Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Geenikauniilla ulkonäkö ei muutu ilman meikkiä ja saunapuhtaana, hän on edelleen kaunis ja samannäköinen kuin meikattunakin

Vierailija
10.12.2025 |

Geenikauneudella on monta tunnusmerkkiä (kauniit sopusuhtaiset kasvotpiirteet, paksut hiukset, hyvä iho, hyvät kehon mittasuhteet, tiimalasivartalo jne.), mutta tuo otsikossa mainittu unohdetaan usein mainita. 

Taitavalla meikkauksella ja pukeutumisella voi feikata eli häivyttää huonoja puoliaan. Tämä on tullut mieleen muutamasta julkkiksesta, joka on intoutunut esiintymään ilman meikkiä. Eivät he rumiakaan ole, mutta täysin erinäköisiä eivätkä mitenkään poikkeuksellisia kaunottaria, vaan tavallisen nättejä. 

Jos osaa katsoa, tunnistaa kyllä puutteet meikatuissa kasvoissakin, mutta myös toiseen suuntaan on menty rajusti viime vuosikymmeninä. Tarkoitan sitä, että osa kauniista naisista pilaa ulkonäkönsä huulitäytteillä ja muilla rumentemistoimenpiteillä jo nuorena.

Niinpä geenikaunottaria on jo nykyään paljon vähemmän kuin ennen. Samaan suuntaan vaikuttaa nuorten lihominen. Luulen, että siitä johtuu, että jopa hyvinkin iäkkäät naiset herättävät vielä miesten kiinnostusta, jos ovat kauniita - eivät siis vain vanhojen miesten kiinnostusta, vaan nuortenkin. En pidä sitä hyvänä, se tuntuu jopa perverssiltä.

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Geenikauniiden ei tarvitse myöskään harrastaa hulluna liikuntaa saadakseen kauniin vartalon. Riittää että käy vähän kävelyllä ja satunnaisesti kokeilee jotain jumppaa. Tuosta olen ihan älyttömän kateellinen.

Näin on. Kehon mittasuhteet ja muoto tekevät sen. Esimerkiksi aito tiimalasi, jonka lantio jatkuu reisiin kaarevana ei koskaan menetä tiimalasin muotoaan, ei edes vanhuksena hänelle tule tikkumaisia jalkoja, koska rasva on luonnostaan ja tekemättä mitään oikeissa paikoissa. Hän säilyy aina "mehevän" näköisenä.

Mm. tuohon seikkaan perustuu, ettei kukaan pysty keinotekoisesti muokkaamaan itseään geenikauniiksi. Kaikki kauneustoimenpiteet ovat rumennustoimenpiteitä geenikauniille. Ap

Kyllä se rasvan jakaantuminen vaihdevu

Höpö höpö kyllä vaan muuttuu kaikilla. Meikki on tarkoitettu piirteiden vahvistamiseen ja toisten ikävien piirteiden piilottamiseen ja kun meikki poistetaan naamasta paljastuu ikään kuin kalpea versio siitä meikatusta. Tyypillisesti naisilla kulmakarvat, ripset ja huulet katoaa.

Vierailija
42/89 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei yksikään nainen ole samannäköinen meikattuna kuin ilman meikkiä. Joku lapsellinen urpo siellä taas kirjoittelee. 

Minä olen, koska musta ei saa meikattunakaan oikein minkään näköistä, on niin pienet ja mitättömät silmät. Kaunis en ole, mutta naama ei juuri muutu meikillä.

Et osaa siis meikata tai uskalla laittaa meikkiä riittävästi. Youtubesta löytyy hyviä videoita, joissa jopa pienistä aasialaisista tihrusilmistä meikataan ison näköiset.

Normaalilla meikillä ei mun naamaan saada muutosta, mutta toki tuollaisella teatterimaskilla saadaan ihmisestä tehtyä ihan eri näköinen. Sellainen näyttää vaan ihan törkeältä luonnossa, videolla ja kuvissa toki on näyttävän

Itse käytän arkena ihan meikkiä, jossa on varjostuksia ja korostuksia muokkaamaan naaman ja nenän muotoa, meikkaan silmät isomman näköiseksi. En usko että näyttää "ihan törkeältä", vaikka toki selvästi meikatulta. Hassua kyllä, varsinkaan miehet tosin ei edes huomaa sitä meikin määrää, jos vaan pitää sävyt luonnollisina, ei esim. tulipunaisia huulia tai mustia smoky eyes silmiä.

