Mikä kynnys sinulla on ostaa kierrätysvaatteita?
Kommentit (52)
Kirppismyymälöissä vaatteisiin pinttynyt tietty haju, jonka joko saa tai ei saa pois. Pakastamiskäsittelyn tarve luteiden välttämiseki. Oman kokoisten vaatteiden löytäminen ns. heinäsuovasta, kun vaatteita ei ole sijoitettu kokojen mukaan. Käytettyjen vaatteiden hinnoittelu lähes/joskus jopa yli uusien hintaisiksi.
En enää löydä kivoja käytettyjä vaatteita. Tai jos matkustelen, niin käyn Second hand kaupat läpi.. saattaa aarteita löytyäkin. Harvemmin. New yorkissa on paljon asiaan vihkiytyneitä kauppoja, mutta siellä on sitten hintataso niin korkea, etten nyt vaan suostu perusmekosta maksamaan satasta.
Se kynnys, ettei kirppiksiltä löydy keski-ikäiselle koon S vaatteita. Netistä en ole lähtenyt tilaamaan, koska palautusoikeutta ei ole, ja haluan sovittaa vaatteen ja muutenkin tutkailla ennen ostospäätöstä.
Mä uskon että sen ent omistajan karma siirtyy uuteen omistajaan!
EN halua.
Olen ostanut kirppikseltä vaikka kuinka paljon.
Jos meinaat noita kierrätetyistä materiaaleista tehtyjä uusia vaatteita niin tällä ei taida olla mitään kauppaa joka niitä myisi, ne ovat aika hintavia ja ainakin ne mitä olen nähnyt ovat olleet aika rumia.
En halua. En pidä ajatuksesta että vaatteeni olisivat olleet jonkun toisen päällä.
Ja jonkunhan täytyy ne uudetkin vaatteet ostaa, jotka sitten myöhemmin tulevat teille kierrätettäviksi.
Vierailija kirjoitti:
Parikymmentä vuotta sitten ei minkäänlaista kynnystä. Nykyään en osta enää, koska minulla on kaikkea mitä tarvitsen, ja lisäksi, käytettyjen vaatteiden hinnat ovat ihan pilvissä.
Eikä ollut lude-vaaraa kuten nykyään ! Siksi en enää osta.
Käytän itse loppuun ostamani ja ostan harvoin, ei mun tarvi toisten hiilijalanjälkiä pestä.
En osta edes vuosittain uusia vaatteita, joten voin ihan hyvin ostaa uutena.
Varmaan jos olisi lapsi, niin ostelisin käytettynä enemmän, kun ne kasvaa ulos vaatteista niin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Niissä kun on luteita, täitä
Siellä on luteita, kirppuja, täitä, seassa lapsia pellavapäitä. Siellä on tupajumi-yhdyskunta, kaikki kuin pahinta painajaisunta.
Ostan nykyään niin vähän vaatteita että yksinkertaisinta on ostaa liikkeestä sikäli kuin listalla seuraavana oleva vaatekappale tulee eteen. Ei ole aikaa eikä mielenkiintoa juosta ryysyvalinnasta toiseen vaatteitten perässä.
Alusvaatteet, sukat yms. ei tulisi mieleenkään ostaa kirpparilta.
Hinta. - Hyvä laatuinen ja laadukas käytetty maksaa toisinaan enemmän kuin uusi. Miesten käytettyjä ja laadukkaita vaatteita, jotka olisivat tätä päivää saa kotiseudultani ostaa "live:na" verraten vähän ja vielä vähemmän omaa kokoani. Tokihan netin kätköistä voi metsästää löytöjjä mutta ärsyttää lähetyskukut ja se, ettei voi sovittaa.
Mä hankin ison osan vaatteistani kirppikseltä. Kenkiä pahemmin en kuitenkaan, ja alusvaatteet ostan aina uutena.
Ei minulla mitään kynnystä ole. Voin käyttää. En kuitenkaan jaksa kiertää kirppiksillä, koska se on hidasta ja tylsää. Jos sattuu näkemään jonkin kivan vaatteen, siinä on kuitenkin väärä koko. Pari kertaa olen tilannut netistä second hand-vaatetta. Toisella kerralla merkkifarkut, joista maksoin yli 60€. En tykännytkään, oli jotenkin pehmentyneet ja kunnon polvipussit, joita en kuvassa ollut huomannut. Toisella kertaa tilasin 2 juhlamekkoa, kun sain kutsun uuden vuoden häihin. Toisessa mekossa oli liian tiukka rintojen ympärys. Toinen oli ihan hyvä, ja käytin sen yhden kerran. Minulla on hyvin harvoin juhlia, joihin voi laittaa juhlavan iltapuvun. Sanotaanko näin, että vaatteiden ostaminen käytettynä netistä on tuurista kiinni.
Missä kirppiksillä edes on alusvaatteita myynnissä, kun ketjussa moni haluaa erikseen ilmoittaa, ettei sellaisia ostaisi?
Vierailija kirjoitti:
Missä kirppiksillä edes on alusvaatteita myynnissä, kun ketjussa moni haluaa erikseen ilmoittaa, ettei sellaisia ostaisi?
Rintaliivejä kyllä näkee aika usein, joskus olen nähnyt käyttämättömiä alushousuja. Jotkut myy noita halpoja kiinankrääsiä kirpparilla ja niillä voi olla alushousuja ja sukkia. Lasten alushousuja olen nähnyt myytävän käytettyinä, mutta ei ole koskaan tainnut aikuisten kalsareita näkyä.
Vierailija kirjoitti:
Hinta. - Hyvä laatuinen ja laadukas käytetty maksaa toisinaan enemmän kuin uusi. Miesten käytettyjä ja laadukkaita vaatteita, jotka olisivat tätä päivää saa kotiseudultani ostaa "live:na" verraten vähän ja vielä vähemmän omaa kokoani. Tokihan netin kätköistä voi metsästää löytöjjä mutta ärsyttää lähetyskukut ja se, ettei voi sovittaa.
Huomasin, että Torissa voi nykyään itsekin kysyä kun on jotain halukas ostamaan. Voi laittaa ilmoituksen tyyliin 25-vuotias mies haluaa ostaa xyz-tyylisiä vaatteita kokoa yläosa L ja alaosa M. Sitten yhteystiedot mukaan, että pääsee hieromaan kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rintaliivejä kyllä näkee aika usein, joskus olen nähnyt käyttämättömiä alushousuja. Jotkut myy noita halpoja kiinankrääsiä kirpparilla ja niillä voi olla alushousuja ja sukkia. Lasten alushousuja olen nähnyt myytävän käytettyinä, mutta ei ole koskaan tainnut aikuisten kalsareita näkyä.
Kyllä minä olen nähnyt paketissa olevia miesten kalsareita ja naisten alusvaatteita, joissa ovat hintalaput paikallaan. Sattuuhan niitä vikaostoja välillä.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi spr:llä.
Ei ole kynnystä. Kalsariosasto ja kengät uutena, mutta kaikki muu kirpparilta.
M 48