Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuetut lomat lopetetaan!

Vierailija
11.12.2025 |

Olihan se vähän erikoista. Eihän työssäkäyväkään kylpylöissä käy.

Hyvä muutos, täyttä turhuutta.

Kommentit (265)

Vierailija
221/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa, että niitä tuettuja lomia on myönnetty vain niitä todella tarvitseville, kuten vähävaraisille lapsiperheille. 

Millä tavalla tuo taho "todella tarvitsee" muiden maksamia lomia?

Eri. Mutta tämä on juuri se jota terroristihallituksessa ei tajuta. Hyvinvoinnin ja jaksamisen tukeminen on huomattavasti halvempaa ja kannattavampaa kuin vaikeasti masentuneiden lääkehoito.

Hyvinvoinnin jatkuva tukeminen ja vastikkeeton antaminen passivoivat ison osan aikuisväestöstä. Miksi tehdä mitään kun tekemättäkin saa saman. Jopa enemmän.

Vieläkö nykytilanteessa ajatellaan, että työttömyys on oma vika? Miettikää nyt miten paljon meillä on työttömiä ja miten vähän työpaikkoja. Ei ole vain siitä kiinni, että ei nyt huvita. 

Vierailija
222/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden lomien myöntämiseen ei ole ollut objektiivisia kriteereitä, vaan niitä on annettu sellaisille hakijoille, joiden hakemus on sattunut miellyttämään yhdistyksen työntekijää.

Toi toiminta on ollut hyväntekeväisyyttä ja perua sotien jälkeiseltä ajalta, kun oli vielä maaseudullakin huutolaisia ja herrasväen rouvat vapaa-aikanaan harrastivat hyväntekeväisyyttä.

Sitä pidetään sosiaalipolitiikassa ongelmallisena, koska apua saavat ne, jotka sattuvat miellyttämään auttajaa. Hyvinvointivaltion luominen lakkautti tuon hyväntekeväisyysyhteiskunnan. 

Nykyään työttömyysturvaa, asumistukea, lapsilisää jne saa tiettyjen kriteerien nojalla valtion organisaatiolta. Kaikille samat säännöt. On jo aikakin lopettaa tuo ohmeellinennlomatoiminta. Jos joku järjestö, vaikka Rotaryt, haluavat harrastaa hyväntekeväisyyttä haluamiaan ihmisiä kohtaan, he voivat jatkossakin tehdä niin, mutta yksityisellä rahalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämmöiset pitää karsia valtion budjetista. Meillä ei ole varaa näihin. Ollaan laitettu rahat muihin kohteisiin.

Vierailija
224/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuettuja loapaikkoja on ympäri Suomea. On monille pienemmille matkailuyrittäjille ollut tarpeeseen. Nyt menee jo valmiiksi huonosti, aina huonommin alkaa mennä. Tuettuja lomia on monille eri ryhmille. Työssäkäyvillekin on omia, ei vain työttömille, eläkeläisille, yksinhuoltajille tms. Omavastuu aikuiselta on 100-150 euroa plus matkakulut. 

Kyllä siis työssäkäyvä voi hakea tuetulle lomalle. Ei nyt ehkä varakkaat tai kovapalkkaiset. Itse olin kerran eläkeläisille tarkoitetulla tuetulle lomalla. Monet heistä, kuten minäkin, olivat yksinasuvia ja pienellä eläkkeellä. Juttuseura, järjestetty pieni toiminta ja vaihtelu oli monelle hyvin tarpeen. Veikkaan, että hyöty on suurempi kuin veronmaksajan kulu, koska myös lisäsi elämänhalua ja poisti masennusta ja sairastumista.

Toki tämäkin tietty voidaan nähdä sekin isäkuluna kun vanhojenhan kuuluisi kuolla mahdollisimman nopeasti pois jaloista. Eikä pysyä elämänhaluisina. 

Vierailija
225/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa, että niitä tuettuja lomia on myönnetty vain niitä todella tarvitseville, kuten vähävaraisille lapsiperheille. 

ei lapsiperheiden lomia lopetettu. ainoastaan yksinäisten ihmisten tuetut lomat lopetetaan

Vierailija
226/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla tuo taho "todella tarvitsee" muiden maksamia lomia?

Eri. Mutta tämä on juuri se jota terroristihallituksessa ei tajuta. Hyvinvoinnin ja jaksamisen tukeminen on huomattavasti halvempaa ja kannattavampaa kuin vaikeasti masentuneiden lääkehoito.

Ei kyllä jaksa enää yhtään tätä lapsellista retoriikkaa. Niin kauan kuin palkkakuitissa on veroprosentti yhtä iso kuin nyt niin ääni menee oikeistopuolueille. 

Niinpä, entä kun työt menee alta? Oletko koskaan joutunut katsomaan tilannetta sieltä suunnalta? 

