Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kohtuuton kun en halua yhteistä joulua miehen lasten kanssa?

Vierailija
10.12.2025 |

Ovat suunnitelleet, että lapset ovat koko joulun meillä, koska viime vuonna olivat äidillään. En ole lainkaan kiinnostunut värkkäämään niin minkäänlaista lasten joulua. Ehdotin, että mies joko vie lapset kylpylä- tai mökkilomalle jouluksi, tai minä menen itse johonkin. Mies loukkaantui. Olen kuulemma joustamaton ja itsekäs. Kyse ei ole siitä, että minulla olisi jotain miehen lapsia vastaan, mutta minusta he eivät ole minun päänsärkyni. Haluan jouluna käydä saunassa, juoda muutaman lasin punaviiniä ja katsoa ehkä rauhassa elokuvan. 

Kommentit (564)

Vierailija
501/564 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia välttäisin suhdetta miehen kanssa jolla on pieniä lapsia. 90% tapauksissa mies olettaa että uusi kumppani ottaa hoitaakseen asioita jotka kuuluvat lasten vanhemmille.

Mutta auta armias, jos uusi kumppani kieltää lapsia hyppimästä sängyllä tai pelaamasta jalkapalloa sisällä, silloin saa kyllä kuulla, että ei ole mitään oikeutta komentaa lapsia.

Juuri näin. Kaikki kuviteltavissa olevat velvollisuudet ja ylikin. Velvollisuudethan ylittää biologisen vanhemmankin vastaavat. Ilman mitään oikeuksia. 

Vierailija
502/564 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kohtuuton. Kai sinä voit käydä joulusaunassa ja nauttia pari lasia punaviiniä ja katsoa elokuvaakin, vaikka lapset teillä olisivatkin? Me ainakin voimme. 

Vastuullinen aikuinen ei juo alkoholia lasten läsnä ollessa. 

Miksi ei? Mikä siinä parissa viinilasillisessa on vastuutonta? Ja ihan odotan järkevää vastausta.

Vähintään yhden aikuisen on lasten seurassa oltava nollalinjalla ajokunnossa jos sattuukin jotakin yllättävää, esim. joku satuttaa itsensä niin ettei kuitenkaan vaadi ensihoidon kuljetusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/564 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pistää niin vihaksi lukea näitä aikuisten naisten ulinoita, kuinka ei nyt huvita eikä jaksaisi eikä kiinnosta. Haette täältä tukea ja myötätuntoa näiltä muilta lapsettomilta velanaisilta, jotka sylki roiskuen vakuuttavat, ettei ole pakko ja sinulla on oikeus. Hyi hitto, hävetkää, kyse on lapsista, joilla on oikeus viettää onnellista joulunaikaa molempien omien vanhempiensa kanssa. Sydämettömiä ja itsekkäitä naisia olette. 

No siis, eikös silloin ap tee juurikin oikein, että lähtee itse lomamatkalle, ja antaa miehen järjestää itse lapsilleen joulu?

Te velat pidätte lapsia niin tyhminä, että he eivät muka tajua isänsä naisen poissaolon johtuvan heistä? Tilanteita ja lapsia on tietysti erilaisia,  mutta kyllä lapset herkästi vaistoavat vanhemman harmin tai surun, mikä aiheutuu tilanteessa, jossa lapseton puoliso ei ole halunnut viettää joulua yhdessä isän ja lasten kanssa. Joten joulu on sitten surullinen heille kaikille, mutta mitäpä siitä, pääasiahan on että nainen pääsee saunaan ja saa nauttia punaviininsä rauhassa. 

Vierailija
504/564 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon vauvapalstalainen kun tuommosta joudut miettimään. 

Vierailija
505/564 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pistää niin vihaksi lukea näitä aikuisten naisten ulinoita, kuinka ei nyt huvita eikä jaksaisi eikä kiinnosta. Haette täältä tukea ja myötätuntoa näiltä muilta lapsettomilta velanaisilta, jotka sylki roiskuen vakuuttavat, ettei ole pakko ja sinulla on oikeus. Hyi hitto, hävetkää, kyse on lapsista, joilla on oikeus viettää onnellista joulunaikaa molempien omien vanhempiensa kanssa. Sydämettömiä ja itsekkäitä naisia olette. 

No siis, eikös silloin ap tee juurikin oikein, että lähtee itse lomamatkalle, ja antaa miehen järjestää itse lapsilleen joulu?

Te velat pidätte lapsia niin tyhminä, että he eivät muka tajua isänsä naisen poissaolon johtuvan heistä? Tilanteita ja lapsia on tietysti erilaisia,  mutta kyllä lapset herkästi vaistoavat vanhemman harmin tai surun, mikä aiheutuu ti

No syytä ap:ta nyt vähän lisää! 

Eiap ole velvollinen poistamaan jonkun pahaa mieltä. Haloo.

Vierailija
506/564 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen mies hallitkoon surunsa yhtenä päivänä vuodessa ja keskittyy nyt niihin omiin lapsukaisiin!! Joulu on lasten juhla :)

Vierailija
507/564 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis sun pitäny tietää miten käy kun menit yhteen miehen kaa jolla on lapsia. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
508/564 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis sun pitäny tietää miten käy kun menit yhteen miehen kaa jolla on lapsia. Sitä saa mitä tilaa.

Periaatteessa oon samaa mieltä. Miksi ottaa ukkoa jolla on jo aikaisemmasta suhteesta lapsia? 

