Millainen ihminen kehtaa kysyä suoraan, onko kaikki lapset samalle isälle?
Ei luulisi olevan kenenkään asia. Somessa varsinkin tuntemattomat kyselee sopimattomasti lasten isistä vaikuttajilta. Miehiltä ei kuitenkaan kysytä, monelle naiselle on siittänyt lapsia. Ja ennenkuin kukaan kysyy, olen lapseton.
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo paljon ihmisestä jos on lapsikatraalla esim. kolme eri isää. Tuuliviiri. Joko on epäluotettava tai hankala itse tai on surkea arviointikyky sen suhteen kenen kanssa kannattaa mennä lisääntymään. Kumpikaan ei mitään varsinaisia meriittejä. Jotain harkintakykyä odotan naiselta.
Tämä kysymys on kokonaan oma aiheensa..
Se nainen, kellä noin on, niin on muuten harkintakyvyltään ihan ns. täyspäinen ja jopa yliopistokoulutettu, mutta lapsien osalta hänellä ei mitään väliä miehen suhteen. Jo nuorena sanoi että haluaa itselleen muutaman ihanan lapsen. Nimenomaan itselleen. Miehellä ei muuta väliä kuin että siemenet tarvitaan.. ja se kieltämättä oli juuri noin.
Hänen oma lapsuudenperheensä ihan rikkonainen, ja miehet vaihtui kuin sokoksen ovissa, joten en osaa sanoa tuleeko ajattelumalli sieltä.
Naisparka, että hänellä onkin kaltaisesi ystävää näyttelevä tuttava. Tiedät kaikki hänen asiansa lapsuudesta lähtien ja nyt juoruilet niitä tänne. Käärme olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siinä jos kurttuaan levittelee useammalle niin hiljaisesti pitää hävetä? Vai mitä meinaat?
"Ei kai siinä jos mulukkuaan jakelee useammalle niin hiljaisesti pitää hävetä? Vai mitä meinaat?"
Noh ei kai miehet lisäänny keskenään. Aloitus koski eri isiä.
Niiin koska halutaan taas demonisoida äitejä, jotka kuitenkin kasvattavat ne kaikki lapsensa. Isät vaan siittelevät ja sitten huitelevat maailmalla siittelemässä lisää. Heitä ei muka kuulu paheksua.
Vierailija kirjoitti:
Multa kysytään usein onko meillä ydinperhe.
N33, viiden äiti. Ja vastaus on kyllä.
Entä sitten? Häpeäisitkö jos olisitte uusiperhe? Olisko se hirveän kamalaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moukkamaista on minusta kysellä lasten isistä. Ei kukaan hieno nainen kysele tuollaisia. On vaan skandaalinhaluinen juorukello, jos kyselee. Haluaa päästä "näpäyttämään" eli on puhdas kiusaaja.
Ei välttämättä, älä tuomitse noin nopeasti. Monet ihmiset ovat ihan hyväntahtoisia.
Olet liian naiivi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ainakin naureskelevat niille mies surkimuksille jotka elättelevät jonkun mustan miehen jälkikasvua. Kaikkea se epätoivo teettää.
Kyllä on mies alas vajonnut, jos elättää mustan miehen lasta.
Hölmö. Ensinnäkin se äitihän sitä lastaan elättää, ei se uusi mies. Lisäksi valtio maksaa lapsilisää ja elatustukea, ellei lapsen isä sitä maksa. Ja voihan lapsen vanhemmilla olla yhteishuoltajuuskin.
Ja toisaalta, jos menet yhteen naisen kanssa jolla on ennestään lapsi, niin onhan se lapsi puoleksi sen rakastamasi naisen lapsi, eikös sillä ole merkitystä? Vai etkös rakasta vaimoasi? miksi menit yhteen?
Ja entäs jos sulla itselläsi oli ennestään lapsi? Minkävärinen vaan. Olisitko loppuelämäsi sitten sinkku vain siitä syystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten pidä tehdä lapsia useamman kumppakin kanssa jos itse häpeää sitä niin ettei voi sitä avoimesti sanoa, että eri isät niillä on.
Miksi kuuluu sinulle, jos jollakin on eri isät?
Ei se kuulukaan mikulle enkä myöskään pidä sitä vääränä tai sopimattomana jos hankkii lapsia useamman kumppanin kanssa, nykyaikana ihan normaalia. Lasten kasvaessa he voivat joutua selittelemään näitä perheensä isä kuvioita kavereilleen tai muille jos niitä on siihen asti koitettu salailla.
Kummia ystäviä sulla, kun salailevat lastensa isiä. Mitä porukkaa oikein olette?
Eräs tuttavani levitteli toisesta tuttavaperheestä juorua, ettei kaikilla lapsilla ole sama isä. Tiedän, että on. Kyseinen pariskunta on ollut naimisissa pari vuotta ennen esikoisen syntymää ja on edelleen naimisissa, vaikka kaikki lapset ovat jo aikuisia.