Selvä. Meillä ei ole samat kasvot. Sun naamaan saa selkeästi muutosta kevyelläkin meikillä, mutta mun naamaan ei. Mulla on pienet silmät syvällä päässä, raskaat luomet ja lyhyet harvat ripset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma ap, että erotat geenikauneuden siitä, että on kulmat laminoitu, irtoripset, huulitäytteet yms. Sehän ei enää ole geenikauneutta, mutta eivät lähde saunassa pesemällä pois. Saatat kuvitella, että jolloin on luonnostaan nuo kaikki viimeisen päälle.

Kaikki nuo ovat rumentamistoimenpiteitä. Geenikaunis ei tarvitse näitä. Eikä noita ollut vielä olemassakaan omassa nuoruudessani irtoripsiä lukuunottamatta.

Geenikauniita on yhä vähemmän, koska osa geenikauniista pilaa itsensä rumentamistoimenpiteillä, myös osa vanhoista geenikauniista naisista. Ap

Vierailija
44/89 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa alkuasukkaita... sieltä löytyy niitä helmiä vaikkei meikkiä olekaan. Toki on myös niitä vähemmän kauniita. 

Vierailija
45/89 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tyypillisesti naisilla kulmakarvat, ripset ja huulet katoaa."

Tämä on outoa. Omassa nuoruudessani ei ollut tapana meikata eikä muotoilla kulmia lainkaan ja irtoripsien käyttäminen oli myös äärimmäisen harvinaista. 

Alkuajatukseni siis pitää paikkansa. Geenikauneutta ei enää oikeastaan edes tunnisteta! Palstalla ainakaan. Se kyllä on näkynyt jokaisessa keskustelussa. Ainakin nuorempien silmä ei edes erota mikä on luonnollinen kulmakarva, huulet tai ripset, jolloin kuvitellaan paksut ja tuuheat ripset tai kauniit kulmakarvat tekosellaisiksi automaattisesti. Ap

Vierailija
46/89 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma ap, että erotat geenikauneuden siitä, että on kulmat laminoitu, irtoripset, huulitäytteet yms. Sehän ei enää ole geenikauneutta, mutta eivät lähde saunassa pesemällä pois. Saatat kuvitella, että jolloin on luonnostaan nuo kaikki viimeisen päälle.

Kaikki nuo ovat rumentamistoimenpiteitä. Geenikaunis ei tarvitse näitä. Eikä noita ollut vielä olemassakaan omassa nuoruudessani irtoripsiä lukuunottamatta.

Geenikauniita on yhä vähemmän, koska osa geenikauniista pilaa itsensä rumentamistoimenpiteillä, myös osa vanhoista geenikauniista naisista. Ap

Ihan mielenkiinnolla kuulisin nykyajan naisista niitä, jotka ovat sinun mielestäsi ap geenikauniita? Voitaisiin sitten kertoa, että mitä toimenpiteitä on tehty. Noita toimenpiteitä ei välttämättä edes huomaa, silloin kun ne on tehty hyvällä maulla ja tyylikkäästi, en tarkoita tässä mitään överihuulia ja ripsiä, vaan pientä parantelua niihin. Vähän vielä itsestään ruskettavaa naamaan päivittäin, niin johan on kauniin ja kuulaan näköinen "luomuna".

Vierailija
47/89 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on klassisen kauniit piirteet, korkeat poskipäät, pieni nenä, sopusuhtaiset huulet, suuret silmät ja luontaisesti kaartuvat kulmat mutta olen silti kauniimpi meikillä, mulla on lyhyet ja vaaleat ripset ja huulien luonnollinen väri on aika kalvakka ja kulmatkin näyttävät paremmalta hieman tummempina. 

Tykkään ottaa ennen ja jälkeen kuvia kun valmistaudun juhliin, hauska katsoa miten ihan nätistä tulee tyrmäävä kaunotar taitavasti meikattuna. 

Vierailija
48/89 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

46. On aika harvinaista nähdä julkkis, joka olisi geenikaunis ja monille on tehty toimenpiteitä jo nuorena. Tavallisista naisista löytyy näitä enemmän. 

Suomesta ei sellaista tutkimusta ole, mutta Saksasta on eli alle 0,1 prosenttia saksalaisista on tehnyt erilaisia kauneustoimenpiteitä, vaikka kyseessä on maailman suurin kauneusbisnes. Kaivoin asiaa koskevassa keskustelussa tutkimusviitteen kerran täällä keskustelijalle, joka oli samaa mieltä kuin sinä eli että geenikauneutta ei edes ole olemassa. 

Omasta näkökulmastani väite on käsittämätön. Minuakin on epäilty leikelleyksi, ripsiäni on epäilty irtoripsiksi, mutta kyllä ne ovat aidot, pitkät ja paksut, jos osaisi katsoa, näkisi, että myös alaripset ovat pitkät ja paksut. Ja hiukset ovat todella paksut, ehkäpä niitäkin luullaan tekohiuksiksi. Ap

Vierailija
49/89 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on klassisen kauniit piirteet, korkeat poskipäät, pieni nenä, sopusuhtaiset huulet, suuret silmät ja luontaisesti kaartuvat kulmat mutta olen silti kauniimpi meikillä, mulla on lyhyet ja vaaleat ripset ja huulien luonnollinen väri on aika kalvakka ja kulmatkin näyttävät paremmalta hieman tummempina. 

Tykkään ottaa ennen ja jälkeen kuvia kun valmistaudun juhliin, hauska katsoa miten ihan nätistä tulee tyrmäävä kaunotar taitavasti meikattuna. 

Näinhän se usein on eli meikillä voi peittää, korostaa ja muotoilla omia piirteitä ja tehdä itsestään tyrmäävän. Ap

Vierailija
50/89 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa alkuasukkaita... sieltä löytyy niitä helmiä vaikkei meikkiä olekaan. Toki on myös niitä vähemmän kauniita. 

Totta. On jotenkin kummallista, että palstalla on yleinen käsitys, ettei geenikauniita ole olemassakaan. Mietin mistä tällainen käsitys voi olla peräisin, koska omasta näkökulmasta se on ajatus, joka ei ole edes koskaan tullut mieleen, että noinkin voi ajatella. Ap

Vierailija
51/89 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

46. On aika harvinaista nähdä julkkis, joka olisi geenikaunis ja monille on tehty toimenpiteitä jo nuorena. Tavallisista naisista löytyy näitä enemmän. 

Suomesta ei sellaista tutkimusta ole, mutta Saksasta on eli alle 0,1 prosenttia saksalaisista on tehnyt erilaisia kauneustoimenpiteitä, vaikka kyseessä on maailman suurin kauneusbisnes. Kaivoin asiaa koskevassa keskustelussa tutkimusviitteen kerran täällä keskustelijalle, joka oli samaa mieltä kuin sinä eli että geenikauneutta ei edes ole olemassa. 

Omasta näkökulmastani väite on käsittämätön. Minuakin on epäilty leikelleyksi, ripsiäni on epäilty irtoripsiksi, mutta kyllä ne ovat aidot, pitkät ja paksut, jos osaisi katsoa, näkisi, että myös alaripset ovat pitkät ja paksut. Ja hiukset ovat todella paksut, ehkäpä niitäkin luullaan tekohiuksiksi. Ap

Anteeksi, prosentti meni väärin, kun vastasin samalla puhelimeen: siis alle yksi prosenttia. Ap

Vierailija
52/89 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vähän vielä itsestään ruskettavaa naamaan päivittäin, "

Vieläkö todella joissain piireissä ihaillaan rusketusta? Eikö se jäänyt historiaan jo 15 vuotta sitten? Ilmeisesti katselet tätä palloa instamaailmasta käsin, missä hienointa on ns. instakauneus silikoneineen ja huulitäytteineen.

Se on todella kapea segmentti joka pitää tuon tyylisiä ihmisiä edes kauniina. Itsekin pidän tuon tyylistä koristautumista mauttomana, ellei suorastaan hieman kammottavana. Kyse ei ole kauneustoimenpiteistä vaan päinvastaisesta. Kauniistakin naisesta saadaan kyllä pahannäköinen noilla toimenpiteillä, jos suoraan sanon. Ap

Vierailija
53/89 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, kyllä ainakin vaaleahkoista pohjoismaalaisista moni piirteiltään erittäin kauniskin näyttää vähän valjulta ilman meikkiä. Ei sitä kauneutta välttämättä edes huomaa, jos on niin väritön ja mitäänsanomaton, tyyliä maantienvärinen tukka, iho melkein samaa sävyä, silmätkin pahvilaatikonväriä, vaaleat kulmakarvat ja ripset ei erotu. 

Kirjoitin geenikauniista ihmisistä. Mitäänsanomaton ei ole geenikaunis. Ap

Nimenomaan. Tummapiirteiset ovat geenikauniita. 

Se voi olla sinun mielipiteesi, mutta se ei vastaa yleistä kauneuskäsitettä. Lähes kaikkialla muualla maailmassa geenikaunis vaaleaihoinen blondi on harvinaisuus ja kaikkein kaunein.