Vierailija
509/564 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis Tämä aloitus oli eilen Radio Novan 11.12.2025 klo 14.30 Kaverin Puolesta Kyselen osiossa mukamas kuuntelijan ongelma johon halusi ratkaisua. Suvi Hartlin luki tämän aloituksen sanasta sanaan kuten se on tässä aloituksessa ja väitti että heille on lähetetty viestiä. MITÄ HITTOA Radio Nova? Ottaako ne Vauva palstalta juttuaiheet? Kuuntelin eilen Novaa ja illalla luin tämän aloituksen täältä. Ihan uskomatonta toimintaa.

Onhan sekin mahdollista, että joku on kopsannut jutun täältä ja lähettänyt sen radioon. 

Vierailija
510/564 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan omituinen keskustelu. Entisellä avokillani oli lapsia, ja me vietettiin joulut yhdessä vain silloin kun lapset oli äidillään. Silloin, kun tulivat isälleen, minä lähdin viettämään joulua vanhempieni kanssa (missä - kuvitelkaa! - join jopa viiniä). Lapsilla oli yhteistä laatuaikaa isänsä kanssa. En muista, että kukaan olisi ollut sitä mieltä, että tämä on ongelma. Suhde päättyi ihan muista syistä kuin joulunviettotapojen takia. Mikä ihmeen vanne teillä kiristää päätä? 

Suhteenne päättyi muista syistä,  mutta kyllä siellä taustalla jollain tapaa heijastui tämä, mitä et näy ymmärtävän vieläkään. Ette olleet yhteenhitsautunut tiimi. 

Vierailija
511/564 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te velat pidätte lapsia niin tyhminä, että he eivät muka tajua isänsä naisen poissaolon johtuvan heistä? Tilanteita ja lapsia on tietysti erilaisia,  mutta kyllä lapset herkästi vaistoavat vanhemman harmin tai surun, mikä aiheutuu ti

Ketkä te velat? Tajuatko imbesilli, että lapsettomuudelle voi olla miljoona muutakin syytä? 

Vierailija
512/564 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä kuulukaan, siis edes kuulu, siihen porukkaan. 

Vierailija
513/564 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin niin. Velvollisuus viettää joulua vieraiden kakaroiden kaitsijana joulunakin. Velvollisuus varmistaa,ettei vieraille kakaroille vain tule paha mieli. Vaan ei oikeutta rentoutua viinin,leffan ja saunan myötä. Ei oikeutta huolehtia omasta jaksamisestaan.

Entä jos nuo velat ovat jo niin kuormittuneet,etteivät pysty enää ilman joulutaukoa arkena töihin? Alkaa olla jo kansantaloudellinenkin ongelma.

Vierailija
514/564 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. 

Vierailija
515/564 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kohtuuton. Kai sinä voit käydä joulusaunassa ja nauttia pari lasia punaviiniä ja katsoa elokuvaakin, vaikka lapset teillä olisivatkin? Me ainakin voimme. 

Vastuullinen aikuinen ei juo alkoholia lasten läsnä ollessa. 

Miksi ei? Mikä siinä parissa viinilasillisessa on vastuutonta? Ja ihan odotan järkevää vastausta.

Vähintään yhden aikuisen on lasten seurassa oltava nollalinjalla ajokunnossa jos sattuukin jotakin yllättävää, esim. joku satuttaa itsensä niin ettei kuitenkaan vaadi ensihoidon kuljetusta.

Sekö syy onkin siihen, että ap:n pitää olla mukana joulun vietossa. Mies voi ottaa viiniä, mutta ap:n pitää pysyä ajokunnossa. Toivotaan, että ap:lla on ajokortti.

Vierailija
516/564 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. Heillehän ei voisi tietenkään sanoa esim. että toinen on sukulaistensa luona. Tai sitten ihan rehellisesti, ettei ole perinteisen joulun ystävä, ja siksi matkustaa silloin muualle.

Entisenä erolapsena kun mietin, niin tuskinpa olisin ajatellut mitään erikoista. Vaikka äitipuoli oli ihan kiva, niin isänihän minulle se pääasia oli. 

Vierailija
517/564 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on oikeus viettää joulua ilman niitä penikoita. Oot vastuussa lain mukaan vaan omista lapsista jos sulla olisi.  Mies taas vastuussa omista penikoista. 

Näin aukuisena naisena mullekin joulyssa on tärkeintö olla sukulaisten kanssa ja rauha. Tähän ei sopisi että joku mies pakottaisi villien pentujen kaks viettää joulun.

Vierailija
518/564 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuisiko kotona?

Mies tekee joulun lapsilleen ruokineen kaikkineen. 

Sinä otat viiniä ja käyt saunassa. Ruuaksi, mitä olet itsellesi ostanut. 

Kun haluat rauhassa katsoa elokuvan vetäydy hiljaiseen paikkaan ilman lapsia. 

Näin mies ei loukkaannu, kun olet joulun kotona, mutta sinun omilla vaatimuksillasi. 

Just joo. Tekemällä tehtyä mielenosoitusta.

Vierailija
519/564 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa jo, tuo liitto ei tule onnistumaan. Eikä moni muukaan liitto , jossa eripuraa toisen puolison lapsista.   Eikä osata keskustella, neuvotella tehdä kompromisseja. Ottakaa hyvät ihmiset lapsettomia partnereita. Ei ne lapset häviä missään vaiheessa.

Tarkoitatko, että alaikäisiä lapsia omaavat sinkut ei sitten pidä olleenkaan etsiä kumppania, jos kerta helposti tulee eripuraa toisen lapsista? Kun ilmeisesti heidän ei pidä ottaa lapsetontakaan puolisoa.

Oikeastaan kyllä, juuri näin.  

Vierailija
520/564 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistä ukkeli ulos, löytyy noita normaalejakin miehiä jotka eivät roiku vanhassa...sinulla ole velvollisuuttah uolehtia kenenkään jälkikasvun joulusta...