Vauva 11kk ei vieläkään nuku öitään!
Siis mikäpä avuksi? Poika menee kello 21 nukkumaan ja nukkuu muutamn tunnin ihan ok kunnes alkaa itkeä. Jos menen laittamaan tutin suuhun, saattaa olla että rauhoittuu tai sitten huuto vaan kovenee! Nukkuu sisaruksen kanssa samassa huoneessa joten huudattaa en oikein voi kun isompi sitten herää huutoon... Viereen olen välillä ottanut ja siinä nukkuukin suhteellisen hyvin mutta itse en oikein osaa nukkua vauva vieressä. Päikkärit poika nukkuu n. 3 tuntia.
Hermot on kaikilla jo aivan loppu ja väsyttää :( mies paljon töissä joten hänenkin pitäisi saada nukkua!
Kommentit (27)
sinä, jolla on kaksoset... Aivan varmasti tarkoituksesi oli vain lohduttaa, että joillakin on vaikeampaa. Minulle ainakin tuli tunne, että sinulla on asiat huonommin ja ap:lla kaikki on mukavasti kun on vain yksi lapsi joka valvottaa.
Onko se nyt niin, että jos yksi lapsi valvottaa/on hankala jne niin ei missään nimessä saa olla väsynyt eikä valittaa mistään..
En ymmärrä..
Voimia ap, tiedän tunteen, melkein viikko meni yhdellä herätyksellä, nyt taas jatkuu noin tunnin välein, huoh..
Olen ajatellut että siirtäisin kuopuksen, on nyt 11 kk, esikoisen huoneeseen. Esikoiselle jo asiasta juttelin tässä yhtenä päivänä ja hän vaikutti iloiselta ideasta, että saisi nukkumakaverin. Jospa nukkuisi edes toinen sitten yöt. Esikoinen ei herää kuopuksen itkuun.
tehnyt koko elämänsä niin. Onneksi kaksi isompaa lasta sentään nukkuu yönsä joten kuten, heräilee vaan joskus.
Mulla ainoa konsti on ollut, että olen " opetellut" nukkumaan lasten välissä. Nukun kyllä ihan koiranunta eli pienikin rasahdus saa mut hereillä mutta nukun kutienkin joten kuten.
Omassa sängyssä nukkuminen on ollut katastrofi, lapsi kyllä nukahtaa, jopa itse, mutta tunnin päästä siitä alkaa hässäkkä joka jatkuu koko yön. Siksi nukkuu vieressäni.
Esikoien ja keskari siirrettiin nelivuotiaina omiin sänkyihin, sillon osasivta jo nukkua ihan hyvin.
Voimia sinulle, tiedän, että on rasittavaa! Muista itse syödä terveelisesti (vihanneksiä ja hedelmiä myös) ja liiku ulkosalla, se auttaa jaksamiseen!
Meillä on myös hieman alle vuoden ikäinen lapsi, joka on preäti kahdesti nukkunut 6h putkeen. Muuten heräilee 2-20 kertaa yössä. Ensin oli mahavaivat, sitten hampaiden tulo, sitten uudet liikkumistaidot jne.
Meilläkin lapset nukkuvat samassa huoneessa ja vauvan tultua isoveljen huonekaveriksi on myös ennen hyvin nukkuneen isoveljen unet muuttuneet risaiksi.
Ei kai tuohon auta kuin aika - voisitko edes joskus saada jonkun valvomaan öitä lastesi kanssa että saisit itse nukkua?
Tiedän, miten inhottavaa on olla jatkuvasti zombiena, pahalla tuulella ja hyvä jos edes tajuissaan.
Mua todella ottaa pattiin noi " arvaa vaan miten vaikeaa on heräillä kahden/kolmen/neljän/kahdentoista" -kanssa viisastelijat. Onko se todella NIIN vaikeaa välillä asettua toisen asemaan ja osoittaa vähän myötätuntoa, kun aina pitää tulla v**uilemaan?!?!?
Niin, nykyään yöt menee molemmilla niin hyvin aiempaan verrattuna, että mielestäni meillä nukutaan yöt, kun esikoinen herää VAIN kerran yössä, jolloin pitää viedä pissalle, ja kuopus herää 0-2 kertaa yössä, nukahtaa heti saatuaan vesihörpyn. Mutta siis kokonaisia öitä nukutaan harvoin, yleensä jompikumpi herää, mutta mitäs pienistä?! =)
Eri aisa on jos lapsi oikeasti valvottaa, huutaa, eikä nukahta pian uudestaan.
