Tulisitko sinä toimeen 1600€ netto/kk ?
Mulla vähenee ehkä työt ja laskin että 1600€ kuukaudessa jäis käteen 😑
Kommentit (28)
En varmasti. Asumisen jälkeen jäisi 70€ ruokaan ja muuhun.
Muiden toimeentuleminen ratkaisee sen tuletko sinä tuolla summalla toimeen?
Yksin joo, mutta lasten kanssa en.
Saiski noin paljon. Hyvin tuolla elää. Jää jotakin säästöön.
Helposti. Mutta pitäisi sopeuttaa. Jos ei sopeuta tulee velkaa ja sitten on koko budjetti ja tulevaisuus ihan kuralla.
Velattoman asunnon vastike 250e/kk, eikä elätettäviä niin hyvin pärjäisin
Olen tullut ja tulisin.
Täällä muuten kovatuloisen ekonomin katsaus omaan kulutukseensa, joka on varsin maltillista.
https://www.omavaraisuushaaste.com/kuukausikatsaus-marraskuu-2025/
Joo, jos olisi yksi vuokra, niin kyllä. Sitten vielä paremmin, jos ei olisi opintolainoja.
Olen luonteeltani nuuka tilastonikkari. Olen viimeisen vuosikymmenen elänyt keskimäärin 1500€/kk. Asiaa tietysti auttaa velaton omistusasunto ja puoliso, jonka kanssa jaamme menot. Toisaalta meillä on auto, minkä ylläpito maksaa.
Yksin asuen olisi mennyt enemmän.
Riippuu kiinteistä menoista. Minulle riittää tällä hetkellä 2000€/kk käteen. 1600€ riittäisi. jos syö 100 eurolla/ kk eli huonosti.
Olis monta sataa euroa enemmän, mitä tällä hetkellä saan. Todellakin tulisimme toimeen.
Tulen. - Tai itseasiassa tulen vähemmälläkin juuri nyt kun tulonsiirtioni (= työmarkkinatuki ja asumistuki) ovat hieman vajaa 1100€ kuukaudessa.- Edellä mainituilla tulonsiirroilla kustannan kaiken sen mitä koen tarvitsevani ai ne menot jotka töissä ollessani maksoin palkallani. KAikkeen ei tietenkään ole varaa, eikä ole tarkoituskaan. Onni on, että olen -koputtaa puuta- pysynyt perusterveenä. Ja vielä säilyttänyt uskoni siihen, että saan "taas" töitä, enkä nyt tarkoita täällä niitä töitä joita miitä minulle / meille työttömille on ehdeotellaan säännöllsien epäsäännöllsesti tällä palstalla kuten maalitauluna olemista kovapanosammunta alueella tai kaulana olemista, jotta voidaan testata köysien kiristysvoimaa.
Olisin todella tyytyväinen 1600 euron nettopalkasta kuukaudessa, jos se tulisi 1-vuorotyöstä. Ja tulisin todellakin toimeen sillä summalla. Nyt saan n. 900 euroa ja saan sillä juuri ja juuri maksettua kaiken.
Olen aiemmin ollut 2-vuorotyössä, josta en saanut kuin vajaa 1500 euroa kuussa. Se oli minusta todella ala-arvoinen palkka vuorotyöstä. Semmoiseen en enää suostuisi.
Yksin helposti. Ei ois mitään hätää. Itselläni on neljä lasta ja 200 000€ lainaa. Netto 2200 iskä
Tiukkaa tekisi, pelkästään ruoka 40€/päivä kun kahdesti syötävä. Auton kasko+liikennevakuutus 490€/kk
Hyvin tulen, eläkkeeni on 1600e/netto.
Mä en tulis. Täs kuus jää 1800e käteen ja joudun kaivaa säästöjä.