Mitä nämä ihmiset on, jotka ei muka pääse lääkäriin?
Oikeesti. Jos on kiire, niin päivystykseen, muuten voi sen pari viikkoa odottaakin.
Kommentit (212)
Sairaahoitajalle käydessäni oli jonkin verran outo olo, toisaalta aamuinen puheen ja sanojen sekoamien tuntunut huolestuttavalta. Pääsin vain sairaanhoitajalle, en pitemmälle. Seuraavan päivänä olisi ollut mahdollista varata aika lääkärille, muutama aika nopeimmille, otaksun. Olin huonossa kunnossa, eikä voimat riittäneet ja olisi pitänyt taas pyörällä kulkea 10 kilometrin päähän terveysasemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla löytyi huhtikuussa rutiinipapassa muutoksia ja toukokuussa otettiin koepalat kohdunkaulasta. Omakantaan tuli vain tieto, että jotain siellä on ja uudet koepalat syksyllä.
Syyskuussa otettiin ne uudet koepalat ja sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. En nyt tiedä pitääkö tehdä testamentti vai mitä.
tieto tulee koepaloistakin sinne omakantaan luetavaksi. etsi se sieltä. joskus käy niin, että sairaalaan päässä tapahtuu unohdus.. tai sitten on käynyt niin, että koepaloista saatin selville ettei ole kyse syövästä. tai sitten muutos on sellainen, että olet kolmen kuukauden jonossa
tiedot löytynevät sen päivän kirjauksista, jolloin olit koepalojen otossa, ainakin minua noin ohjeistettiin viime vuonna kun kävin leikkauksessa
Entäs kun Kannassa ja Maisassa ei näy mitään vuoden 2021 jälkeen, miten minä saisin tiedon??
Olen ollut yhteydessä tehniseen tukeen, HUSiin yms yms mutta kukaan ei tiedä mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun se ei ole pari viikkoa vaan puoli vuotta, joka sitten edellisenä päivänä siirretään monen kuukauden päähän, moneen kertaan.
Niinpä: Mää jonotin puoli viotta psoriasikseni kanssa ja Äitin olisi pitänyt jonottaa myös puoli vuotta päästäkseen leikkaukseen.
Minä sain vuosi sitten lähetteen kiireelliseen leikkaukseen (fyysinen kivulias vamma).
Vielä odotellaan ja kärvistellään kivuissa...
Et sitten ole soittanut polille ja kysellyt leikkauksesi perään? Itse olin taannoin leikkausjonossa, 3 kuukauden kiiirellisyysluokassa ja leikkausjonohoitaja sanoi alussa, että jos tulee uusia oireita, niin ilmoita tähän numeroon, ne voivat vaikuttaa leikkausaikaan ja sanoi myös, että jos sairaastut, vaikka epäilisit flun
Totta helvetissä olen yrittänyt soittaa. Numeroa vaan ei ole vaan pitää taas varata kiireetön aika joka tyssää jo siihen. N 4kk välein saan yhteyden ja kysyn tilannetta jolloin lääkäri lupaa lukea paperit ja määrää taas jonkin tutkimuksen jota odotan seuraavan 4kk. Seuraava lääkäri haluaa vielä tarkistaa jotain ja taas odotellaan.
Nyt seuraava käynti on 15.1 (13kk kiireellisestä lähetteestä) ja sen jälkeen uusin lausunto lähtee Meikkuun ja taas odotellaan. Sitten olenkin 3kk poissa Suomesta enkä pääse leikkaukseen, sitten tulee kesä enkä halua että niin riskaabelia leikkausta tehdään kesällä.
Mahtaako kutsu osua loka-marraskuulle kun minulle sopisi?? Kun ei nyt tammi-maaliskuulle ehdi kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
"Hmmm.... miksi luulet etten maininnut asiasta joka keskustelussa??