Olen eri, mutta täysin samaa mieltä tuon veroprosentista kirjoittaneen kanssa. Ja kyllä, olen ollut työtön neljästi. Ja joka kerta tehnyt toimenpiteitä (muutto, kouluttautuminen, toiminimi) työllistyäkseni nopeammin uudelleen. Välissä olen tehnyt sitä sun tätä hommaa. Joka kerta on töitä löytynyt lopulta. Ei olisi tullut mieleenkään lomailla muiden piikkiin. Liian moni halvaantuu siihen itsesäälissä rypemiseen ja odottelee ratkaisua aina muilta.

Vierailija
227/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni kylpylä lopettaa ?

Jos kylpylän ainut edellytys pysyä pystyssä on valtion tukiaiset niin ansaitseekin mennä konkurssiin. 

Sama koskee varmaan telakoita, traktoritehdasta, laivayhtiöitä jne. Olkiluotokin pitää varmaan purkaa pois.

Teollisuus ja vientituotteet on vähän eri asia kuin joku hlvetin mitääntuottamaton kylpylä

Vierailija
228/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että rahat on loppu. Ei valtion tehtävä ole kustantaa lomamatkoja, vaan aivan välttämättömät kulut, jotta kukaan ei joudu kadulle. Nuo rahat on kaikki pois koulutuksesta, terveydenhoidosta ja ennen kaikkea töitä tekevien palkasta. On todella tympeää maksaa hillittömät summat veroja ja kuulla, että toiset sitten lomailee sillä rahalla. Etenkin kun emme itsekään pysty kuin harvoin mitään lomamatkoja tekemään kustannussyistä. Hyväntekeväisyyteen voi jokainen halutessaan lahjoittaa matkarahaa muille. Valtion kassasta ei kuulu mitään ylimääräistä hupirahaa tämmöisinä aikoina maksella.

Vierailija
229/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin näitä tuettiin Veikkauksen tuotoilla. Nehän siirrettiin joitain aikoja sitten valtion budjettiin ja samalla päätettiin, että valtio käyttää ne avustuksiin. Nyt näyttää vähän siltä, että valtio yrittää paikata budjettia Veikkauksen rahoilla.

Vierailija
230/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kyllä minusta töissä käyvä lapsiperhe ansaitsee ja tarvitsee tuollaista enemmän kuin työtön ja monella töissä käyvällä ei todellakaan ole mihinkään lomamatkaan varaa.

Jonkun stressilomanko ne työttömät tarvitsevat? Huh huh?

Vierailija
231/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä hallitus se leikkaa aina vaan kaikkein  heikommassa asemassa olevilta, mutta rahaa riittää jakaa ampumaseuroille ja naisvihaa viljeleville uskonnollisille liikkeille. 

Tämä on kieltämättä outo logiikka, heidän puheistaan saa sen käsityksen, että kaikkialta leikataan ja sehän olisi sitten tasaisen reilua, mutta itsekin luin näistä megamiljoonista jonnekin ampumaradoille - voi Jeeus Maria ja Mooses sentään???????

Vierailija
232/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kyllä minusta töissä käyvä lapsiperhe ansaitsee ja tarvitsee tuollaista enemmän kuin työtön ja monella töissä käyvällä ei todellakaan ole mihinkään lomamatkaan varaa.

No kun se on niin rankkaa käyttää muutama minuutti viikossa että saa ne neljä työpaikkaa haettua, se tuntuu olevan paljon rankempaa kuin kokoaikaisesti työssäkäynti kun on ne kotityöt päälle, siinä kuule stressiä pukkaa. Sää et vaan ymmärrä sitä kun käyt töissä, että miltä se tuntuu kun on pakko hakea neljää työpaikkaa kuukaudessa. (Huom ! Tosikot sarkasmia)

Olen itse tehnyt pätkä töitä koko ikäni ja hakenut jopa päivässä neljää työpaikkaa ja useampaakin, siksipä ehkä työttömänä olen ollut aina vain vähän aikaa. Olen siis tehnyt ihan kaikkia vuorojakin, monet vaput ja juhannukset olen tehnyt töitä 

Vierailija
233/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä hallitus se leikkaa aina vaan kaikkein  heikommassa asemassa olevilta, mutta rahaa riittää jakaa ampumaseuroille ja naisvihaa viljeleville uskonnollisille liikkeille. 

Tämä on kieltämättä outo logiikka, heidän puheistaan saa sen käsityksen, että kaikkialta leikataan ja sehän olisi sitten tasaisen reilua, mutta itsekin luin näistä megamiljoonista jonnekin ampumaradoille - voi Jeeus Maria ja Mooses sentään???????