Mutta kun kuulemma ei ole mahdollista, että avioparilla on viisi yhteistä lasta.
Tottakai kysytään. Ja on kysytty minultakin. Iskäx4
Nainen on ihmiskunnan käki. Se voi elätyttää vierasta kakaraa tietämättömällä miehellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siinä jos kurttuaan levittelee useammalle niin hiljaisesti pitää hävetä? Vai mitä meinaat?
Miksi pitää ottaa asia tikun nokkaan? Ei kuulu kenellekään seksin saannit.
Mutta näkyy.
Entä sitten? Jos on noin päivänselvää, niin miksi vielä vatvoa?
Jotta ymmärtäisit hävetä.
Miksi pitäisi hävetä? Ei miehetkään häpeä seksiään eri naisten kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää ottaa asia tikun nokkaan? Ei kuulu kenellekään seksin saannit.
Etkö ole kuullut ehkäisystä?
Miksi lasten saanti on huono juttu? Nykyäänhän on lapsipula.
No en ainakaan itse ymmärrä niin huoletonta elämäntapaa, että lapsia tehdään useampia ja jokaisella on eri isä. Jotenkin vain tuntuu, että sellaisen ihmisen älykkyysosamäärä ei ole kovin kummoinen ja epäilen vahvasti, tuleeko sellaisilla geeneillä ja kasvuympäristö huomioiden sen fiksumpia lapsistakaan. Aika harvassa taitavat olla esim. ne äidit, joilla on kunn
Et vaikuta kovinkaan älykkäältä itse, joten vaikea arvioida pitääkö sanomasi paikkaansa. Mitään tilastoja tai faktojahan sinulla ei ole tarjota.
Ja jos tiedät yksittäisten ihmisten asioista noin paljon, niin lienet samaa porukkaa, eikö niin? Paitsi, että petät tuttavasi juoruamalla heistä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa tuossa kysymyksessä on?
No millä tavalla kysymys on hyvä tai tarpeellinen? Oletko perheen sosiaalityöntekijä vai miksi utelisit asiaa? Oletko toisen lapsen isän mahdollinen uusi säätö? Mistä kyse?
Vierailija kirjoitti:
Nainen on ihmiskunnan käki. Se voi elätyttää vierasta kakaraa tietämättömällä miehellä.
Moro taas Käenpoikashullu, sinua ei olekaan palstalla näkynyt hetkeen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen, jolla on lapsia usealle miehelle on wt
Ei automaattisesti. Myös keski- ja yläluokassa tätä tapahtuu, vaikkakaan ei niin usein.
Onko sulla tilastoija tälle väitteelle?
Onko sulla tilastoja väitteelle, että näin ei tapahdu keski- ja yläluokassa?
-eri
Se joka esittää väitteen, perustelee sen.
Itse en esittänyt mitään väitettä vaan SINÄ esitit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä multa on kysytty, kun olen ollut neljästi nainisussa ja mulla on viisi lasta.
M49
Minulla on neljä ja keskimmäisten välissä monen vuoden väli, joten varsinkin treffailutilanteissa olen täsmentänyt kokelaalle sitoutuvaisuuttani, että "samasta vaosta ne silti on vedetty" Mxx
Ööööh mitä mä just luin?
Kyllähän se kertoo paljon ihmisen perimmäisestä luonteesta jos sattuu olemaan kyläpyörä. Turhaan alat vertailemaan miehiä tähän, miesten kohdalla asia on aivan eri ja tiedät sen itsekin. Miehelle se on saavutus.
Olin kerran sukujuhlassa jossa oli nuorehko nainen pienen pojan kanssa, eräs nainen kysyi "kukas se tään lapsen isä on"
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuttavani levitteli toisesta tuttavaperheestä juorua, ettei kaikilla lapsilla ole sama isä. Tiedän, että on. Kyseinen pariskunta on ollut naimisissa pari vuotta ennen esikoisen syntymää ja on edelleen naimisissa, vaikka kaikki lapset ovat jo aikuisia.
Mutta kun kuulemma ei ole mahdollista, että avioparilla on viisi yhteistä lasta.
Mitähän kyseinen tuttavasi sanoisi mun isoisän lapsuudenperheestä. Lapsia syntyi 12 kappaletta 23 vuoden aikana.
No näkeehän sen... Että sen puoleen ei tarvitse kysyä kun on useampaa kikkarapäätä mukana.
Eipä ketään häveät lapsien saaminen. Monet tuntevat vaan myötähäpeää niiden utelijoiden puolesta.
Hyvä oli tuo nainen, joka kysyi utelijalta että miksi kysyt. Eikä tyyppi osannut vastata. Niinpä, se kertoo kaiken.