1v2kk ikäinen :s
Eikä edes huoli tuttia, tissi vaan kelpaa. Perhepeti vähän helpottaa tilannetta, mutta väsymys on jo kamala. Pahimpina öinä en ehdi aina edes nukahtaa ennenkuin poika herää uudestaan =o
joka ei ole vielä koskaan nukkunut koko yötä putkeen eikä ikää ole kun vasta 3v 4kk. että nou hätä, kyllä se siitä joskus ;) t. äiti on jo " hieman" väsynyt mutta onnellinen yh
Mutta pienempi siis enemmän eikä rauhoitu juuri mitenkään, viereenottaminen auttaa vaikka saakin paljon hellyyttä päivisin yms ja jos annan pienemmän huutaa niin esikoinen herää jolloin sitten onkin helvetti valloillaan.
ap
Meillä ei siis ole pelkkiä heräilyjä, kumpa olisikin niin mutta kun poika se vaan itkee ja raivoaa ja mikään ei tunnu auttavan.
ap
ap, edelleen suosittelen, että itse harjoittelet nukkumaan lasten vieressä. Kuten sanottua, se oli ainoa mikä meillä on toiminut. Kaksi pienintä on pienellä ikäerolla ja nukkuvat molemmat vieressä.
Oletko kokeillut hankkia sivuvaunua? lapsi nukkuu vieressäsi mutta kutienkin omassa sängyssään?
Juuri ollaan saatu lapset totutettua samaan huoneeseen niin ei viitsisi taas alkaa suuria muutoksia tekemään ja siirtää meidän makuuhuoneseen. Eikä ole mahdollisuutta saada ketään valvomaan lasten kanssa koska mies on reissutöissä ja harvoin kotonakaan.
ap
Vierailija:
Juuri ollaan saatu lapset totutettua samaan huoneeseen niin ei viitsisi taas alkaa suuria muutoksia tekemään ja siirtää meidän makuuhuoneseen. ap
Pienempi heti syliin/viereen kun herää ja jos ei rauhoitu, poistu huoneesta ettei isompi herää.
Vierailija:
Siis mikäpä avuksi? Poika menee kello 21 nukkumaan ja nukkuu muutamn tunnin ihan ok kunnes alkaa itkeä. Jos menen laittamaan tutin suuhun, saattaa olla että rauhoittuu tai sitten huuto vaan kovenee! Nukkuu sisaruksen kanssa samassa huoneessa joten huudattaa en oikein voi kun isompi sitten herää huutoon... Viereen olen välillä ottanut ja siinä nukkuukin suhteellisen hyvin mutta itse en oikein osaa nukkua vauva vieressä. Päikkärit poika nukkuu n. 3 tuntia.
Hermot on kaikilla jo aivan loppu ja väsyttää :( mies paljon töissä joten hänenkin pitäisi saada nukkua!
Itse vaan en ole ottanut asiasta ongelmaa.
Vauva (11kk) herää 2-6ktr yössä, syötän joka kerta. Olisin unikouluttanut jo aikaa sitten mutta vauvalla ei paino nouse ja nlassa terkka oli sitä mieltä että yölläkin kannattaa vielä syöttää.
Nukkuu omassa sängyssä meidän makkarissa. Unikoulun pidän lastenlääkärikäynnin jälkeen, ensi kuussa. Sitten samaan huoneeseen esikoisen kanssa.
Onhan se rankkaa kun ei saa kokonaisia yöunia mutta meillä on isompiakin ongelmia (MITENKÄÄN väheksymättä muiden uniongelmia).
Heti vedetään herne nenään, jos joku kertoo kaksosten valvottavan tuplasti tai jollakin on suurempiakin ongelmia kuin yöherääminen!!!
Sitä ollaankin jo kokeiltu mutta toisaalta ei enää viitsisi siirtää meidän makuuhuoneeseen kun on isompikin juuri tottunut että pienempikin nukkuu hänen kanssaan samassa huoneessa.
ap
enkä perhana tiedä mikä on, tai monesti on vatsavaivat mutta niitäkään ei olla saatu millään keinoin kuriin. Että kyrsii täälläkin ihan kunnolla toi tilanne!
Kun sais edes yhden yön nukkuu kunnolla...
ap
nyt on nukkunut siis 6 yötä putkeen heräämättä. siihen asti itki ja heräs 6-40 kertaa yössä
Oma kuopukseni alkoi nukkua öitä 4 -vuotiaana
ja tuttuni 7 -v astamalapsi ei nuku vieläkään...kokonaisia öitä siis- vaan heräilyä...