Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi sabotoi suhdettamme

Vierailija
11.12.2025 |

Anoppi ei voi sietää minua. Tai todennäköisesti ei ketään muutakaan kumppaniksi hänen pojalleen. Tämä varmaan suht yleistä valitettavasti on, mutta onko muilla tilanne mennyt näin älyttömyyksiin?

Kun muutimme mieheni kanssa yhteen, alkoivat anopin oudot oireet ja tutkimuksissa juokseminen. Alkuun olimme tietysti huolissamme ja pelkäsimme, mistä on kyse. Anoppi valitti koko ajan millloin mitäkin oireita (päänsäryt, joihin liittyi näön hämärtyminen, huimaus, vatsakivut, selkäkivut, jalkakivut ...). Hän kävi vuoden ajan eri tutkimuksissa eikä mitään löytynyt. Oireet vaihtelivat ja muuttuivat eikä kuviossa ollut mitään johdonmukaisuutta. Minun mielestäni kyseessä on jostain psykologisesta ja uskon asian liittyvän meidän yhteen muuttoon (ja poikansa muuttoon kauas hänestä). Välillä oireet häviävät, mutta voimistuvat aina, kun meillä on jotain yhteistä sovittuna. Olimme esim. lähdössä lomamatkalle, jolloin yllättäin anopin tila "romahti" ja mieheni halusi perua reissun. Välissä oli vajaa vuosi hyvää aikaa eikä oireista puhuttu mitään. Asuimme ensin vuokralla, mutta hiljattain ostimme talon. Kun anoppi kuuli tästä (ja varmaan tajusi muuttomme pysyvyyden), palasivat oireet jälleen.

Mieheni uskoo oireisiin ja riitelemme asiasta jatkuvasti. Minusta oireet johtuvat anopin läheisriippuvuudesta poikaansa ja ovat hänen (joko tietonen tai tiedostamaton) yritys saada poikansa jälleen lähelleen ja pois minun luota. Kun anoppi käy kylässä, seuraan hänen tekemisiään. Hän saattaa puuhailla ihan normaalisti kaikenlaista. Mutta kun mieheni astuu huoneeseen, alkaa valitus oireista. Välillä hän jopa ontuu kävellessään ja olen huomannut jalan vaihtuvan. Kun tästä sanoin miehelleni, mieheni suuttui. Mieheni mielestä on tunteeton ja ilkeä. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luku- ja ymmärtämistaitoista jengiä vastailee näköjään...

Miten ukkosi reagoi äitinsä oireiluun?

Siinä yksi luku- ja ymmärtämistaidoton. 

Mitä miniälle yleensä kuuluu anoppinsa terveysasiat?    Tuo on jo röyhkeyttä puuttua niihin ja nalkuttaa 

Kuuluu ja näkyy, kun asuu yhdessä anopin pojan kanssa. Vai onko poika muuttanut takaisin äitinsä luo? 

-ohis

Niin, he ensin asuivat anopin kanssa mutta muuttivat pois.  Aloittajan tärkein henkilö on näköjään silti anoppi.

Vierailija
22/86 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriippuvaisena minulla on dbII , alkava kaihi ja liikuntavamma. 

Kyllä miniöillä on niin suuri vaikutus.  Ihan miniän kiusaksi sairastan noita ,  voin vaikka sairastua syöpään tai kuolla.   Ihan kiusaksi.

Pitäiskö apn hankkia apua tuohin että anoppi on aina mielen päällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu sekopää anoppi tarrautui tyttäreensä, siinä meni avioliitto karille. Hänellä oli aivokasvain aikoinaan, mutta kaikkien harmiksi siitä selviytyi.

Vierailija
24/86 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän vähän samantapaisen anopin. Aikansa miniää piinattuaan hän yllättäen tapasi nuoruudenrakkautensa ja muuttui täysin. Harmillisesti onnea kesti vain muutaman vuoden, sitten anoppi kuoli syöpään, mutta oli ennättänyt ennen sitä tuhlaamaan koko omaisuutensa, viimeiset kymppitonnit meni syöpähoitoihin. Pojalle jäi pelkkiä velkoja taakaksi, hän kun erehtyi vaimonsa ohjeesta ottamaan perinnön vastaan.

Miten tämä velkojen vastaanotto tapahtui?

Velat eivät periydy.

Vierailija
25/86 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan naisilla se anoppi sabotoi, muttei koskaan oma äiti. 

Vierailija
26/86 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä rupesin seurustelemasn, minun äiti teki kaikkensa meidän erottamiseksi. Hän oli poikaystävälle ihan hirveän ilkeä. Kukaan ei olisi ansainnut sellaista kohtelua ja melkein mekin erosimme. En anna tuota äidille ikinä anteeksi. Anopin kanssa ei ole ollut isompia ongelmia.

Vierailija
27/86 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopit saattaa sairastaa ihan oikeasti. Kun lähenee kuuttakymppiä ja enemmän, niin niitä kaikenlaisia ja omituisiakin vaivoja alkaa ilmaantua useimmille. 

