Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen kehtaa kysyä suoraan, onko kaikki lapset samalle isälle?

Vierailija
10.12.2025 |

Ei luulisi olevan kenenkään asia. Somessa varsinkin tuntemattomat kyselee sopimattomasti lasten isistä vaikuttajilta. Miehiltä ei kuitenkaan kysytä, monelle naiselle on siittänyt lapsia. Ja ennenkuin kukaan kysyy, olen lapseton. 

Kommentit (181)

Vierailija
101/181 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normi kysymys. Perheellisiltä kysytään että onko kaikki yhteisiä? Jos vastataan että on, niin heitetään ilmoille askarruttava kysymys "Oletteko aivan varmoja?".

Onko lapset sitten jotenkin alempiarvoisia, jos sisaruksilla on eri isä?

Ei, mutta heidän äitinsä on. Eritoten, jos on mustia lapsia.

Vierailija
102/181 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ainakin naureskelevat niille mies surkimuksille jotka elättelevät jonkun mustan miehen jälkikasvua. Kaikkea se epätoivo teettää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/181 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ainakin naureskelevat niille mies surkimuksille jotka elättelevät jonkun mustan miehen jälkikasvua. Kaikkea se epätoivo teettää. 

Kyllä on mies alas vajonnut, jos elättää mustan miehen lasta.

Vierailija
104/181 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää säälittävä mies olla jos tuolle naureskelee :D ei normaali naista saava mies tuollaiselle naureskele

Vierailija
105/181 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan siinä olla jotain merkkejä, jos kaikki lapset eivät ole samannäköisiä.

Ja sitten voi olla niin, että lapset ovat samannäköisiä vaikka on esim. eri äidit. Näin on mun lapsen ja hänen pikkuveljensä kohdalla. Äidit eri, mutta samaa näköä on todella paljon. Isän geenit olleet vahvoilla.

Vierailija
106/181 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten pidä tehdä lapsia useamman kumppakin kanssa jos itse häpeää sitä niin ettei voi sitä avoimesti sanoa, että eri isät niillä on.

Miksi kuuluu sinulle, jos jollakin on eri isät?

Ei se kuulukaan mikulle enkä myöskään pidä sitä vääränä tai sopimattomana jos hankkii lapsia useamman kumppanin kanssa, nykyaikana ihan normaalia. Lasten kasvaessa he voivat joutua selittelemään näitä perheensä isä kuvioita kavereilleen tai muille jos niitä on siihen asti koitettu salailla.

Vierailija
107/181 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä jos kurttuaan levittelee useammalle niin hiljaisesti pitää hävetä? Vai mitä meinaat?

Miksi pitää ottaa asia tikun nokkaan? Ei kuulu kenellekään seksin saannit.

Etkö ole kuullut ehkäisystä? 

Miksi lasten saanti on huono juttu? Nykyäänhän on lapsipula. 

No en ainakaan itse ymmärrä niin huoletonta elämäntapaa, että lapsia tehdään useampia ja jokaisella on eri isä. Jotenkin vain tuntuu, että sellaisen ihmisen älykkyysosamäärä ei ole kovin kummoinen ja epäilen vahvasti, tuleeko sellaisilla geeneillä ja kasvuympäristö huomioiden sen fiksumpia lapsistakaan. Aika harvassa taitavat olla esim. ne äidit, joilla on kunnon koulutus ja vakituinen työpaikka. Enemmistö taitaa olla työtä vieroksuvia, yhteiskunnan tuilla eläviä vuodesta toiseen.

Vierailija
108/181 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä jos kurttuaan levittelee useammalle niin hiljaisesti pitää hävetä? Vai mitä meinaat?

Etkö ole kuullut ehkäisystä? 

Miksi lasten saanti on huono juttu? Nykyäänhän on lapsipula. 

Holtiton lisääntyminen on moukkamaista. 

Suomessa ja monissa länsimaissa on jopa kriisi, kun lapsia ei synny tarpeeksi. 

Oletko jäänyt jonnekin 1800-luvun ääriuskovaisuuteen kun noin typeriä latelet?

Huhhuijaa. Ettäkö vain ydinperheessä kasvaisi "vastuuntuntoisia ja hyviä kansalaisia"? Ydinperheissä on kuitenkin paljon riitelyä ja väkivaltaa, mikä vaikuttaa lapsiin psykologien mukaan kielteisesti. 

Vierailija
109/181 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa tuossa kysymyksessä on?

Vierailija
110/181 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sen esittää siten, että vastaanottajalla pitää hävetä, että on monelle eri isä. Kuten tässäkin osa on sitä mieltä, että pitäisi hävetä. 

Vierailija
111/181 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen, jolla on lapsia usealle miehelle on wt 

Ei automaattisesti. Myös keski- ja yläluokassa tätä tapahtuu, vaikkakaan ei niin usein.

Onko sulla tilastoija tälle väitteelle?

