Sarah Dzafce joutui luopumaan kruunusta. Syynä oli tämä kuva.
https://img.ilcdn.fi/4gqA7fKoRfcsSlMwHvM_qGC0H_A=/full-fit-in/920x0/img…
Ainakin Iltalehden jutusta päätellen.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/58b53032-5e11-4719-8668-947a57…
Kommentit (1063)
Hauskaahan on että kiinalaiset on itse hyvin rasistisia. Huutavat kadulla pilkkaa avoimesti kun tietävät ettei länkkärit ymmärrä.
Mutta edustustehtävään palkatun tulisi silti ymmärtää että edustustehtävään on eri säännöt kuin kaverisomeen. Tekstihän tässä oli törkeä ja teini-ikäisen tasoinen. Kaverikin teki aika typerästi. Vähän naurattaa silti kun on niin vakavaa ja tärkeää.
Pilkka osuu omaan nilkkaan. Ihan oikein.
Ihmiset eivät vielä ymmärrä, että Kiinasta on tulossa maailman johtava suurvalta. Pian kauneusihanteena ovatkin aasialaissilmät ja naiset käyvät kauneuskirurgilla sellaiset saadakseen.
Kun syksyllä Sarah kruunattiin,niin hän sai rasistista kommenttia,mutta ei se tainnu missiorganisaatiota kiinnostaa. Nyt saatiin kilpi kiillotettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki huuttaa rasistin perään, mutta kukaan ei kerro missä kohti se taphtui.
Se kuva tulkittiin rasistiseksi. Mutta jokainen tekee omat tulkinnat, minusta se ei sitä ollut. Erikoista. Nykyään liikennemerkitkin on rasistisia.
Niissä kävelee musta mies
Typerä juttu kaiken kaikkiaan. Toki päähenkilö itse ei osoittanut säkenöivää älyä tuolla kuvalla, mutta on siinäkin mielestäni rajansa, kuinka paljon tyhmyydestä voi sakottaa. Kyseessä kuitenkin vain tusinamissi, jonka julkaisemia kuvia ei vuoden päästä muista kukaan. Sitäpaitsi vinosilmiähän kiinalaiset ovat, vaikkei sitä nykyään sanoa saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tämä järkyttänyt kansaa laajalti. Kaupassa ja torilla eivät ihmiset muusta puhuneet. Joka puolella kuului vähän väliä Miss Suomi Miss Suomi Miss Suomi.
No ei ole järkyttänyt muuta kun somekansaa. Huomenna on jo uusi aihe.
Somekansa on lähtökohtaisesti tyhmää. Aivot marinoituneet ja peput levenneet vuosien varrella...
Eihän hän itse edes julkaissut kuvaa. Onko siellä organisaatiossa ketään fiksua töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki huuttaa rasistin perään, mutta kukaan ei kerro missä kohti se taphtui.
Se kuva tulkittiin rasistiseksi. Mutta jokainen tekee omat tulkinnat, minusta se ei sitä ollut. Erikoista. Nykyään liikennemerkitkin on rasistisia.
Niissä kävelee musta mies
Monet mainoksetkin ovat. Niissähän on paljon tummaihoisia ihmisiä melkein kaikissa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän hän itse edes julkaissut kuvaa. Onko siellä organisaatiossa ketään fiksua töissä?
Ei se oo mikään syy. Hän olisi voinut sanoa kaverille, että tätä et julkaise, että on mautonta läppää.
Vierailija kirjoitti:
Typerä juttu kaiken kaikkiaan. Toki päähenkilö itse ei osoittanut säkenöivää älyä tuolla kuvalla, mutta on siinäkin mielestäni rajansa, kuinka paljon tyhmyydestä voi sakottaa. Kyseessä kuitenkin vain tusinamissi, jonka julkaisemia kuvia ei vuoden päästä muista kukaan. Sitäpaitsi vinosilmiähän kiinalaiset ovat, vaikkei sitä nykyään sanoa saa.