Se lukee myös papereissani jotka hoitajan/chatin olisi pitänyt lukea. Lisäksi siellä lukee myös muut sairaudet joiden perusteellakin tk:n pitää reagoida heti (mm sydänongelmat).
Ja turha sanoa että olisit heti mennyt yksityiselle. Minulla on perustuslain suoma oikeus asianmukaiseen terveydenhuoltoon Suomen kansalaisena ja pidän oikeudestani kiinni! "
Ei se mitä sanot/kirjoitat vaan MITEN sanot/kirjoitat. Asiallisella käytöksellä saa asiallisen vastauksen. Vaikuttaa siltä, ettet ymmärrä eroa...
En ymmärrä millä perusteella käytökseni on ollut asiatonta?
Olen suomenkielinen, koulutettu, osaan artikuloida selkeästi, olla ystävällinen vaikka vituttikin, perustella vaivani ja kertoa oireeni. Kerroin myös taustan, keuhko- yms ongelmat ja sen ettei kyseessä ole perusflunssa eikä parane nenäkannulla kun tarvitsen antibiootit. Sen verran monta kertaa 65v aikana saman setin sairastanut. Eipä paljon hoitajia kiinnostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä, joilla
1. ei ole varaa yksityislääkäriin tai
2. lähiseudulla ei ole yksityislääkäreitä
3. eivät ole läheistä sukua lääkäreille
4. eivät tarpeeksi kärsivällisiä ja itsepäisiä, jotta läpäisevät hoitajaseulan.
kumppanini on lääkäri ja aina pitää lähteä lääkäriin, jos tulee jotain lääkärin tarvetta. Ei ole ohituskaistaa, jonotan siinä missä muutkin potilaat. Toki kumppanini osaa ammattitaitonsa turvin sanoa, että tarvitsenko lääkäriä vai en, mutta niin olen tähän asti minäkin, ilman lääkärin koulutusta. Hän itse viime vuonna rikkoi kätensä ja lähti jonottamaan päivystykseen kuin muutkin potilaat. Oli kiireinen päivä ja sai lääkärin arvion joskus illalla, kas kun joutui hitaimpaan jonoon, koska kiireellisemmät menivät ohi. Ja ajatella. Ilman ruokaa hänkin oli, eikä valittanut, ko
Eipä sillä lailla mitään väliä ole. Puolisoni ei saanut aikaa terveyskeskukseen. Puolisoni sai sairauskohtauksen, koska ei saanut hoitoa. Joutui osastolle viikoksi, ja päivystyksessä lääkäri haukkui, kun ei ollut hakeutunut tutkimuksiin ajoissa, jotta olisi voitu välttää. Viikko osastolla, ja nyt viidettä kuukautta työkyvyttömänä. Ei meillä ole mitään todisteita siitä, että hänelle ei ole aikaa annettu useita soitoista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Turussa pääsee parin tunnin sisällä
Niin pääsee muuallakin kuten Antti lupasikin ennen vaaleja. Se on aika reilua.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään 'hoitajaseulaa'. Asia on joko kiireellinen tai kiireetön. Kun ihminen kokee sairautta hän menettää rationaalisen kyvyn ajatella asioita ja kokee hätää, johon haluas vastuksen HETI. Jos kaikkea hoidetaan HETI, mikään yhdessä kerätty raha ei riittäisi. Luojan kiitos niitä portteja valvoo joku ammattilainen ja etenemme hoidossa näyttöön perustuvien prosessien mukaan.
Tämä. Ja ihmiset kuvittelee vielä senkin, että lääkäri voisi päätyä diagnoosiin viiden minuutin potilaan haastattelun jälkeen. Ei se niin mene. diagnosointi vie aikaa eikä useinkaan sitä ole edes järkevää tehdä, koska monesti oireisiin a tai b on sama hoito, olipa mhdollinen tuleva diagnoosi mitä vain. Sitten kouuttamatn potilas pahoittaa mielensä, kun hänen mielestään lääkäri tarjosi vain buranaa ja jumppaa ja kokee, että häntä oireineen vähäteltiin, vaikkei kyse ollut lainkaan siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla löytyi huhtikuussa rutiinipapassa muutoksia ja toukokuussa otettiin koepalat kohdunkaulasta. Omakantaan tuli vain tieto, että jotain siellä on ja uudet koepalat syksyllä.
