Sarah Dzafce joutui luopumaan kruunusta. Syynä oli tämä kuva.
https://img.ilcdn.fi/4gqA7fKoRfcsSlMwHvM_qGC0H_A=/full-fit-in/920x0/img…
Ainakin Iltalehden jutusta päätellen.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/58b53032-5e11-4719-8668-947a57…
Kommentit (1098)
Vierailija kirjoitti:
No onhan hän itsekin kahden rodun edustaja, joten ei luulisi olevan varaa kerskailla valkoihoisuudellaan.
Opetan aikuisia opiskelijoita, ja jotenkin kummasti nämä monimaalaiset naiset usein osoittautuvat sellaisiksi "moni kakku päältä kaunis" - tyypeiksi.
Wokesta itkeminen ei muuta sitä tosiasiaa, että nykypäivänä (muidenkin, mutta etenkin julkisuuden henkilöiden) on osattava käyttäytyä soveliaasti. "Ei kai silmien venyttely ketään loukkaa", "sehän oli vain huumoria", "älä nyt vitsistä suutu", "nykypäivänä ei saa enää mitään sanoa" ovat kaikki samaa perhettä ja paljastavat eniten sanojasta itsestään. Jos ympärilläsi kaikki kokevat että juttusi ovat rasistisia tai käyttäytymisesi on ahdistelevaa tai vitsisi ovat loukkaavia, niin arvaa mitä? Sinulla on silloin peiliin katsomisen paikka, koska jutuissa on yksi yhteinen tekijä - sinä.
Vierailija kirjoitti:
Törkeää ylireagointia missiorganisaatiolta. Aivan ylimitoitettu kohu. Jos Sarah olisi oikeasti ilveillyt ja julkaissut kuvan itse niin sitten tapaus olisi selvä. Mutta kaverin kuva mielestään hassusta tilanteesta. Kaverin sietäisi tulla julkisuuteen ja pyytää anteeksi.
Juuri näin. Petollinen ja ilmeisen kateellinen "kaveri" tuhosi Sarahin elämän ja aiheutti kruunun ryöväämisen. Hänen pitäisi tulla julkisuuteen antamaan selitys typerälle käytökselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin typerää "huumoria" oli 70-luvulla pikkulasten kesken. Ei sitä silloinkaan aikuiset harrastaneet. Siihen kun lisätään ylimieliset leveilyt lennolta, on päätös aiheellinen.
Terveisiä hei 90-luvulta! Nunnuka nunnuka ja sitä rataa. Ja 2010-luvun Putous huikkaa tähän väliin, että "mä oon niin kullastunut sun mamujuttuihin!"
Kyllä noin "typerää huumoria" on ollut aina ja sille on naurettu sankoin joukoin.
Nyt ei olla enää 90-luvulla. Tällaiset kohut ovat nykyisin vahingollisia, koska maailma on muuttunut siitä. Julkkiksen on osattava toimia tässä ympäristössä jos mielii pysyä julkkiksena.
Kiina siinä haluaa näyttää mahtiaan. Varmaan myös suunniteltu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ei pelkästään tuo kuva, myöskin hänen ylimielinen asenteensa siinä business class -päivityksessä vaikutti päätökseen.
TÄMÄ!!!!
Meillä on suvussa thaikkuverta ja sitä näköä.
Missin ei olisi pitänyt menettää kruunuaan.
Vähän pitää kestääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin typerää "huumoria" oli 70-luvulla pikkulasten kesken. Ei sitä silloinkaan aikuiset harrastaneet. Siihen kun lisätään ylimieliset leveilyt lennolta, on päätös aiheellinen.
Terveisiä hei 90-luvulta! Nunnuka nunnuka ja sitä rataa. Ja 2010-luvun Putous huikkaa tähän väliin, että "mä oon niin kullastunut sun mamujuttuihin!"
Kyllä noin "typerää huumoria" on ollut aina ja sille on naurettu sankoin joukoin.
En ole nähnyt yhdenkään aikuisen esittävän kiinalaista vetämällä silmiä vinoiksi. Jotkut lapset niin tekivät, mutta ei se edes ollut mitenkään hauskaa. Tyhmää naaman venyttelyä.
Missin olisi pitänyt sanoa perusteluksi käytökselleen, että "minäkin tarvitsen iloa ja valoa, olen ihminen, ravistelen instituutiota". Näin toimien koko mediakenttä olisi ollut hänen puolellaan ja kehunut, kuinka kaunis ja nuori hän onkaan. Jokaista kritisoijaa olisi haukuttu buumeriksi tai persuksi.
Vierailija kirjoitti:
Kun syksyllä Sarah kruunattiin,niin hän sai rasistista kommenttia,mutta ei se tainnu missiorganisaatiota kiinnostaa. Nyt saatiin kilpi kiillotettua.
Nyt kannattaisi Sarahin pelata rasisti kortti all in -tyyliin. Vetoaa vähemmistö asemaansa, uhriutuu kunnolla, katsoo pelin loppuun asti missi organisaation kanssa.
Hänhän voi lähteä lentelemään bisnesluokassa. Silloinhan häntä ei oman kertomansa mukaan haittaa, vaikka jengi heittaa.
Missejä tulee ja menee. Ei tätäkään kukaan kohta enää muista.Paljon on kyllä vielä opittavaa elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, paitsi ne, joille on naurettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä vuoden 2025 missin pitäisi edustaa 90-lukua?
Missillä oli ylimielinen asenne, tai "pikkuisen noussut hattuun". Keskustelu, anteeksipyyntö, ja opiksi ottaminen tarpeellista. Mutta nyt alkaa tuntua, että kiinalaisten mielen mukaanko täällä mennään, kun erotettiin missi moisen asian takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei olla enää 90-luvulla. Tällaiset kohut ovat nykyisin vahingollisia, koska maailma on muuttunut siitä. Julkkiksen on osattava toimia tässä ympäristössä jos mielii pysyä julkkiksena.
Vastaukseni oli viestiin, jossa väitettiin, että tälläistä huumoria on ollut vain 70-luvulla pikkulapsilla. Kätevästi unohtuu, että 90-luvulla Pultti bois ja Manit bois oli koko kansan suosiossa. Ja se Putous! Ei ollu ysärillä enää, mutta totta on, että maailma on muuttunut.
Valitettavasti ei paremmaksi.
Hän oli kiinalaistaustaisen ystävänsä kanssa syömässä, joka on myös kuvan ottaja?
Näemmekö ristiriitaa että loukkaannutaan asiasta joka selvästikin on ollut hauska läppä myös sellaisen henkilön mielestä jonka puolesta tässä on loukkaannuttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä vuoden 2025 missin pitäisi edustaa 90-lukua?
En sanonut niin. Lue uudestaan mihin vastasin ja mitä kirjoitin. Ehkä ymmärrät. Ehkä et.
Parempi on, että tuolla asenteella jatkaa eloaan tavallisena pissiksenä.
Missi edustaa Suomea, myös somessa. Silloin ei voi tehdä tällaisia mokia. Kannattaa valita kaverinsa paremmin. Julkisuuskoulutusta pitäisi antaa näille jo ennen kuin päästetään missifinaaliin.