Sehän oli se kaveri, joka sen johonkin snäppiin jakoi. Ei missi itse. Ja se lentokommentti joo oli ylimielinen, mutta mitä sitten? Ei ole oikein menettää työtä, koska on ylimielinen.
Tai jos se on syy, niin puolet mun työkavereista pitäs irtisanoa välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että tahallaan. Nuori tyttö, ajattelemattomuuttaan. Nuoret on joskus ajattelemattomia.
Samoin ajattelen. Ja sen jälkeen ylimielinen ja lapsellinen postaus business-luokasta, kun hämmentyi saamastaan kritiikistä.
Aikuinen ihminen on, ei mikään pikkulapsi. Tässä sen näkee, että ukrainalainen kulttuuri on samaa kukkoilevaa linjaa kuin venäläinen. Kus' nous' päähän vielä siihen päälle kun ukrainalaiset on nyt muutenkin kunnia_kansalaisia.
No, nyt Sarah joutuu miettimään ihan oikeita töitä. Ei siinä sen kummempaa. Ja ehkä jatkossa matkustamaan koneen karjaosastolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että tahallaan. Nuori tyttö, ajattelemattomuuttaan. Nuoret on joskus ajattelemattomia.
Samoin ajattelen. Ja sen jälkeen ylimielinen ja lapsellinen postaus business-luokasta, kun hämmentyi saamastaan kritiikistä.
Aikuinen ihminen on, ei mikään pikkulapsi. Tässä sen näkee, että ukrainalainen kulttuuri on samaa kukkoilevaa linjaa kuin venäläinen. Kus' nous' päähän vielä siihen päälle kun ukrainalaiset on nyt muutenkin kunnia_kansalaisia.
No, nyt Sarah joutuu miettimään ihan oikeita töitä. Ei siinä sen kummempaa. Ja ehkä jatkossa matkustamaan koneen karjaosastolla.
Miten Ukraina liittyy tähän?? Sarah Dzafce on puoliksi suomalainen, puoliksi kosovolainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se oo mikään syy. Hän olisi voinut sanoa kaverille, että tätä et julkaise, että on mautonta läppää.
Näyttääkö sun kaverit sulle kaikki niiden snäpit ennen lähetystä? Uskotko, että kaikkien muidenkin kaverit näyttävät? Se kuva on voinut lähteä ihan sekunneissa kuvan oton jälkeen sen enempiä miettimättä. Kyseessä kuitenkin parikymppiset.
Kärpäsestä on tehty härkänen ja asia on sasnut ihan jäätävät mittasuhteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tämä järkyttänyt kansaa laajalti. Kaupassa ja torilla eivät ihmiset muusta puhuneet. Joka puolella kuului vähän väliä Miss Suomi Miss Suomi Miss Suomi.
No ei ole järkyttänyt muuta kun somekansaa. Huomenna on jo uusi aihe.
Somekansa on lähtökohtaisesti tyhmää. Aivot marinoituneet ja peput levenneet vuosien varrella...
Ilmankos some repeää sillointällöin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä se Ukraina tähän nyt liittyy??
Eihän Sarah itse ole tuota kuvaa ottanut, vaan ystävä, joka ilmeisesti myös kirjoittanut tekstin. Päänsäryistä kärsivät tietää, että ohimoiden hierominen voi auttaa.
Ehkäpä Sarah valitsee jatkossa ystävänsä paremmin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttääkö sun kaverit sulle kaikki niiden snäpit ennen lähetystä? Uskotko, että kaikkien muidenkin kaverit näyttävät? Se kuva on voinut lähteä ihan sekunneissa kuvan oton jälkeen sen enempiä miettimättä. Kyseessä kuitenkin parikymppiset.
Kärpäsestä on tehty härkänen ja asia on sasnut ihan jäätävät mittasuhteet.
No totta se näki, kun kaveri otti kuvan suoraan hänen naamastaan!
Intersektionaaliset kommunistit määrittelee mikä on rasismia. Silmien venytys Ei OLE!
Eipä se itsekään mikään eloveena ole. Eli aina löytyy kaikille joku, jota jollain tavalla rasistisesti kohdella.