Syyskuussa otettiin ne uudet koepalat ja sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. En nyt tiedä pitääkö tehdä testamentti vai mitä.
tieto tulee koepaloistakin sinne omakantaan luetavaksi. etsi se sieltä. joskus käy niin, että sairaalaan päässä tapahtuu unohdus.. tai sitten on käynyt niin, että koepaloista saatin selville ettei ole kyse syövästä. tai sitten muutos on sellainen, että olet kolmen kuukauden jonossa
tiedot löytynevät sen päivän kirjauksista, jolloin olit koepalojen otossa, ainakin minua noin ohjeistettiin viime vuonna kun kävin leikkauksessa
Entäs kun Kannassa ja Maisassa
otat puhelimen vaikka käteen ja soittelet sinne sairaalaan ja polille, jossa ne koepalat otettiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun se ei ole pari viikkoa vaan puoli vuotta, joka sitten edellisenä päivänä siirretään monen kuukauden päähän, moneen kertaan.
Niinpä: Mää jonotin puoli viotta psoriasikseni kanssa ja Äitin olisi pitänyt jonottaa myös puoli vuotta päästäkseen leikkaukseen.
Minä sain vuosi sitten lähetteen kiireelliseen leikkaukseen (fyysinen kivulias vamma).
Vielä odotellaan ja kärvistellään kivuissa...
Et sitten ole soittanut polille ja kysellyt leikkauksesi perään? Itse olin taannoin leikkausjonossa, 3 kuukauden kiiirellisyysluokassa ja leikkausjonohoitaja sanoi alussa, että jos tulee uusia oireita, niin ilmoita tähän numeroon, ne voivat vaikuttaa leikkausaikaan ja sanoi
ihan taatusti on polille puhelinnumerot ja ihan taastusti ne löytyy netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hmmm.... miksi luulet etten maininnut asiasta joka keskustelussa??
Se lukee myös papereissani jotka hoitajan/chatin olisi pitänyt lukea. Lisäksi siellä lukee myös muut sairaudet joiden perusteellakin tk:n pitää reagoida heti (mm sydänongelmat).
Ja turha sanoa että olisit heti mennyt yksityiselle. Minulla on perustuslain suoma oikeus asianmukaiseen terveydenhuoltoon Suomen kansalaisena ja pidän oikeudestani kiinni! "
Ei se mitä sanot/kirjoitat vaan MITEN sanot/kirjoitat. Asiallisella käytöksellä saa asiallisen vastauksen. Vaikuttaa siltä, ettet ymmärrä eroa...
En ymmärrä millä perusteella käytökseni on ollut asiatonta?
Olen suomenkielinen, koulutettu, osaan artikuloida selkeästi, olla ystävällinen vaikka vituttikin, perustella vaivani ja kertoa oireeni. Kerroin myös taustan, keuhko- yms ongelmat ja sen
"ja sen ettei kyseessä ole perusflunssa eikä parane nenäkannulla kun tarvitsen antibiootit"
tuossahan se ongelma on. Viestitit tuossa hoitajalle ettet tajua ettei flunssaa voi erottaa influenssasta ilman viljelyä.
Olin psykoosissa vaarallinen itselleni ja muille. Poliisit veivät yliopistollisen keskussairaalan psykiatriselle osastolle. Lääkäri teki minua näkemättä päätöksen, etteivät kriteerit täyty psykiatriseen sairaalaan pääsemiseksi.
Sain ajan lääkäriin, jonka tapaamista piti odottaa 9 kuukautta.