erottu, jos asuttaisiin yhdessä. Aika ristiriitaista viestintää. Olen kiltti ja herkkä tunneihminen ja tällaiset asiat saavat minut varuilleni ja ahdistumaan.
Nyt kun hän julisti asian ääneen sukulaistensa aikana, iski kauhea häpeä ja pakoreaktio koko suhteesta. Ihan kuin olisin täysin arvoton.
Kyseessä kuitenkin ihan kunnollinen normi kuusikymppinen perhearvoja kunnioittava mies.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan ihmettelen vain hänen tarvettaan julistaa mielipiteensä julkisesti ja mahtipontisesti. Ja ihmettelen myös, miten arvottomaksi se sai minut itseni tuntemaan. En kuvittelekaan mitään avioliittoa tai yhdessä asumista hänen kanssaan. Ap.
Taisi olla alkohollilla osuutta asiaan? No oli miten vaan niin älä missään nimessä muuta yhteen ja hänen asuntoonsa. Siellä tulet vielä huonommin kohdelluksi ja sulla ei ole enää mitään pakopaikkaa. Jos tosiaan haluat naimisiin niin etsi toinen mies.
Ei ollut alkoholilla asiaa. En halua naimisiin, haluan vain kokea itseni jonkin arvoiseksi.Ap.
Jep. Se hyvä kohtelu olis ollut ihan ilmaista. Ei vaan viitsinyt/halunnut/osannut. Pilasi oman suhteensakin tuossa.
"On hän välillä hämmentänyt minun mieltäni ihmettelemällä, miksen voisi muuttaa hänen taloonsa, koska tilaa ja lääniä riittää. Seuraavassa lauseessa kuitenkin sanoo, että toisaalta oltaisiin jo erottu, jos asuttaisiin yhdessä. Aika ristiriitaista viestintää. "
Teidän suhteenne vaikuttaa oudolta, anteeksi vain. Oletteko kauan tunteneet toisenne ja oletteko jo molemmat eläkkeellä, kun teillä on aikaa matkustaa kahden asunnon väliä?
Me seurusteltiin 7 vuotta ennen kuin muutettiin yhteen. Mielestäni aivan liian pitkä aika. Kummatkin töissä, mies teki vielä vuorotyötä ja minulla paljon harrastuksia, joten oli vaikea löytää yhteistä aikaa. Lopulta ostettiin yhteinen asunto. Ensimmäiset pari viikkoa oli hirveitä riitoja - oli uskomatonta, että henkilö, jonka olit tuntenut niin pitkään, muuttui erilaiseksi, kun asuttiin yhdessä. Riidat olivat aika tyhmiä esim.miten sisustetaan asunto. Siitä se pikku hiljaa tasaantui.
Päädyttiin tekemään testamentit, jottei yhteisestä omaisuudesta tule erimielisyyttä toisen mahdollisen kuoleman sattuessa. Olihan esim.asunto, irtaimisto ja auto yhteinen. Sen sijaan muu omaisuus menee minun lapselleni ja miehen sukulaispojille. Yhteisiä lapsia ei ole.
Ap, nyt keskityt siihen mitä itse haluat! Jos haluat tuollaisen miehen, pidä se. Jos et ole tyytyväinen, lopeta suhde.
Eli ap ei omaa omia aivoja, vaan antaa miehen päättää/olla päättämättä asioista. Selvä.
Vierailija kirjoitti:
Haarat kiinni kunnes pyytää anteeksi ja suostuu muuttamaan yhteen.
Papparaiset ei kykene seksiin...
Kiinnostavaa miten miehet kuvittelevat aina kuolevansa itse ensin, ja sitten se rakas vaimo saa kauhean omaisuuden ihan ilmaiseksi! :D
Mielestäni sut nolattiin ja jos et näe suhteella tulevaisuutta eroa. Jos näet, ota asia puheeksi ja kerro että olet loukkaantunut. Anteeksipyyntö on paikallaan.
Itse haluan kyllä muuttaa yhteen ja mennä naimisiin ennekuin vanhuus koittaa. Antaa tukea ja turvaa ihan kummallekin. Nyt vielä asutaan omissa kodeissa, kun toisella on kotona asuvia lapsia. Testamentit ja avioehdot itsestäänselviä, kun kummallakin omat omaisuudet ja perilliset.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja järki-ihminen. Koska minulla on lapsi, en menisi naimisiin uuden miehen kanssa. Lesken asumisoikeutta ei voi kumota millään avioehdolla. Lasten isä on fiksu ja miettii lapsiaan.
...
Me lapset hautasimme äitimme 20-vuotiaina. Onneksi ei ollut mennyt naimisiin uuden miehensä kanssa, vaikka kosittu oli. Se lesken asumisoikeus olisi ollut iso ongelma.
Lesken asumisoikeuden pystyy halutessaan poistamaan vielä eläessään todella helposti: myy asunnostaan pienen osan (esim. 5 %) jollekin muulle kuin tulevalle leskelle. Tällöin lesken asumisoikeus ei päde.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja järki-ihminen. Koska minulla on lapsi, en menisi naimisiin uuden miehen kanssa. Lesken asumisoikeutta ei voi kumota millään avioehdolla. Lasten isä on fiksu ja miettii lapsiaan.
Voit järjestää päivä prinsessana-tempauksen. Sormukseksi sopii pääsiäismunasormus eikä mitään avioliittotodistuksia tarvita.
Me lapset hautasimme äitimme 20-vuotiaina. Onneksi ei ollut mennyt naimisiin uuden miehensä kanssa, vaikka kosittu oli. Se lesken asumisoikeus olisi ollut iso ongelma.