Ampumaradan sentään jotenkin ymmärtää tässä maailmantilanteessa, mutta entä ne rahat Räsäsen miehen yhdistykselle, joka mm. vastustaa naispappeutta

Vierailija
234/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun se on niin rankkaa käyttää muutama minuutti viikossa että saa ne neljä työpaikkaa haettua, se tuntuu olevan paljon rankempaa kuin kokoaikaisesti työssäkäynti kun on ne kotityöt päälle, siinä kuule stressiä pukkaa. Sää et vaan ymmärrä sitä kun käyt töissä, että miltä se tuntuu kun on pakko hakea neljää työpaikkaa kuukaudessa. (Huom ! Tosikot sarkasmia)

Olen itse tehnyt pätkä töitä koko ikäni ja hakenut

Miksi jankutatte vain sellaisista työttömistä, jotka kykenisivät töihin. Työttömiin ja vähävaraisiin kuuluu paljon eri tavoin sairastuneita tai sairastavia lapsia, joille nuo monet lomat on erityisesti suunnattu. 

Vierailija
235/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole rahaa, niin pitää sitä lomaa kotonaan, ei ole pakko päästä lähtemään yhtään mihinkään. Ajelee vaikka polkupyörällä maisemia katselleen, eikä kinua toisten rahaa matkusteluunsa.

Vierailija
236/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhänä ja vammaisena sairaseläkeläisenä on sanottava että olen 100% tämän puolella! Tälläistä tukea ei olisi koskaan pitänyt olla olemassakaan! Jokainen maksakoot omat lomansa tai olkoot käymättä. Näitä ei todellakaan pidä verorahoin rahoittaa. Miksi ylipäätään ollut tälläinen mahdollista? Aivan käsittämätöntä jonnin joutavaa vähien varojen tuhlausta. Niin ne muutkin maksaa itse lomansa jos sellaisille lähtee. Ei ole minkäänlainen välttämättömyys päästä kylpylään täysihoitoon jos ei ole sellaista varaa itse rahoittaa ja noille rahoille olisi kyllä ihan oikeitakin kohteita ja käyttöä. 

Vierailija
237/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta täysin samaa mieltä tuon veroprosentista kirjoittaneen kanssa. Ja kyllä, olen ollut työtön neljästi. Ja joka kerta tehnyt toimenpiteitä (muutto, kouluttautuminen, toiminimi) työllistyäkseni nopeammin uudelleen. Välissä olen tehnyt sitä sun tätä hommaa. Joka kerta on töitä löytynyt lopulta. Ei olisi tullut mieleenkään lomailla muiden piikkiin. Liian moni halvaantuu siihen itsesäälissä rypemiseen ja odottelee ratkaisua aina muilta.

Eli teet päätelmän, että ihminen odottaa muiden ratkaisevan työttömyyden, jos hän ei onnistu työllistymään samoin kuin sinä. Eihän ne muut työttömäksi jäävät voi tehdä samoin kuin sinä tai olla jopa aktiivisempia kuin sinä.

Ajatella, sinulla on työpaikka, mutta niinhän ne äsken uutisoi ettei fiksuinta työnhakijaa välttämättä palkata.

Vierailija
238/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein. Sairaita hyysätään aivan liikaa. Aikuisten sairaudet ovat kuitenkin suurimmaksi osaksi omista valinnoista johtuvia.

Juu ihan itse valitsin että rattijuoppo ajaa päälleni ja saada tän valitsemani onnettomuuden myötä mm. Vaikean aivovaurion. Mitäs lähdin kauppaan, oma valinta. Kyllä on sulla äm mä pokkaa jauhaa pas kaa. Sairaudet ja onnettomuudet eivät ole oma valinta. Suurin osa meistä pitkäaikais ei ole halunnut ja valinnut esim. mielenterveysongelmia, syöpää tai vammautua joita sairastavia on se suurinosa. Hävettäisi olla yhtä vähä-älyinen kuin sinä ja mulla on sentään vaikea aivovaurio. 

Vierailija
239/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo oli aikakin. Jokainen maksakoot oman lomansa 100%.

T. itsekkin tällä hetkellä työtön

Vierailija
240/265 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dead Kennedys lauloi aikanaan näin sanoen:

"The sun beams down on a brand-new day

No more welfare tax to pay

Unsightly slums gone up in flashing light

Jobless millions whisked away

At last, we have more room to play

All systems go to kill the poor tonight

Gonna kill, kill, kill, kill, kill the poor

Kill, kill, kill, kill, kill the poor

Kill, kill, kill, kill, kill the poor tonight

Behold the sparkle of champagne

The crime rate's gone, feel free again

Oh, life's a breeze with you, Miss Lily White

Jane Fonda on the screen today

Convinced the liberals it's okay

So let's get dressed to dance away the night

While they kill, kill, kill, kill, kill the poor

Kill, kill, kill, kill, kill the poor tonight

Kill, kill, kill,

Kylpylä loma elämän edellytys... Miten ihmeessä olen edelleen elossa vaikka en koskaan ole 50 elinvuoteni aikana kylpylässä käynyt.