Vierailija
112/181 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella lapsellani on 11 vuoden ikäero. Molemmilla on sama isä, ja sama äiti! Minulle vieras kioskimyyjä, keski-ikäinen nainen, kysyi että ovatko nämä samasta miehestä. Mitä helvettiä se hänelle kuuluu! Olisi pitänyt kysyä häneltä, että makaako hän nykyään monen miehen kanssa. 

Vierailija
113/181 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan siinä olla jotain merkkejä, jos kaikki lapset eivät ole samannäköisiä.

Miksi siitä pitää sitten vielä kysyä, kerran on päivän selvää? Muuten, minä ja kolme siskoani ollaan aivan erinäköisiä keskenään ja ollaan täyssisaruksia. Ei aina lapset ole tarkkoja kopioita vanhemmistaan ja keskenään. 

Niin jotkut ei tajua, että samojen vanhempien lapset voi olla eri näköisiä. Mä ja pikkuveli ollaan samannäköisiä, mutta taas meidän sisko muistuttaa äidin äitiä. Samat vanhemmat on kaikilla. Eikä meitä ole tehty peräjälkeen vaan kaikkien välissä on 5 vuotta.

Vierailija
114/181 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen, jolla on lapsia usealle miehelle on wt 

Ei automaattisesti. Myös keski- ja yläluokassa tätä tapahtuu, vaikkakaan ei niin usein.

Onko sulla tilastoija tälle väitteelle?

Onko sulla tilastoja väitteelle, että näin ei tapahdu keski- ja yläluokassa?

-eri

Vierailija
115/181 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on tahditon. Kannattaisi tehdä vastakysymys: monenko miehen kanssa olet maannut?

Vierailija
116/181 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta näkyy.

Entä sitten? Jos on noin päivänselvää, niin miksi vielä vatvoa?

Jotta ymmärtäisit hävetä. 

Hävetä mitä? Eikös lastensaanti ole maailman luonnollisin asia ja lisäksi hyväksi väestöpyramidillemme. 

Laadukkaiden (vastuullisten) henkilöiden lisääntyminen on hyödyksi.

Ei taida olla yhteisymmärrystä siitä kuka on vastuullinen kuka ei.

Minusta sinä olet vastuuton ihminen, koska tuomitset tuntemattomia ihmisiä vain omien ennakkoluulojesi perusteella. 

Vierailija
117/181 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo paljon ihmisestä jos on lapsikatraalla esim. kolme eri isää. Tuuliviiri. Joko on epäluotettava tai hankala itse tai on surkea arviointikyky sen suhteen kenen kanssa kannattaa mennä lisääntymään. Kumpikaan ei mitään varsinaisia meriittejä. Jotain harkintakykyä odotan naiselta.

Mutta et miehiltä? Kumma.

Vierailija
118/181 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä multa on kysytty, kun olen ollut neljästi nainisussa ja mulla on viisi lasta.

M49

Minulla on neljä ja keskimmäisten välissä monen vuoden väli, joten varsinkin treffailutilanteissa olen täsmentänyt kokelaalle sitoutuvaisuuttani, että "samasta vaosta ne silti on vedetty" Mxx

Vierailija
119/181 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla erään naisen lapset syntyneet 06, 08 sitten 18 ja 21. ei siinä kovinpaljon tarvitse päätellä kun ymmärtää että kaikilla ei ole sama isä.

Tiedän kaksi perhettä, joissa on tämä kuvio ja pitkistä liitoista on kyse. Minusta tämä on suorastaan nerokasta! Ne ekat lapet on saatettu tehdä nuorina opiskelijoina ja sitten kun niistä aletaan päästä voitolle, voi tulla mieleen, että nyt jaksaisi vielä pari pientä lisää. Nuorimmat voivat ehkä jakaa huoneen ennen kuin vanhin muuttaa kotoa pois. Ei tarvita jättikokoista taloa, vaikka lapsia onkin neljä. Eikä osu myöskään niitä kalliita teinivuosia useampia päällekäin.

Tuossa lasten tekemisessä kahdessa erässä isolla ikäerolla on todella paljon plussaa, mitä ei edes heti tule hoksanneeksi. Mutta onnistuu tosiaan vain niiltä, jotka ovat nuorena aloittaneet ajoissa. Jos se ensimmäinen lapsi tehdään kolmek

Tässä on ideaa. Myös tuli mieleen, että kun vanhemmat ovat toisella kierroksella, vanhimmat lapset ovat myös mahdollisia tukiverkon jäseniä, eli voivat hoitaa nuorempia sisaruksiaan. Sitten kun vanhemmat alkavat ikääntyä ja tarvita itse hoivaa, heillä on hyvin toimeentulevat vanhemmat lapset taloudellisena tukena ja ne nuoremmat reippaammat auttamassa käytännön asioissa.

Hyvin suunniteltu.

Vierailija
120/181 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi