Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Geenikauniilla ulkonäkö ei muutu ilman meikkiä ja saunapuhtaana, hän on edelleen kaunis ja samannäköinen kuin meikattunakin

Vierailija
10.12.2025 |

Geenikauneudella on monta tunnusmerkkiä (kauniit sopusuhtaiset kasvotpiirteet, paksut hiukset, hyvä iho, hyvät kehon mittasuhteet, tiimalasivartalo jne.), mutta tuo otsikossa mainittu unohdetaan usein mainita. 

Taitavalla meikkauksella ja pukeutumisella voi feikata eli häivyttää huonoja puoliaan. Tämä on tullut mieleen muutamasta julkkiksesta, joka on intoutunut esiintymään ilman meikkiä. Eivät he rumiakaan ole, mutta täysin erinäköisiä eivätkä mitenkään poikkeuksellisia kaunottaria, vaan tavallisen nättejä. 

Jos osaa katsoa, tunnistaa kyllä puutteet meikatuissa kasvoissakin, mutta myös toiseen suuntaan on menty rajusti viime vuosikymmeninä. Tarkoitan sitä, että osa kauniista naisista pilaa ulkonäkönsä huulitäytteillä ja muilla rumentemistoimenpiteillä jo nuorena.

Niinpä geenikaunottaria on jo nykyään paljon vähemmän kuin ennen. Samaan suuntaan vaikuttaa nuorten lihominen. Luulen, että siitä johtuu, että jopa hyvinkin iäkkäät naiset herättävät vielä miesten kiinnostusta, jos ovat kauniita - eivät siis vain vanhojen miesten kiinnostusta, vaan nuortenkin. En pidä sitä hyvänä, se tuntuu jopa perverssiltä.

Kommentit (281)

Vierailija
261/281 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap yhtä fiksoitunut miesten ulkonäköön, vai vain naisten?

Vierailija
262/281 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori mutta mun on vaikea ymmärtää miestä joka vauvapalstalla keskustelee naisten geenikauneudesta. En edes ymmärrä täysin mitä hän geenikauneudella tarkoittaa.

Terveisin ikäisekseen ihan söpö keski-ikäinen joka ei ikinä avaisi ylilaudalla keskustelua koskien miesten geenikomeutta.

Mutta nyt mietin että pitäisikö? 

Nainen kyllä olen. Ap

Sanajärjestyksesi on väärin.

Martti Syrjä sanoi linnan haastattelussa, että suomen kieli on siitä kätevä, että sanoja voi pyöritellä lähes rajattomasti eri järjestyksiin ja silti lause on ymmärrettävissä ja järkevä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/281 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen fiksoitunut enemmän miesten ulkonäköön, mutta sekin on palstan syytä😉 Ap

Vierailija
264/281 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei yksikään nainen ole samannäköinen meikattuna kuin ilman meikkiä. Joku lapsellinen urpo siellä taas kirjoittelee. 

Urpo edustaa rotuoppi-inceleitä. Ei se mitään tajua mistään, edes omaa mielen sairauttaan.

Haloo ap! Aivan sama. Eivät naiset sinua varten ole olemassa, pysy luolassasi ja kuole sinne. Sinä olet mieleltäsi sairas ja ruma. Geneettisesti.

Vierailija
265/281 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lukunsa ne, jotka luonnonkauniita mutta vain max.10v. ajan.

Vierailija
266/281 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on psykoottinen. Se jankuttaa itse keksimiään sanoja "naamakomeus" ja "geenikauneus" ja saatanan supliikki.

Se ei kertakaikkiaan pääse ulos yhden ruipelon runkkukuplastaan eikä ikinä tajua, että kauneus ei ole hänen määriteltävissään vaan täysin kulttuurisidonnaista ja myös täysin  subjektiivista. 

Ja ettei ketään kiinnosta hänen mulkkunsa takia olla kaunis.

Hänen universuminsa pyörii terskannupin ympärillä. Ei näy mt-eläkeläisellä olevan muuta tekemistä hakaristilipuin somistetussa kuolinyksiössään.

Vierailija
267/281 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen fiksoitunut enemmän miesten ulkonäköön, mutta sekin on palstan syytä😉 Ap

Sinä olet psykoottinen urpo. 0/5

Vierailija
268/281 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien sanojen keksiminen on skitsofreniaan liittyvää. 

Vierailija
269/281 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vihaa naisia, koska vihaa itseään. Hyvin surkeaa, ettei noin sairas ole riittävän hoidon piirissä. Haaskattu ihmiselämä.

Vierailija
270/281 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, kyllä ainakin vaaleahkoista pohjoismaalaisista moni piirteiltään erittäin kauniskin näyttää vähän valjulta ilman meikkiä. Ei sitä kauneutta välttämättä edes huomaa, jos on niin väritön ja mitäänsanomaton, tyyliä maantienvärinen tukka, iho melkein samaa sävyä, silmätkin pahvilaatikonväriä, vaaleat kulmakarvat ja ripset ei erotu. 

Kirjoitin geenikauniista ihmisistä. Mitäänsanomaton ei ole geenikaunis. Ap

Nimenomaan. Tummapiirteiset ovat geenikauniita. 

On meitä moneen junaan. 

Minä vaalea kaunotar.Väritön muuta sanovat aina että olen kaunis. Vaikka itse mieluiten meikkaan itseni , vähän ripsiväriä ja huulipunaa. 

Vierailija
271/281 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että ulkonäkö-asiat menneet kyllä todella jänniksi.

Kun enää ei riitä, että olet kivan näköinen meikattuna, hiukset laitettuna ja istuvissa vaatteissa. Se miten itse tulkitsen, niin nykyään pitäisi näyttää valokuvamallilta ilman meikkiä, hiukset pikaponnarilla ja perunasäkkiin pukeutuneena. Koska muuten et ole "oikeasti kaunis".

Vierailija
272/281 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun enää ei riitä, että olet kivan näköinen meikattuna, hiukset laitettuna ja istuvissa vaatteissa. Se miten itse tulkitsen, niin nykyään pitäisi näyttää valokuvamallilta ilman meikkiä, hiukset pikaponnarilla ja perunasäkkiin pukeutuneena. Koska muuten et ole "oikeasti kaunis".

Näin se on. Nauratti tuo, että ap ei ole ollut saunassa näkemässä,miten meikki pestään pois. Olen se, joka kirjoitti kateudesta.

Kyllä minua suoraan sanottuna vitutti nähdä, miten nainen voi käydä saunassa, mennä nukkumaan ja olla aamulla ilman meikkiä todella kaunis. Minä meikkaan heti aamulla, kun olen jossain mökki tai muussa tapahtumassa ihmisten kanssa, en halua olla siellä miten vaan. 

Te, jotka väitätte, että tälläistä ei ole, olkaa kuulkaa onnellisia. Ette joudu kokemaan sitä kateuden vihlaisua, vaan voitte olla meikkeinenne sitä mieltä, että ei ne muutkaan mitään oo.

Vierailija
273/281 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se on. Nauratti tuo, että ap ei ole ollut saunassa näkemässä,miten meikki pestään pois. Olen se, joka kirjoitti kateudesta.

Kyllä minua suoraan sanottuna vitutti nähdä, miten nainen voi käydä saunassa, mennä nukkumaan ja olla aamulla ilman meikkiä todella kaunis. Minä meikkaan heti aamulla, kun olen jossain mökki tai muussa tapahtumassa ihmisten kanssa, en halua olla siellä miten vaan. 

Te, jotka väitätte, että tälläistä ei ole, olkaa kuulkaa onnellisia. Ette joudu kokemaan sitä kateude

Itse taas näen, että tuo on vain alaspainamisen yritystä. Että turhaan siinä itsestäsi mitenkään ylpeä olet, kun et ole valokuvamalli-tason kaunis ilman laittautumista.

Itselläni on kokemusta suhteista, joissa ensin minua maaniteltiin lopettamaan laittautuminen kun "et sinä sellaisia tarvitse". Ja nuori kun olin, niin valitettavasti näin tein.

Ja sen jälkeen minulle alettiinkin ääneen kehua vahvasti meikattuja naisia, jotka pukeutuivat näyttävästi. 

Eli tarkoitus oli vaan painaa itsetuntoani alas. Että et sinä mikään kaunis ole, luulet vain itsestäsi liikoja, mutta onneksesi minä juuri ja juuri kelpuutan sinut, vaikka niin paljon kauniimpia naisia olisi. 

Minäkin aikani tunsin kateutta ja surua, kun olen niin huono ja muut niin kauniita. Kunnes jossain kohtaa alkoi herätä se ymmärrys, ettei vika koskaan ollutkaan minun ulkonäössäni.

Vierailija
274/281 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janin Fry on rotunainen.

Vierailija
275/281 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko esimerkki geenikauniista suomalaisesta? Sanoisin Riitta Väisänen nuorena, toki edelleen kaunis.

Anne Pohtamo, Tarja Smura, Irina Björklund, Jenni Vartiainen, Pamela Tola, Pihla Viitala, Laila Snellman... 

Anne Pohtamon ja Tarja Smuran voi jättää tästä listasta pois. Eivät todellakaan ole kauniita olleet koskaan.

Vartiaisen eikä Viitalan iho ei ole ap:n kriteerit täyttävä. Tola ja Snellman ilman meikkiä oudon näköisiä. Björklundilla ei ole rintoja. Ap saunoo vain täydellisten kanssa.

Vierailija
276/281 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itselläni ulkonäön ehdostaminen kertoo siitä, että voin henkisesti hyvin. Mitä alaluloisempi, stressaantuneempi ja itsetunto pohjamudissa olen, niin sitä vähemmän laittaudun."

Mulla päin vastoin. Ennen en kehdannut poistua edes lähikauppaan ilman pakkelia. Jokainen ihohuokonen piti olla piilossa. Olin tuolloin todella ahdistunut ja kuormittunut koko ajan, kulissit painoi. Nykyään ei kiinnosta vaikka olis finni nenässä ja hammastahnat rinnuksilla, hyvillä mielin menen luomuna. Paljon paremmin voin. Mielestäni näytänkin paremmalta näin :D

Vierailija
277/281 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anne Pohtamo, luonnonkaunis. Silloin ei meikkiä tarvita:

https://www.seurakuntalainen.fi/wp-content/uploads/2025/10/annepohtamo2…

Vierailija
278/281 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anne Pohtamo, luonnonkaunis. Silloin ei meikkiä tarvita:

https://www.seurakuntalainen.fi/wp-content/uploads/2025/10/annepohtamo2…

Ja sä linkkasit kuvan, missä hänellä on paljon meikkiä

Vierailija
279/281 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko sattumoisin kirjolla? En tarkoita tätä pahalla, mutta olen ymmärtänyt autismiin kuuluvan tällainen erityinen tarve asioiden ja ilmiöiden lokerointiin.

Tämä nimenomaan naisten ulkonäköä koskeva keskusteluhan on ihan posketon ja vahvistaa sellaista ikävää maailmankuvaa, jossa ulkonäkö on naisen tärkein ominaisuus ja jossa olemme ikään kuin jossain jatkuvassa ulkonäkökilpailussa muiden naisten kanssa. Niin kuin olisi maailman tärkein asia osata verrata omaa ulkonäköään muiden naisten ulkonäköön niin että tietää mihin itse asettuu jollain kuvitteellisella kauneusjanalla ja siitä omasta asemasta tuolla janalla tulee sitten sen naisen arvon mitta. VMP, sanon minä. 

En sinänsä kiistä sitä, etteikö joidenkin ihmisten, sukupuolesta riippumatta, ulkonäkö miellyttäisi suurempaa osaa ihmisistä kuin joidenkin toisten. Mutta mitä sitten? Kaikille tekisi hyvää opetella hyväksymään ne omat luontaiset piirteet ja lopettaa itsensä jatkuva vertailu muihin ja alkaa elää sitä omaa arvojensa mukaista elämää ilman oman ulkonäön jatkuvaa analysointia. En myöskään usko, että se miten viehättäväksi joku koetaan on tiivistettävissä mihinkään luuston rakenteeseen tai karvojen paksuuteen, vaan siihen vaikuttaa muutkin kuin ulkoiset seikat.

Viimeisenä, tämä palsta on semmoinen trollien kolo, että täältä ei hirveästi kannata ottaa vaikuttimia omaan maailmankuvaansa. Jos näin uhkaa jollekulle käydä, suosittelen palstalta poistumista ja siirtymistä tosielämän ihmissuhteiden pariin. Touch grass, niin kuin englanniksi sanottaisiin.

Vierailija
280/281 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Janin Fry on rotunainen.

Kyllä, hän on aika lailla virheetön. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän