Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen kehtaa kysyä suoraan, onko kaikki lapset samalle isälle?

Vierailija
10.12.2025 |

Ei luulisi olevan kenenkään asia. Somessa varsinkin tuntemattomat kyselee sopimattomasti lasten isistä vaikuttajilta. Miehiltä ei kuitenkaan kysytä, monelle naiselle on siittänyt lapsia. Ja ennenkuin kukaan kysyy, olen lapseton. 

Kommentit (219)

Vierailija
201/219 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä pitää ylipäänsä kysyä?

Vierailija
202/219 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta on tuon lisäksi kysytty sitäkin olivatko lapseni SUUNNITELTUJA. Kuka kehtaa kysyä??!

Ne kehtaa kysyä keille se on normaali keskustelun aihe. Nämä joiden mielestä sitä ei pitäisi kehdata, niin näköjään pitää aihetta niin tabuna ja nolona. Halveksutko kaikkia joilla on lapsia useammilta puolisoilta? Pitäisikö vahinkolapsia hävetä?

Nimim. Vela ja itse vahinkolapsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/219 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 2 lasta pienemmällä ikäerolla ja kolmas syntyi kun isommat jo koululaisia. Pienillä ikäeroilla eri isä ja nuorimmalla sama keskimmäisen kans. Että näinkin voi olla.

Vierailija
204/219 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika normaalin oloisetkin ihmiset ovat kysyneet tuota (vissiin vähän vahingossa) kun kuulevat lasteni ikäerot (lapset nyt 18, 12 ja 7). Ihan sama isä on ja ollaan edelleen naimisissakin, luonto vaan ei suostunut lyhyempiin väleihin. Itse asiassa kuopuksen neuvolassa terkkarikin taisi kerran kysyä asiaa. En ole tuosta kysymyksestä pahastunut.

Vierailija
205/219 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei kehtaisi? Mitä pahaa tuossa kysymyksessä on? 

Nälvitään, että te ette ole niin hienoja, kun teillä on eri isä. 

Ovessa ties kuinka monta sukunimeä 

Vierailija
206/219 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan kysyisi tällaista?

Vierailija
207/219 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei vielä ole kertonut, miksi ulkopuolisella on niin tärkeää tietää, kuka on kenenkin isä?

niin. voisihan sitä puhua ihmisten kanssa vain säästä.

ilmoja pidelly.

Aika vähissä on sun antisi keskusteluihin jos tässä on aiheet, joista osaat keskustella.

No mutta, kukin taitojensa mukaan. 

Vierailija
208/219 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi ei saisi kysyä?

hävettääkö mammoja, että ovat olleet haarat levellään jokaisen vastaantulevan jännämiehen alla.

Ehkä jotain voi hävettääkin, ei voi tietää. Siksi en koskaan kysyisi suoraan näin tungettelevia kysymyksiä. 

Vierailija
209/219 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta on tuon lisäksi kysytty sitäkin olivatko lapseni SUUNNITELTUJA. Kuka kehtaa kysyä??!

Minulta kysyttiin tätä raskausneuvolassa, vieläpä aika tylsään äänensävyyn. Ei jääny kauhean positiivinen muisto siitä.

Vierailija
210/219 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähisuvussani oli sisarukset, joilla oli 2 lasta lyhyellä ikäerolla. Toiseen perheeseen syntyi kolmas lapsi kuuden vuoden kuluttua nuorimman syntymästä, toiseen perheeseen ei ikinä. Lisälapset olisivat molempiin perheisiin olleet tervetulleita, eivätkä käyttäneet ehkäisyä koskaan. 

Vierailija
211/219 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta kysyttiin tätä raskausneuvolassa, vieläpä aika tylsään äänensävyyn. Ei jääny kauhean positiivinen muisto siitä.

Äänensävystä en tiedä, mutta toi on äitiysneuvolan standardikysymys, joka minulta on kysytty joka kerta ensimmäisenä kun olen soittanut varatakseni aikaa tehtyäni positiivisen testin. Multa on kysytty "onko tämä teille iloinen uutinen" tms. Pakkohan niiden on tuo saada tietää, että tietävät millaista neuvolapalvelua haluat.

Vierailija
212/219 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas on. Mä pidän itseäni erittäin uteliaana ihmisenä ja tykkään juoruillakin, mutta tämä on ensimmäinen kerta, kun kuulen jonkun olevan kiinnostunut tällaisesta asiasta. Itselle ei tulisi mieleenkään kysyä tuollaista, mitä ulkopuoliset sellaisella tiedolla tekee? 

Vierailija
213/219 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä miksi tuollaista pitää kysyä. Jos perheen kanssa tutustuu paremmin, niin eiköhän tuollaiset asiat tule esiin ihan kysymättäkin normaaleissa keskusteluissa.

Jos taas ei hengaile enempää ko. perheen kanssa niin mitä ihmettä tällainen kiinnostaa, jonkun random-perheen isä-tilanne.

Vierailija
214/219 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo, että kysyjä on w t.

Vierailija
215/219 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänensävystä en tiedä, mutta toi on äitiysneuvolan standardikysymys, joka minulta on kysytty joka kerta ensimmäisenä kun olen soittanut varatakseni aikaa tehtyäni positiivisen testin. Multa on kysytty "onko tämä teille iloinen uutinen" tms. Pakkohan niiden on tuo saada tietää, että tietävät millaista neuvolapalvelua haluat.

Eihän se se kerro millaista neuvolapalvelua haluan. Voi olla suunnittelematon raskaus mihin ei halua aborttia, tai suunniteltu raskaus mutta tilanne onkin muuttunut ja haluaakin abortin. Ja kai nyt olisin jo osannut kakistaa suustani, jos olisin tullut hakemaan aborttia, olin sentään aikuinen ihminen. Tämä kysymys kun tuli vasta kun oltiin puhuttu jo vaikka mitä.

Vierailija
216/219 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se se kerro millaista neuvolapalvelua haluan. Voi olla suunnittelematon raskaus mihin ei halua aborttia, tai suunniteltu raskaus mutta tilanne onkin muuttunut ja haluaakin abortin. Ja kai nyt olisin jo osannut kakistaa suustani, jos olisin tullut hakemaan aborttia, olin sentään aikuinen ihminen. Tämä kysymys kun tuli vasta kun oltiin puhuttu jo vaikka mitä.

Ja siis kysyttiin siellä neuvolassa vasta, jos olisin aborttia tullut hakemaan niin olisin sanonut jo aikaa varatessa että tarvitsen abortin.

Vierailija
217/219 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla erään naisen lapset syntyneet 06, 08 sitten 18 ja 21. ei siinä kovinpaljon tarvitse päätellä kun ymmärtää että kaikilla ei ole sama isä.

Kuinka niin? Edellisellä siittäjällä ei vehje toimi enää? :D

Vierailija
218/219 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on kaikenlaista paria.

Vierailija
219/219 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta oma äiti tivasi kummankin raskauden kohdalla onko raskaus suunniteltu vai vahinko ennen kuin suostui onnittelemaan, senkin teki pitkin hampain. Olin ollut saman miehen kanssa jo vuosia yhdessä. Kyllä se loukkasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi