Mikä kynnys sinulla on ostaa kierrätysvaatteita?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Missä kirppiksillä edes on alusvaatteita myynnissä, kun ketjussa moni haluaa erikseen ilmoittaa, ettei sellaisia ostaisi?
Esimerkiksi spr:llä.
Onko siellä käytettyjä stringejä 🙂
en todellakaan osta toisten luteisia Temurättejä
Sen kyllä näkee kun joku on ostanut kirpparilta vaatteet. Ja haistaa.
Mihin joutuvat kaikki ne valtavat määrät tilattuja ja palautettuja tuotteita, niin vaatteet kuin kengät ja muut tarpeelliset ja tarpeettomat tuotteet?
Vaatteita en ole ostanut mutta muuta kierrätettyä tavaraa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Sen kyllä näkee kun joku on ostanut kirpparilta vaatteet. Ja haistaa.
Aivan sama mistä ne ostaa jos ei niitä pese.
Vierailija kirjoitti:
Mihin joutuvat kaikki ne valtavat määrät tilattuja ja palautettuja tuotteita, niin vaatteet kuin kengät ja muut tarpeelliset ja tarpeettomat tuotteet?
Niin sitä voisivat miettiä ne jotka sitä tavaraa tilaavat ja palauttavat. Ymmärrän viallisen tuotteen palautuksen mutta että niitä tilataan useita, sovitetaan ja sitten palautetaan suurin osa ei ole millään tavalla kestävää.
Miksi ostaisin vaatteita, joita joku toinen on jo kuluttanut?
Tykkään huippulaadukkaista luonnonkuituvaatteista, ja käytän ne aina niin loppuun että päivä alkaa läpi paistaa. Sellaisia vaatteita, mistä pidän, ei juuri kirppikseltä löydy, ainakaan helpolla. Mitä nyt olen vähän kierrellyt, kaikenlaista kauheaa riemunkirjavaa tekokuiturääsyä kyllä, mutta ei 100 % luonnonkuitua, yksiväristä ja klassisella leikkauksella.
Ompelen itse asiassa nykyään ison osan vaatteistani itse, koska hyviä kankaita löytyy kyllä. Miksi vaatevalmistajat eivät niitä yleisemmin käytä, on minulle täydellinen arvoitus.
P.S. Trikoo ja elastaani ovat vaateteollisuuden syöpiä.
Home, luteet, turkiskuoriaiset. Tietenkin kaikki kotiin tuotava pakastetaan ja pestään sitten kuumassa, mutta silti. Kerta riitti turkiskuoriaisten kanssa.
Jos plus koon naistenvaatteita sattuisi kirppareilta löytymään, niin ne tuskin istuvat hyvin tai ne ovat huonolaatuisia, kun joku on halunnut niistä kerran luopua. Tai sitten ovat kuluneita (esim housut kuluu haaroista nopeasti kun reidet hankaa yhteen). Itselleni laadun ja istuvuuden lisäksi kynnys on myös niiden puhtaus (tahrat, tuholaiset) sekä ylipäänsä niiden löytäminen, sillä en ryhdy jokaista vaaterekkiä, missä koot ja tyylit ovat sekaisin, käymään läpi. Myös hinnan pitää olla kohdillaan, eli halpa. Kauppojen retail hintoja en maksa käytetyistä vatteista. Ja haluan laadukkaita luonnonkuituja, en muovisia vaatteita. En halua shein ja temu roskaa. Jos joku tietää kirppiksen, mistä saa laadukkaita vaatteita, niin että pluskoon vaatteet ovat omissa rekeissään eikä sikin sokin s,m,l kokojen seassa, niin saa vinkata!
- Ihanuuksien Ryysyranta !