Ihme, että olette jotkut naisena toisille naisille niin tylyjä. Vanhuus tulee kaikille. Jotkut pysyy terveenä pitkään mutta useimmat eivät. 

Vierailija
28/86 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä rupesin seurustelemasn, minun äiti teki kaikkensa meidän erottamiseksi. Hän oli poikaystävälle ihan hirveän ilkeä. Kukaan ei olisi ansainnut sellaista kohtelua ja melkein mekin erosimme. En anna tuota äidille ikinä anteeksi. Anopin kanssa ei ole ollut isompia ongelmia.

Toivotaan että anoppisi pysyy terveenä, ei sinua kiusatakseen saa mitään vaivoja.

Vierailija
29/86 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin yksin lomamatkalle jos anoppi ei lääkäriin pääse ilman poikaa. Tai soittaisin sinne ambulanssin,käykää kattomassa me tai minä lähden nyt lentokentälle. Näin kun on ollu 20 vuotta yhdessä,joskus käymme yhdessä ulkona puolison kanssa mutta käymme myös erikseen. Kävin just kaverin kanssa pikkujouluja viettämässä ja puoliso lähtee kohta omien kavereiden kanssa. Aina on jompikumpi kotona lasten kanssa, ei tartte vaivailla anoppeja aina lastenlasten hoitojen suhteen.

Vierailija
30/86 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan että anoppisi pysyy terveenä, ei sinua kiusatakseen saa mitään vaivoja.

Anoppi on jo ysiymppinen ja hänellä on vaikka mitä. Ei kuitenkaan valita koko aikaa.

Vierailija
31/86 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi on kova manipuloimaan poikaansa. On kyllä outoa jos vaivat pahenee juuri silloin kun esim pojan ja miniän pitäisi lähteä matkalle tms. 

Vierailija
32/86 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi on jo ysiymppinen ja hänellä on vaikka mitä. Ei kuitenkaan valita koko aikaa.

Aloittajan teorian mukaan anopit miniöiden kiusaksi vanhenevat ja sairastuvat. 

Vierailija
33/86 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi reagoi pöllösti aina kun ap ja mies päättävät tehdä jotakin. Kertoo anopista jotain. Ja vätysmiehestä kun ei lopeta pelleilyä

Vierailija
34/86 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herääkö anoppi aamuisin kakka pöksyissä?

Vierailija
35/86 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi reagoi pöllösti aina kun ap ja mies päättävät tehdä jotakin. Kertoo anopista jotain. Ja vätysmiehestä kun ei lopeta pelleilyä

Miksi he ovat anoppiin niin kiinteästi yhteydessä? 

Ei ainakaan mun sairauteni kuulu miniöille mitenkään.  Kun olen pari kertaa ollut sairaalasa ei sillä miniöitä ole vaivattu.  Toinen poika  tuli toisella kertaa  100 kmn päästä käymään ( ei saanut pariin viikkoon juurikaan nostella)  kaupassa kun tulin kotiin että pärjäsin kunnes k-kauppa ehti toimittaa ruokaa.

En tiedä miten miniä raivosi kun poikansa oli 4 tuntia poissa,  rasittuiko teinien kanssa.

Vierailija
36/86 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kummallista, jos terveysongelmat iskee just silloin, kun lapsella puolisoineen on omia suunnitelmia. Normaaleissa ihmissuhteissa voi suunnitelmista jutella avoimesti eikä tarvitse koko ajan miettiä mitä voi sanoa ja mitä ei.

Vierailija
37/86 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kummallista, jos terveysongelmat iskee just si

Joskus tulee sairaudet pahaan aikaan.  Mieheni kuoli kun yks oli ulkomailla komennuksella,  yks eka päivää uudessa työssä ja yhellä ois ollut illalla tärkeä työtilaisuus.

Äkillinen kuolema sattui ihan kiusaksi huonoon aikaan. 

Vierailija
38/86 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kummallista, jos terveysongelmat iskee just si

Tarvinneeko aikuisten raportoida jostain lomamatkastaan vanhemmilleen?  Jos eivät tarvitse lapsen/eläimenhoitajaa?

En ymmärrä mitään riippuvuutta kumminkaan päin.  En ajattele aikuisten lasteni olevan raportointivelvollisia.  Ap vaikuttaa aika nuorelta ja vähän ilkeältäkin.

Vierailija
39/86 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Münchausenin oireyhtymä. Voi olla läheisriippuvuuttakin, mutta sairauksien teeskentely on nimenomaan Münchausenin piirre.

Vierailija
40/86 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Münchausenin oireyhtymä. Voi olla läheisriippuvuuttakin, mutta sairauksien teeskentely on nimenomaan Münchausenin piirre.

Kyllä.  Ihminen eikä etenkään anoppi voi eikä saa olla oikeasti sairas.  Ei miniöitten elämää saa pilata.

Tuo asenne on se joka laittaa miniän/lapsen  muistisairaalle raivoamaan,  käskemään  lonkka/sydänsairaan vaan ruveta hölkkäämään ja vaellusretkille, kyllä siinä nivelet ja sydän paranee.