Omastakin mielestä lattareissa naiset ovat kauneimpia, koska oma silm

Tää edellinen tarkoitti varmaan sitä että tummapiirteisellä on usein (ei tietenkään aina) tummat ripset ja kulmat luonnostaan ja paksut hiukset jne. joten ei tarvitse niihin mitään "väriä" lisää. Esim itse olen ollut nuorena vaaleahiuksinen mutta omannut virheettomän ja tasaisen ihon, paksun hiuslaadun, pitkät ja tummat ripset ja keskitummat kulmat koska mulla on ruskeat silmät. Monesti sanottiin että älä ikinä meikkaa kun on niin hyvät piirteet ja oot luonnonkaunis. Harvoin meikkasinkaan. Nyt vanhempana varmaan tarvitsisin vähän ehostusta 🤪

Vierailija
54/89 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa......vaikuttaa pakkomielteeltä tämä aloitus. 

Vierailija
55/89 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä. Olisipa fiksumpia ketjuja.

Vierailija
56/89 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, kyllä ainakin vaaleahkoista pohjoismaalaisista moni piirteiltään erittäin kauniskin näyttää vähän valjulta ilman meikkiä. Ei sitä kauneutta välttämättä edes huomaa, jos on niin väritön ja mitäänsanomaton, tyyliä maantienvärinen tukka, iho melkein samaa sävyä, silmätkin pahvilaatikonväriä, vaaleat kulmakarvat ja ripset ei erotu. 

Kirjoitin geenikauniista ihmisistä. Mitäänsanomaton ei ole geenikaunis. Ap

Nimenomaan. Tummapiirteiset ovat geenikauniita. 

Se voi olla sinun mielipiteesi, mutta se ei vastaa yleistä kauneuskäsitettä. Lähes kaikkialla muualla maailmassa geenikaunis vaaleaihoinen blondi on harvinaisuus ja kaikkein kaunein.

Omastakin mielestä lattareissa naiset ovat kauneimpia, koska oma silm

Mutta nimenomaan vaaleaihoiset blondithan eivät VOI olla geenikauniita sinun määritelmäsi mukaan, koska heidän kasvonpiirteensä ovat värittömät ilman meikkiä.

Vierailija
57/89 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

53. Ymmärsin kyllä mielestäni mitä tuo edellinen sanoi, mutta jos nainen ei ole kaunis ilman meikkiä, hän ei ole geenikaunis. Asia on sikäli todella yksinkertainen. 

Ei se mitenkään harvinaista ole, että vaalealla on hiuksia tummemmat kulmat ja ripset, itsekin olen samanlainen. Johtunee siitä, että minulla on hieman ruskeasilmääisyyttäkin geeneistä. Silmät ovat vihreät, ja niissä on ruskeaa myös, tyttärellä on sitten taas tummanruskeat silmät ja vaaleat hiukset eikä hänenkään tarvitse käyttää kulmiin mitään väriä. 

Nuorena kun asuin maassa jossa paistaa aina aurinko, käytin harvoin meikkiä, hiuksista tuli ihan hopeanvalkoiset ja kulmat vaalenivat, jolloin silmien väri korostui rusketusta vasten. Se oli hyvin huomiotaherättävän näköistä siellä, Suomessa ihan normaalia. Olin kuin kävelevä huutomerkki. En useimmiten käyttäynyt meikkiä lainkaan päivällä. Ap

Vierailija
58/89 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi pohdiskella ihan omankin pään sisällä. Ei jokaista päähän tullutta ajatusta tarvitse oksentaa vauva-palstalle. 

Vierailija
59/89 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus voi pohdiskella ihan omankin pään sisällä. Ei jokaista päähän tullutta ajatusta tarvitse oksentaa vauva-palstalle. 

Saan vaikutelman, että tässä on yksi vauvapalstan kielletyistä aiheista ja tabuista. Täällä on oikein sanoa, että kaikki kauniit naiset ovat leikeltyjä, meikattuja tai sitten tummapiirteisiä ja ei suomalaisia. Joku noista on oikein, mutta geenikauneutta ei ole olemassakaan. 

Kuten sanottua, tuo ajatus on itselleni eksoottinen. Ap

Vierailija
60/89 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta nimenomaan vaaleaihoiset blondithan eivät VOI olla geenikauniita sinun määritelmäsi mukaan, koska heidän kasvonpiirteensä ovat värittömät ilman meikkiä."

Onko se oikeasti jotenkin tosi vaikea ymmärtää mikä ero on omalla maulla ja geenikauneudella? 

Geenikauneus on todella simppeli juttu, klassinen kauneus omine määritelmineen. Ja jokainen voi sitten mitää hyvinkin erilaisia naisia kauniina, vaikkapa lihavia tai naisia, joilla on todella pitkänomaiset kasvot tai jokin muu erityispiirre, joka ei kuulu geenikauneuteen. Ap