Jos leskellä on omaisuutenaan asunto, jossa hän voi asua, ei lesken asumisoikeutta ole. Eli jos on vaikka sijoitusasunto, voi leski muuttaa sinne.
Vierailija kirjoitti:
Turha sotke rahojaan kun kummallakin lapsiakin. Miksi ei käy seurustelu ilman sitoumuksia jo ikäihmisiltä?
Näin. Ei missään nimessä naimisiin, jos on jo jälkikasvua. En minä ainakaan halua lapsilleni moista sekasotkuperintösoppaa, lesken asumisoikeuksia yms. riesaa keittää.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan ihmettelen vain hänen tarvettaan julistaa mielipiteensä julkisesti ja mahtipontisesti. Ja ihmettelen myös, miten arvottomaksi se sai minut itseni tuntemaan. En kuvittelekaan mitään avioliittoa tai yhdessä asumista hänen kanssaan. Ap.
No se toki kuulostaa tökeröltä ja ajattelemattomalta. Onko hän muutenkin huonolla sosiaalisella pelisilmällä varustettu? Möläyttelikö vaan koska on kömpelö aina tämmöisissä vai oikeasti koska halaa lytätä?
Eiköhän tuollaisen tullessa puheeksi riittäisi vaan "näin meillä on nyt hyvä", ei kai asumiskuvioista tai suunnitelmista ulkopuolisten muuta tarvitse tietää.
Laita ilmoitus Tori.fi että joku hakisi sen ukkelin pois
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni sut nolattiin ja jos et näe suhteella tulevaisuutta eroa. Jos näet, ota asia puheeksi ja kerro että olet loukkaantunut. Anteeksipyyntö on paikallaan.
Tää taitaa olla niin totta. Olen muutenkin jo tuntenut olevani vähän altavastaaja suhteessa. Kaikenlaisia muitakin pettymyksiä ollut tässä matkan varrella. Varmaan ihan järkevää pyrkiä ottamaan etäisyyttä, koska tiedän, että tunneasioista keskusteleminen ei ole tähänkään mennessä tuonut muuta minulle kuin pahaa mieltä. Ymmärtäminen ja empatia eivät oikein kuulu kyseisen miehen tunneosaamiseen. Kiitos vastauksestasi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä kuitenkin ihan kunnollinen normi kuusikymppinen perhearvoja kunnioittava mies.
Ok. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se toki kuulostaa tökeröltä ja ajattelemattomalta. Onko hän muutenkin huonolla sosiaalisella pelisilmällä varustettu? Möläyttelikö vaan koska on kömpelö aina tämmöisissä vai oikeasti koska halaa lytätä?
Eiköhän tuollaisen tullessa puheeksi riittäisi vaan "näin meillä on nyt hyvä", ei kai asumiskuvioista tai suunnitelmista ulkopuolisten muuta tarvitse tietää.
On ihan sosiaalisesti osaava tyyppi halutessaan ja pidetty, mukava ihminen. Tällaista parisuhteen vähättelyä on ollut silti ennenkin, varmaan ihan tietoista. Nyt osui ehkä vaan pahasti avohaavaan. Kiitos, kun vastasit. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. :D
Niin juuri. Minä en kuulu perheeseen hänen määritelmänsä mukaan.Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla alkohollilla osuutta asiaan? No oli miten vaan niin älä missään nimessä muuta yhteen ja hänen asuntoonsa. Siellä tulet vielä huonommin kohdelluksi ja sulla ei ole enää mitään pakopaikkaa. Jos tosiaan haluat naimisiin niin etsi toinen mies.
Ei ollut alkoholilla asiaa. En halua naimisiin, haluan vain kokea itseni jonkin arvoiseksi.Ap.
No nyt paljastui aloitus provoksi. Tai sitten ap on täysi ääliö. Ai että oikein pitää mennä naimisiin, että tuntee itsensä jonkin arvoiseksi.
Provoilu on taitolaji siinä missä vedätykset muutenkin. Siinä vaaditaan älykkyyttä. Sinulla ei ap sitä ole.
On siinäkin arvostelija. Arvostelet ap:ta täydeksi ääliöksi ja että hänellä ei ole älykkyyttä. Silti itse et hallitse lukemisen ymmärtämistä lainkaan. Ap sanoi, että EI halua naimisiin, vaan haluaa kokea itsensä vain jonkin arvoiseksi. Ja sinä luit ap:n tekstin täysin väärin siten, että ap:n oikein pitää mennä naimisiin, että tuntee itsensä jonkin arvoiseksi. Aloit sättimään ap:ta asiasta, mitä ap ei sanonut, vaan sulla ei nyt ollut sitä älykkyyttä ymmärtää tekstiä.
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on tyypillinen tunneköyhä pappa. Ei mitään tilannetajua.
Ei älyä mennä naimisiin ja tehdä testamenttia uudelle vaimolle?
Tuttava meni uusiin naimisiin. Kuoli syöpään muutaman vuoden kuluttua, mutta vaimolle oli suuri pettymys kun testamentti oli ex vaimolle.
Hänellä oli aviooikeus tasinkoon, jos ei ollut avioehtoa
Tykkäätkö siitä että sinua viedään kuin pässiä narussa ja nolataan julkisesti? Vai miksi annat moisen touhun jatkua?
Sano sille miehellesi suoraan, että hän nolasi sinut ja ilmoita, että se oli sitten viimeinen kerta, jos haluaa jatkaa suhdetta.
Ja jos oikeasti haluat naimisiin (vaikka en tajua miksi haluaisit tämän tyypin kanssa), niin ilmoita myös se, että sinä haluat naimisiin.
Eikähön se keskustelu näistä avauksista sitten jatku.